Abortus

windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: Abortus

Bericht door windorgel »

Is dit geen aangrijpende uitspraak?
Ook de initiatiefnemers kijken bezorgd naar het buitenland. BNNVARA-presentatrice Dzifa Kusenuh, die de Kamer toesprak, benadrukte dat dit bewijst dat verworven rechten kunnen worden afgenomen. Abortus moet volgens haar legaal, veilig "en gesteund door de staat" kunnen worden uitgevoerd.

merel
Berichten: 9676
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Abortus

Bericht door merel »

Zeker aangrijpend, maar niet aangrijpender dan andere gebeurtenissen in de maatschappij; vele gebroken gezinnen, LBHTIQ+, draagmoeders en vele andere manieren om kinderen te krijgen/verwekken, toename van onverschilligheid, individualisme, onverdraagzaamheid richting een ander, stijgende consumptie etc.etc. Ik ervaar sowieso een geestelijke strijd, maar niet specifiek omtrent abortus.

Afgelopen periode nog een gesprek met mijn tieners gehad over de vele gebroken gezinnen in hun omgeving. Hun reactie 'ach als het niet meer gaat, is dat wellicht het beste'. Zij zijn het volkomen normaal gaan vinden dat (ook binnen kerkelijke gemeenschappen) zoveel gebroken gezinnen zijn. Idem met het transgendervraagstuk, homoseksualiteit kijken ze al niet eens meer van op. dat is voor hen een gegeven. Is dat geen continue geestelijke strijd? Vandaar mijn vraag; 'waarom was deze strijd gisteren heviger dan anders'?
Online
Zeeuw
Berichten: 11549
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Abortus

Bericht door Zeeuw »

merel schreef: 25 mei 2023, 15:39 Zeker aangrijpend, maar niet aangrijpender dan andere gebeurtenissen in de maatschappij; vele gebroken gezinnen, LBHTIQ+, draagmoeders en vele andere manieren om kinderen te krijgen/verwekken, toename van onverschilligheid, individualisme, onverdraagzaamheid richting een ander, stijgende consumptie etc.etc. Ik ervaar sowieso een geestelijke strijd, maar niet specifiek omtrent abortus.

Afgelopen periode nog een gesprek met mijn tieners gehad over de vele gebroken gezinnen in hun omgeving. Hun reactie 'ach als het niet meer gaat, is dat wellicht het beste'. Zij zijn het volkomen normaal gaan vinden dat (ook binnen kerkelijke gemeenschappen) zoveel gebroken gezinnen zijn. Idem met het transgendervraagstuk, homoseksualiteit kijken ze al niet eens meer van op. dat is voor hen een gegeven. Is dat geen continue geestelijke strijd? Vandaar mijn vraag; 'waarom was deze strijd gisteren heviger dan anders'?
Tsja, als je de dood van onschuldige kinderen op hetzelfde niveau zet als 'stijgende consumptie', ben ik wel redelijk uitgepraat.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Abortus

Bericht door helma »


merel schreef:Zeker aangrijpend, maar niet aangrijpender dan andere gebeurtenissen in de maatschappij; vele gebroken gezinnen, LBHTIQ+, draagmoeders en vele andere manieren om kinderen te krijgen/verwekken, toename van onverschilligheid, individualisme, onverdraagzaamheid richting een ander, stijgende consumptie etc.etc. Ik ervaar sowieso een geestelijke strijd, maar niet specifiek omtrent abortus.

Afgelopen periode nog een gesprek met mijn tieners gehad over de vele gebroken gezinnen in hun omgeving. Hun reactie 'ach als het niet meer gaat, is dat wellicht het beste'. Zij zijn het volkomen normaal gaan vinden dat (ook binnen kerkelijke gemeenschappen) zoveel gebroken gezinnen zijn. Idem met het transgendervraagstuk, homoseksualiteit kijken ze al niet eens meer van op. dat is voor hen een gegeven. Is dat geen continue geestelijke strijd? Vandaar mijn vraag; 'waarom was deze strijd gisteren heviger dan anders'?
Helemaal gelijk Merel dat de geestelijke strijd in heel veel andere zaken ook merkbaar is en verhevigt! En de dingen die je signaleert in je gezin zijn daarvan een graadmeter...daarin sta je zeker niet alleen.

Wat gister betreft...ik was bij en in de Tweede Kamer samen met andere Pro Lifers (van 4 verschillende organisaties). Dat was behoorlijk heftig in wat je dan ervaart. Dan is de macht van de duisternis gewoon ook voelbaar. Beklemmend.
merel
Berichten: 9676
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Abortus

Bericht door merel »

helma schreef: 25 mei 2023, 15:52
merel schreef:Zeker aangrijpend, maar niet aangrijpender dan andere gebeurtenissen in de maatschappij; vele gebroken gezinnen, LBHTIQ+, draagmoeders en vele andere manieren om kinderen te krijgen/verwekken, toename van onverschilligheid, individualisme, onverdraagzaamheid richting een ander, stijgende consumptie etc.etc. Ik ervaar sowieso een geestelijke strijd, maar niet specifiek omtrent abortus.

Afgelopen periode nog een gesprek met mijn tieners gehad over de vele gebroken gezinnen in hun omgeving. Hun reactie 'ach als het niet meer gaat, is dat wellicht het beste'. Zij zijn het volkomen normaal gaan vinden dat (ook binnen kerkelijke gemeenschappen) zoveel gebroken gezinnen zijn. Idem met het transgendervraagstuk, homoseksualiteit kijken ze al niet eens meer van op. dat is voor hen een gegeven. Is dat geen continue geestelijke strijd? Vandaar mijn vraag; 'waarom was deze strijd gisteren heviger dan anders'?
Helemaal gelijk Merel dat de geestelijke strijd iin een heel veel andere zaken ook merkbaar is en verhevigt! En de dingen die je signaleert in je gezin zijn daarvan een graadmeter...daarin sta je zeker niet alleen.

Wat gister betreft...ik was bij en in de Tweede Kamer samen met andere Pro Lifers (van 4 verschillende organisaties). Dat was behoorlijk heftig in wat je dan ervaart. Dan is de macht van de duisternis gewoon ook voelbaar. Beklemmend.
Dat wil ik zeker aannemen. Afgelopen week in mijn werk nog (zijdelings) te maken gehad met de gevolgen van abortus. Ik ben er alleen nog niet uit wat ik daarmee moet en daarvan vind en of ik daarmee aan de slag kan/moet gaan..
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1451
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Abortus

Bericht door Bourdon16 »

helma schreef: 25 mei 2023, 15:52
merel schreef:Zeker aangrijpend, maar niet aangrijpender dan andere gebeurtenissen in de maatschappij; vele gebroken gezinnen, LBHTIQ+, draagmoeders en vele andere manieren om kinderen te krijgen/verwekken, toename van onverschilligheid, individualisme, onverdraagzaamheid richting een ander, stijgende consumptie etc.etc. Ik ervaar sowieso een geestelijke strijd, maar niet specifiek omtrent abortus.

Afgelopen periode nog een gesprek met mijn tieners gehad over de vele gebroken gezinnen in hun omgeving. Hun reactie 'ach als het niet meer gaat, is dat wellicht het beste'. Zij zijn het volkomen normaal gaan vinden dat (ook binnen kerkelijke gemeenschappen) zoveel gebroken gezinnen zijn. Idem met het transgendervraagstuk, homoseksualiteit kijken ze al niet eens meer van op. dat is voor hen een gegeven. Is dat geen continue geestelijke strijd? Vandaar mijn vraag; 'waarom was deze strijd gisteren heviger dan anders'?
Helemaal gelijk Merel dat de geestelijke strijd in heel veel andere zaken ook merkbaar is en verhevigt! En de dingen die je signaleert in je gezin zijn daarvan een graadmeter...daarin sta je zeker niet alleen.

Wat gister betreft...ik was bij en in de Tweede Kamer samen met andere Pro Lifers (van 4 verschillende organisaties). Dat was behoorlijk heftig in wat je dan ervaart. Dan is de macht van de duisternis gewoon ook voelbaar. Beklemmend.
Dapper Helma om daar aanwezig te zijn en Gods zegen gewenst over jullie werk. Als je de interrupties van oa Gundogan hoort lopen de rillingen over je rug. Dankbaar voor de bijdrage van de SGP maar ook FvD in dit debat.
Gebruikersavatar
Adagio
Berichten: 906
Lid geworden op: 22 feb 2018, 15:06

Re: Abortus

Bericht door Adagio »

parsifal schreef: 25 mei 2023, 12:53
merel schreef: 25 mei 2023, 11:09
helma schreef: 24 mei 2023, 22:36 https://nos.nl/l/2476329

Nog onvoldoende politieke steun..

Maar wat een strijd vandaag.
Welke strijd bedoel je?

Dat woord "nog" in wel wat onprofessioneel voor een journalist.
De Heere heeft de mens naar Zijn beeld geschapen, een ziel voor de eeuwigheid (Wie merkt dat de adem van de kinderen der mensen opvaart naar boven, en de adem der beesten nederwaarts vaart in de aarde?). Zeker kent de rechtvaardige het leven van zijn beest. Maar een schepping naar Zijn beeld! - nog veel ontzaglijker te bedenken dat Jezus waarachtig God bleef en waarachtig mens werd om doodgevallen mensen weer te herstellen. Hij neemt zelfs engelen niet aan (Hebr. 2). In Genesis 6 staat "Wie des mensen bloed vergiet, zijn bloed zal door den mens vergoten worden; want God heeft den mens naar Zijn beeld gemaakt." De kanttekenaren wijzen dan juist nadrukkelijk naar de overheid: "Hier wordt het ambt der overheid bevestigd, en het zwaard haar gegeven tot straf der boosdoeners, Rom. 13:1, enz. Zie Gen. 1:27. En ofschoon Gods beeld door den val geschonden en verbroken is, zo heeft God nochtans enig overblijfsel daarvan, om verscheidene redenen, in de mensen gelaten; hetwelk Hij niet begeert geschonden te hebben, maar verordent hier de straf van zodanige schending."
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Abortus

Bericht door J.C. Philpot »

In het Britse Bournemouth moest woensdag een man voor de rechter verschijnen op beschuldiging van het overtreden van de openbare orde door in stilte te bidden.

„.Ik heb niemand benaderd, ik heb met niemand gesproken, ik heb niemands privacy geschonden. Ik stond gewoon stil. Ik word berecht vanwege de biddende gedachten die ik in mijn hoofd had”

https://www.rd.nl/artikel/1030530-brit- ... tuskliniek

Bizar.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Profesto
Berichten: 757
Lid geworden op: 23 sep 2014, 11:02

Re: Abortus

Bericht door Profesto »

J.C. Philpot schreef: 10 aug 2023, 12:06 In het Britse Bournemouth moest woensdag een man voor de rechter verschijnen op beschuldiging van het overtreden van de openbare orde door in stilte te bidden.

„.Ik heb niemand benaderd, ik heb met niemand gesproken, ik heb niemands privacy geschonden. Ik stond gewoon stil. Ik word berecht vanwege de biddende gedachten die ik in mijn hoofd had”

https://www.rd.nl/artikel/1030530-brit- ... tuskliniek

Bizar.
Volgens mij wordt hier een loopje genomen met de waarheid.
Hij is niet aangeklaagd vanwege bidden. Hij heeft een verzoek van een ambtenaar om de bufferzone rond een abortuskliniek te verlaten niet opgevolgd.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Abortus

Bericht door GerefGemeente-lid »

Profesto schreef: 10 aug 2023, 15:11
J.C. Philpot schreef: 10 aug 2023, 12:06 In het Britse Bournemouth moest woensdag een man voor de rechter verschijnen op beschuldiging van het overtreden van de openbare orde door in stilte te bidden.

„.Ik heb niemand benaderd, ik heb met niemand gesproken, ik heb niemands privacy geschonden. Ik stond gewoon stil. Ik word berecht vanwege de biddende gedachten die ik in mijn hoofd had”

https://www.rd.nl/artikel/1030530-brit- ... tuskliniek

Bizar.
Volgens mij wordt hier een loopje genomen met de waarheid.
Hij is niet aangeklaagd vanwege bidden. Hij heeft een verzoek van een ambtenaar om de bufferzone rond een abortuskliniek te verlaten niet opgevolgd.
Bron?
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Profesto
Berichten: 757
Lid geworden op: 23 sep 2014, 11:02

Re: Abortus

Bericht door Profesto »

GerefGemeente-lid schreef: 10 aug 2023, 15:51
Profesto schreef: 10 aug 2023, 15:11
J.C. Philpot schreef: 10 aug 2023, 12:06 In het Britse Bournemouth moest woensdag een man voor de rechter verschijnen op beschuldiging van het overtreden van de openbare orde door in stilte te bidden.

„.Ik heb niemand benaderd, ik heb met niemand gesproken, ik heb niemands privacy geschonden. Ik stond gewoon stil. Ik word berecht vanwege de biddende gedachten die ik in mijn hoofd had”

https://www.rd.nl/artikel/1030530-brit- ... tuskliniek

Bizar.
Volgens mij wordt hier een loopje genomen met de waarheid.
Hij is niet aangeklaagd vanwege bidden. Hij heeft een verzoek van een ambtenaar om de bufferzone rond een abortuskliniek te verlaten niet opgevolgd.
Bron?
A spokesperson for BCP Council said: “Mr Smith-Connor has been charged with breaching a term of the Public Spaces Protection Order.

“The allegations are that on 24th November 2022, Mr Smith-Connor failed without reasonable excuse to comply with a requirement of the PSPO in that he failed to leave the required area when asked by an authorised officer.

“Due to the ongoing legal proceedings, the council is unable to make a further statement in relation to this matter.”

Zie hier.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Abortus

Bericht door Terri »

Profesto schreef: 10 aug 2023, 15:59
GerefGemeente-lid schreef: 10 aug 2023, 15:51
Profesto schreef: 10 aug 2023, 15:11
J.C. Philpot schreef: 10 aug 2023, 12:06 In het Britse Bournemouth moest woensdag een man voor de rechter verschijnen op beschuldiging van het overtreden van de openbare orde door in stilte te bidden.

„.Ik heb niemand benaderd, ik heb met niemand gesproken, ik heb niemands privacy geschonden. Ik stond gewoon stil. Ik word berecht vanwege de biddende gedachten die ik in mijn hoofd had”

https://www.rd.nl/artikel/1030530-brit- ... tuskliniek

Bizar.
Volgens mij wordt hier een loopje genomen met de waarheid.
Hij is niet aangeklaagd vanwege bidden. Hij heeft een verzoek van een ambtenaar om de bufferzone rond een abortuskliniek te verlaten niet opgevolgd.
Bron?
A spokesperson for BCP Council said: “Mr Smith-Connor has been charged with breaching a term of the Public Spaces Protection Order.

“The allegations are that on 24th November 2022, Mr Smith-Connor failed without reasonable excuse to comply with a requirement of the PSPO in that he failed to leave the required area when asked by an authorised officer.

“Due to the ongoing legal proceedings, the council is unable to make a further statement in relation to this matter.”

Zie hier.
Ik ben toch blij dat je dit nuanceert Profesto, door dit bericht te plaatsen.
Ik kreeg dit verhaal nl nog extremer door deze week en de oh's en ah's waren niet van de lucht. De vervolging is begonnen werd er zelfs gezegd.
Soms lijkt het wel of we het spannend vinden of zo, om vervolgd te worden. Bij het minste geringste wordt dit erbij gehaald.
Om verdrietig van te worden. Halve waarheden zijn ook leugens tenslotte.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Abortus

Bericht door Herman »

Er wordt door Profesto niets genuanceerd, maar slechts een selectie van feiten gegeven.

De overtreding is inderdaad dat hij niet binnen een bepaalde zone mag komen. De wet zegt dat je daar niet mag demonsteren en evenmin passanten mag aanspreken. Hij deed beide zaken niet maar was aan het bidden. Hij is desondanks door een handhaver weggestuurd.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Abortus

Bericht door helma »

Profesto
Berichten: 757
Lid geworden op: 23 sep 2014, 11:02

Re: Abortus

Bericht door Profesto »

Herman schreef: 10 aug 2023, 19:22 Er wordt door Profesto niets genuanceerd, maar slechts een selectie van feiten gegeven.

De overtreding is inderdaad dat hij niet binnen een bepaalde zone mag komen. De wet zegt dat je daar niet mag demonsteren en evenmin passanten mag aanspreken. Hij deed beide zaken niet maar was aan het bidden. Hij is desondanks door een handhaver weggestuurd.
In de link die ik stuurde staat heel duidelijk de toedracht van de gebeurtenis omschreven. Er wordt niets weggelaten. Ik vind het dus geen selectie van de feiten.

In het artikel staat ook:
As reported, a buffer zone has been in place outside the clinic since October last year and is enforced by BCP Council through a PSPO which criminalises “protesting with respect to issues related to abortion services”.

This includes prayer or counselling.


Ik vind dat het RD de gebeurtenis tendentieus weergeeft. Daarmee gaan ze mee in de sfeer die Terri beschrijft, een sfeer waarin christenen met sensatie en graagte zich een soort slachtofferrol aanmeten.
Plaats reactie