Lunterse lezingen

Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Bericht door Auto »

Oorspronkelijk gepost door Rhodé
Oorspronkelijk gepost door Auto
Oorspronkelijk gepost door Hendrikus
In het RD zag ik de aankondiging dat a.s. donderdag [19.45 uur] de eerste Lunterse lezing van dit seizoen gehouden wordt: ds. C. Harinck over de Erskines. Lijkt me wel interessant. Kent iemand de Lunterse lezingen? Hoe is 't?

[Aangepast op 7/6/04 door Hendrikus]
1 puntje van aandacht voor de dames. Het is wel gebruikelijk bij deze lezingen door de jaren heen dat de dames een hoofdbedekking op hebben. Deze lezingen worden in vorm van diensten gehouden.

Alsjeblieft hier niet over discussieren. Het is alleen een puntje van aandacht. De rest is voor eigen verantwoording.
Waar zijn in dit topic de dames???? :pu:pu:pu
Ik had het over DE dames. Niemand speciaal op het oog. ;)
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16750
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

Oorspronkelijk gepost door Auto
[1 puntje van aandacht voor de dames. Het is wel gebruikelijk bij deze lezingen door de jaren heen dat de dames een hoofdbedekking op hebben. Deze lezingen worden in vorm van diensten gehouden.
Alsjeblieft hier niet over discussieren. Het is alleen een puntje van aandacht. De rest is voor eigen verantwoording.
OK, geen discussie. Maar toch wel even een vraag. Waar komt nou die gewoonte vandaan dat dames geacht worden "met gedekten hoofde" te verschijnen? Ik weet 't, 1 Cor. 11:5, maar de lijn naar het hoedje anno 2004 is me toch niet helemaal helder. Hoe was dat in de eerste christengemeenten, in Rome bijvoorbeeld? Meen me te herinneren dat ik weleens iets heb gelezen over welgestelde dames die bij bijzondere gelegenheden gesluierd verschenen - maar hoe verschenen de gewone vrouwen bij de samenkomsten van de gemeente van Rome? Who knows?
~~Soli Deo Gloria~~
jacob

Bericht door jacob »

in dit geval wil ik een ieder die hierin Geinteresseerd is wijzen op Man en vrouw in de traditie der eeuwen van Dr Selderijk.

Je zal je verbazen!!!

nu weer ontopic of zo? ;) (sorry orck...;))
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16750
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

Oorspronkelijk gepost door jacob
in dit geval wil ik een ieder die hierin Geinteresseerd is wijzen op Man en vrouw in de traditie der eeuwen van Dr Selderijk.

Je zal je verbazen!!!
O, ik verbaas me graag! Lijkt me tamelijk ongezond als mensen zich niet meer willen verbazen. Maarre, vertel eens: is dat een boek?
~~Soli Deo Gloria~~
jacob

Bericht door jacob »

is een boek ja.

komt ook met een zeer verhelderende uitleg over deut 22:5


nou ja die man veegt de vloer aan met onze huidige hoeden praktijken.

Het heeft niks meer te maken met waar het voor bedoeld was.

he hhet zou er uit moeten zien als een sjaal. Een hoed is uit de boze. Het mag namelijk helemaal niet opstaan

we zijn altijd wel lekker vaag bezig in de ger gezindte

mannen en vrouwen moeten onderscheiden zijn. De Heere heeft daar een prachtig middel voor gegeven in de natuur. De baard bij de man en het ontbreken daarvan bij de vrouw.

Nee wij weten het beter. We snijden de baar eraf en trekken de vrouwen een rok aan en de mannen een broek........

verder eff geen discussie over deut 22 want anders gaan we wel heel erg off topic


[Aangepast op 7/6/04 door jacob]
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16750
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

Oorspronkelijk gepost door jacob
nou ja die man veegt de vloer aan met onze huidige hoeden praktijken.
Het heeft niks meer te maken met waar het voor bedoeld was.
he hhet zou er uit moeten zien als een sjaal. Een hoed is uit de boze. Het mag namelijk helemaal niet opstaan
Kijk aan, daar lijkt dus al beschreven te zijn wat mij zo gevoelsmatig voorkwam. Nou, dan mag Rhodé haar baretje ook wel thuis laten :u
~~Soli Deo Gloria~~
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Oorspronkelijk gepost door jacob
is een boek ja.

komt ook met een zeer verhelderende uitleg over deut 22:5


nou ja die man veegt de vloer aan met onze huidige hoeden praktijken.

Het heeft niks meer te maken met waar het voor bedoeld was.

he hhet zou er uit moeten zien als een sjaal. Een hoed is uit de boze. Het mag namelijk helemaal niet opstaan

we zijn altijd wel lekker vaag bezig in de ger gezindte

mannen en vrouwen moeten onderscheiden zijn. De Heere heeft daar een prachtig middel voor gegeven in de natuur. De baard bij de man en het ontbreken daarvan bij de vrouw.

Nee wij weten het beter. We snijden de baar eraf en trekken de vrouwen een rok aan en de mannen een broek........

verder eff geen discussie over deut 22 want anders gaan we wel heel erg off topic


[Aangepast op 7/6/04 door jacob]
Waarom luistert er dan niemand naar die man? Hij is toch gezaghebbend in jullie gezindte?


Een 'breekje' van Breekijzertje
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Oorspronkelijk gepost door Rhodé
Oorspronkelijk gepost door Breekijzertje
Oorspronkelijk gepost door jacob
is een boek ja.

komt ook met een zeer verhelderende uitleg over deut 22:5


nou ja die man veegt de vloer aan met onze huidige hoeden praktijken.

Het heeft niks meer te maken met waar het voor bedoeld was.

he hhet zou er uit moeten zien als een sjaal. Een hoed is uit de boze. Het mag namelijk helemaal niet opstaan

we zijn altijd wel lekker vaag bezig in de ger gezindte

mannen en vrouwen moeten onderscheiden zijn. De Heere heeft daar een prachtig middel voor gegeven in de natuur. De baard bij de man en het ontbreken daarvan bij de vrouw.

Nee wij weten het beter. We snijden de baar eraf en trekken de vrouwen een rok aan en de mannen een broek........

verder eff geen discussie over deut 22 want anders gaan we wel heel erg off topic


[Aangepast op 7/6/04 door jacob]
Waarom luistert er dan niemand naar die man? Hij is toch gezaghebbend in jullie gezindte?


Een 'breekje' van Breekijzertje
Wat weet jij daar eigenlijk van?
Een trouw lezer van de topics op dit forum.


Een 'breekje' van Breekijzertje
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16750
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

Oorspronkelijk gepost door Rhodé
Niemand dus. Jammer hoor, het was een zeer boeiende lezing met een rijke boodschap (Gods genadige beloften) voor zondaren.
Je was me te snel af. Maar ik was er dus wel. Zeer leerzaam, deze lezing. Hoorden we dat maar meer, dat het spanningsveld tussen wet en evangelie, tussen moeten en niet kunnen, gewoon wordt neergezet en mag blijven staan, zelfs wordt benoemd als iets waardoor het levend en boeiend blijft, iets waarover je je kunt blijven verWONDERen. Dat sprak me bijzonder aan! We hoeven niet alles te snappen, niet alles in schemaatjes passend te maken, want daarmee gaat het leven eruit!
~~Soli Deo Gloria~~
Plaats reactie