Hengelsport

Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Hengelsport

Bericht door Luther »

StAndrews schreef:
Luther schreef:
Mister schreef:
StAndrews schreef:Ik vis wel met enige regelmaat. Puur voor de ontspanning een flinke baars of een brasem vangen.
Er wordt erg vaak moeilijk gedaan over vissen en steevast krijg je dan de vraag: "hoe zou jij het vinden om een haak door je lip te krijgen?"
Die vergelijking gaat echter niet op, want men vergeet daarbij dat een vissenbek niet te vergelijken is met de mond van een mens. Voor een brasem is zijn bek zijn graafgereedschap. Daarmee ploegt hij de bodem open op zoek naar voedsel. En de bek van roofvissen als de baars hebben is nog veel sterker, want daar moeten prooivissen mee gegrepen worden. Ik weet het, er zitten een hoop malloten aan de waterkant, maar als de haak op tijd gezet en de vis voorzichtig binnengehaald wordt en verder goed en respectvol behandeld wordt dan is er geen enkel probleem. Inderdaad, de vis spartelt tegen, maar dat dat is de natuurlijke reactie die ik ook heb als ik met m'n vriendin mee moet om te gaan winkelen ;) . Bovendien wordt vaak vergeten dat de hengelsportfederaties enorm veel doen om de waterkwaliteit en het leefmilieu van de vissen te verbeteren. Dus wat mij betreft: lekker vissen!
Dan loop je ook aan lijn de door de winkelstraat met een haak in je lip??
Hij heeft gewoon niet de goede vriendin uitgekozen... :OO3
Flauwe manier van discussiëren. Ik leg juist uit dat de vergelijking mond-vissenbek niet opgaat. :huhu
Dat mag ik hopen voor je vriendin..... :OO3
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Hengelsport

Bericht door MarthaMartha »

mafkezen!
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
StAndrews
Berichten: 164
Lid geworden op: 08 jun 2011, 14:30
Locatie: Mesech

Re: Hengelsport

Bericht door StAndrews »

MarthaMartha schreef:mafkezen!
Even goede vrienden hoor! :)
Plaats reactie