Koning winter is gekomen!!!

eefje
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 sep 2008, 15:29

Re: Koning winter is gekomen!!!

Bericht door eefje »

wij hebben in de kerstvakantie al de hele week kunnen schaatsen en deze week weer. echt helemaal geweldig!! het is super gezellig om met een groep vrienden lekker te gaan schaatsen en daarna warme chocomel drinken. ik hoop dat het nog een poosje hard blijft vriezen morgen ga ik weer schaatsen want ik ben smiddags vrij. :super
groetjes eefje
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: Koning winter is gekomen!!!

Bericht door freek »

eefje schreef:wij hebben in de kerstvakantie al de hele week kunnen schaatsen en deze week weer. echt helemaal geweldig!! het is super gezellig om met een groep vrienden lekker te gaan schaatsen en daarna warme chocomel drinken. ik hoop dat het nog een poosje hard blijft vriezen morgen ga ik weer schaatsen want ik ben smiddags vrij. :super
groetjes eefje
Ik heb helemaal nog geen tijd gehad om te schaatsen, deze week :nonnon
Gebruikersavatar
Gijs83
Berichten: 7035
Lid geworden op: 04 feb 2008, 17:12
Locatie: vlakbij een kerk

Re: Koning winter is gekomen!!!

Bericht door Gijs83 »

zusterelly schreef:
Gijs83 schreef:
Ariene schreef:Riesn hef völle mooi’s in zich,
Viej hebt van alles wat
Ne mooi’n natuur ne mölle,
Dat dut mie toch wal wat,
Wat dacht ie van de koark’n
Ie zeet ze ouw’ral stoan,
Weer ie ook hoevölle,
Ik geew’t oe te roa’n.

Ach, 'k zou wel wille, maar spreek de taal nie...
Heb je vast ergens vandaan gehaald, want ik neem aan dat jij het Rijssense dialect niet machtig bent!? Is er nog iemand die niet weet wat er staat of durft (een niet-Rijssenaar) een poging te wagen het stukje te vertalen!?
Er staat mogelijk dit:
Rijssen heeft veel moois in zich
En je hebt er van alles wat
Een mooie natuur, een molen
Dat doet me toch wel wat
Wat dacht je van de kerken
Je ziet ze overal staan
Weet je ook hoeveel?
Ik geef het je te raden.
Je hebt het heel goed gedaan! :super Alleen in de 2e regel heb je 'Viej' vertaalt door 'en', maar dat betekent: 'wij'.
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Koning winter is gekomen!!!

Bericht door MarthaMartha »

het heeft hier nogal gesneeuwd vanmorgen....

hoop dat de ijsbaan vanmiddag beter is dan gisteren........
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Koning winter is gekomen!!!

Bericht door Marnix »

Het ijs waar nu het NK marathon op wordt gereden ziet er aardig goed uit.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12065
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Koning winter is gekomen!!!

Bericht door Herman »

Zie je meer als ik. Ik zag alleen maar mist.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Koning winter is gekomen!!!

Bericht door Marnix »

Nou, op tv kon je wel iets meer zien dan dat hoor :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: Koning winter is gekomen!!!

Bericht door Rens »

FRIEZEN VREZEN OPRUKKENDE UNOX-TERREUR

(de Pers)

Oprukkende worsten

Terwijl de elfstedenkoorts oprukt in Nederland, blijft het in schaatswalhalla Friesland opmerkelijk stil. Stiekem vinden ze het daar niet eens zo heel erg dat de vorst het enigszins laat afweten. De Friezen vrezen niet alleen de hordes schaatsers, de schrik slaat ze vooral in de benen als ze denken aan de ‘commerciële rookworstterreur’ van de firma Unox. Voor je het weet, wordt ‘hun’ idyllische tocht gekaapt. De beelden van met Unox-mutsen getooide deelnemers aan de traditionele nieuwsjaarsduik staan de Friezen nog helder voor de geest. De angst is niet ongegrond. De rookworstenfabriek draait op volle toeren om 80.000 worsten te maken. Mocht de elfstedentocht er toch nog komen, dan zullen vijfhonderd werknemers naar het hoge noorden afreizen om daar 25.000 liter erwtensoep en de 80.000 worsten uit te delen.

Immie Jonkman van de Vereniging Friesche Elf Steden, wordt niet bepaald warm bij het idee. ‘Tja’, verzucht ze. ‘Als ze de week voor die tijd bij alle Friezen een Unoxmuts door de bus doen, wat kunnen wij daar tegen doen?’ Ook tegen de uit de rest van het land oprukkende worst en soep is de vereniging niet bestand. ‘Maar ze mogen niet op het ijs komen’, waarschuwt Jonkman. Helaas gaat niet de vereniging, maar de afzonderlijke gemeenten over de vergunningen. Unox-kraampjes op de kant zullen dus wel onvermijdelijk zijn.

Zelfs de Friese boeren hebben het niet zo op de elfstedentocht. Want zij willen maar wat graag dat de tien centimeter regen die vorige week viel door het Wetterskip Fryslan wordt afgepompt. Als het dan straks dooit, is hun land niet te nat om er met de zware machines op te rijden. Het openen van de spuisluizen zorgde er echter voor dat het ijs verzakte. ‘Levensgevaarlijk’, vindt fanatiek schaatser en oud-commissaris van de Amsterdamse politie John Winkel. ‘Op plekken waar mensen de vorige dag nog schaatsten, is het een dag later ineens gevaarlijk.’ Winkel krijgt bijval van schaatsliefhebbers, en het wetterskip wordt platgebeld. Het waterschap ontkent in alle toonaarden levens in gevaar te brengen. Sterker nog, deze helden redden juist levens. ‘Als we de sluizen niet hadden geopend, was er nu sprake geweest van calamiteiten’, zegt een woordvoerder.

Volgens Winkel speelt er meer. Veel boeren zijn lid van de IJsbond, die het waterschap van advies voorziet. En het toeval wil dat juist die IJsbond er belang bij heeft dat mensen niet op natuurijs, maar op de ijsbanen gaan schaatsen. ‘Zeker de eerste weken vorst zijn heel belangrijk voor de inkomsten van die ijsbanen.’

De Friezen kunnen gerust zijn. Het KNMI voorziet overal dooi.

===

:) :) :) :) :yahoo :yahoo :yahoo :yahoo
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Koning winter is gekomen!!!

Bericht door refo »

Nee, nog niet.
Maar hij komt er wel aan.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Koning winter is gekomen!!!

Bericht door Mara »

Het stoort mij eigenlijk dat de smilies niet zijn weggehaald, onderaan het geplaatste bericht van Rens.
Vlak eronder staat dat hij overleden is :fi
Mod: zou dit alsnog kunnen ?
Ze passen wel in het bericht als zodanig, maar niet met deze trieste boodschap !
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Koning winter is gekomen!!!

Bericht door JolandaOudshoorn »

Mara schreef:Het stoort mij eigenlijk dat de smilies niet zijn weggehaald, onderaan het geplaatste bericht van Rens.
Vlak eronder staat dat hij overleden is :fi
Mod: zou dit alsnog kunnen ?
Ze passen wel in het bericht als zodanig, maar niet met deze trieste boodschap !
De boodschap is niet meer zo actueel. En dan zou je bijna elk bericht van Rens moeten aanpassen. Lijkt mij onbegonnen werk.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Koning winter is gekomen!!!

Bericht door jvdg »

refo schreef:Nee, nog niet.
Maar hij komt er wel aan.
Welkom!
Zonder winter geen lente.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Koning winter is gekomen!!!

Bericht door refo »

Sommige winters zijn net lentes.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Koning winter is gekomen!!!

Bericht door jvdg »

refo schreef:Sommige winters zijn net lentes.
.......en sommige lentes net winters. :)
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Koning winter is gekomen!!!

Bericht door Mara »

JolandaOudshoorn schreef:
Mara schreef:Het stoort mij eigenlijk dat de smilies niet zijn weggehaald, onderaan het geplaatste bericht van Rens.
Vlak eronder staat dat hij overleden is :fi
Mod: zou dit alsnog kunnen ?
Ze passen wel in het bericht als zodanig, maar niet met deze trieste boodschap !
De boodschap is niet meer zo actueel. En dan zou je bijna elk bericht van Rens moeten aanpassen. Lijkt mij onbegonnen werk.
Het komt nu erg naar voren in dit geval
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie