Israelische Spion in Pentagon?

Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Israelische Spion in Pentagon?

Bericht door Billy »

Alsof we nog niet wistren dat Israel Overal maar dan ook Overal hun mensen hebben zitten ( Mossad)

Niks nieuws onder de zon toch?
Dat weten die Amerikanen ook echt al lang hoor!


FBI vermoedt Israëlische spion in Pentagon

Uitgegeven: 28 augustus 2004 10:07

WASHINGTON - De Amerikaanse federale recherche FBI vermoedt dat een Israëlische spion op het hoogste niveau actief is in het Pentagon, het Amerikaanse ministerie van Defensie. Dat meldde CBS News vrijdag.

Een Amerikaanse functionaris heeft bevestigd dat de FBI onderzoek doet naar spionage binnen de Defensietop. Voor zover bekend is er nog niemand gearresteerd.


Het zou gaan om een persoon die als analist directe invloed had op het beleid van de regering Bush ten aanzien van Irak en Iran. De mol stond in nauw contact met onderminister Paul Wolfowitz van Defensie, een van de architecten achter de Irak-oorlog.

Witte Huis

De spion zou onder meer de inhoud van geheime beraadslagingen in het Witte Huis over Iran aan Israël hebben doorgespeeld. De pro-Israëlische lobbygroep Aipac (American-Israel Public Affairs Committee) zou als tussenpersoon hebben opgetreden.

Een woordvoerder van de Israëlische ambassade heeft de beschuldigingen over spionage met klem tegengesproken.

In 1987 werd Jonathan Pollard, die analist was bij de Amerikaane marine, in de VS tot een levenslange gevangenisstraf veroordeeld wegens spionage voor Israël. De Amerikaanse jood had een jaar lang geheime gegevens over militaire bewegingen in het Midden-Oosten doorgespeeld.
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Adorote

Bericht door Adorote »

Oorspronkelijk gepost door Billy
Alsof we nog niet wistren dat Israel Overal maar dan ook Overal hun mensen hebben zitten ( Mossad)

Niks nieuws onder de zon toch?
Dat weten die Amerikanen ook echt al lang hoor!


FBI vermoedt Israëlische spion in Pentagon

Uitgegeven: 28 augustus 2004 10:07

WASHINGTON - De Amerikaanse federale recherche FBI vermoedt dat een Israëlische spion op het hoogste niveau actief is in het Pentagon, het Amerikaanse ministerie van Defensie. Dat meldde CBS News vrijdag.

Een Amerikaanse functionaris heeft bevestigd dat de FBI onderzoek doet naar spionage binnen de Defensietop. Voor zover bekend is er nog niemand gearresteerd.


Het zou gaan om een persoon die als analist directe invloed had op het beleid van de regering Bush ten aanzien van Irak en Iran. De mol stond in nauw contact met onderminister Paul Wolfowitz van Defensie, een van de architecten achter de Irak-oorlog.

Witte Huis

De spion zou onder meer de inhoud van geheime beraadslagingen in het Witte Huis over Iran aan Israël hebben doorgespeeld. De pro-Israëlische lobbygroep Aipac (American-Israel Public Affairs Committee) zou als tussenpersoon hebben opgetreden.

Een woordvoerder van de Israëlische ambassade heeft de beschuldigingen over spionage met klem tegengesproken.

In 1987 werd Jonathan Pollard, die analist was bij de Amerikaane marine, in de VS tot een levenslange gevangenisstraf veroordeeld wegens spionage voor Israël. De Amerikaanse jood had een jaar lang geheime gegevens over militaire bewegingen in het Midden-Oosten doorgespeeld.


oei:cool:
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

m, doet het imago van Israël geen goed...
Adorote

Bericht door Adorote »

Tjonge waar hebben wij het over,elke land heeft zijn agenten.

Ook Nederland.

Een goede geheime dienst is voor Israel levensbehoud.

Dus schijnheiligheid is niet op zijn plaats in deze.
Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Bericht door Billy »

Oorspronkelijk gepost door memento
m, doet het imago van Israël geen goed...
Zal er vgeen schade van hebben denk ik. Als je de geschiedenis van Israel vanaf 1948 leest en bestudeerd weet je dat de Mossad in elk land zijn agenten heeft zitten en ook in elk land van alles afluisterd enz. enz.

idd voor de veiligheid van dit land onontbeerlijk

amerika heeft andersom ook zijn agenten in de Knesseth zitten
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Toeschouwer
Berichten: 951
Lid geworden op: 19 jul 2004, 22:47

Bericht door Toeschouwer »

Billy ben jij soms lid van de AIVD. Wij kunnen wel wat vermoeden, maar dat is nu het kenmerk van de inlichtendiensten dat we dat niet zeker weten. ik denk dat de VS niet op een tweede affaire Pollard zit te wachten.
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

M, als dit incident tot gevolg heeft dat Amerika het vertrouwen in Israël opzegt, dan heeft Israël toch echt een heel vet probleem. OK, de kans is klein dat het gebeurd, maar toch...
gerrit de 2e
Berichten: 754
Lid geworden op: 15 dec 2003, 22:38
Contacteer:

Bericht door gerrit de 2e »

Oorspronkelijk gepost door Toeschouwer
Billy ben jij soms lid van de AIVD. Wij kunnen wel wat vermoeden, maar dat is nu het kenmerk van de inlichtendiensten dat we dat niet zeker weten. ik denk dat de VS niet op een tweede affaire Pollard zit te wachten.
Laten we ook vooral Adrianus in de gaten houden...:sne
David J
Berichten: 863
Lid geworden op: 21 jun 2004, 18:18

Bericht door David J »

't Zou mij niet verbazen als het waar is. Kennis van de strategische plannen van Amerika t.a.v. het Midden-Oosten is natuurlijk van levensbelang voor Israel. Aan de andere kant: als het waar is zal het de verhouding tussen beide landen wel onder grote druk zetten. Israel heeft in dat geval dus een enorm risico genomen. Is dat het waard?
Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Bericht door Billy »

Oorspronkelijk gepost door Toeschouwer
Billy ben jij soms lid van de AIVD. Wij kunnen wel wat vermoeden, maar dat is nu het kenmerk van de inlichtendiensten dat we dat niet zeker weten. ik denk dat de VS niet op een tweede affaire Pollard zit te wachten.

tscheelt niet veel Toeschouwer :cool::cool::cool::cool::cool:

mara als je je verdiept in de afgelopen 50 jaar wereld - en Israelgeschiedenis wete je gewoon dat de Mossad OVERAL maar dan ook OVERAL hara mensen heeft zitten. Alleen de groet vraag is altijd WIE zijn het en WAAR zitten ze .

De kracht van de Mossad is altijd geweest ( en nog) dat ze superprofessioneel hun werk doen.

Nu valt er warschijnlijk een door de mand.

Ook is er contra-spionage vanaf de USA.

op het moment dat er niet direct de staatveiligheid in het geding was/is zal het m.i. geen grote consequenties hebben voor de wereldpolitiek.
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Adje

Bericht door Adje »

Billy, jij hebt teveel van die Entebbe romannetjes gelezen.

Het is belachelijk om dergelijke praktijken van Israel goed te praten, 'als nodig voor Israels staatsveiligheid'. Israel is een land als alle andere, en kan zulke dingen gewoon niet maken.
Grace
Berichten: 1269
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:20

Bericht door Grace »

Oorspronkelijk gepost door memento
M, als dit incident tot gevolg heeft dat Amerika het vertrouwen in Israël opzegt, dan heeft Israël toch echt een heel vet probleem. OK, de kans is klein dat het gebeurd, maar toch...
Toch vermoed ik dat Israël écht een keer helemaal alleen zal komen te staan. Heel de wereld zal zich tegen Israël keren. Het is alleen wachten op een aanleiding daartoe. De oorzaak van dit probleem is bij ons namelijk wel bekend. Een kwestie van tijd...

mvrgr, Grace
Want de zaligmakende genade Gods is verschenen aan alle mensen.(SV, Titus 2:11)
Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Bericht door Billy »

Oorspronkelijk gepost door Adje
Billy, jij hebt teveel van die Entebbe romannetjes gelezen.

Het is belachelijk om dergelijke praktijken van Israel goed te praten, 'als nodig voor Israels staatsveiligheid'. Israel is een land als alle andere, en kan zulke dingen gewoon niet maken.

heeft niks met entebbe romans te maken, maar met GESCHIEDENIS! van een land en een volk dat al eeuwen achter de vodden word gezeten en een "gezonde" achterdocht heeft opgebouwd...................................................................................................................
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Bericht door Billy »

Oorspronkelijk gepost door Grace
Oorspronkelijk gepost door memento
M, als dit incident tot gevolg heeft dat Amerika het vertrouwen in Israël opzegt, dan heeft Israël toch echt een heel vet probleem. OK, de kans is klein dat het gebeurd, maar toch...
Toch vermoed ik dat Israël écht een keer helemaal alleen zal komen te staan. Heel de wereld zal zich tegen Israël keren. Het is alleen wachten op een aanleiding daartoe. De oorzaak van dit probleem is bij ons namelijk wel bekend. Een kwestie van tijd...

mvrgr, Grace
En toch mag er ook hoop zijn voor dit volk en de beminden om der vaderen wil.

lees daarvoor Romeinen 11 maar eens.
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Plaats reactie