Geloofs(on)zekerheid

Refojongere

Bericht door Refojongere »

Je raakt wel een punt England. Het is zo slecht met de kerk in Nederland omdat de kerken meer een dominee met publiek is geworden dan dat de gemeente als gemeenschap bijeenkomt en een dominee laat voorgaan.

Het scheelt ook of je een kleine gemeente hebt. Dan spreek je veel sneller elkaar aan.
limosa

Bericht door limosa »

Oorspronkelijk gepost door Refojongere
Je raakt wel een punt England. Het is zo slecht met de kerk in Nederland omdat de kerken meer een dominee met publiek is geworden dan dat de gemeente als gemeenschap bijeenkomt en een dominee laat voorgaan.

Het scheelt ook of je een kleine gemeente hebt. Dan spreek je veel sneller elkaar aan.
"een dominee met publiek" daar sla je in veel gevallen wel de spijker op z'm kop RJ! triest maar waar en inderdaad die grote gemeenten doen het gemeente-leven in de regel geen goed hoewel het voor de jeugd wel fijn kan zijn om een groter aantal leeftijdsgenoten te kunnen ontmoeten
england

Bericht door england »

Ja, ik denk dat veel mensen het beeld van wat een gemeente is uit het oog verloren zijn.....
Ook in Engeland hoor, sommige gemeenten rommelen ook maar wat aan....
Maar als je kijkt hoe de eerste Christengemeenten werkten... Dan staan wij daar ver vandaan! En als je kijkt naar de zekerheid die men had...dan staan we daar OOK ver vandaan..helaas... en doordat er zo veel twijfel is gaat men ook niet meer 'naar buiten' en dus komt er nog meer twijfel...en het kringetje wordt steeds ronder.....!

Maar als je durft te vertellen Wie Christus voor je is, dan kijkt men je wantrouwig aan... En mij al helemaal, want in het buitenland gelooft men maar even enzo..... Maar als je niet brandt met dat vuur waar Jeremia over spreekt, (Dan zeide ik, ik zal Zijner niet gedenken, en niet meer in Zijn Naam spreken; Maar het werd in mijn hart als een branded vuur, besloten in mijn beenderen; en ik bemoeide mij om te verdragen, maar kon niet.) dan kun je inderdaad 's avonds lekker in je stoel blijven zitten, klagend over het feit dat Nederland nu de 'vloekende natie' wordt genoemd, in plaats van het' Israel van het Westen'... Begint het oordeel niet bij Gods Volk...?
Mirja

Bericht door Mirja »

Net in de tijd voor de geborte van Christus....alles was pic zwart...
en nu ook.....de mens weet het zo goed
allemaal....daarom is God zo stil.
Mirja

Bericht door Mirja »

God laat de mens over hun eigen weg te gaan...you figure it out....america ook...
net aals hij heb gedaan naar israel...
zijn volk over geven naar de vianden
voor their disobedience...waneer daar is
geen repentance daar is geen mercy.

[Aangepast op 21/10/04 door Mirja]
Mirja

Bericht door Mirja »

ik heb niet gezegd God spreekt niet meer...ik heb gezegd hij is stil....
maar een daag he shall roar like a lion!!!!
Mirja

Bericht door Mirja »

wat denk jij waneer God zegt...
he that is filthy let him be filthy still...
etc. the day of grace can be over....
Mirja

Bericht door Mirja »

de laaste chapter van openbaringen
england

Bericht door england »

Ook in Jeremia worden mensen steeds opgeroepen tot bekering..
En wij denken soms dat God zo stil is.... Hoe zit dat met de meer dan 60 miljoen Chinezen die in de laatste paar jaren tot God bekeerd zijn??????

En ook in het Westen werkt God nog hoor! Maar wij denken het beter te weten dan God, en alleen omdat mensen zo weinig voor hun Zaligmaker uit durven komen lijkt het alemaal zo stil...

Maar wie zegt dat het het eind is?? De kerken in alle eeuwen hebben gedacht dat die eeuw de laatste zou zijn, erger kon het immers niet.... Dus het kan gerust nog wel een paar eeuwen duren... En als ons land zich tot God zou wenden zou God dan niet horen????? Natuurlijk wel! Dan zou de kerk weer bloeien, en in plaats van snoepjes te eten zou men een honger voor het Woord hebben in de kerk....
Mirja

Bericht door Mirja »

de eind komt...de een wereld government
is rond de hoek...alles staat klaar...
Israel moet noch bekeert...maar de machten van de antichrist zal nu hun dag hebben. Lees jouw bijbel mensen...
de antichrist MOET komen voor dat
Christus komt op de wolken.

[Aangepast op 22/10/04 door Mirja]
Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 4033
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Pim »

on-topic aub
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Plaats reactie