Essentie?

Madtice
Berichten: 1070
Lid geworden op: 06 sep 2002, 10:24

Essentie?

Bericht door Madtice »

Wat is de essentie van jouw leven?
Adje

Bericht door Adje »

Als christen: Christus.

Als toeschouwer: kennis!
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

De essentie dient te zijn, om je voor te bereiden op het hiernamaals, maar daar schort het keer op keer nog al eens aan.


tukkerjte
Wietse

Bericht door Wietse »

Aangezien ik geen bewustzijn heb meegekregen van een bestaan van een vorig leven of een leven hierna.

Is de essentie voor mij het leven op zichzelf.




[Veranderd op 6-1-2003 door Wietse]
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

ag ik hieruit concluderen dat jij niet gelooft in het hiernamaals???

tukkertje
Madtice
Berichten: 1070
Lid geworden op: 06 sep 2002, 10:24

Bericht door Madtice »

En mag ik dan concluderen, Tukkertje, dat jij niet gelooft in het leven? ;) :)
Wietse

Bericht door Wietse »

Hoi Tukkertje,

Het feit dat ik niet geboren ben met het bewustzijn, van een vorig leven of een leven in het hiernamaals.

Is nog geen garantie dat het er niet is, ik geloof wel in het bestaan van een hiernamaals en het bestaan van de mogelijkheid op een vorig leven.

Dankzij het leven, welke mijn essentie is, kom ik ook hier mee in aanraking.

Het één sluit het ander niet uit.
Nostradamus

Bericht door Nostradamus »

Wietse,
Als ik jouw reply zo lees zou ik niet met je willen ruilen / in jouw schoenen willen staan!


[Veranderd op 11/1/03 door Nostradamus]
england

Bericht door england »

Inderdaad! Als dit leven de essentie was van ons bestaan...wij waren dan de ongelukigste van alle mensen...

Maar nu, Ik ben met Christus gestorven, maar ik leef! Doch niet meer ik, maar Christus leeft in mij! Ik heb het leven, ja, Het Leven! Alleen om Christus wil! De essentie van mijn leven is meer en meer Christus gelijkvormig te worden, en om eenmaal in Zijn heerlijkheid in te gaan! En om Hem daar te zien, en Hem te kennen, zoals ik van Hem gekend ben... Hem, die nou Zijn leven voor mij neergelegd heeft, en van God verlaten geweest is, opdat ik nimmermeer van God verlaten zou worden!

Dat is de Essentie, en zonder die essentie is het leven uitzichtloos, en leeg, en arm, en onrechtvaardig. Wat dan zou de dood zijn? Is het dan niet een verschrikkelijk iets? Want je weet niet wat er achter ligt! Maar als Christus de Essentie in je leven is, ah! Dan is de dood slechts een doorgang naar het leven! Dan zullen we Christus zien, en nooit, nooit meer zondigen! Maar dan zullen we eeuwig bij Hem zijn!
WiccanGirl

Bericht door WiccanGirl »

Ik vind het ook een beetje depri klinken om voor het hiernamaals te leven... Je leeft toch nu? En als je voor het leven leeft betekend dat toch niet meteen dat je niet in het hiernamaals gelooft.
Als je je alleen maar voorbereid op het leven wat na dit leven komt, gaat het leven dan niet zomaar aan je voorbij?

Mijn motto: Enjoy the moment.

Wat de essentie van mijn leven is... Moet je een essentie hebben? Ik ben per toevalligheid op deze wereld gekomen, maar ik geniet wel van het leven van bijna elk moment van de dag, van de mensen en de dingen om me heen. Is dat essentie genoeg? :)
Wietse

Bericht door Wietse »

Origineel geplaatst door Nostradamus
Wietse,
Als ik jouw reply zo lees zou ik niet met je willen ruilen / in jouw schoenen willen staan!
Mooi dat ik het weet, maar wat heeft dat in betrekking met jou essentie van het leven te maken?
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Ik mag hopen dat iedereen ier gelooft in het hiernamaals. Als dat niet zo is, vraag ik me af wat je hier doet.
Het hiernamaals is oneindig. Dat wil zeggen, er komt geen einde aan.
Aan ons leven hier op aarde wel na gemiddeld zo'n 70 jaar. Leg nu die 70 jaar eens naast de eeuwigheid.



tukkertje
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9203
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Bericht door parsifal »

Het eeuwige Leven is al begonnen bij de kennis van De Vader en Christus, Die Hij gezonden heeft. Een ieder die gelooft heeft het eeuwige leven (niet krijgt). Het Koninkrijk is al begonnen. Het gaat niet om het leven hierna. Het gaat om het leven dat al begonnen is. Wat wij nu doen staat niet in dienst van het hiermamaals, maar het staat nu al in dienst van God en de liefde tot de mensen.

Vaya con Dios,

parsifal
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
WiccanGirl

Bericht door WiccanGirl »

Origineel geplaatst door tukkertje
Ik mag hopen dat iedereen ier gelooft in het hiernamaals. Als dat niet zo is, vraag ik me af wat je hier doet.
Het hiernamaals is oneindig. Dat wil zeggen, er komt geen einde aan.
Aan ons leven hier op aarde wel na gemiddeld zo'n 70 jaar. Leg nu die 70 jaar eens naast de eeuwigheid.



tukkertje
ik geloof niet zoals veel christenen in iets van de hemel, maar wel dat er iets na de dood is. Misschien is dat wel zoiets dat ik niet wil geloven dat er niets na de dood is. Maar die 70 jaar moeten toch ook mooie jaren zijn? Waarom kan je daar niet voor leven. Dat je leven mooi wordt en dat je wel ziet wat er komt...
roseline

Bericht door roseline »

Wat is de essentie van het leven?

Jezus Christus.

'Ik ben de weg, de waarheid en het leven...'

Met Hem sterf ik, en in Hem leef ik tot in alle eeuwigheid.

Groeten, Rose.
Plaats reactie