Donor of niet?

Plaats reactie
WiccanGirl

Donor of niet?

Bericht door WiccanGirl »

Ik heb vandaag een formulier gekregen of ik donor wil zijn of niet, ik denk dat ik het wel doe..

Wat vinden jullie van donor zijn, is er iets uit de refo kant op tegen of is hier geen mening over? Ben gewoon nieuwsgierig :)
Adje

Bericht door Adje »

Yep, ik ben donor. kVind eigenlijk dat je het niet kunt maken om geen donor te zijn, tenzij je ook geen organen wilt hebben als je ze zelf nodig hebt. Zoiets mogen ze van mij aan heel het donor-zijn verbinden.
WiccanGirl

Bericht door WiccanGirl »

Nee dat vind ik niet meteen, ik vind het zelf op zich ook een moeilijke keuze. Tis toch een raar idee, er kunnen mensen zijn die vanuit hun geloofsovertuiging het niet doen omdat dan de ziel niet naar het hiernamaals kan opstijgen als er iets met het lichaam gebeurt.. dan ga ik hen niet zeggen dat ze zelf ook geen donor orgaan aan mogen nemen...

[Aangepast op 23-4-2003 door WiccanGirl]
WiccanGirl

Bericht door WiccanGirl »

Of als men een niet dodelijke aandoening heeft wat best lastig is. Dat zit in mijn familie en daarom weet ik niet zo goed wat ik moet doen...
janneke

Bericht door janneke »

ik vidn dat jezelf die keuze moet maken, niemand kan je verplichten om donor te worden....

je moet voor jezelf de afweging maken of je het wilt of niet
WiccanGirl

Bericht door WiccanGirl »

Ik wil het aan de ene kant wel en aan de andere kant niet vanwege een bindweefsel aandoening die in mn familie zit. Wat heeft een donor aan een orgaan met slecht bindweefsel...
Adje

Bericht door Adje »

Tja, als de zaken zo liggen geldt mijn vorige reactie niet, WiccanGirl. Die heeft betrekking op 'gezonde' mensen.

In zo'n situatie is de keuze inderdaad lastig! Maar zal een arts in het geval dat jij overlijdt en je organen beschikbaar komen, die afweging niet goed kunnen maken? Als het echt te slecht is, zal hij ze toch niet gebruiken?

Vind je het trouwens niet inconsequent om geen organen te willen geven, maar ze wel te willen krijgen?
Jootje

Bericht door Jootje »

Hoi WiccanGirl,
Ik ben ook donor, en ik zou zeggen...ZEKER DOEN!!!! als je ziet hoeveel mensen op de wachtlijst staan voor een donororgaan, en hoeveel mensen overlijden omdat er geen organen beschikbaar zijn, zou ik niet langer twijfelen!!!
Wij hebben het eens aan onze dominee nagevraagd, en die zei dat het een kwestie van je eigen gevoel is. Er is dus niets op tegen, als je zelf een nieuwe nier nodig hebt neem je hem toch ook maar al te graag aan?????
Groetjes Jootje
Plaats reactie