Loterij

Gebruikersavatar
plebe
Berichten: 656
Lid geworden op: 11 aug 2005, 10:38

Bericht door plebe »

God vraagt ons hart. Hij wil dat we ons toevertrouwen aan Hem. Dat we BEGERIG zijn naar het Levende Water.
Kennen we dat?

Ik zie een jackpot liever bij een Kind van God in de buidel dan bij menig nederlander. Wèl lijkt het me een kunst om niet te ontsporen met zoveel geld.......
Gelooft het evangelie en bekeert u !
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Bericht door vlinder »

Zou de kerk mijn gewonnen bedrag willen hebben?
Als ik win en ik geef het voor de kerk, zouden die het willen hebben als ze het wisten?
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
jacob

Bericht door jacob »

Dad schreef:Het bezwaar tegen loterijen is dat het begeren is. Je koop met de begeerte een prijs te krijgen. DE postkodeloterij kan veel geld uitkeren en is daarom extra kwalijk omdat de geldgierigheid de wortel van alle kwaad is.
Met bovenstaande ben ik het van harte eens.

De wens om hieraan mee te doen, kan mi niet anders zijn dan hebzucht. Natuurlijk steun je er goede doelen mee. Maar die doelen zullen vast een rekening nummer hebben.......
lebaoth
Berichten: 583
Lid geworden op: 09 jul 2002, 15:18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door lebaoth »

Breekijzertje schreef:Ha....da's leuk!
Gisteren vroeg de buurvrouw aan ons: "Hebben jullie loten van de postcodeloterij?"
"Nee", hoezo?
"Nou, er is een straatprijs op onze straat gevallen!"
€ 200,00 per lot.
Zij hebben 2 loten dus € 400,00 in de knip.
Buren verderop in de straat hebben 3 loten....€ 600,00 in de pocket!
Tja ......'t gaat nu om relatief kleine bedragen, maar ik zou echt wel ff slikken als er in onze straat een straatprijs zou vallen van een paar miljoen.....................
Je buren lopen te feesten en jij baalt als een stekkerrrrrr.......
:mrgreen: :mrgreen:
Kokje
Berichten: 89
Lid geworden op: 05 okt 2004, 09:59

Bericht door Kokje »

Ik kan meekomen in de bezwaren tegen de Postcodeloterij e.d. Maar waarom zijn sommige mensen in onze gezindte tegen verlotingen op bazars voor het goede doel? Wij hadden bijv. ooit een dominee die de bazar van de vrouwenvereniging niet wilde openen omdat er een verloting was. Dit heb ik nooit begrepen...
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Sommige mensen zijn helemaal tegen loten. Kopen ook geen lootje voor een rookworst van de vrouwensoos. Zover wil ik niet gaan.

Toch moet ik bekennen dat ik best begerig word van de gedachte aan een sappige warme rookworst.... <kwijl>

En stel dat we een lot krijgen? Gooien we 'm dan weg? Of hopen we toch stiekem op een ton?

Zit 'em het gevaar nou in de verslaving, in het loten op zich of in de begeerte?
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

Er zijn een aantal redenen tegen loterijen:
1. Het speelt in op onze hebberigheid. Gij zult niet begeren...
2. God bestuurd het lot. Meedoen met de loterij is dus spotten met Gods voorzienigheid.
3. De kans dat je wint is erg klein. Je geld kun je daarom beter aan iets beters besteden.

PS> Dit zijn de argumenten voor zover ik ze ken. Argument 1 en 3 deel ik. Argument 2 vind ik niet echt steekhoudend (de oudvader van wie ik m heb was ook tegen bordspelletjes met een dobbelsteen)...
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

Unionist schreef:Zit 'em het gevaar nou in de verslaving, in het loten op zich of in de begeerte?
gevaar van verslaving aan lekkere rookworsten is wel reëel. :mrgreen:
begeerte is ook zó opgewekt met een sappige rookworst rond lunchtijd.....
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Kinderen mogen ook geen envelop trekken op de zomermarkt van de kerk.....................dat is puur gokken.......
Kun je hen straks naar De Hoop brengen om af te kicken........
Ar-Jan

Bericht door Ar-Jan »

Breekijzertje schreef:Kinderen mogen ook geen envelop trekken op de zomermarkt van de kerk.....................dat is puur gokken.......
Kun je hen straks naar De Hoop brengen om af te kicken........
kom op zeg... er zit verschil in hoor.. met name in som met geld die er in om gaat!!
Gebruikersavatar
marsm104
Berichten: 1604
Lid geworden op: 03 jan 2004, 12:39
Locatie: Ommen
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Dad schreef:Het bezwaar tegen loterijen is dat het begeren is. Je koop met de begeerte een prijs te krijgen. DE postkodeloterij kan veel geld uitkeren en is daarom extra kwalijk omdat de geldgierigheid de wortel van alle kwaad is.
Begeren. Ik weet het niet... als ik € xxx.xxx zou winnen dan... zou ik eerst dit kopen, dan dat kopen. Binnen een kwartier is al je geld op.

Maar als je ziet hoeveel mensen, die een lotto gewonnen hebben, ook daadwerkelijk PLEZIER van hun geld hebben. De meesten betalen er hun psychiater mee. Oké, je hebt de financiele zorg niet meer. Je hebt immers genoeg geld. Geen zorgen om hypotheek e.d. maar ondertussen word je er niet gelukkig van.

En ik wil niet naar de psychiater. Dus doe ik niet mee aan de lotto :)
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2883
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Bericht door FlyingEagle »

Ben je zuinig op jezelf?
Ben je zuinig op je vrienden?
Ben je zuinig op je vrouw/vriendin?
Ben je zuinig op het aantal talenten dat je gekregen hebt?

Dan is de loterij geen optie! Niet alles is persé slecht, maar je kunt er wel slecht mee omgaan, en dat is het probleem bij ons als mensen.
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Mijn vrouw had eens een boek over een gezin waar men de loterij gewonnen had. Dat werd een drama. Als ze iemand op een verjaardag een tientje gaven, fluisterde iedereen: Moet je kijken wat een knieperds. Gaven ze duizend gulden, fluisterde iedereen: Moet je kijken wat een patsers!

Ze hielden geen vrienden meer over.
Gebruikersavatar
Eppie
Berichten: 488
Lid geworden op: 12 mar 2004, 02:28

Bericht door Eppie »

Unionist schreef:Sommige mensen zijn helemaal tegen loten. Kopen ook geen lootje voor een rookworst van de vrouwensoos. Zover wil ik niet gaan.

Toch moet ik bekennen dat ik best begerig word van de gedachte aan een sappige warme rookworst.... <kwijl>

En stel dat we een lot krijgen? Gooien we 'm dan weg? Of hopen we toch stiekem op een ton?

Zit 'em het gevaar nou in de verslaving, in het loten op zich of in de begeerte?
een ton met rookworsten is wel veel hoor,je loopt de kans er genoeg van te krijgen en dat zou jammer zijn.
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Unionist schreef:Mijn vrouw had eens een boek over een gezin waar men de loterij gewonnen had. Dat werd een drama. Als ze iemand op een verjaardag een tientje gaven, fluisterde iedereen: Moet je kijken wat een knieperds. Gaven ze duizend gulden, fluisterde iedereen: Moet je kijken wat een patsers!

Ze hielden geen vrienden meer over.
Tja.....je moet het ook niet rondbazuinen dat je iets gewonnen hebt hé!
Da's vragen om problemen................
Plaats reactie