Kleding

merel

Re: Kleding

Bericht door merel »

Eh nee dat is niet hip. Dit is model allochtoon met hoofddoek. Baggy is vooral hip tav broeken en shirts. Bij jurken en rokken zijn het midi en maxi rokken die hip zijn.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Ik was laatst 2 weken op een reformatorisch vakantiepark, maar daar was de stijl toch wel wat anders. Minder baggy in ieder geval.
merel

Bericht door merel »

Eigen sub cultuur ;)
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

merel schreef: 16 aug 2024, 08:35
Klavart schreef: 16 aug 2024, 07:57
merel schreef: 15 aug 2024, 21:58
Bourdon16 schreef: 15 aug 2024, 21:54 Hier in de buurt heb je wat van die gekrookte riet families van het eerste uur.
Die zijn eenvoudig gekleed, beetje ouderwets en boers misschien maar het straalt toch meer uit dan die college style toestanden of die kleding die allemaal net te kort en te strak zit.
Het huidige modebeeld is baggy.
Dat klinkt als bagger. ;)
Baggy is ook niet echt mijn stijl. Het voldoet echter wel aan de bijbelse norm. ;)
Abraham woonde ook in tenten :huhu
~~Soli Deo Gloria~~
GerefGemeente-lid

Bericht door GerefGemeente-lid »

Tiberius schreef: 16 aug 2024, 10:40 Ik was laatst 2 weken op een reformatorisch vakantiepark, maar daar was de stijl toch wel wat anders. Minder baggy in ieder geval.
Dan was het niet reformatorisch dus.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Wielrenbroeken zie ik ook wel eens.
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

Ik vind het wel een beetje een rare discussie. De bijbel leert ons dat we over het algemeen sober en eenvoudig door het leven moeten gaan. Toch lees ik ook dat er best wel hier en daar uitbundig gedaan werd. Er werd best wel wat gefeest, blijkbaar is dat verantwoord. Ook lees je in de bijbel genoeg over geld en rijkdom. Als de Heere je rijkdom geschonken heeft is dat op zichzelf geen probleem. Toch word er heel veel gewaarschuwd voor geldzuchtigheid, materialisme enz (zowel OT als NT). Dat lijkt paradoxaal, maar ik denk dat dit niet het geval is. Ik denk dat het onderscheid hem zit in of je zelf, op een oneerlijke of hebberige manier, veel geld en goed verzameld hebt, of dat de Heere je in een positie gezet heeft waar je nu eenmaal veel geld hebt of verdient. Om het heel zwart wit te illustreren: Koning Salamo had heel veel goederen. Dan kan je zeggen dat dit een opdracht was vanwege de tempelbouw, maar hij leefde er zelf ook naar. Ik denk dat dit niet verkeerd is.

Nu zijn wij niet allemaal koningen of adelen, maar de Heere heeft wel in Zijn voorzienigheid ons ergens geplaatst. Kortom zou je kunnen stellen dat je moet en mag leven naar je stand. Als de Heere je veel gegeven heeft hoef je niet extreem zuinig te gaan doen. Andersom geld ook dat je niet duur moet doen als je het eigenlijk niet hebt. Ik ken echt mensen die heel veel geld hebben, maar er op een hele verstandige en bijbelse wijze mee omgaan. Ik vind dat bewonderingswaardig.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Delftenaar

Bericht door Delftenaar »

Wijde broeken zijn trouwens nu in ieder geval bij vrouwen in de mode.
DDD

Bericht door DDD »

Bij mannen ook hoor. Als je althans onder de 25 jaar bent.
Arja
Contacteer:

Bericht door Arja »

Delftenaar schreef: 16 aug 2024, 17:05 Wijde broeken zijn trouwens nu in ieder geval bij vrouwen in de mode.
Jahaa... allerlei mooie motiefjes. Het lijkt net een rok en je fiets wat veiliger dan met een rok. Dan heb ik het niet over rokken die tussen de ketting komen maar je bent meer bedekt. De wijde broek waait niet omhoog. Dat voelt veiliger, minder kwetsbaar.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Arja schreef: 16 aug 2024, 19:43
Delftenaar schreef: 16 aug 2024, 17:05 Wijde broeken zijn trouwens nu in ieder geval bij vrouwen in de mode.
Jahaa... allerlei mooie motiefjes. Het lijkt net een rok en je fiets wat veiliger dan met een rok. Dan heb ik het niet over rokken die tussen de ketting komen maar je bent meer bedekt. De wijde broek waait niet omhoog. Dat voelt veiliger, minder kwetsbaar.
Mmm... niet dat ik er nu bepaald verstand van heb, dat nu niet, maar motiefjes... die zijn wel leuk... of ja, ze kunnen leuk zijn. Op de juiste plek, en voor de juiste man/vrouw/kind en dan denken we aan roze en rode hartjes, schattige gele eendjes, gekleurde balletjes, knuffelbeertjes, zeilbootjes met fleurige zeiltjes... madeliefjes met een lachend smiley.... Of...of denk ik nou weer verkeerd... ;)
© -DIA- [33.2222 09-06-2024]
Terri

Bericht door Terri »

Lange wijde rokken en op een fiets.... brr. Voor mijn eigen veiligheid is een broek(rok) idd beter. Zeker nu ik ook fysiek niet meer zo goed kan.
En dan nog maar niet te spreken over wind, wat zit je er regelmatig onfatsoenlijk bij.
Arja
Contacteer:

Bericht door Arja »

-DIA- schreef: 16 aug 2024, 20:08
Mmm... niet dat ik er nu bepaald verstand van heb, dat nu niet, maar motiefjes... die zijn wel leuk... of ja, ze kunnen leuk zijn. Op de juiste plek, en voor de juiste man/vrouw/kind en dan denken we aan roze en rode hartjes, schattige gele eendjes, gekleurde balletjes, knuffelbeertjes, zeilbootjes met fleurige zeiltjes... madeliefjes met een lachend smiley.... Of...of denk ik nou weer verkeerd... ;)
Nee je denkt niet verkeerd hoor. Ik vind het wel grappig. Ik houd erg van gekleurde motiefjes maar ik zou geen knuffelbeertjes enzo om mijn rok willen hebben. Of zeilbootjes.
Christen

Bericht door Christen »

Groot Blankenstein schreef: 16 aug 2024, 08:45 Model hobbezak. Ofwel, er zit weinig figuur in..
Ha, ha, dat noemt mijn man een aardappelzak. En ik ben geen aardappel :).
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Arja schreef: 22 aug 2024, 21:59
-DIA- schreef: 16 aug 2024, 20:08
Nee je denkt niet verkeerd hoor. Ik vind het wel grappig. Ik houd erg van gekleurde motiefjes maar ik zou geen knuffelbeertjes enzo om mijn rok willen hebben. Of zeilbootjes.
Ik zat, eerlijk gezegd, meer voor de grap, meer aan baby- en kinderkleding te denken....
In elk geval zou dit mij zeker misstaan... :)
© -DIA- [33.2222 09-06-2024]
Plaats reactie