De prediking van het Evangelie

Orckie

De prediking van het Evangelie

Bericht door Orckie »

Er staat vanaf deze week een recensie in de Saambinder van het belangwekkende boek "De prediking van het Evangelie" van ds. C. Harinck.
Gelukkig wordt het besproken door ds. W. Visscher, die er in het verleden blijk van heeft gegeven dit op een duidelijke, positief-kritische of milde wijze te kunnen.
Wel vraagt de redactie ons om de recensent eerst uit te laten spreken voor we ons oordeel vellen.
Met deze waarschuwing in ons achterhoofd lijkt het me niettemin goed om alvast per bijdrage enkele gedachten alhier te kunnen wisselen.
Gebruikersavatar
ndonselaar
Berichten: 3105
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:34
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Wie gaat hier de bijdragen plaatsen?
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16750
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

Tjongejonge, dàt heeft lang geduurd! Met die 1100 pagina's van Van der Zwaag waren ze sneller klaar... Ik ben heel benieuwd!

Hendrikus
~~Soli Deo Gloria~~
Mart01
Berichten: 160
Lid geworden op: 17 mar 2003, 10:13

Bericht door Mart01 »

Tjonge, ja, ik ben ook benieuwd. Heb het gelezen toen het net uit was, maar dat is weer al wel een hele tijd terug.
Ga dan toch naar Hem, en indien Hij u tegemoet komt (zoals Zijn gewoonte is), zeg dan niet onbedachtzaam met Petrus 'Heere, ga uit van mij, want ik ben een zondig mens' (Luc. 5:8), maar zeg met duidelijke woorden: Heere kom tot mij in, want ik ben een zondig mens.
Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 4033
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Rhodé
Gek eigenlijk, staan we hier reikhalzend uit te kijken naar een recentie van een boek wat ik niet eens gelezen heb!
Was er ook zo'n verwachting bij uitgave van het boek zelf?

Ik ga eerst het boek lezen voordat ik hier verder post.

[Aangepast op 13/5/04 door Rhodé]
Laten we stellen dat niemand iets over de recensie mag zeggen tenzij dat hij/zij het boek gelezen heeft. Anders krijgen we weer van die oeverloze inhoudsloze discussies.

Akkoord?
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Orckie

Bericht door Orckie »

Ik heb het boek gelezen en deel 1 van de recensie. Goed werk van Ds. Visscher, hij is positief over het boek en de auteur in dit eerste deel, maar...het voelt wel aan als een naderende bui...
Adryan

Bericht door Adryan »

Oorspronkelijk gepost door Orckie
Ik heb het boek gelezen en deel 1 van de recensie. Goed werk van Ds. Visscher, hij is positief over het boek en de auteur in dit eerste deel, maar...het voelt wel aan als een naderende bui...
Ik vond het inderdaad ook een heel goed begin. Overigens mooi dat hij er ook over in discussie wil, althans hij sluit een inhoudelijke discussie niet uit. Ik wacht vol spanning zijn volgende delen af. Want volgens mij valt er nu nog weinig over te zeggen.

En voor hen die vonden dat ze lang moesten wachten en dat wat vreemd vonden, de reden staat gewoon in het artikel. Daarom eerst lezen en dan pas reageren.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Men heeft gewacht tot het emeritaat van de schrijver....
Adryan

Bericht door Adryan »

Oorspronkelijk gepost door refo
Men heeft gewacht tot het emeritaat van de schrijver....
Dat is jou mening
lejo

Bericht door lejo »

Laten we stellen dat niemand iets over de recensie mag zeggen tenzij dat hij/zij het boek gelezen heeft. Anders krijgen we weer van die oeverloze inhoudsloze discussies.
Akkoord?


Wat mij betreft! Maar laten we dan OOK een voorbeeld nemen aan de recencent. De personen zelf buiten de discussie laten en ons beperken tot behandeling van de zaken die aan de orde komen.
Plaats reactie