Duijsenberg anti Israel

Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Bericht door Billy »

ze is al die aandacht absoluut NIET waard!!!!:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?

Laat ze lekker bij die theedoek op de thee gaan; en een kamertje ( als hij nog hele kamers hebt :) huren ) dan hebben we in Nederland ook weer een lastpost minder
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
rekna
Berichten: 295
Lid geworden op: 11 apr 2002, 04:18

Bericht door rekna »

Origineel geplaatst door Billy
ze is al die aandacht absoluut NIET waard!!!!:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?

Laat ze lekker bij die theedoek op de thee gaan; en een kamertje ( als hij nog hele kamers hebt :) huren ) dan hebben we in Nederland ook weer een lastpost minder
Je maakt er wel veel woorden aan vuil!!

Joh, gekke mensen moeten er ook zijn, anders wordt het zo saai. En dat mens kan wel hard schreeuwen, zoveel aandacht krijgt ze toch niet?!?
Madtice
Berichten: 1070
Lid geworden op: 06 sep 2002, 10:24

Bericht door Madtice »

Nee, en zoveel invloed heeft ze volgens mij ook niet. Over het algemeen wordt er volgens mij lacherig over haar gedaan, of heb ik dat mis? Nou ja, haar aandacht heeft ze te danken aan het feit dat haar man een bekende Nederlander is, ook internationaal. En iedereen die zich voor de Palestijse zaak inzet op een beetje grootsere manier dan cafe-discussies krijgt toch media-aandacht? Echt veel schokkends zal het internationaal toch niet tot gevolg hebben hoor... dus laat haar maar lekker haar mening verkondigen. Het is haar goed recht, net als het onze... dus ik zou er maar niet al te moeilijk over doen inderdaad :)
Mirror

Bericht door Mirror »

Moszkowicz klaagt Gretta Duisenberg aan

Uitgegeven: 3-10-2002 10:03

AMSTERDAM - Advocaat A. Moszkowicz dient donderdagochtend een aanklacht in tegen Gretta Duisenberg. Volgens de raadsman heeft de vrouw, die actie voert voor het Palestijnse volk, zich schuldig gemaakt aan belediging en discriminatie van joden.

Moszkowicz vertegenwoordigt enkele leden van de joodse gemeenschap die aanstoot hebben genomen aan uitspraken die Duisenberg maandag in een radio-interview deed. De echtgenote van de president van de Europese Centrale Bank verzamelt handtekeningen voor haar actie 'Stop de bezetting'. Toen een verslaggever haar vroeg hoeveel handtekeningen ze wilde verzamelen, zou de actievoerster na enig nadenken een getal van zes miljoen hebben opgegeven waarna ze in de lach schoot.

Nazi's

Volgens Moszkowicz refereert Duisenberg daarmee aan de zes miljoen joden die tijdens de Tweede Wereldoorlog door de nazi's zijn vermoord. "Dat lijkt me niet zo'n fijne uitspraak", aldus de raadsman. "Ze had de vraag ook met 'enkele miljoenen' kunnen beantwoorden. Maar als je eerst nadenkt en dan lachend het getal van zes miljoen opgeeft, ben je bewust bezig met het kwetsen van een bepaalde groep mensen."


Gelukkig heeft ze een aanklacht gekregen, volledig terecht vind ik.
rekna
Berichten: 295
Lid geworden op: 11 apr 2002, 04:18

Bericht door rekna »

Hoe durft ze!!!:mad2::mad2::mad2::mad2::



[Veranderd op 3/10/02 door rekna]
Kena

Bericht door Kena »

Go Moszkowicz Go Moszkowicz Go Moszkowicz :bou:
Dat gaat die d*** verliezen. Eindelijk. Zal haar leren. :?

*grijns*
Kena
Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Bericht door Billy »

dreigingen zijn anno 2002 mode geworden ...
Gezin Duisenberg met de dood bedreigd

Uitgegeven: 18 november 2002 10:58

FRANKFURT - De president van de Europese Centrale Bank (ECB), Wim Duisenberg, en zijn vrouw Gretta zijn met de dood bedreigd. Dat heeft de zakenkrant The Wall Street Journal maandag gemeld.

De familie Duisenberg heeft verscheidene vijandige brieven en e-mailtjes gekregen naar aanleiding van het tumult rond Gretta Duisenberg. Zij maakt zich openlijk sterk voor de Palestijnse zaak. De ECB was maandagmorgen nog niet bereikbaar voor commentaar.

Gretta Duisenberg

Gretta Duisenberg deed in het voorjaar van zich spreken toen ze thuis op haar balkon de Palestijnse vlag uithing. Later raakte ze in opspraak door uitspraken die antisemitisch zouden zijn. In december beslist een rechtbank of hij een aanklacht tegen haar in behandeling neemt.

De president van de ECB is door de ophef rond zijn echtgenote in verlegenheid gebracht. Tot nu toe heeft hij zich niet in het openbaar over de zaak uitgelaten. Het Europese Joodse Congres zegt verrast te zijn door het feit dat Duisenberg er het zwijgen toe doet.

Gretta brengt in januari samen met een aantal vrouwelijke Tweede-Kamerleden een bezoek aan het Midden-Oosten. De bedoeling was eigenlijk dat ze vorige week al zouden vertrekken, maar het bezoek werd "om veiligheidsredenen" afgelast. Vanuit de Tweede Kamer was er kritiek op het voorgenomen bezoek omdat dat met belastinggeld zou worden betaald. Gretta heeft nu laten weten dat zij en haar reisgenoten de reis uit eigen zak betalen.

De advocaat A. Mosckowicz diende vorige maand een klacht in tegen Gretta Duisenberg. Aanleiding was een radiointerview over een handtekeningenactie tegen de Israëlische bezetting van de Palestijnse gebieden. Toen Gretta de vraag kreeg voorgelegd hoeveel handtekeningen ze dacht op te halen zei ze "zes miljoen". Deze uitspraak werd gezien als verwijzing naar de Holocaust. Gretta zelf zegt dat dat niet zo was.
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
limosa

Bericht door limosa »

Dat soort bedreigingen kunnen nooit een oplossing zijn, voor welk probleem dan ook. Maar je vraagt je wel eens af wie wie dit schandaal gaat stoppen. En dan nog reizen op een diplomatiek paspoort! Ze zet Nederland voor schut voor het oog van de hele wereld. 't Wordt tijd dat Duisenberg zelf maar vooral de Nederlandse politiek hier afstand van nemen, en dan niet zo soft van we betreuren enz. maar in heel duidelijke bewoordingen.
Kena

Bericht door Kena »

Origineel geplaatst door limosa
Dat soort bedreigingen kunnen nooit een oplossing zijn, voor welk probleem dan ook. Maar je vraagt je wel eens af wie wie dit schandaal gaat stoppen. En dan nog reizen op een diplomatiek paspoort! Ze zet Nederland voor schut voor het oog van de hele wereld. 't Wordt tijd dat Duisenberg zelf maar vooral de Nederlandse politiek hier afstand van nemen, en dan niet zo soft van we betreuren enz. maar in heel duidelijke bewoordingen.
Ik denk, nee ik weet, dat ze Nederland aardig vertegenwoordigd. De doorsnee Nederlander is pro Palestijn en anti Israël. Raar maar waar.

Baruch Yeshua!!!

Kena
limosa

Bericht door limosa »

Kena,

De doorsnee Nederlander is pro Palestijn en anti Israël. Heb misschien wel gelijk in ja. Zo analytisch had ik het nog niet bekeken, ik was vooral kwaad toen ik dit typte. Ik denk dat de publieke opinie (uiteraard) flink beinvloed is door de media die bijna per definitie anti-Amerika en anti-Israel zijn. En dat terwijl we aan de één zoveel te danken hebben en de ander nog zoveel schuldig zijn.

limosa
Kena

Bericht door Kena »

Helemaal mee eens, Limosa :bou:

Shalom!

Kena
Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Bericht door Billy »

SGP-jongeren houden actie voor Israël

van onze redactie binnenland

DEN HAAG - De SGP-jongeren beginnen een pro-Israël-actie, als antwoord op Gretta Duisenberg. De vrouw van de Europese bankpresident is enige tijd geleden begonnen met de actie 'Stop de bezetting!'. Vanwege het pro-Palestijnse karakter hiervan, vinden de SGP-jongeren het tijd voor een tegengeluid.

De jongeren verwijzen naar de aanslag van vorige week op een bus in Jeruzalem, waarbij twaalf doden vielen. ,,Wie wil weten hoe dit soort aanslagen op het Israëlische volk uitwerkt, moet zich eens voorstellen dat er iedere keer in Rotterdam, Amsterdam en Den Haag 'zomaar' een bus vol passagiers ontploft.''

Met de nieuwe actie willen de SGP-jongeren het Israëlische volk een hart onder de riem steken. Het is de bedoeling dat het initiatief brede aandacht krijgt en ook wordt verbreed naar kerken, gemeenten, scholen, jeugdverenigingen en (jongeren)organisaties. Zij zullen worden benaderd met aanbevelingsbrieven en handtekeningenlijsten.

Tweede-Kamerlid mr. C.G. van der Staaij, buitenlandwoordvoerder van de fractie, opent komende vrijdag de website http://www.proisrael.nl. Hierop kunnen mensen ook hun steunbetuigingen kwijt. Alle reacties worden op 18 januari aangeboden aan vertegenwoordigers van Israëlische jongerenorganisaties. Dat gebeurt op de SGP-jongerendag, waarbij ook de Israëlische ambassadeur, minister De Hoop Scheffer (buitenlandse zaken) en de voorzitter van Christenen voor Israël worden uitgenodigd.


© Nederlands Dagblad 11/26/2002
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Bericht door Billy »

Willibrord Frequin opgepakt in tuin Duisenberg

Uitgegeven: 20 december 2002 09:56
Laatst gewijzigd: 20 december 2002 10:18

AMSTERDAM - SBS-programmamaker Willibrord Frequin is vrijdagochtend gearresteerd in de tuin van de familie Duisenberg in Amsterdam. Volgens de politie zwaaide Frequin daar met een enorme Israëlische vlag en weigerde hij, door de politie gesommeerd, het terrein te verlaten.

Een woordvoerder stelt dat het gaat om een 'ludieke' actie waartoe Frequin en zijn filmploeg afspraken maakten met de beveiligers van de familie Duisenberg. De televisiemaker zou met een grote Israëlische vlag plaatsen in de tuin, het is bekend dat Gretta Duisenberg zich sterk maakt voor de Palestijnse zaak, en daarna weer weggaan.

Dit laatste deed hij echter, tegen de afspraken in, niet. Hierna ging de politie over tot arrestatie. Hoe lang Frequin op het politiebureau in de hoofdstad moet blijven, is niet bekend.

Begin deze maand werd de presentator van het programma De week van Willibrord gearresteerd in Tokio. Hij zat enkele uren vast in een politiecel nadat zijn camera registreerde dat twee parachutisten, tegen de wet, van een wolkenkrabber sprongen.
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Plaats reactie