Wat voor auto rijden wij?

Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: Wat voor auto rijden wij?

Bericht door caprice »

Marnix schreef:
caprice schreef:Als iemand een trekker koopt van 150.000 euro of meer hoor ik nooit zulke reacties.
Wel als je voor 50000 euro ook een prima trekker hebt, maar iemand graag een trekker met stoelverwarming enzo wil :) Als iemand een veel duurdere trekker koopt voor het werk om het merk, de looks en de status zou ik daar dezelfde kanttekeningen bij plaatsen. Wat je moet begrijpen is dat het daarom gaat, niet om de investering op zich, maar om waarom er voor een veel duurdere optie wordt gekozen terwijl dat helemaal niet nodig is.
Als je dacht dat het geld hierin zat heb je het mis. Het gaat om de kracht die er in zit. Een veelgebruikte vuistregel is: 1000 euro per pk vermogen.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Wat voor auto rijden wij?

Bericht door Marnix »

caprice schreef:
Marnix schreef:
caprice schreef:Als iemand een trekker koopt van 150.000 euro of meer hoor ik nooit zulke reacties.
Klopt. En dat is weer nodig neem ik aan? Bij een auto maakt het echt niet uit hoeveel pk je hebt boven een bepaalde hoeveelheid. Harder dan 120 of binnenkort 130 mag je niet en meer pk's is alleen milieuonvriendelijk en duurder.

Wel als je voor 50000 euro ook een prima trekker hebt, maar iemand graag een trekker met stoelverwarming enzo wil :) Als iemand een veel duurdere trekker koopt voor het werk om het merk, de looks en de status zou ik daar dezelfde kanttekeningen bij plaatsen. Wat je moet begrijpen is dat het daarom gaat, niet om de investering op zich, maar om waarom er voor een veel duurdere optie wordt gekozen terwijl dat helemaal niet nodig is.
Als je dacht dat het geld hierin zat heb je het mis. Het gaat om de kracht die er in zit. Een veelgebruikte vuistregel is: 1000 euro per pk vermogen.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11425
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Wat voor auto rijden wij?

Bericht door Mister »

Marnix schreef:
caprice schreef:
Marnix schreef:
caprice schreef:Als iemand een trekker koopt van 150.000 euro of meer hoor ik nooit zulke reacties.
Klopt. En dat is weer nodig neem ik aan? Bij een auto maakt het echt niet uit hoeveel pk je hebt boven een bepaalde hoeveelheid. Harder dan 120 of binnenkort 130 mag je niet en meer pk's is alleen milieuonvriendelijk en duurder.

Wel als je voor 50000 euro ook een prima trekker hebt, maar iemand graag een trekker met stoelverwarming enzo wil :) Als iemand een veel duurdere trekker koopt voor het werk om het merk, de looks en de status zou ik daar dezelfde kanttekeningen bij plaatsen. Wat je moet begrijpen is dat het daarom gaat, niet om de investering op zich, maar om waarom er voor een veel duurdere optie wordt gekozen terwijl dat helemaal niet nodig is.
Als je dacht dat het geld hierin zat heb je het mis. Het gaat om de kracht die er in zit. Een veelgebruikte vuistregel is: 1000 euro per pk vermogen.
Blij toe dat dat voor mijn auto niet geldt...
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33314
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Wat voor auto rijden wij?

Bericht door Tiberius »

De vraag naar wat voor huis we bewonen we, heb ik op verzoek afgesplitst: http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic.php?f=8&t=10393
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Re: Wat voor auto rijden wij?

Bericht door Kislev »

Vandaag heb in mn Citroen Deux Chevaux 10 jaar! Ter ere daarvan een vanochtend geschoten fotootje.

Afbeelding
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Wat voor auto rijden wij?

Bericht door MarthaMartha »

Kislev schreef:Vandaag heb in mn Citroen Deux Chevaux 10 jaar! Ter ere daarvan een vanochtend geschoten fotootje.

Afbeelding
Super!!! Als ik er zo een zie krijg ik altijd een beetje heimwee naar de mijne, maar het is inmiddels al 9 jaar geleden dat ie afgeschreven is....
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: Wat voor auto rijden wij?

Bericht door caprice »

Hij is rood met bruin. :OO3
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Re: Wat voor auto rijden wij?

Bericht door Kislev »

Deugniet. Knalrood zal je bedoelen met slechts hier en daar wat bruin :hum

Afbeelding
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat voor auto rijden wij?

Bericht door -DIA- »

Kislev schreef:Deugniet. Knalrood zal je bedoelen met slechts hier en daar wat bruin :hum

Afbeelding
Prachtig! die detailfoto's!
Ik heb een boek over de geschiedenis van Mercedes-Benz, ook mer zulke detailfoto's.
Je moet die eerste Benz Patent-Motorwagen eens in detail bekijken! Echt heel bijzonder!
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: Wat voor auto rijden wij?

Bericht door caprice »

Kislev schreef:Deugniet. Knalrood zal je bedoelen met slechts hier en daar wat bruin :hum
Mijn auto heeft zulke plekjes hier en daar ook hoor. :jongle
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat voor auto rijden wij?

Bericht door -DIA- »

caprice schreef:
Kislev schreef:Deugniet. Knalrood zal je bedoelen met slechts hier en daar wat bruin :hum
Mijn auto heeft zulke plekjes hier en daar ook hoor. :jongle
Mijn trouw Zilvergijs Atosje vertoont nog geen plekje roest... ondanks dat hij in 2004 de goedkoopste auto op de Nederlandse markt was... :)
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Wat voor auto rijden wij?

Bericht door refo »

Sinds een week deze.

Afbeelding
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat voor auto rijden wij?

Bericht door -DIA- »

refo schreef:Sinds een week deze.

Afbeelding
Wat is het nu: Een Dacia of een Roemeense Renault?
Ik verschillende landen worden Dacia's gewoon met Renault-logo verkocht.
Staat wel mooi, zo'n Renault-neusje...
Google maar even op "RENAULT LOGAN" :)
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Wat voor auto rijden wij?

Bericht door refo »

In een paar landen is het een Renault, maar niet in Nederland.
Op de motor staat met koeienletters 'Renault'.
Bij pech onderweg en schade kan ik het Renault hulpnummer bellen.

Heb van 1992-2000 ook Renault gereden: de Nevada familiale.
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat voor auto rijden wij?

Bericht door -DIA- »

refo schreef:In een paar landen is het een Renault, maar niet in Nederland.
Op de motor staat met koeienletters 'Renault'.
Bij pech onderweg en schade kan ik het Renault hulpnummer bellen.

Heb van 1992-2000 ook Renault gereden: de Nevada familiale.
Precies in die tijd reed ik een Renault Clio. De eerste genaratie.
Ik hem hem compleet afgereden zonder te veel kosten.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie