Amerika moet irak aanvallen

Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Amerika moet irak aanvallen

Bericht door Billy »

heeft Amerika voldoende bewijzen en rdenene om Irak aan te vallen en moeten ze het regime Saddam Hussein vernietigen a la Al Qaida??
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
de Paus

Bericht door de Paus »

De VS moet NIET Irak aanvallen. Als men echt oorlog wil, dan moet de VS dat doen. De islamitische wereld zal als 1 blok achter Irak gaan staan. Dit zal z'n effect op de wereldmarkt (olie) niet missen. Ook zal Israel de gevolgen wel merken. Gewoon heel simpel: NIET DOEN BUSH !!!! En je bent gek als je het wel doet.
Adje

Bericht door Adje »

kWeet niet Paus, of je gelijk hebt. Moet je jezelf afhouden van iets, omwille van de gevolgen? Gerechtigheid is toch een heel mooi iets?

Nu weet ik wel, dat het met die morele inborst van 'Gods own Country' ook wel meevalt, maar toch....

[Veranderd op 1/8/02 door Adje]
de Paus

Bericht door de Paus »

Gerechtigheid is inderdaad een nobel streven, maar deze situatie is wel heel wat anders...... Bush moet zowat wel aanvallen wil hij geen prestige verliezen en nog een kans maken bij de presidentsverkiezingen over ruim 3 jaar. Dit soort zaken spelen bijna een grotere rol dan de oorlog tegen het terrorisme.
Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Bericht door Billy »

wAT ZOU ER GAAN GEBEUREN ( met massavernietigingswapens tegn bijv. Israel) als BUSH niet ingrijpt in Irak.?

er zijn nu al 4 jaar geen wapeninspecteurs van de VN geweest ( hoorde vanaochtend op het nieuw sdat ze willen ""praten"" over wapeninspecties) en Saddanm kan rustig op z'n gemakkie van allerlei wapentuigontwikkelen.

deze week stond hij nog vol trots bij die manquette om de palestijenn te helpen!

let wel dat het ook de grootste financierder en Vriend is van de palestijnen.


Ik denk gezien de door paus genoemde zaken maar ook zeker wel ihkv de strijd tegen het terrorisme bush aan moet gaan vallen als de wapeninspecteurs weer niet vrij het land in kunnen of belemmerd worden.

Dus ff wachten nog, maar toch zeker zal er een keer klappen moeten worden uitgedeeld.

( moet alleen ff niet aan de evt. gevolgen vor Isral , en ons denken) Ook denk ik zeker dat Al quada dan weer actief zal worden

( hoe kan je als nuchter mens de palestijnse autoriteit nu erkennen als je weet dat er zo'n DUIVEL achetr zit,
--->zie hiervoor de andere topics)
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
de Paus

Bericht door de Paus »

Stel: Irak valt Israel aan met massa-vernietigingswapens. Israel heeft dan ten eerste wel verdedigingswapens hiertegen (scud-raketten) en ten tweede kunnen ze bijvoorbeeld de tempelberg gaan bezetten. Reken maar dat dan alle moslims wel voorzichtig worden omdat dan 1 van hun heiligste plaatsen wordt bedreigd...... Als het op oorlog aan komt, maken die schurkenstaten geen kans !!! Ze kunnen hoogstens guerrilla oorlog gaan voeren, maar daar zijn nu ook al mee bezig.:(
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9203
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Bericht door parsifal »

Hmm,

Het gaat niet alleen om Israel. Dat Saddam Hoessein ook met zijn eigen volk niet al te gewetensvol omgaat is ook bekend. Hij heeft aardig wat geintjes uitgehaald met de Koerden. De zoutzuurbaden functioneren ook nog. En wat als hij biologische wapens krijgt? En wat als de hele Arabische wereld zich distantieeert van zijn beleid, maar ondertussen wel Israel wordt aangevallen met deze wapens?
Ik vraag me wel af welke gek je terugkrijgt als Saddam weg is. Maar om het zacht te zeggen, de situatie nu vertrouw ik ook niet helemaal.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Adje

Bericht door Adje »

Wat gebeurd er trouwens met de resultaten van deze poll? Worden die als dringend advies naar dhr. Bush opgestuurd?

:P
de Paus

Bericht door de Paus »

Het gaat inderdaad niet ALLEEN om Israel. Ook aan het volk van Irak moet gedacht worden. Een alternatief zou zijn de oppositie in Irak steunen, net zo als ik Afghanistan, maar de oppositie in Irak is veel zwakker dan in Afghanistan.
Ik ben niet zo bang dat we een andere gek terugkrijgen in de plaats van Saddam Houssein, mocht het tot een omverwerping van het systeem komen. Er komt alleen een andere gek als hij kan blijven zitten.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9203
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Bericht door parsifal »

Paus wat is nu je mening?

Je mag jezelf best Paus noemen, maar laat dan in ieder geval duidelijk weten wat je vindt? Of zeg het er even bij als je van mening bent verandert.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
de Paus

Bericht door de Paus »

Ik ben dus nogal onduidelijk....
dat zal wel komen omdat de situatie nogal ingewikkeld is in het midden oosten.
Volgens mij moet de VS niet aanvallen gaan uitvoeren op Irak, want dat ontwricht de hele regio.
Gevolgen zijn onder meer dat Irak Israel gaat aanvallen met scud-raketten. Israel kan dit wel opvangen overigens.
Bush zal niet zomaar dit risico nemen, maar hij wordt bijna gedwongen door de politieke situatie in zijn land. Laat hij niet zien dat hij de machtigste man in de wereld is, dan is zijn herverkiezing tot president in gevaar.
Als alternatief zou kunnen: de oppositie in Irak steunen. Echter, de oppositie is zwak en niet eensgezind.

Zo duidelijk? En mag ik me ook pausje blijven noemen? :bu
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9203
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Bericht door parsifal »

Zelf denk ik dat Saddam weg moet, ik weet alleen niet hoe dat geregeld moet worden. Vriendelijk vragen zal niet helpen vrees ik. Het is niet prettig wonen in Irak zeker niet als je van Koerdische afkomst bent, of als je een keer je mening hebt verkondigd. Saddam schuwt geweld niet echt. Daar tegenover staat wel dat ik er niet zo voor ben om politie agent te spelen in andere landen. Is het sowieso toegestaan om een wettige regering van een land proberen weg te krijgen? Ik weet het niet? Ik ben ook erg bang dat als Amerika nu niet snel ingrijpt, de reactie pas gaat komen als de bom valt. Saddam heeft al laten zien dat hij geen aanleiding nodig heeft om gekke dingen te doen. Ik denk niet dat je door aan te vallen de situatie voor bijvoorbeeld Israel zwaarder maakt. Je krijgt misschien wel problemen met de buurlanden van Irak, die toch hun Arabische bondgenoot steunen.

Vaya con Dios,

parsifal
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9203
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Bericht door parsifal »

Zelf denk ik dat Saddam weg moet, ik weet alleen niet hoe dat geregeld moet worden. Vriendelijk vragen zal niet helpen vrees ik. Het is niet prettig wonen in Irak zeker niet als je van Koerdische afkomst bent, of als je een keer je mening hebt verkondigd. Saddam schuwt geweld niet echt. Daar tegenover staat wel dat ik er niet zo voor ben om politie agent te spelen in andere landen. Is het sowieso toegestaan om een wettige regering van een land proberen weg te krijgen? Ik weet het niet? Ik ben ook erg bang dat als Amerika nu niet snel ingrijpt, de reactie pas gaat komen als de bom valt. Saddam heeft al laten zien dat hij geen aanleiding nodig heeft om gekke dingen te doen. Ik denk niet dat je door aan te vallen de situatie voor bijvoorbeeld Israel zwaarder maakt. Je krijgt misschien wel problemen met de buurlanden van Irak, die toch hun Arabische bondgenoot steunen.

Vaya con Dios,

parsifal
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Kena

Bericht door Kena »

Hihihi Billy,

ik ben ff deze forum in beweging aan het brengen...

Ik stond nog een beetje te twijfelen of Amerika wel moet aanvallen. Door een gesprek met mijn man, denk ik wel dat het goed zou zijn voor bescheming van Israël. Irak zal Israël als 1 van de 1e, zo niet als 1e, aanvallen met hun massavernietigingswapens.

Toch :%

Kena
Madtice
Berichten: 1070
Lid geworden op: 06 sep 2002, 10:24

Bericht door Madtice »

Wat moet Amerika in Irak? Ja, vechten, Saddam omver helpen, en dan? Net als in Afghanistan: er is vrede... ja dag, er is chaos. Onder de Taliban (die ik natuurlijk niet goedkeur) was er in ieder geval meer stabiliteit dan nu. Waar blijven de beloofde fondsen voor infrastructuur, educatie, zorg? Die blijven in investeringen in nog onzichtbaardere vliegtuigen etc. Dit zal in Irak net zo gaan. Wij (het publiek) heeft namelijk een zeer kort geheugen. Denk aan voormalig Joegoslavie? Is dat nog in het nieuws. Nee, we schieten het massaal en internationaal in puin en laten de troep min of meer liggen voor vrijwillige organisaties.

Irak is geen groter gevaar momenteel dan dat het het was voor 11 september. Het enige punt is dat ze de self-inflatable Palestijnen (zelfopblaasbare palestijnen...:) ) ondersteunen, maar dat doen ze al jaren en daar maakte tot nu toe niemand een punt van, internationaal gezien dan.
Nee, Saddam, die leeft nog een decenium of wat, als hij geluk heeft, en laat dan een machtsvacuum achter die het land in puin zal brengen... iedereen weer tevreden. Amerikanen die kunnen toch geen lange grondoorlogen voeren omdat ze niet bereid zijn hoge aantallen body-bags te verschepen. Dus of deze oorlog is kort, bondig en nutteloos, of dit wordt een nog nuttelozere luchtoorlog, of dit wordt een Vietnam... en dat wil men niet.

Dus al blijven die Amerikanen nou gewoon lekker thuis, dat Midden-Oosten dat loopt zichzelf vanzelf wel in de weg. Want als we nu met z'n allen gaan zeggen "GO America!" Dan moeten we ook niet zeuren dat ze zo'n machtig land zijn die handelt alsof ze de politie van de aardkloot zijn. Dan moeten we ook alles wat ze doen pikken en toestaan, en niet alleen als het ons goed uitkomt.
Plaats reactie