Vijanden van de waarheid

Plaats reactie
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Vijanden van de waarheid

Bericht door memento »

Beste mensen,

Als ik zo de topics 'bidden voor ds. Moerkerken' en 'waar staan de Gereformeerde Gemeenten' lees, wordt ik heel erg moe. Moe vanwege de mensen die bewust een predikant's intenties in twijfel durven trekken. Die indirect zeggen dat hij een vijand van de waarheid is. Mensen die menen hard te moeten schoppen tegen een bepaald kerkverband.

Het doet me denken aan de woorden van Jezus. Bidt voor je vijanden. Doen jullie dat ook? Ik bedoel: bid je het góede voor hem. Volgens mij is veler gebed meer: 'Heere, mag hij asjeblieft doodvallen' dan 'Heere, geef hem helderheid van geest zodat Hij Uw wil mag verkondigen'.

Mensen, ik wil jullie vragen: bidt voor ds. Moerkerken. Bid voor ds. de Wit. Bid voor ds. Hegger.

En ten laatste: wie zijn eigen hart kent zal mild zijn tegen anderen.

Memento

[Aangepast op 15/1/2005 door memento]
David J
Berichten: 863
Lid geworden op: 21 jun 2004, 18:18

Bericht door David J »

Volledig mee eens. Iemand ('k weet niet meer wie) gaf me ooit de tip: besteed voor elke tien minuten die je besteed aan het uiten van kritiek op personen of instanties, ook tien minuten aan het gebed voor hen. Hoewel ik vrees dat ik die verhouding niet altijd haal, heb ik wel gemerkt dat de toon van je kritiek anders wordt. Voor wie je ernstig bidt, die kun je niet onbarmhartig onderuit schoffelen. Hoewel je het nog steeds van harte oneens kunt zijn.
Toeschouwer
Berichten: 951
Lid geworden op: 19 jul 2004, 22:47

Bericht door Toeschouwer »

Het gaat hier wel om wezenlijke zaken. De intenties van ds. Moerkerken zal niemand in twijfel trekken, ik tenminste niet. Hoe zou ik ook. Maar het gaat er wel om aan wie wordt het Evangelie verkondigd, en hoe. Deze discussie ga ik niet herhalen, genoeg lezersvoer op dit forum daarover. Dan merk je toch omdat het juist om wezenlijke zaken gaat, dat op het scherp van de snede wordt gediscusieerd. Dan heeft het geen zin om oneigenlijke argumenten te gebruiken, dat je er zo moe van wordt, dan doe je gewoon toch niet mee aan deze discussie.
Lecram

Bericht door Lecram »

De intenties van iedereen die iets anders schrijft worden in twijfel getrokken. Zie vd Zwaag, Blaauwendraad, Bart, Harinck, Hegger enz. enz.
england

Bericht door england »

Idd.. Hebben de meeste Christenen niet zoiets van : als de hele kerk nou dacht en was zoals ik, dan zou er niks aan de hand zijn...

Zelf ben ik het met Memento eens, er zou veel en veel meer gebed moeten zijn! Niet alleen voor ds Moerkerken, maar ook voor BLAZWASRA.
En dan niet zo van: "laat ze alstublieft denken zoals ik denk, en tot de zelfde inzichten komen die ik heb, want die zijn alleen juist" maar om meer liefde, barmhartigheid, zachtmoedigheid...!

Zelf vind ik het helpen om 1Kor13 te lezen, dan valt alle bitterheid weg...
Ik heb een klein boekje hier met een soort lijstje van Anathema's.. Het begint met IF... Als ik niet ... doe/heb etc..dan ben ik niet zoals ik als Christen zou moeten zijn. Dat is ongeveer het idee. Ik zal et eens opzoeken, en het met jullie delen!

Ondanks mijn anti-gevoelen wat What Would Jesus Do is het misschien nog niet zo' verkeerde gedachte wat dit betreft...?!
Adorote

Bericht door Adorote »

ppppppppfffffffffffffffffffffffffffff

MEN ZAL HET NOOIT LEREN .
gallio
Berichten: 1970
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Bericht door gallio »

Oorspronkelijk gepost door Adorote
ppppppppfffffffffffffffffffffffffffff

MEN ZAL HET NOOIT LEREN .
Men zal nooit leren bidden voor vijanden?

Probeer het toch maar!
Barryvrouw
Berichten: 1276
Lid geworden op: 10 mar 2004, 11:54

Bericht door Barryvrouw »

Oorspronkelijk gepost door Adorote
ppppppppfffffffffffffffffffffffffffff

MEN ZAL HET NOOIT LEREN .
MEN = de ander.
't Is belangrijk hoe je zelf leert.
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Oorspronkelijk gepost door Barryvrouw
Oorspronkelijk gepost door Adorote
ppppppppfffffffffffffffffffffffffffff

MEN ZAL HET NOOIT LEREN .
MEN = de ander.
't Is belangrijk hoe je zelf leert.
Weg met dat vingertje:mad::mad:
Plaats reactie