DVD,VIDEO,TV,INTERNET etc.

Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16775
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

Oorspronkelijk gepost door Jan de Wit
ik internet heel selectief. Bezoek maar 10 sites.
En als ik een specifiek onderwerp moeten zoeken doe ik dat op google.
...waar je vervolgens 4.285.199.774 websites binnen handbereik hebt. En dan?

Hendrikus
~~Soli Deo Gloria~~
Jan de Wit

Bericht door Jan de Wit »

Oorspronkelijk gepost door Hendrikus
Oorspronkelijk gepost door Jan de Wit
ik internet heel selectief. Bezoek maar 10 sites.
En als ik een specifiek onderwerp moeten zoeken doe ik dat op google.
...waar je vervolgens 4.285.199.774 websites binnen handbereik hebt. En dan?

Hendrikus
Bij een normaal woord gebeurd er helemaal niets vreemds in 99, 9 %.
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

...waar je vervolgens 4.285.199.774 websites binnen handbereik hebt. En dan?
Mja, laten we dan het het telefoonboek ook maar weggooien, daar staan ook heeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel bedrijven in, en ook heel veel slechte....
Gebruikersavatar
marsm104
Berichten: 1604
Lid geworden op: 03 jan 2004, 12:39
Locatie: Ommen
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Oorspronkelijk gepost door Jan de Wit
zelf had ik liever achteraf nooit in contact gekomen willen zijn met internet.

Het is van de duivel.
Vind dit wel een beetje overdreven. Alles wat niet in ons straatje past, is van de duivel?
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Jan de Wit

Bericht door Jan de Wit »

Oorspronkelijk gepost door marsm104
Oorspronkelijk gepost door Jan de Wit
zelf had ik liever achteraf nooit in contact gekomen willen zijn met internet.

Het is van de duivel.
Vind dit wel een beetje overdreven. Alles wat niet in ons straatje past, is van de duivel?
dat zeg ik niet.

Misschien was mijn reactie overdreven.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16775
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

Oorspronkelijk gepost door memento
...waar je vervolgens 4.285.199.774 websites binnen handbereik hebt. En dan?
Mja, laten we dan het het telefoonboek ook maar weggooien, daar staan ook heeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel bedrijven in, en ook heel veel slechte....
Als je zegt dat je maar tien sites bezoekt, maar wel Googlet als je iets specifieks nodig hebt, is dat net zoiets als zeggen dat je maar tien telefoonnummers belt, maar als je iets specifieks nodig hebt wel even de telefoongids pakt. Toch?

Hendrikus
~~Soli Deo Gloria~~
willemjan

Bericht door willemjan »

Er zijn genoeg mogelijkheden om jezelf in bescherming te nemen. Gewoonweg TV, DVD en internet negeren is onmogelijk in een maatschappij die zo snel veranderd. Bovendien kan het kijken van een goede film echt wel ontspannend zijn hoor. God vraagt niet dat we de hele dag in de bijbel of in goede boeken moeten zitten te lezen om ons te ontspannen. Bovendien, wat moeten mensen in de wereld wel niet denken van ons christenen wanneer we zulk een andere beleveningswereld hebben? Moeten we niet iets afweten van Idols om in contact met hen te komen, om vertrouwen op te bouwen, om vervolgens over het evangelie te kunnen beginnen? Een heleboel vragen ineens...
Matthijs
Berichten: 2050
Lid geworden op: 07 okt 2002, 21:03

Bericht door Matthijs »

Oorspronkelijk gepost door willemjan
Er zijn genoeg mogelijkheden om jezelf in bescherming te nemen. Gewoonweg TV, DVD en internet negeren is onmogelijk in een maatschappij die zo snel veranderd.
We hebben hier thuis geen TV en ik kan prima zonden dat ding. En ik hoef zo'n ding ook niet.
DVD's kijk ik ook niet. Nergens goed voor.
Bovendien kan het kijken van een goede film echt wel ontspannend zijn hoor. God vraagt niet dat we de hele dag in de bijbel of in goede boeken moeten zitten te lezen om ons te ontspannen.
Ik zeg niet dat we ons niet mogen ontspannend. Maar daar gaat het niet om! Je wordt door TV beinvloed door occulte machten, demonen. Je kunt er wel om lachen, maar het is waar. Onderschat hun machten niet!

Jij stelt veel vragen, stel ik ook een paar vragen aan jou.

Tot welk doel is de mens geschapen?
Wat is de mens geworden na de val?

Wat is de uitwerking van TV op je geest? Beantwoord je daarmee weer aan je doel?
Bovendien, wat moeten mensen in de wereld wel niet denken van ons christenen wanneer we zulk een andere beleveningswereld hebben? Moeten we niet iets afweten van Idols om in contact met hen te komen, om vertrouwen op te bouwen, om vervolgens over het evangelie te kunnen beginnen? Een heleboel vragen ineens...
Idols? Je bedoelt die popartiesten? Weet je wat het is? Vind je ze niet als goden verheerlijkt worden? Het is voor mij niets anders dan pure afgoderij!
Liever Turks dan Paaps
Jan de Wit

Bericht door Jan de Wit »

Oorspronkelijk gepost door willemjan
Er zijn genoeg mogelijkheden om jezelf in bescherming Moeten we niet iets afweten van Idols om in contact met hen te komen, om vertrouwen op te bouwen, om vervolgens over het evangelie te kunnen beginnen? Een heleboel vragen ineens...
Iets afweten van Idols?
Die onzin!
Ik kijk overigens wel televisie alleen ned 1+2+3.
willemjan

Bericht door willemjan »

Het gaat me helemaal niet om een specifiek programma dat je wel of niet zou moeten zien. Het gaat me wel om het feit dat reformatorische christenen zich veel te gemakkelijk afschermen van alles wat de wereld biedt, en dat alles onder het mom van: het is onzin, het is afgoderij en noem maar op. Deze vorm van wereldvreemheid maakt je als christen ongeloofwaardig naar mensen toe voor wie bijvoorbeeld het programma idols een wezenlijk onderdeel is van hun leven. De belevingswereld van veel niet-christelijke nederlanders reikt niet verder dan boris en maud. Om met hen in gesprek te kunnen komen is het nodig dat we aanlsuiting zoeken bij hun belevingswereld.

We kunnen als christenen onderling enorm veel discussieren over God, de bijbel en de kerk. Maar vergeten we onze onbekeerde naaste niet? Miljoenen nederlanders dreigen verloren te gaan en wij maken ons druk om kerken en kerscheuringen! We kunnen TV, DVD en internet afkeuren, en afdoen als godloos. We kunnen er ook gebruik van maken om het evangelie uit te dragen. Jezus schuwde de moderne methode niet, laten wij dat ook niet doen. Ondertussen wel biddend: Here, leidt mij niet in verzoeking...

[Aangepast op 26/4/04 door willemjan]
Jan de Wit

Bericht door Jan de Wit »

Oorspronkelijk gepost door willemjan
Het gaat me helemaal niet om een specifiek programma dat je wel of niet zou moeten zien. Het gaat me wel om het feit dat reformatorische christenen zich veel te gemakkelijk afschermen van alles wat de wereld biedt, en dat alles onder het mom van: het is onzin, het is afgoderij en noem maar op. Deze vorm van wereldvreemheid maakt je als christen ongeloofwaardig naar mensen toe voor wie bijvoorbeeld het programma idols een wezenlijk onderdeel is van hun leven. De belevingswereld van veel niet-christelijke nederlanders reikt niet verder dan boris en maud. Om met hen in gesprek te kunnen komen is het nodig dat we aanlsuiting zoeken bij hun belevingswereld.

We kunnen als christenen onderling enorm veel discussieren over God, de bijbel en de kerk. Maar vergeten we onze onbekeerde naaste niet? Miljoenen nederlanders dreigen verloren te gaan en wij maken ons druk om kerken en kerscheuringen! We kunnen TV, DVD en internet afkeuren, en afdoen als godloos. We kunnen er ook gebruik van maken om het evangelie uit te dragen. Jezus schuwde de moderne methode niet, laten wij dat ook niet doen. Ondertussen wel biddend: Here, leidt mij niet in verzoeking...

[Aangepast op 26/4/04 door willemjan]
Willemjan,

Mag ik vragen hou oud je bent?
Jan de Wit

Bericht door Jan de Wit »

Idols is voor pubers!
willemjan

Bericht door willemjan »

Matthijs, in antwoord op jouw vragen:

De mens is geschapen als kroon op de schepping, met als doel de verheerlijking van de Schepper. Door de zondeval is er een breuk gekomen tussen God en ons. God zond Zijn zoon om ons te redden van de dood. Een ieder die in Hem geloofd heeft eeuwig leven, dat wil zeggen, hij hoeft niet meer te vrezen voor de dood. Deze is overwonnen door Jezus Christus.

Velen geloven dit evangelie niet. Welk doel heeft een gelovige na de zondeval? Nog steeds leven tot meerdere eer en glorie van de Schepper. Dat wil zeggen, laat je leven een getuigen zijn van de hoop die in je is, en brneg mensen bij Hem die levend maakt.
willemjan

Bericht door willemjan »

Beste Jan, probeer mijn betoog te begrijpen! Idols is voor pubers, inderdaad! Je hebt helemaal gelijk. Ik ben geen puber meer, maar alle pubers die Jezus Christus nog niet persoonlijk kennen gaan me wel aan het hart! Ook HEN wil ik vertellen van Hem die mij gered heeft. En misschien moet ik me dan wel even verdipen in HUN belevingswereld!
Jan de Wit

Bericht door Jan de Wit »

Oorspronkelijk gepost door willemjan
Beste Jan, probeer mijn betoog te begrijpen! Idols is voor pubers, inderdaad! Je hebt helemaal gelijk. Ik ben geen puber meer, maar alle pubers die Jezus Christus nog niet persoonlijk kennen gaan me wel aan het hart! Ook HEN wil ik vertellen van Hem die mij gered heeft. En misschien moet ik me dan wel even verdipen in HUN belevingswereld!
Gewoon vertellen, direct.
Idols heeft Jezus niet nodig.
Plaats reactie