Jongerenavond Doorn

Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

Vincent schreef:Als ik puur naar de vorm kijk (en vaak zegt dat rechts en links al wat over de inhoud): Wat een gebral van die Arjan Baan. Ik ben daar totaal ongevoelig voor. Laat hij eerst maar eens normaal Nederlands gaan praten in plaats van rond te schreeuwen.
daar heb je een punt. Ieder zijn karakter...
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8976
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Bericht door J.C. Philpot »

Miscanthus schreef:Hopelijk twijfel je er ook niet aan dat waar 2 of 3 in Gods Naam bijeen Zijn, Hij daar ook in het midden is. En dat wordt niet ervaren als druk, maar als Vrijheid. Dat is een vrucht van de Geest.
Dat zal allemaal zeker waar zijn, maar dat impliceerd mijns inziens niet dat een oproep tot het uitvoeren van bepaalde communicatieve verrichtingen jegens medebezoekers geen druk kan oproepen bij bepaalde individuen.
Vincent
Berichten: 966
Lid geworden op: 19 apr 2006, 15:06

Bericht door Vincent »

Miscanthus schreef:
Vincent schreef:Als ik puur naar de vorm kijk (en vaak zegt dat rechts en links al wat over de inhoud): Wat een gebral van die Arjan Baan. Ik ben daar totaal ongevoelig voor. Laat hij eerst maar eens normaal Nederlands gaan praten in plaats van rond te schreeuwen.
daar heb je een punt. Ieder zijn karakter...

Ik vind het onbeschaafd....
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

J.C. Philpot schreef:
Miscanthus schreef:Hopelijk twijfel je er ook niet aan dat waar 2 of 3 in Gods Naam bijeen Zijn, Hij daar ook in het midden is. En dat wordt niet ervaren als druk, maar als Vrijheid. Dat is een vrucht van de Geest.
Dat zal allemaal zeker waar zijn, maar dat impliceerd mijns inziens niet dat een oproep tot het uitvoeren van bepaalde communicatieve verrichtingen jegens medebezoekers geen druk kan oproepen bij bepaalde individuen.
Er is altijd de mogelijkheid tot een pastoraal gesprek achteraf, ook als je je onder druk gezet hebt gevoeld.
Ik heb ook niet altijd zin om te zingen....maja, ik zing dan toch maar mee :wink: En dat kan soms nog goed uitpakken ook.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8976
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Bericht door J.C. Philpot »

Even terzijde:
Misschien kunnen we het voortaan overigens beter hebben over Kand. A. Baan in plaats van over "die Arjan Baan" (mijn interpretatie van de forumregels: Spreek met respect over kerkverbanden en ambtsdragers. Dit betekend onder meer dat men voor predikanten de titel ds. gebruikt.).
Vincent
Berichten: 966
Lid geworden op: 19 apr 2006, 15:06

Bericht door Vincent »

J.C. Philpot schreef:Even terzijde:
Misschien kunnen we het voortaan overigens beter hebben over Kand. A. Baan in plaats van over "die Arjan Baan" (mijn interpretatie van de forumregels: Spreek met respect over kerkverbanden en ambtsdragers. Dit betekend onder meer dat men voor predikanten de titel ds. gebruikt.).

Tja, bedoel er niks denigrerends ofzo mee. Zelf wordt hij zo aangeduid op website etc. Kan me ook niet voorstellen dat men in crypto-charismatisch/evangelische kring gehecht is aan dergelijke vormelijkheid.
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Bericht door Lassie »

Kislev schreef:Ik heb het videoverslag bekeken. Word er nog niet echt opgewekt van.
anderen misschien wel.
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Vincent schreef:
J.C. Philpot schreef:Even terzijde:
Misschien kunnen we het voortaan overigens beter hebben over Kand. A. Baan in plaats van over "die Arjan Baan" (mijn interpretatie van de forumregels: Spreek met respect over kerkverbanden en ambtsdragers. Dit betekend onder meer dat men voor predikanten de titel ds. gebruikt.).

Tja, bedoel er niks denigrerends ofzo mee. Zelf wordt hij zo aangeduid op website etc. Kan me ook niet voorstellen dat men in crypto-charismatisch/evangelische kring gehecht is aan dergelijke vormelijkheid.
stond er ook bij dat hij kwam "brallen"?

Je hebt het wel over werk in Gods koninkrijk, vriend. Daar zou ik maar voorzichtig mee zijn. Dat het je stijl niet is, dat kan. Voor mij hoeven sommige dingen ook niet. (wat natuurlijk niet wil zeggen dat God het ook niks vindt). Maar je gaat wel erg ver in je oordeel en je taalgebruik.
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

Erg eenzijdig, en saai (veel herhaling). Voorderest erg veel op gevoel spelen met voorbeelden die mij aardig charismatisch in de oren klinken.
Gebruikersavatar
Mariavt
Berichten: 2095
Lid geworden op: 26 mar 2007, 13:11
Locatie: Haarlem

Bericht door Mariavt »

Wat is er mis met charisma?
wij luisteren vaak een preek die behoorlijk charismatisch is en we hebben er écht wat aan.
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Bericht door Lassie »

Morgenavond weer naar Apeldoorn!!!! weer even een avond vol aanbidding, lofprijzing en samen bidden en bijbellezing en luisteren naar God!
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

memento schreef:Erg eenzijdig, en saai (veel herhaling). Voorderest erg veel op gevoel spelen met voorbeelden die mij aardig charismatisch in de oren klinken.
Ik vond de lezing juist indrukwekkend. Heb ik mijzelf over voor een opwekking? Of durf ik niet mijn zonden aan anderen te belijden? Durf ik mijzelf helemaal aan God over te geven? "Neem mijn leven, laat het Heer, toegewijd zijn aan Uw eer, zelfs al zou ik een weg moeten gaan als Hosea of Ezechiël"?

Ik voelde mij op deze avond aangesproken als gemakzuchtig en vleselijk christen. Deze zonde van mij en van (denk ik) veel andere kinderen van God werd door Arjan Baan aangewezen. Eenzijdig? Saai? Niet aansprekend? Dat staat God niet in de weg, toch?
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Bericht door Kislev »

De vorm kan me verder niet zoveel schelen. Het gaat mij even puur om de inhoud. Ik twijfel niet aan de intenties van kandidaat Baan en ook niet aan zijn bekering. Het is zelfs schitterend dat daar zoveel jongeren zitten en samen luisteren en zingen.
Ik vraag me echter wel sterk af of hij niet in de kuil valt die hij anderen (de afgescheiden kerken) verwijt. Ik vind het namelijk nogal erg eenzijdig. Je moet nog wat doen. Onder sommige bevindelijke prediking moet je ook nog wat doen, namelijk een bepaalde gestalte hebben. Bij kandidaat Baan moet je ook nog wat doen, voor Jezus kiezen. Dat zeiden ze tegen mij ook maar ik kon Bunyan zo goed begrijpen die zei: ze konden me net zogoed vragen de zon aan te raken.
Genade voor een uitgewerkte zondaar, mag dat nog?

Verder houd ik niet van dat gevoel, een getuigenis midden in de zaal waarbij jongeren gaan huilen. Dat soort verhalen etc. Dat je aan het begin degene die naast je zit een hand moet geven en een wens moet meegeven. Die moet uit het Woord komen en besef dat het Jezus zelf is die het zegt. O ja? Als ik nou toewens Ik wenste wel van God, dat, en bijna en geheellijk, niet alleen gij, maar ook allen, die mij heden horen, zodanigen wierden, gelijk als ik ben,, is het dan van de Heere?
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Bericht door Afgewezen »

Even wat anders: de uitdrukking "je bent vergeven" is volgens mij nog steeds geen goed Nederlands. Klinkt zelf een beetje eng, vind ik.
Het is: jou is vergeven. Wát is er vergeven: de schuld, de zonde. [Aan] wie is dat gebeurd? Aan 'jou'.
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

"je bent vergeven" betekent: je bent vergiftigd.
Plaats reactie