Opwekking: Meer dan bidden alleen?

Plaats reactie
Refojongere

Opwekking: Meer dan bidden alleen?

Bericht door Refojongere »

Beste Forummers,

We kunnen wel veel bidden om een opwekking, maar is het niet zaak om ook het werk van het COGG te ondersteunen? Het is toch ora et labora?

Moet dat niet veel groter en breder getrokken. Zaken als het COGG / Haamstedeconferentie / gezamenlijke hervormingsavonden / regionale bezinningsavonden ..... kan er niet een groot debat of conferentie komen waar men vanuit de dichtst bij elkaar zittende kerkverbanden (geref. bond / hhk / cgk / gg) op informele wijze (want op formele wijze zal het nooit lukken vanwege de vele ingewikkelde structuren) met elkaar gaan zitten en met elkaar praten en bidden om eenheid. Dat de kerkelijke nood en verdeeldheid eens goed gevoeld zou worden?

Wordt er niet allang teveel over elkaar geschreven, over de kerkelijke ontwikkelingen gedacht en in synodes vergadert?

Ik denk bij mezelf: De Reformatie kwam ook niet op uit kerkelijke structuren, maar kwam juist daarbuiten tot stand en een groeiende beweging van het simpele grondvlak, met vooraanstaande leidersfiguren nam het voortouw.

We hebben een gezamenlijke belijdenis waar we voor staan, waarom dan niet eenheid? Dat valt niet uit te leggen.

Zo'n grootschalig gebeuren moet geen kerken ondermijnen of eigen groepjes stichten, maar wel de eenheid tussen de kerkgangers in verschillende kerken zo bevorderen dat men inziet dat de kerkelijke situatie onhoudbaar is.
RvP

Bericht door RvP »

Niets aan toe of af te voegen.......

Groet,

RvP
Marjan
Berichten: 1009
Lid geworden op: 17 jan 2005, 21:02

Bericht door Marjan »

Misschien dom van mij, maar wat is COGG?
Be yourself, there are plenty of others.
RvP

Bericht door RvP »

Contact Orgaan Gereformeerde Gezindte

Groet,

RvP
Marjan
Berichten: 1009
Lid geworden op: 17 jan 2005, 21:02

Bericht door Marjan »

Oorspronkelijk gepost door RvP
Contact Orgaan Gereformeerde Gezindte

Groet,

RvP
Weet je het zeker? Ik heb even op google gekeken:
"Welcome to COGG, the Complete Online Gaming Guide, will show you what to play,"

Maar ik heb ook nog even verder gekeken wat "onze" COGG is. Helaas is de site na 2002 niet meer bijgewerkt. Verder ziet het er wel breed uit, de kerken die genoemd zijn.
Op zich zou ik er zeer voor zijn om te proberen de kerken weer in gesprek te brengen/krijgen, als het maar wel te begrijpen is voor het gewone gemeentelid. Ik zag discussies op internet die mijn petje te boven gaan.
Be yourself, there are plenty of others.
Plaats reactie