Abortus

Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18727
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Abortus

Bericht door helma »

Ik raad iedereen het nieuwe boek aan wat vorige week is uitgekomen bij Uitg Gideon.
https://kiesleven.nl/product/in-gesprek-over-abortus/
Ik had het al in het Engels gelezen en ben erg blij met de Nederlandse vertaling!


Justina van Manen schreef met: “In gesprek over abortus” een heel indrukwekkend en praktisch boek zodat jij leert hoe je het gesprek over abortus op een liefdevolle én overtuigende manier kan voeren. “Een gesprek over abortus spant er altijd om: het raakt immers leven en dood . Dit boek biedt waardevolle handreikingen.

Aanbevolen!” (Chris Stoffer, SGP) Nederland is het meest liberale abortus land van Europa geworden. Daarom is dit boek een aanwinst voor iedereen die het ongeboren kind een stem wil geven in ons land. In samenwerking met C.C.B.R. uit Canada is dit boek vertaald en verschijnt in de Week van het Leven (4-11 november).

“Open uw mond voor de stomme, zegt de Bijbel (Spreuken 31:8). Anders gezegd: Geef een stem aan hen die stemmeloos zijn en zichzelf niet kunnen verdedigen. Dit boek is daarbij een uitstekend middel!" (Ds. C. Sonnevelt)

Afbeelding
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18727
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Abortus

Bericht door helma »

Vanmorgen bij 'onze' kliniek heeft een vrouw afgezien van abortus.
Bidden jullie mee voor haar en haar kindje in deze moeilijke omstandigheden? De ervaring leert dat de strijd na zo'n besluit niet voorbij is!
Gebruikersavatar
Edelweiss
Berichten: 309
Lid geworden op: 01 sep 2023, 12:03
Locatie: Zwitserland

Re: Abortus

Bericht door Edelweiss »

helma schreef: 13 nov 2023, 12:10 Vanmorgen bij 'onze' kliniek heeft een vrouw afgezien van abortus.
Bidden jullie mee voor haar en haar kindje in deze moeilijke omstandigheden? De ervaring leert dat de strijd na zo'n besluit niet voorbij is!
Hoe gaat dat eigenlijk verder na zo'n moment, helma? Blijven jullie in contact met zo'n vrouw, en zo ja voor hoe lang precies?
(misschien staat het ergens op de website van Schreeuw om Leven maar ik kon het zo niet vinden.)
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18727
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Abortus

Bericht door helma »

Ja, ze wordt, indien ze daar voor open staat, gekoppeld aan een buddy. Die loopt de hele zwangerschap mee en daarna. In de praktijk groeit het zo dat het vanzelf een keer 'stopt'.

In een geval van onze waakeigen groep lopen mijn medewaker en ik inmiddels bijna 5 jaar met een moeder mee. We gaan mee met gesprekken met hulpverlening e.d. Eerste schooldag enz. Het meisje noemt mij oma.

Ook hebben we nog altijd contact met een andere moeder en kind (vanaf 2020)

Het eerste kindje waar ik bij betrokken was is (helaas) inmiddels buiten beeld. Maar daar is door ons contact meegeweest tot ongeveer een jaar na geboorte. En is door ons een oppasgezin ter plaatse geregeld tot #3 jaar. Daarna is het kindje naar kinderopvang gegaan.
Gebruikersavatar
Edelweiss
Berichten: 309
Lid geworden op: 01 sep 2023, 12:03
Locatie: Zwitserland

Re: Abortus

Bericht door Edelweiss »

Prachtig, daar word ik oprecht even stil van. Wat een liefde en toewijding lees ik hierin!
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9202
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Abortus

Bericht door parsifal »

Edelweiss schreef: 14 nov 2023, 09:50 Prachtig, daar word ik oprecht even stil van. Wat een liefde en toewijding lees ik hierin!
Hier ben ik het zo mee eens. Liefde in plaats van oordeel zo duidelijk.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Henk J
Berichten: 2600
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Abortus

Bericht door Henk J »

Veel respect voor het werk wat jullie doen Helma. Ik hoop het weer mee te nemen in mijn gebed.
margrietha
Berichten: 185
Lid geworden op: 26 mei 2016, 23:08

Re: Abortus

Bericht door margrietha »

Vanochtend Timmermans op Radio 1: abortus is een zorg, geen criminaliteit. Kreeg er kou van!
Geytenbeekje
Berichten: 8297
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Abortus

Bericht door Geytenbeekje »

margrietha schreef: 15 nov 2023, 10:30 Vanochtend Timmermans op Radio 1: abortus is een zorg, geen criminaliteit. Kreeg er kou van!
Zij zien de foetus/embryo als een onderdeel van de vrouw. Maar ik vraag mij af of daar puur vanuit wetenschap daar ook zo naar gekeken wordt.
Dat betekend dat een vrouw bij de zwangerschap ipv 20, 30 tenen heeft, 4 paar ogen heeft, 4 paar oren etc.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9202
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Abortus

Bericht door parsifal »

Geytenbeekje schreef: 15 nov 2023, 11:28
margrietha schreef: 15 nov 2023, 10:30 Vanochtend Timmermans op Radio 1: abortus is een zorg, geen criminaliteit. Kreeg er kou van!
Zij zien de foetus/embryo als een onderdeel van de vrouw. Maar ik vraag mij af of daar puur vanuit wetenschap daar ook zo naar gekeken wordt.
Dat betekend dat een vrouw bij de zwangerschap ipv 20, 30 tenen heeft, 4 paar ogen heeft, 4 paar oren etc.
Het zou goed zijn om de discussie zo serieus te voeren, met erkenning dat er een gigantisch verschil is in waardering van de status van het ongeboren leven. Zie alsjeblieft ook in dat er ook in de kerkgeschiedenis best veel discussie is geweest over of en wanneer het ongeboren leven een ziel krijgt voor de daadwerkelijke geboorte.

Ik ben echt onder de indruk van wat Helma en andere wakers doen, omdat zij ook uit liefde handelen. Ik ben minder onder de indruk van mensen die "abortus is moord" roepen, omdat dat weinig mensen zal overtuigen en ook de overtuiging van de ander niet serieus neemt. Op een zelfde manier neemt "abortus is een mensenrecht" de mensen die problemen hebben met abortus niet serieus. Ik vind het echt erg dat Kamerleden zoals Lisa Westerveld, die ik in veel opzichten echt waardeer, hier ook zo goedkoop mee omgaat.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
HannekeL
Berichten: 64
Lid geworden op: 10 jul 2023, 09:59

Re: Abortus

Bericht door HannekeL »

Deze morgen viel ik even achterover toen ik het ochtend journaal luisterde: In België zijn er gemiddeld 26 abortussen per dag. Nu zijn er voorstellen om de wetgeving te versoepelen: bedenktijd van 6 dagen afschaffen, termijn verlengen,... het moet niet gekker worden.
DDD
Berichten: 28735
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Abortus

Bericht door DDD »

De angst voor hormonen en voorbehoedsmiddelen leidt er naar het schijnt toe dat abortus normaler wordt. Ook in series op TV komt abortus soms als thema terug en ik heb het idee dat dat vroeger minder was.
Online
merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Abortus

Bericht door merel »

DDD schreef: 24 jan 2024, 16:05 De angst voor hormonen en voorbehoedsmiddelen leidt er naar het schijnt toe dat abortus normaler wordt. Ook in series op TV komt abortus soms als thema terug en ikeb het idee dat dat vroeger minder was.
Klopt, ik zie dossiers waar vrouwen van midden 20 al voor een 3e maal een abortus laten verrichten.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18727
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Abortus

Bericht door helma »

HannekeL schreef:Deze morgen viel ik even achterover toen ik het ochtend journaal luisterde: In België zijn er gemiddeld 26 abortussen per dag. Nu zijn er voorstellen om de wetgeving te versoepelen: bedenktijd van 6 dagen afschaffen, termijn verlengen,... het moet niet gekker worden.
In Nederland #100 per dag...
HannekeL
Berichten: 64
Lid geworden op: 10 jul 2023, 09:59

Re: Abortus

Bericht door HannekeL »

helma schreef: 24 jan 2024, 19:16
HannekeL schreef:Deze morgen viel ik even achterover toen ik het ochtend journaal luisterde: In België zijn er gemiddeld 26 abortussen per dag. Nu zijn er voorstellen om de wetgeving te versoepelen: bedenktijd van 6 dagen afschaffen, termijn verlengen,... het moet niet gekker worden.
In Nederland #100 per dag...
Ik besefte echt niet dat dit over dit soort hoge aantallen ging! Er was sprake van 1 op de 5 vrouwen :bobo
Plaats reactie