Verhoging ZF-premie

Stonewall Jackson

Verhoging ZF-premie

Bericht door Stonewall Jackson »

De ziekenfonspremie wordt bijna verdubbeld! Kun je nagaan wat dat inhoudt voor mensen met kleine beurzen. En wat zien we er voor terug? Gaat de gezondheidszorg vooruit?

Laat je stem horen en stuur een kaartje naar de minister. Dat kan via http://www.sp.nl/ziekenfondspremie/
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

(Niks geen kaartjes sturen.)
wpv

Bericht door wpv »

Refojongere,

Die ZF-mensen moeten meestal al rondkomen van een (zeer)klein inkomen. Dat kosten stijgen is niet te voorkomen. Ik vraag me echter wel af, of het in deze mate moet. Bijna een verdubbeling:mad2::mad:
Stonewall Jackson

Bericht door Stonewall Jackson »

Hoera!! Eindelijk moeten de armen ook gaan bloeden voor het wanbeleid in de zorg!! Allemaal VVD of LPF stemmen dus!!
Madtice
Berichten: 1070
Lid geworden op: 06 sep 2002, 10:24

Bericht door Madtice »

Staat dat ook niet in de Bijbel? Dat de armen steeds armer en de rijken steeds rijker zullen worden?

Maar dit is weer een teken van het fantastische afbraakbeleid van de CDA, LPF en VVD van het door Paars (en met name daarvoor) opgezette sociale beleid. Er zijn zoveel stinkend rijke mensen in Nederland, waarom hebben we het geld van de armeren dan nodig?
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Niet alleen de ZF premie is sterk omhoog gegaan, ook de particuliere ziektenkosten zijn fors omhoog gegaan.

tukkertje
bjdendekker

Bericht door bjdendekker »

Voor particulieren kan het aantrekkelijk zijn helemaal niet te verzekeren. Die keus hebben ze. Ziekenfondsers echter niet.

Sommigen van hen zullen die verhoging best aan kunnen. Maar de minima zitten ook verplicht in het ziekenfonds. Zij moeten dit maar accepteren. Een alternatief is er niet.

Overigens als ik kijk wat er allemaal vergoed wordt, tot bedevaarten naar Lourdes aan toe, dan vind ik dat dat ook best wat minder kan. Laten ze daar eens op besparen!
Bart-rk

Bericht door Bart-rk »

bjdendekker je schreef *Voor particulieren kan het aantrekkelijk zijn helemaal niet te verzekeren. Die keus hebben ze. Ziekenfondsers echter niet. *

Nou laat dat aantrekkelijk er maar af want als je ziekenhuisrekeningen ziet dan ga je echt over je nek. Komt bij dat ik als particulier ook meer moet gaan betalen en dat dat altijd nog zo een 3 a 4 keer meer is dan het ziekenfons. Dus het argument wat door een ander aangehaald werd dat de ZF ers al ronmnd moeten komen met een kleine beurs is wel leuk maar mijn beurs wordt ook steeds kleiner naar mate mijn kosten ook steigen.
En als klap op de vuur peil Ik heb een eigen woning (mooi zul je zeggen ) ja maar nou het volgende
Als ik eens per jaar mijn belasting moet invullen dan wordt mij om het huurwaarde forfait gevraagd en dit kost mij bakken met geld. Als ik kijk naar de OZB belasting dan betaal ik naast het huurders deel ook het eigendoms deel
( dus dubbel) De OZB wordt tevens bepaald ahv je waarde van je woning errug leuk je koopt iets van een kleine 2 ton 4 jaar later is het 4 ton waard (en dit gebeurd) dan krijg je de aanslag over 4 ton is dat zo eerlijk dan.

Kortom ook particuliere zijn gewoon de klos met de belastingen en premie verhogingen

groetjes
ViperLodge
Berichten: 58
Lid geworden op: 26 sep 2002, 01:54
Locatie: CheeseTown
Contacteer:

Bericht door ViperLodge »

Ik ben zelf particulier, maar de ziekenfondsers kunnen,
helaas in een korte periode, overgaan naar een andere verzekering.
Bijvoorbeeld een ziekenfonds dat je zelf je dekking laat samenstellen.
Dit kan schelen, als je bepaalde kosten nooit hebt, of niet verwacht te krijgen.

Greets Vipie :eur

Niet ideaal, maar ja je moet wat...
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Heeee BJ, wat zeur je nou. Als die minima in het ziekenhuis komen te liggen wordt dat toch voor hun betaald. Weetje wel wat dat kost een dagje ziekenhuis????????

En op de opmerking dat het voor particulieren aantrekkelijk zou zijn om je niet te verzekeren. Dat kan niet eens. Iedereen moet verzekerd zijn. Je mag niet onverzekerd rondlopen.


tukkertje
Bart-rk

Bericht door Bart-rk »

1 dag in een ziekenhuis bed kost
FL 2500,00 dit is ex behandeling en medicijnen !
Dit klopt echt omdat ik al 2 x daar gelegen heb Let op 2 x 14 dagen dwz
28 x 2500 = FL 70000 En dat wordt dus betaald !

groetjes
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Precies
Robert
Berichten: 1424
Lid geworden op: 28 nov 2002, 10:29
Locatie: Delft

Bericht door Robert »

Refojongere,

Die ZF-mensen moeten meestal al rondkomen van een (zeer)klein inkomen.
wat een demagogie!
De meeste ziekenfonds mensen hebben een zeer redelijk inkomen! Slechts een klein deel komt moeilijk rond.

Maar zelfs de meeste van hen die moeilijk rond komen hebben een televisie eten een toetje na het eten.

De 'armen' zijn de afgelopen jaren rijker geworden, en voor niets gaat de zon op.
Maar inderdaad, het was mooier geweest als het voor hetzelfde geld had gekund.
Staat dat ook niet in de Bijbel? Dat de armen steeds armer en de rijken steeds rijker zullen worden?
Gelukkig worden in ons land de armen rijker en de rijken ook rijker.
(tenzij je aan de drank / drugs gaat, of iets anders raars doet)
Maar dit is weer een teken van het fantastische afbraakbeleid van de CDA, LPF en VVD van het door Paars (en met name daarvoor) opgezette sociale beleid. Er zijn zoveel stinkend rijke mensen in Nederland, waarom hebben we het geld van de armeren dan nodig?
Iedereen moet betalen Madtice, ook de rijkeren, sterker nog, de rijkeren moeten meer betalen dan de armeren.

We hebben in Nederland een zeer sterk sociaal beleid, beter dan in de meeste landen van de wereld. Alleen geld voor iedereen, en ook voor de 'armen' in dit land: "Wij willen meer meer meer meer meer"
Voor particulieren kan het aantrekkelijk zijn helemaal niet te verzekeren. Die keus hebben ze. Ziekenfondsers echter niet.
Hoe kom je daar nu bij? Je bent verplicht om jezelf te verzekeren! (maar als je gewetensbezwaar hebt kan er een uitzondering gemaakt worden)

Je bent het nml verplicht omdat je in Nederland ZOWIESO geholopen wordt als er wat met je gebeurd. Dus moet er zowieso betaald worden.

En de particuliere verzekeringen zijn stukken duurder dan de ziekenfonds.
Dat vind ik terecht en een goede zaak, maar het is absurd hoe de zogenaamde 'armen' altijd maar willen dat alleen de 'rijken' in dit land betalen.

Nogmaals: we hebben hier geen echte armen. We hebben mensen die het moeilijk hebben, en dat is een relatief kleine groep (Waar we goed voor moeten zorgen)

En de rijken betalen in dit land significant meer dan de armen. En rekeningen moeten betaald worden.
Carpe Diem tamen Memento Mori
Bart-rk

Bericht door Bart-rk »

Robert
je schreef *En de particuliere verzekeringen zijn stukken duurder dan de ziekenfonds*
Helemaal mee eens het is niet mijn bedoeling om persoonlijke bedragen te noemen maar nu maak ik een uitzondering
Zit je stevig...?
Ik betaal €130,00 permaand aan ziektekosten verzekering dat is ruim 260 gulden Dus ziekenfondsers ? wie wil er met mij ruilen?
En nou niet komen dat ik meer verdien want mijn andere kosten zijn daardoor ook hoger en ik krijg never nooit een vergoeding of een subsidie
ViperLodge
Berichten: 58
Lid geworden op: 26 sep 2002, 01:54
Locatie: CheeseTown
Contacteer:

Bericht door ViperLodge »

Origineel geplaatst door Bart-rk
1 dag in een ziekenhuis bed kost
FL 2500,00 dit is ex behandeling en medicijnen !
Dit klopt echt omdat ik al 2 x daar gelegen heb Let op 2 x 14 dagen dwz
28 x 2500 = FL 70000 En dat wordt dus betaald !

groetjes
Ik was toch aan het bellen dus gelijk maar even vragen,
Dan heb je van een flinke hoeveelheid medische apparatuur "genoten".
Een standaard bed op zaal (klasse 3) kost rond de 450 euro per dag.
Het verschilt wel een beetje per zieken huis, echter 1 of 2 persoons kamers komen wel rond de 2500 gulden..

Greets Vipie :eur

?? Hotel boeken op verzekeringskosten ??
Plaats reactie