Televisie

limosa

Bericht door limosa »

Oorspronkelijk gepost door Hendrikus
In de antwoorden mis ik een mogelijkheid. Wij hebben geen tv, ik zal ook nooit naar buren of kennissen stappen om een bepaald iets te kunnen zien op tv. Maar als we ergens in een bungalowparkje op vakantie zijn en er staat een tv in het huisje, dan kijken we wel naar het journaal, het weerbericht, een natuurfilm, tekenfilmpjes voor de kinderen, nederland zingt en zo.
zo gaat dat bij ons ook . . .
en als je dan weer thuis bent weet je weer waarom je geen TV wil hebben
england

Bericht door england »

Dat is een goed idee. En ik ben het er mee eens dta het erom gaat hoe je er mee omgaat! Dat is een van de redenen dta wij er geen hebben, we zijn allebei errug slecht in het omgaan met de knop...
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Bericht door Daphne »

Hayhay....

nou ik heb lekkah voor de kijkbuis gehangen hoor met een rolletje topdrop. Voetbal was erg saai (de eerste 65 min.) ben dus ook afgehaakt halverwege maaaaaaaar glukkig.... toen ut 1-1 werd (en nederland zn achterstand inhaalde...zat ik te koekeloeren!) :!
Adorote

Bericht door Adorote »

De spagaat van een groot deel van de gereformeerde gezinte.In het begin van de 20 e was de auto uit de boze ,nu gaat men met de auto naar de Kerk.Radio mocht ook niet alleen voor het nieuws,nu hebben ze allemaal radio.TV mag niet we zijn nu zo n 50 jaar verder en je zie al de eerste TV s bij de gereformeerde gezinte,zo niet opelijk of op zolder.15 jaar verder dan staat de TV over al bij de gerformeerde gezinte.

Mensen wees is eerlijk tegen je zelf en tegenover elkaar.O ja dat ding is niet boos,dat zijn wij, en er zit ook nog een knop aan.

De Christen is een vrij mens,als de een TV wil prima de ander wil dat niet ook prima,in Christus zijn we vrij laten we dan ook elkaar niets opleggen ,maar in liefde elkaar aanvaarden.

[Aangepast op 15/6/04 door Adorote]
Lecram

Bericht door Lecram »

Wij hebben TV, een beeldbuis met ingebouwde video. Met veel moeite kunnen we met behulp van een sprietantenne naar Ned. 1, 2 of 3 kijken. Dan moeten we genoegen nemen met veel ruis. Dus dat doen we maar niet. En ik heb sinds kort een TV kaart in mijn PC. Die gebruik ik om video's te digitaliseren.

In heel uitzonderlijke gevallen kijken we naar het journaal. Maar nooit naar zo'n suffe voetbalwedstrijd.
Ik stem dus niet.
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door Daphne
Hayhay....

nou ik heb lekkah voor de kijkbuis gehangen hoor met een rolletje topdrop. Voetbal was erg saai (de eerste 65 min.) ben dus ook afgehaakt halverwege maaaaaaaar glukkig.... toen ut 1-1 werd (en nederland zn achterstand inhaalde...zat ik te koekeloeren!) :!
En, ben je nu gelukkig?
Online
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16750
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

Oorspronkelijk gepost door limosa
Oorspronkelijk gepost door Hendrikus
In de antwoorden mis ik een mogelijkheid. Wij hebben geen tv, ik zal ook nooit naar buren of kennissen stappen om een bepaald iets te kunnen zien op tv. Maar als we ergens in een bungalowparkje op vakantie zijn en er staat een tv in het huisje, dan kijken we wel naar het journaal, het weerbericht, een natuurfilm, tekenfilmpjes voor de kinderen, nederland zingt en zo.
zo gaat dat bij ons ook . . .
en als je dan weer thuis bent weet je weer waarom je geen TV wil hebben
PRECIES! Dat vergat ik nog te vermelden, maar 't hoort er zéker bij: juist door tijdens zo'n vakantie even met het medium in aanraking te komen, ga je weer beseffen hoe fijn het is om thuis niet zo'n kastje te hebben!
~~Soli Deo Gloria~~
MB

Bericht door MB »

Oorspronkelijk gepost door Lecram
Wij hebben TV, een beeldbuis met ingebouwde video. Met veel moeite kunnen we met behulp van een sprietantenne naar Ned. 1, 2 of 3 kijken. Dan moeten we genoegen nemen met veel ruis. Dus dat doen we maar niet. En ik heb sinds kort een TV kaart in mijn PC. Die gebruik ik om video's te digitaliseren.

In heel uitzonderlijke gevallen kijken we naar het journaal. Maar nooit naar zo'n suffe voetbalwedstrijd.
Ik stem dus niet.
Dan hoor je hier op te stemmen
Ja, ik heb een tv, maar ik kijk nooit alleen bij iets uitzonderlijks zoals een voetbalwedstrijd of zo iets.
MB

Bericht door MB »

Televisie is verslavend net als internet.
En het houd je van je gebed af. Immers ik had me voorgenomen om te gaan bidden maar ik blijf maar internetten.
Zo ook soms bij tv.
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

Ach, als je leest (in de tv-gids) hoe veel ellende, en hoe weinig boeiends er is op tv, dan ben ik altijd blij dat ik niet zo'n ding heb. De hele avond lekker gapen naar iets wat je eiglijk niet boeid. Lekker sociaal. t Is maar wat je leuk vind
Gebruikersavatar
marsm104
Berichten: 1604
Lid geworden op: 03 jan 2004, 12:39
Locatie: Ommen
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Wij hebben ook wel een tv. Zelfs op m'n kamer, maar ik gebruik hem nooit. Staat altijd uit. Hooguit een uur per week.

Laatst een documantaire gezien over een soor van "amish". Speciale Christengroeppering, in Afrika. Best interessant, maar verder kijk ik amper.
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
WSO
Berichten: 607
Lid geworden op: 11 jun 2002, 16:02

Bericht door WSO »

Wij zijn geheelonthouder. We hebben er geen, we kijken nooit bij een ander en in het vakantiehuis blijft hij categorisch uit.

Ik heb niets tegen een TV op zich, maar met kinderen is het beter om maar gewoon één lijn te trekken.

Skippy? Dat was iets uit mijn kinderjaren! Hoe lang leven kangaroes?
Robert
Berichten: 1424
Lid geworden op: 28 nov 2002, 10:29
Locatie: Delft

Bericht door Robert »

Mijn optie staat er niet bij.

Wij hebben een tv, ik kijk zelden, hoogstens 1 uur per week (tenzij er iets 'bijzonders' is) maar het is me om het even of het zon of ma-zaterdag is.
Ach, als je leest (in de tv-gids) hoe veel ellende, en hoe weinig boeiends er is op tv, dan ben ik altijd blij dat ik niet zo'n ding heb.
Ach, als je kijkt hoeveel rommel en ellende er in de boekhandel staat, dan is dat nog geen reden om er niet te komen. Je moet gewoon de juiste boeken kopen, en niet de foute.

Maar het is waar dat helaas weinig mensen hun maat kunnen houden met tv-kijken :(
Heb ik gelukkig geen last van, maar ik ben dan natuurlijk ook weer internet verslaafd, geen tijd dus voor tv verslaving :D:D:D
Plaats reactie