Werk niet mee aan het Europese Babel!

Robert
Berichten: 1424
Lid geworden op: 28 nov 2002, 10:29
Locatie: Delft

Bericht door Robert »

En waarom reageert Memento nu niet meer?
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

OK, Robert, ik zal weer ff reageren...
Wél bij de houding die andere christenen vaak uitstralen. Ik lees hier op OSW ook wel eens uitspraken die getuigen van een Holier-than-thou-attitude bij sommige SGP-aanhangers. Dat doet vaak meer pijn.
Mja, daz nie goed. Sommige mensen denken dat zij met hun partij de enige juiste zijn, dat God alleeen met hen is etc. Afkeuringswaardig gedrag...
Memento, het zijn deze mensen van deze advertentie die anderen kwetsen! Daar reageer ik fel op ja.
Zij kwetsen CU-ers, en ook SGP-ers in dit geval.
Neehoor, zij verwoorden slechts hun mening, en vragen anderen om hun mening te volgen. Ik deel hun mening niet, maar ik kan respect hebben voor hun consistente en eerlijke denkwijze. Ik zie niet in waarom iemand zijn mening niet mag uitdragen, en anderen oproepen om die mening te volgen?
Moslims die zichzelf opblazen doen dat ook vanuit hun geloofsopvatting.
Ik wil deze mensen niet met die moslims verglijken, maar dat toont wel aan dat je niet alles wat 'uit geloof wordt gedaan' moet respecteren.
Ho, wait, 2 dingen:
1. Ik wil geloofsdaden graag toetsen aan de Schrift. Daar komt een opgeblazen moslim niet door, een ernstig en oprecht christen die bang is voor dat hij het komende rijk van de anti-christ bevorderd wel
2. Jij vraagt hier altijd respect voor mensen die meer afwijken dan deze bezwaarden. Als je respect wilt hebben voor christenen, doe het dan zowel ter rechter, als ter linker zijde.
Het is duidelijk dat een groep mensen zich altijd weer publiekelijk moet uitspreken over andere christen en wat ze doen.
De intentie van deze advertentie is niet het uitspreken van een waarde-oordeel, maar:
1. Een waarschuwen van de RD-lezers voor het gevaar van Europa als mogelijk Babel
2. Een poging om mensen te overtuigen om niet te gaan stemmen

Vergeet niet dat het bij deze mensen ernst is. Probeer je even te verplaatsen in hun denkwereld. Zij zien Europa als het komende rijk van de anti-christ. Lees openbaringen nog maar eens na. Als je daarvan overtuigd bent, en ook doordrongen bent van wat dat betekend, dan kan ik heel goed begrijpen dat je mensen wilt behoeden om hun steun te bewijzen aan deze anti-christelijke macht

Ik vraag alleen maar om respect. Ik vraag niet of je het er mee eens bent. Dat ben ik zelf ook niet....
Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 4033
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door memento
OK, Robert, ik zal weer ff reageren...
Memento, hier nog een openstaande vraag aan je: http://www.omsionswil.nl/forum2/viewthread.php?tid=4157

gepost op 5/6/04 op 02:03
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

Oorspronkelijk gepost door Pim
Oorspronkelijk gepost door memento
OK, Robert, ik zal weer ff reageren...
Memento, hier nog een openstaande vraag aan je: http://www.omsionswil.nl/forum2/viewthread.php?tid=4157

gepost op 5/6/04 op 02:03
Excuses, volgde die topic niet meer (wegens tijdgebrek). Zal alsnog beantwoorden...
Robert
Berichten: 1424
Lid geworden op: 28 nov 2002, 10:29
Locatie: Delft

Bericht door Robert »

Neehoor, zij verwoorden slechts hun mening, en vragen anderen om hun mening te volgen.
Ik moet toegeven dat ik bij het 2e keer lezen van de advertentie minder geschokeerd was dan de 1e keer (Alles went)

Maar de vraag is wat mij betreft, hoe goed is het als de 2 meest Bijbel-getrouwe partijen elkaar al publiekelijk in de haren vliegen. Is er dan geen enkele vorm van eenheid meer?

"Dat ze hun mening mogen geven" klinkt haast democratisch.
Ik zie maar 1 ding, de ene groep christenen valt publiekelijk de andere groep christenen af. Was het nog zo dat ze dat deden omdat in de CU de Godheid van Christus en Zijn verlossende werk niet volgen..........
Ik deel hun mening niet, maar ik kan respect hebben voor hun consistente en eerlijke denkwijze. Ik zie niet in waarom iemand zijn mening niet mag uitdragen, en anderen oproepen om die mening te volgen?
Ik heb respect voor iedere consistente mening. Ik verdedig "zwarte kousen" altijd te vuur en te zwaart tegen mijn collega's. Maar de interne verdeeldheid heeft mijn respect niet. Christenen horen elkaar niet af te vallen, en zeker in het publiek niet.

Bovendien vallen ze hun eigen partijgenoten ook nog af.

In onze kerk zijn discussies, en ik ben het niet altijd met de kerkeraad eens. Maar als er besloten is leg ik mij daar bij neer en luister ik er naar. Zo horen christenen met elkaar om te gaan.

Kortom, ik heb respect voor hun standpunt, maar niet voor de manier waarop ze het uitdragen.
1. Ik wil geloofsdaden graag toetsen aan de Schrift. Daar komt een opgeblazen moslim niet door, een ernstig en oprecht christen die bang is voor dat hij het komende rijk van de anti-christ bevorderd wel
Een moslim komt daar niet door. Maar een christen die altijd maar bezig is het werk van andere christenen te vertrappen vanuit een eigen gelijk ook niet. Dat wil zeggen, dat gedrag niet. Of de persoon er zelf doorheen komt is aan God. Mijn gedrag komt er ook niet door, maar dan mag je me wel daar op aanspreken.

Als ik aangeef voetbal te kijken krijg ik soortgelijke reacties als ik hier geef.
2. Jij vraagt hier altijd respect voor mensen die meer afwijken dan deze bezwaarden. Als je respect wilt hebben voor christenen, doe het dan zowel ter rechter, als ter linker zijde.
Ik heb veel meer respect voor de mening van de mensen ter rechter zijde.
Maar meestal heb ik meer respect voor de manier van uitdragen voor de mensen ter linker zijde.
Vergeet niet dat het bij deze mensen ernst is. Probeer je even te verplaatsen in hun denkwereld. Zij zien Europa als het komende rijk van de anti-christ. Lees openbaringen nog maar eens na.
Ik heb een studie naar de eindtijd gedaan (ben eigenlijk nog bezig) (zie ook mijn topic over de 'eindtijdsbalk')
Mijn reactie daarop was zo anders. Misschien is het dat ook wel wat mij raakt.

Als ik me met de eindtijd, de antichrist, bezig houdt, dan is mijn reactie: we moeten het evangelie doorvertellen.

Dan raakt het mij diep in mijn hart dat de reactie van deze mensen is: we moeten vooral andere christenen een stok in de wiel steken.

Kortom, de reactie is ook zeker emotioneel.
Ik vraag alleen maar om respect. Ik vraag niet of je het er mee eens bent. Dat ben ik zelf ook niet....
Respect voor de mening.
Zware kritiek op de wijze waarop het wordt gezegd.

Robert
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12065
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Bericht door Herman »

De opmerking van Kolijn dat de Europese Unie legitiem tot stand is gekomen en dáárom moet worden gezien als Gods dienaresse, pruim ik niet. Hier proef ik hetzelfde deterministisch denken als rondom een ander proces in Nederland. Gods Woord en haar geboden leven niet bij de helft plus één! [trouwens hier is ook nogal wat op af te dingen, gezien de lage opkomst, én is ooit de Nederlandse bevolking gevraagd over een toetreding tot de Unie, middels een referendum?
Niek: Wel, iets dieper doordenken mag wel. Het hoofdargument om niet voor Europa te stemmen wordt ingegeven door een historisch besef, en niet door een bijbelse normering. In dit geval is een overheid, dus een overheid en die moeten we gehoorzamen. Kijk, of je nu Wouter Bos, of Romano Prodi neemt, ze beantwoorden beiden niet aan bijbels leiderschap. Maar Bos nemen we nog wel serieus, want hij is een Nederlander, maar Prodi niet, want dat is een europeaan. En dat alleen maar omdat we vroeger eens tegen Hispagnien hebben gevochten, en omdat WvO een -voor mij verder onduidelijk- verbond heeft gemaakt met de Potentaat der Potentaten. Wel, dit besef vind ik uit te lucht gegrepen, en is slechts ingegeven door het verkeerd interpreteren van Gods zegeningen. Ik ben het er best mee eens dat we die gehad hebben, maar ik ben het er niet mee eens dat we die ook mogen houden. Dus moeten we die positie opgeven, en een veranderde en dus belijdende politiek voorstaan.

Het klopt dus niet echt, niet te gaan stemmen.

groet
limosa

Bericht door limosa »

Dit zat in m'n mailbox, oproep om toch te gaan stemmen.
[align=center]LAAT UW STEM NIET LIGGEN![/align]


Op Deo Volente donderdag 10 juni worden er Europese verkiezingen gehouden. Ook de lijst ChristenUnie/SGP doet hieraan mee.


[align=center]De SGP-Jongerenorganisatie roept iedereen op te gaan stemmen![/align]


- De oproep om naar Gods heilzame geboden te leven, hoort ook in Europa te klinken.
- Een principieel geluid tegen verdergaande Europese integratie moet ook in het Europees Parlement worden gehoord.
- De heer Belder heeft herhaaldelijk aandacht gevraagd voor de positie van vervolgde christenen. Ook dat werk moet worden voortgezet!
- Steeds meer zaken worden internationaal geregeld, denk aan milieuvraagstukken, terrorismebestrijding en transport etc.
- Voor onze kamerfractie is het goed om afstemming te hebben met een ‘eigen’ man in Europa. Veel wetgeving van Europa moet immers in Nederland worden uitgewerkt.
- Niet stemmen is ook stemmen! Niet stemmen kan niet-christelijke partijen in de hand werken.


Bij de laatste Europese verkiezingen waren we verblijd met de derde zetel, waardoor de heer Belder zijn plaats kon innemen. We zijn ervan overtuigd, dat zonder de zegen van de Heere niets gelukt. Hij wil echter ook mensen op moeilijke posten steunen. Daarvan spreekt Gods Woord, denk aan Daniël en zijn drie vrienden aan het hof in Babel.



STEM DONDERDAG OP ONZE MAN, DE HEER B. BELDER!



Wim Akster (Staphorst)
Christian van Bemmel (Gouda)
Dick Both (Veenendaal)
Frank Engberts (Kampen)
Arjan Klaassen (Barneveld)
Arjan Klein (Apeldoorn)
Jan Kloosterman (Elspeet)
Arjan Meerkerk (Hardinxveld)
Elof Nieuwenhuis (Lisse)
Teun van Roekel (Ede)
Gert van Veldhuizen (Gouda)
Pieter Verhoeve (Dordrecht)
Arie van der Vlies (Maartensdijk)
(Bestuursleden en medewerkers SGPJ)

PS Door samenvoeging van adresbestanden kan het zijn dat u deze oproep meerdere keren ontvangt. Excuses hiervoor!
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Aha, de SGP voert dus een voorkeursactie! Fijn samenwerken zo...
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
limosa

Bericht door limosa »

Oorspronkelijk gepost door Unionist
Aha, de SGP voert dus een voorkeursactie! Fijn samenwerken zo...
Zo zit het volgens mij niet, ik denk dat het meer een tegen-actie is richting de advertentie van "In het Spoor". Ik hoor en lees van SGP-ers niet anders dan dat ze prima samenwerken met de CU.
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Toch vind ik het merkwaardig dat bestuurseden van één van de samenwerkende partijen oproepen op de nummer 2 van de lijst te stemmen i.p.v. op de lijsttrekker. Maar deze discussie hoort eigenlijk onder het kopje "Welke kandidaat".
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
limosa

Bericht door limosa »

Oorspronkelijk gepost door Unionist
Toch vind ik het merkwaardig dat bestuurseden van één van de samenwerkende partijen oproepen op de nummer 2 van de lijst te stemmen i.p.v. op de lijsttrekker. Maar deze discussie hoort eigenlijk onder het kopje "Welke kandidaat".
Het zijn overigens bestuursleden van de jongerenorganisatie van de SGP.
Matthijs
Berichten: 2050
Lid geworden op: 07 okt 2002, 21:03

Bericht door Matthijs »

Oorspronkelijk gepost door OrckieStem allen op Bas Belder!
Ga ik morgen op stemmen!

Ik heb wel lang moeten nadenken, maar de advertentie van de SGP in de krant van vanavond kwam ik tot besluit om wel te gaan stemmen.

Ik mag zelfs 3x stemmen!
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Oorspronkelijk gepost door Jongere
Vandaag stond er in het Reformatorisch Dagblad een oproep om niet te gaan stemmen voor de Europese verkiezingen.
Hoe denken jullie daarover?
Door op deze manier gekleurde journalistiek te bedrijven heeft het rd de cu/sgp veel schade berokkend, dat blijkt nu wel in de uitslag.
Veel refo's laten zich blijkbaar door een krant de wet voorschrijven en velen slikken alles wat in de krant (rd) staat voor zoete koek.

Europa, lekker belangrijk.

Rd, lekker bezig.


Een 'breekje' van Breekijzertje
MB

Bericht door MB »

Het RD kan je niets kwalijk nemen.

De mensen moet zelf nadenken.
En ook die dominee's hebben die advertentie geplaatst.
Trouwens die advertentie, wat een vreemd iets zeg.
Er klopt geen hout van.
Plaats reactie