Hoe werkt dit forum?

Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33316
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Tiberius »

Hoe het moderatorteam ergens over denkt, lees je in de forumregels: https://www.refoforum.nl/forum/ucp.php?mode=terms
Andere gedachten zijn op persoonlijke titel.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10609
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Ad Anker »

Inwoner schreef: 23 okt 2023, 09:26
pierre27 schreef: 21 okt 2023, 18:08
Bertiel schreef: 21 okt 2023, 16:56 Maak eens een lijstje?
Valt het jou niet op?
Het valt op. Ik vind het verwerpelijk. Dat hier 'anoniem' gepost wordt, is een gegeven, en in sommige gevallen (ja, ik kijk ook naar mezelf) beter. Maar dat mensen van naam verwisselen en weer vrolijk verder gaan, lijkt me niet in overeenstemming met het 9e gebod. Wat mij betreft mag dat een vaste regel worden op dit forum. Dat geldt wat mij betreft ook voor mensen met meerdere accounts. De reden lijkt me voor de hand liggen, maar is net zo verwerpelijk.
Denkt het moderatorteam daar anders over?
Van nicknaam wisselen vind ik nog niet zo'n groot bezwaar. Een 'nepnaam' inwisselen voor een andere 'nepnaam', ik zie daar het overtreden van het 9e gebod niet zo. Afscheid nemen (al dan niet gedwongen) en vervolgens met een andere naam terugkeren vind ik wel bezwaarlijk.
We laten in principe alleen mensen toe met een verifieerbaar mailadres. Al slipt er dan nog wel eens wat doorheen. Desgewenst ondernemen we actie.

Dit is trouwens een persoonlijke post in zwarte letters, voor alle duidelijkheid.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33316
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Tiberius »

Verbannen terugkomers proberen we inderdaad te onderscheppen. En die lopen altijd het gevaar om 'betrapt' te worden.

Terugkerende afscheidnemers vind ik lelijk en onfatsoenlijk. Waarbij ik dan nog wel een onderscheid zie tussen terugkeren met hetzelfde account of terugkeren met een ander account. Dat laatste vind ik dan weer nog onfatsoenlijker dan het eerste.
merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door merel »

pierre27 schreef: 21 okt 2023, 18:08
Bertiel schreef: 21 okt 2023, 16:56 Maak eens een lijstje?
Valt het jou niet op?
Mij totaal niet. Ik heb ook vaak niet door wie 'nieuw' zijn of wie om de een of andere reden zijn vertrokken.
merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door merel »

Tiberius schreef: 23 okt 2023, 09:40 Verbannen terugkomers proberen we inderdaad te onderscheppen. En die lopen altijd het gevaar om 'betrapt' te worden.

Terugkerende afscheidnemers vind ik lelijk en onfatsoenlijk. Waarbij ik dan nog wel een onderscheid zie tussen terugkeren met hetzelfde account of terugkeren met een ander account. Dat laatste vind ik dan weer nog onfatsoenlijker dan het eerste.
Waarom vind jij dat onfatsoenlijk? Vanwege de bombarie van het afscheid nemen of dat men zich anders voordoet?
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10456
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Zita »

merel schreef: 23 okt 2023, 10:52
Tiberius schreef: 23 okt 2023, 09:40 Verbannen terugkomers proberen we inderdaad te onderscheppen. En die lopen altijd het gevaar om 'betrapt' te worden.

Terugkerende afscheidnemers vind ik lelijk en onfatsoenlijk. Waarbij ik dan nog wel een onderscheid zie tussen terugkeren met hetzelfde account of terugkeren met een ander account. Dat laatste vind ik dan weer nog onfatsoenlijker dan het eerste.
Waarom vind jij dat onfatsoenlijk? Vanwege de bombarie van het afscheid nemen of dat men zich anders voordoet?
Ik ben Tiberius niet, maar het met veel bombarie vertrekken, vind ook ik niet altijd prettig. Meestal krijgt het modteam een reeks verwijten om de oren, wordt Refoforum als zeer verachtelijk nog even de grond in geboord en is de vertrekker ver verheven boven het verderfelijke gedoe alhier. En twee weken later is hij/zij weer vrolijk terug, zonder even te vermelden dat Refoforum toch ook wel plezierig kan zijn en de verwijten niet helemaal terecht waren.
Als je t hier niet meer naar je zin hebt en vertrekt: prima. Dat kun je zelfs in alle bescheidenheid even melden: beste mensen, ik heb andere prioriteiten / ik heb het hier niet meer naar mijn zin / whatever. Maar laat het daar dan bij.
merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door merel »

Zita schreef: 23 okt 2023, 11:00
merel schreef: 23 okt 2023, 10:52
Tiberius schreef: 23 okt 2023, 09:40 Verbannen terugkomers proberen we inderdaad te onderscheppen. En die lopen altijd het gevaar om 'betrapt' te worden.

Terugkerende afscheidnemers vind ik lelijk en onfatsoenlijk. Waarbij ik dan nog wel een onderscheid zie tussen terugkeren met hetzelfde account of terugkeren met een ander account. Dat laatste vind ik dan weer nog onfatsoenlijker dan het eerste.
Waarom vind jij dat onfatsoenlijk? Vanwege de bombarie van het afscheid nemen of dat men zich anders voordoet?
Ik ben Tiberius niet, maar het met veel bombarie vertrekken, vind ook ik niet altijd prettig. Meestal krijgt het modteam een reeks verwijten om de oren, wordt Refoforum als zeer verachtelijk nog even de grond in geboord en is de vertrekker ver verheven boven het verderfelijke gedoe alhier. En twee weken later is hij/zij weer vrolijk terug, zonder even te vermelden dat Refoforum toch ook wel plezierig kan zijn en de verwijten niet helemaal terecht waren.
Als je t hier niet meer naar je zin hebt en vertrekt: prima. Dat kun je zelfs in alle bescheidenheid even melden: beste mensen, ik heb andere prioriteiten / ik heb het hier niet meer naar mijn zin / whatever. Maar laat het daar dan bij.
Ik moet er juist altijd wel om grinniken. Helemaal als een deel van de goegemeente ook 'ach en wee' kermt. Dat jullie dat als mod team anders ervaren begrijp ik ook.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33316
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Tiberius »

Die verwijten heb ik geen last van: die laten mij koud.
Het is meer dat afscheidsnemers meestal naar complimenten vissen, omdat ze zo goed zijn in eigen oog. Dat vind ik niet zo fatsoenlijk.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6505
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Posthoorn »

Inwoner schreef: 23 okt 2023, 09:26 Maar dat mensen van naam verwisselen en weer vrolijk verder gaan, lijkt me niet in overeenstemming met het 9e gebod.
Daar ben ik het niet mee eens. Zondigde Jezus tegen het 9e gebod toen Hij in een andere gedaante aan de Emmaüsgangers verscheen?
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4090
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Maanenschijn »

Als je fatsoenlijk afscheid neemt, je zelf bedenkt en weer terug wil komen, is toch niet zo'n probleem?
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Mannetje
Berichten: 7772
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Mannetje »

Maanenschijn schreef: 23 okt 2023, 12:42 Als je fatsoenlijk afscheid neemt, je zelf bedenkt en weer terug wil komen, is toch niet zo'n probleem?
Wel als je eerst veel bombarie maakte en allerhande kritieken had en zonder daar nog een woord over te zeggen terugkomt alsof je niets gezegd hebt.
Dan kun je op zijn minst even aangeven dat je eerdere woorden in een bui van hevige emotie zijn geschreven of zoiets.
-
Inwoner
Berichten: 407
Lid geworden op: 11 sep 2023, 14:09

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Inwoner »

Posthoorn schreef: 23 okt 2023, 12:14
Inwoner schreef: 23 okt 2023, 09:26 Maar dat mensen van naam verwisselen en weer vrolijk verder gaan, lijkt me niet in overeenstemming met het 9e gebod.
Daar ben ik het niet mee eens. Zondigde Jezus tegen het 9e gebod toen Hij in een andere gedaante aan de Emmaüsgangers verscheen?
Ten eerste is dit een wat vergezochte vergelijking. Wie is aan Hem gelijk?

Ten tweede: het lijkt me onjuist om als familie Pietersen mijn abonnement ergens op te zeggen en de andere dag als familie Jansen terug te komen. We hebben allemaal maar één naam, één gedaante, één bestaan. Jezelf op meerdere manieren voordoen (en dat ongetwijfeld alleen ten voordele van jezelf) lijkt me ongepast.
Daarnaast: als je een beetje sterk bent in het analyseren van schrijfstijlen, heb je zulke mensen heel snel door.

Hoe betrouwbaar ben je eigenlijk als je dit doet?
gallio
Berichten: 1970
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door gallio »

Posthoorn schreef: 23 okt 2023, 12:14 Zondigde Jezus tegen het 9e gebod toen Hij in een andere gedaante aan de Emmaüsgangers verscheen?
Dat staat ook niet in de Bijbel. Er staat dat hun ogen gehouden werden dat ze Hem niet herkenden. In de Geneva Bible kanttekening staat dat hun ogen verduisterd waren. Dus Hij verscheen in Zijn gewone gedaante.
merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door merel »

Mannetje schreef: 23 okt 2023, 12:46
Maanenschijn schreef: 23 okt 2023, 12:42 Als je fatsoenlijk afscheid neemt, je zelf bedenkt en weer terug wil komen, is toch niet zo'n probleem?
Wel als je eerst veel bombarie maakte en allerhande kritieken had en zonder daar nog een woord over te zeggen terugkomt alsof je niets gezegd hebt.
Dan kun je op zijn minst even aangeven dat je eerdere woorden in een bui van hevige emotie zijn geschreven of zoiets.
Dat laatste kan je eisen in een familiaire relatie, maar is mijns inziens geen verplichting op een forum. Een medeforumer kan daar natuurlijk altijd naar vragen.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6505
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Posthoorn »

gallio schreef: 23 okt 2023, 13:22
Posthoorn schreef: 23 okt 2023, 12:14 Zondigde Jezus tegen het 9e gebod toen Hij in een andere gedaante aan de Emmaüsgangers verscheen?
Dat staat ook niet in de Bijbel. Er staat dat hun ogen gehouden werden dat ze Hem niet herkenden. In de Geneva Bible kanttekening staat dat hun ogen verduisterd waren. Dus Hij verscheen in Zijn gewone gedaante.
In principe maakt dat niet uit natuurlijk. Het was de bedoeling dat zij zij Hem niet herkenden. De Heere hield Zich ook alsof Hij niet wist wat er in Jeruzalem gebeurd was.
Laatst gewijzigd door Posthoorn op 23 okt 2023, 15:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie