Verliefd via Internet

Plaats reactie
Breekijzertje

Verliefd via Internet

Bericht door Breekijzertje »

Verliefd via internet?!


Wat doe je als hedendaags christen als je 33 bent en je hebt 'de ware' nog niet gevonden? Heel gewoon, zoeken via internet.

Je komt in contact met veel gelijkgestemden (veel kans op succes), het is laagdrempelig en veilig. Of toch niet?

Vormt internet een goed beginpunt voor een serieuze relatie, of blijft het toch een oppervlakkig medium?

Het antwoord op de laatste vraag blijkt 'ja' te zijn, getuige het echtpaar dat te gast is in ManVrouw radio. Maar een andere gast kan ook van minder positieve kanten van het gebruiken van christelijke datingsites vertellen.

Daarom de vraag: vormt internet een goed beginpunt voor een serieuze relatie, of blijft het toch een oppervlakkig medium?




P.S. Ik ben zelf al bezet....... :-



Een 'breekje' van Breekijzertje

[Aangepast op 19/9/03 door Breekijzertje]
Lecram

Bericht door Lecram »

Mijn vrouw heb ik van het pre-internet tijdperk. Ik kan helaas niet vergelijken.
Egbert
Berichten: 1334
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:17

Bericht door Egbert »

Voorlopig hoor ik meer dat huwelijken kapot gaan via het internet [nm. chatboxen] dan dat er worden gesloten, maar misschien zit ik ook qua leeftijd in de verkeerde groep [midlife crises enz.]
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Jootje

Bericht door Jootje »

Tja, volgens mij kan het best! Er zijn ook christelijke chatboxen, dus wat dat betreft kunnen we ook gelijkgestemden vinden op het www. Ik ken een stel dat al een paar jaar getrouwd is, ze hebben elkaar via internet leren kennen, en zijn nog altijd happy. De eerste gesprekken zullen altijd oppervlakkig zijn, ook al zijn die face to face. Pas als je elkaar beter leert kennen zullen ze diepgaander worden (meestal dan).
Overigens heb ik mijn vriend niet op het www ontmoet hoor! Zou er zelf niet gauw aan beginnen (je weet nooit precies wie je voor je hebt, ik ben nogal wantrouwig).
Jelle

Bericht door Jelle »

Ik werd vroeger wel verliefd via een internnet, kon toen in elk geval heel goed, k' ben trouwens ook met deze verliefdheid getrouwd en nog steeds tevreden.:!
Loïs

Bericht door Loïs »

Via internet merk je niet welke uitstraling iemand heeft. Ik stel me bijvoorbeeld Breekijzertje voor als iemand die met ondeugende pretoogjes door het leven heen wandelt, terwijl hij misschien wel helemaal niet blij uit z'n ogen kijkt normaalgesproken.

Het lijkt mij maar niks. Maar alles is mogelijk uiteraard. ;-)

Groetjes van Loïs.
limosa

Bericht door limosa »

Ik werd vroeger wel verliefd via een internnet . . .

hahaha, dat waren nog eens tijden! tja, "netwerken" bestonden natuurlijk allang voordat er computers waren . . .
limosa

Bericht door limosa »

toen was een "smiley" nog echt wat waard!
Lecram

Bericht door Lecram »

Stel je voor dat je als jonge zoekende man dolgelukkig een 'lief meisje' via de chat ontmoet. Je maakt een afspraak en dat 'lieve meisje' blijkt een ouwe vieze vent te zijn....
:$:$:$
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Oorspronkelijk gepost door Lecram
Stel je voor dat je als jonge zoekende man dolgelukkig een 'lief meisje' via de chat ontmoet. Je maakt een afspraak en dat 'lieve meisje' blijkt een ouwe vieze vent te zijn....
:$:$:$
Tja....ik weet ook niet wie er achter de nickname 'Lecram' schuil gaat natuurlijk................. :t'

Mischien wel een 'lief meisje'........ :in


Een 'breekje' van Breekijzertje
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door Breekijzertje
Tja....ik weet ook niet wie er achter de nickname 'Lecram' schuil gaat natuurlijk................. :t'

Mischien wel een 'lief meisje'........ :in


Een 'breekje' van Breekijzertje
Misschien wel zoiets:

Afbeelding
Jootje

Bericht door Jootje »

haha, grappig.
Ik ga een nieuwe topic openen onder overige.
Hoe je denkt dat anderen hier op OSW zijn....
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door lo-rucháma
Nee joh, dit is Marcel...
plaatje...
Nou joh, vink nie leuk dat je me nu zo openbaar maakt op dit forum :#
Plaats reactie