Macintosh

Lecram

Bericht door Lecram »

Origineel geplaatst door secret boy
Hé Jelle, heb je de nieuwe Mac al?? Zo niet, wanneer krijg je hem dan? Zo ja, hoe bevaltie?? :) Ik heb de nieuwe bekeken, en, het spijt me echt voor je, ik vind het een afschuwelijk lelijk ding. :#:#
Ach ja, als het afwijkt van de gevestigde standaard, vinden ze het gelijk afschuwelijk, zonder verder te kijken.
ViperLodge
Berichten: 58
Lid geworden op: 26 sep 2002, 01:54
Locatie: CheeseTown
Contacteer:

Bericht door ViperLodge »

Origineel geplaatst door Admin
Je slaat de spijker precies op z'n kop

als je bv video editing doet. is de Mac de machine waar je dat op moet doen.
Wat mij en een hoop mede editors betreft naast en niet op de kop.

Ik heb jaren lang (tot halverwege 2001) een echt editting station gehad en deze bevatte een mooie MIPS-processor.
Een heuse Silicon Graphics dus.

In verband met de te dure uitbreidingen heb ik het weggedaan en heb ik nu een loodzware pc staan, 60 kilogrammen.


Greets Vipie :eur
appie21

Bericht door appie21 »

Ik wil ook wel een mac ik vind een mac ideaal voor grafish geweld video bewerking / muziek enzo!!!
Jelle

Bericht door Jelle »

Eindelijk na een lange tijd komt dan nu de nieuwe Mac G4. met een 24 inch scherm en een datrecorder met bandjes voor 30 gieg.
Door omstandigheden heeft het allemaal extra lang geduurd eer ik alles geregeld had. En na een grote vastloper van mijn oude Mac krijg ik nu begin januari de nieuwe spullen geleverd.
De grootste drukte nog ff afwerken op de oude Mac en dan snel met de nieuwe aan de gang.
We kunnen dan ook onze digiatele fimpjes ook zelf op CD gaan branden en voorzien van teksten en achtergond muziek en alle grappen en grollen die je maar bedenken kan.
Dus voorlopig weer veel werk te doen want ik denk dat ik wel een dertig tal fimls van gemiddeld een uur moet overzetten op CD.
Inmiddels hebben we natuurlijk al wel de nieuwe Imac in gebruik bijzonder model met een scherm wat je alle kanten heen kunt draaien.
Jullie horen wel als alles geinstalleerd staat en hoe het bevalt.
Inmiddels wel gehoord dat deze week de apparatuur al binnenkomt bij de dealer.
Jelle

Bericht door Jelle »

Vandaag de nieuwe G4 en beeldscherm binnen gekregen. morgen komen ze installeren.
Alleen het beeldscherm? er stond iemand voor de deur van van Gent & Loos die aangaf dat hij een paar pakjes voor me had en of ik mee wilde helpen om dat uit de vrachtwagen te halen.
Staat er een doos in van 1x1x1 meter die je met z´n tweeën moet tillen, aan een stel handvaten.
Blijkt daar mijn beeldscherm in te zitten. mijn hele hal stond gelijk mutvol.
Volgens mij meer verpakking als scherm.
pingpongbal

Bericht door pingpongbal »

Origineel geplaatst door Jelle
Binnen de drukkerij wereld is zeker in Nederland 90% van de computers een Mac.
Haha wij hebben op school zulke leuke lokalen waar de helft "gewone" computers is en de andere helft Mac.

Iedere dag opnieuw is het rennen en duwen om maar niet op een Mac te hoeven!!! Ik doe ook hard mee hoor, en gelukkig lukt het me meestal om een PC te bemachtigen. (Je moet wel even de trap nemen en niet op de lift gaan staan wachten...)

Ik zit dan ook meestal achter een PC, met als gevolg dat ik nog minder van die Mac snap. Vanmiddag wilde ik gewoon een plaatje van internet opslaan. Normaal doe ik dat met de rechter muisknop. Probleempje... aan mijn Mac-muis zit geen rechter muisknop. Jelle, HELP!!! HOE DOE IK DAT? :pu

En we doen nog wel een grafische opleiding... ... ...
ViperLodge
Berichten: 58
Lid geworden op: 26 sep 2002, 01:54
Locatie: CheeseTown
Contacteer:

Bericht door ViperLodge »

Een heuse Silicon Graphics dus.

In verband met de te dure uitbreidingen heb ik het weggedaan en heb ik nu een loodzware pc staan, 60 kilogrammen.

Greets Vipie :eur
Goed.. had hem dus weggedaan...
Ik heb van de week dus toch weer een hele mooi SGI O2 op de kop getikt..
Dus mijn verhaal uit september mag weer ongedaan zijn.. (hihi)

En bewerken dat ie doet....

Greets Vipie :eur
Jelle

Bericht door Jelle »

Tjonhe tjonge Pingpongbal. Het gemakkelijkste werk is op de mac wel plaatjes binnen halen vanaf het internet.

Zet de cursur pijl op het plaatje, druk de muis in en sleep met de ingedrukte muis het plaatje naar je bureaublad en laat de muis los.
Dat is alles, meer behoef je niet te doen.
Makkelijk toch?
Een echte eenhaps cracker.:,:,:,
Nog meer advies?

Vraag maar!!!!!

groeten :D
pingpongbal

Bericht door pingpongbal »

Origineel geplaatst door Jelle
Zet de cursur pijl op het plaatje, druk de muis in en sleep met de ingedrukte muis het plaatje naar je bureaublad en laat de muis los.
Dat is alles, meer behoef je niet te doen.
Makkelijk toch?
En dan? Dan staat het plaatje op je bureaublad ofzo...?
(sorry, ik zit echt nooit achter die dingen...)
Nog meer advies?
Kan je de muis ook sneller maken? Ik vind het zo frustrerend als je op een PC hebt zitten werken en dan zit je daarna achter een Mac. Die muis gaat zo sloom! Erg irritant bij tekenprogramma's.
En weet je soms ook iets tegen het jatten van die balletjes uit de muis?
Jelle

Bericht door Jelle »

Ja ja. dan staat het plaatje op je bureaublad en als je dan je programma opent b.v. Word dan kan je een illustratiekader openen en het plaatje binnen halen en zo krijg je je plaatjes in je dokument.

De muis te langzaam? Ga naar de systeem map en open het mapje regelpanelen en dan programmaatje muis. hierin kan je de muis sneller maken.

En dan het balletje in de muis gewoon een nieuwere Mac vagen deze muis is al bijzonder oud en de huidige muizen bevatten geen balletjes meer en dan valt er ook niets te jatten.

Verdere instructies? vraag maar opa Jelle zal je wel helpen hoor.

groetje:D
Plaats reactie