Zaterdagavond besteding

matthijs019

Zaterdagavond besteding

Bericht door matthijs019 »

Wat doen jullie op de zaterdagavond..

Zitten jullie gewoon lekker gezellig thuis wat spelletjes aan te doen of nog beter bijbelstudie...

Of bezoeken jullie jeugdavonden van de kerk..

Of kom je elke zaterdag met je vriendengroep bij elkaar bij iemand thuis.. Wat discussiëren over allerlei onderwerpen.. En dan net 5 min voor 12 thuis komen..

Ik hoor ook weleens dat er jeugd van de kerk naar de zogenaamde refo cafe's gaan, om te loeren of er nog een jongen/meisje bij loopt..
Maar dat woordje refo kun je volgens mij wel weghalen..
Ik denk niet dat wij als refo's daar horen en helemaal niet op zaterdagavond..

Is de zaterdagavond eigenlijk niet voor, de voorbereiding voor de zondag???
kridje
Berichten: 1193
Lid geworden op: 07 mar 2002, 22:59
Locatie: Moerkapelle
Contacteer:

Bericht door kridje »

Ik wil er nog een puntje aan toevoegen. Zit je misschien elke zaterdagavond in een echt cafe? Anders gezegd ga je op zaterdagavond 'stappen'?
matthijs019

Bericht door matthijs019 »

Er hebben hier maar liefst 23 gekeken..
Durven jullie hier niet op te reageren????
Flauw hoor..
Schamen jullie ervoor dat je in het (REFO) cafe zit op de zaterdag avond..

Nou wie de eerste is krijgt heel misschien een beloning op de meeting.. Als er 1 schaap over de dam is dan volgen er altijd meer..
Jelle

Bericht door Jelle »

Ik zit op een leeftijd dat we op zaterdagavond niet meer gaan stappen.
Ja stappen op een andere manier.
Aangezien ik de ganse week tot s´avond laat ana het werk ben wordt onze zaterdagavond vaak bepaald door bezoek aan familie of samen ergens gezellig gaan eten of met anderen eten.
Vooral omdat er op zondag hieraan niets wordt gedaan is het juist de zaterdagavond die ons dit soort bezoeken doet afleggen.
Toen de kinderen nog klein waren bleven we thuis of namen ze mee en toen ze later groot werden kwamen ze vaak met vrienden en vriendinnen naar huis en dat was ook gezellig.
Waarschijnlijk besteden vele hun zaterdagavond op een andere wijze maar het is voor mij de enige tijd dat ik gelegenheid heb om wat aan familie kontakt te doen.
Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Bericht door Billy »

ik ben de ""stap"" leeftijd misschien nog niet te boven , maar heb hier thuis een lieve vrouw en 2 dochters zitten dus heb ik
1. de behoefte niet meer om op za. avond achter de meiden aan te gaan

2. Hoeft het oook niet meer omdat ik een beeldschone vrouw naast me heb!

Ik heb in mijn wilde jaren weles wat refo-cafe's bezocht. Maar daar voelde ik me toch niet zo thuis. ( leek beetje op de veemarkthallen in Utrecht)
We gingen vaak met een groep (van o.a. koor) gezellige dingen doen als bowlen of naar een concert of naar het Strand in Ouddorp.

verder was ik regelmatig bezoeker van de SRB in R'dam en A'Foort. en gingen we met de KOM -OOK groep weles weg.

toen deed Billy een leuke meid op bij de SRB en werd het achtereenvolgens Verkering-Verloving-Trouwen en huisje boompje beestje.........
:in:in:in:in:in:in:in
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
anne

Bericht door anne »

Tja...
Ik wil best reageren!
Door de jaren heen, heb ik al heel wat gezien. Ik was overal te vinden. In cafe's, refocafe's (coelenhage in Wezep, Waterloo in Amersfoort), maar ook deze tijd ging voor bij.

Nu ga ik zaterdagsavonds vaak naar SRB in Amersfoort en vrijdags kom ik wel eens bij Bollee in Rhenen. Verder geniet ik van gezellig thuis zijn of bij vrienden van de kerk koffie drinken.

Zomers heb ik er een favourite hobby bij, dat is op terras zitten, heerlijk mensen kijken... :$:$
Refojongere

Bericht door Refojongere »

Ik verafschuw refocafees, daar komen of schijnheiligen of 'eerlijk' onbekeerden. Dan kom ik misschien nog wel liever in een normaal, 'gewoon' cafe als ik zou moeten kiezen. Normaal gesproken ga ik naar de jeugdvereniging en in de vakantietijd ben ik op vakantie en zit ik bij vrienden thuis of ga bowlen of naar het strand met dit weer (momenteel niet dus).....dat soort dingen.

[Veranderd op 5/8/02 door Refojongere]
anne

Bericht door anne »

Ik vraag me dan af wat mensen verafschuwt in refocafe's. Ik vind het wel grof gezegd dat daar alleen maar schijnheiligen of 'eerlijk' bekeerden komen, Refojongere. Ik voel me niets aangesproken door je gestempel. Ik voel me noch schijnheilig, noch 'eerlijk' bekeerd. Ik vraag me dan af, wat je tegen staat. Het gedrag misschien van refo's, of wil je niet bij hen horen? Vergeet niet dat iedereen anders is. Scheer niet iedereen over 1 kam. Helemaal niet dat ik een echte refo-cafe-ganger ben.

[Veranderd op 5/8/02 door Refojongere]
Refojongere

Bericht door Refojongere »

Hoi Anne,

Ik heb verschillende typische verhalen gehoord vanuit mijn omgeving over refocafe's. En dat is echt het keuren van meisjes. Een soort van veemarkt zoals Billy het treffend beschreef.
't Zal hopelijk niet overal zo zijn, maar wat ik ervan gehoord heb en ook over gelezen heb is niet best en ben ik wat bevooroordeeld. Sorry als ik iedereen over een kam scheer, dat neem ik bij deze terug. Toch heb ik een wat nare smaak bij refocafe's...Volgens mij is het toch echt anders dan een christelijke soos van de kerk hoor...daar heb ik (mits er niks beters wordt georganiseerd niets op tegen).
Ge@

Bericht door Ge@ »

Refojongere,

Wil je dan liever dat we naar een 'gewoon' café gaan, waar van allerhande types komen?! Hier komen een beetje luitjes van je eigen 'richting' (stom woord, maar 'k weet even niet hoe'k het anders moet zeggen). En denk je nou echt, dat iedere jongen die in een refocafé komt een meiden gaat keuren?!
Refojongere

Bericht door Refojongere »

Beste Ge@,

Als je de Heere voor deze zaterdagavondbesteding kunt danken en het niet tot oneer van Hem is, dan is het altijd goed.
Maar kan iemand dan een echte beschrijving geven van de sfeer in zo'n refocafe en het verschil daarin van een gewoon cafe?
Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Bericht door Billy »

Wat doen jullie nou op zaterdagavond???

ben ik wel nieuwsgierig naar hoor!
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
rekna
Berichten: 295
Lid geworden op: 11 apr 2002, 04:18

Bericht door rekna »

Wanneer ben je forumjeugd???
matthijs019

Bericht door matthijs019 »

Wie na september 1975 geboren is..
Dus Rekna..
Lieneke

Bericht door Lieneke »

Wat wij thuis meestal doen op zaterdagavond?

De ene zaterdag zitten er in de ene hoek van de keuken broers en zussen te risken en moe zit achter de naaimachine of borduurt. Er zitten er een paar de krant of boek te lezen en ik zit in een hoekje op de vloer ook met een boek voor m'n neus. (Eline Vere, Adje ;) )
Op de achtergrond speelt Handel, Bach, Chopin of een andere componist zijn achtergrondmuziek...!

En een andere keer doen we met z'n allen bijbelstudie!


Groeten,
Lieneke :)

[Veranderd op 6/8/02 door Lieneke]
Plaats reactie