Zaterdagavond besteding

Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Zaterdagavond besteding

Bericht door Bonny »

Wilma van den Berg schreef:
Bonny schreef:
judith schreef:Wat zal ik morgen avond toch is gaan doen????........
leren
tekenen
nadenken..
niks doen..

Of allemaal? ;)
Niet gaan leren, een beetje ontspanning zal je goed doen. In de Pelikaankerk in Leeuwarden is een concert van Soli Brass, misschien een ideetje?
Of een concert in Gouda...op http://www.tijdenplaats.nl staat soms best wel het een en ander wat leuk is.
Tis maar net wat dichterbij is..
The Groom's still waiting at the altar
Lapressa
Berichten: 582
Lid geworden op: 12 jun 2008, 11:36

Re: Zaterdagavond besteding

Bericht door Lapressa »

we gaan maar weer is werken vanavond.
'Wat zullen wij dan tot deze dingen zeggen? Zo God voor ons is, wie zal tegen ons zijn?'
Gebruikersavatar
Droelie
Berichten: 1026
Lid geworden op: 09 mar 2009, 20:20
Locatie: Goesssssssss
Contacteer:

Re: Zaterdagavond besteding

Bericht door Droelie »

Ik heb sinds lange tijd de zaterdagavond bij mijn ouders thuis op de bank door gebracht, btje sieraden maken en kletsen, laptop erbij.. HEERLIJK!!
« McCain, een vleugje magie »
« Il y a de la magie dans McCain ».


www.kralenjans.webs.com
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Zaterdagavond besteding

Bericht door Marnix »

Ik ook. Maar dan met 2 vrienden en mijn vriendin. Lekker kletsen, eten koken en wat drinken. Af en toe wel een keer relaxt... maar ik moet het niet te vaak doen, dat bankhangen :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: Zaterdagavond besteding

Bericht door albion »

Marnix schreef:Ik ook. Maar dan met 2 vrienden en mijn vriendin. Lekker kletsen, eten koken en wat drinken. Af en toe wel een keer relaxt... maar ik moet het niet te vaak doen, dat bankhangen :)
Hoe bedoel je dat? Vind jij zaterdagavond dan gezelliger om uit te gaan, en wat doen je dan anders dan bankhangen ?
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Zaterdagavond besteding

Bericht door Marnix »

Nou, uitgaan niet per se, dat doe ik ook weer niet zo vaak. Maar we gaan regelmatig op bezoek bij vrienden of familie, ergens wat drinken, wat gezelligs doen. Ook wel eens even ergens een biertje drinken of een potje poolen. Ik bedoel vooral dat ik niet iemand ben die teveel thuis op de bank moet zitten, ik ga vaak liever andere dingen doen dan met mijn vriendin op de bank hangen. Een En de zaterdagavond is erg geschikt om leuke dingen met mensen te doen. Komend weekend ga ik bijvoorbeeld naar Zeeland, waar Joanne met goede vriendinnen een gezellig weekend heeft. Vanaf zaterdagmiddag ben ik ook welkom :D Volgens mij gaan we ergens gezellig eten en daarna bowlen en misschien vervolgens nog even wat drinken ergens.

Ach ja, ik ben nog jong he. De tijd dat ik op zaterdag op de bank neerplof en tevreden rustig een boekje ga lezen komt vast nog wel :D
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Zaterdagavond besteding

Bericht door JolandaOudshoorn »

Marnix schreef:Nou, uitgaan niet per se, dat doe ik ook weer niet zo vaak. Maar we gaan regelmatig op bezoek bij vrienden of familie, ergens wat drinken, wat gezelligs doen. Ook wel eens even ergens een biertje drinken of een potje poolen. Ik bedoel vooral dat ik niet iemand ben die teveel thuis op de bank moet zitten, ik ga vaak liever andere dingen doen dan met mijn vriendin op de bank hangen. Een En de zaterdagavond is erg geschikt om leuke dingen met mensen te doen. Komend weekend ga ik bijvoorbeeld naar Zeeland, waar Joanne met goede vriendinnen een gezellig weekend heeft. Vanaf zaterdagmiddag ben ik ook welkom :D Volgens mij gaan we ergens gezellig eten en daarna bowlen en misschien vervolgens nog even wat drinken ergens.

Ach ja, ik ben nog jong he. De tijd dat ik op zaterdag op de bank neerplof en tevreden rustig een boekje ga lezen komt vast nog wel :D
dat duurt nog heeeeel lang :) Ik kom er ook eigenlijk zelden aan toe. Zaterdagavond is er altijd nog wel wat te doen...
Ik weet, mijn Verlosser leeft
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: Zaterdagavond besteding

Bericht door albion »

Marnix schreef:
Ach ja, ik ben nog jong he. De tijd dat ik op zaterdag op de bank neerplof en tevreden rustig een boekje ga lezen komt vast nog wel :D
En hoe oud moet je daar dan voor zijn? :) Of wanneer denk jij dat er tijd voor is?
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: Zaterdagavond besteding

Bericht door albion »

Marnix schreef: Komend weekend ga ik bijvoorbeeld naar Zeeland, waar Joanne met goede vriendinnen een gezellig weekend heeft. Vanaf zaterdagmiddag ben ik ook welkom :D Volgens mij gaan we ergens gezellig eten en daarna bowlen en misschien vervolgens nog even wat drinken ergens.
Misschien kan je wel een afspraak maken met Droelie en kunnen jullie alsnog
squashen of weet ik wat voor sport. Of hebben jullie dat al gedaan? In Goes
heb je een mooi sport/zwemgebouw. :D
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Gebruikersavatar
Droelie
Berichten: 1026
Lid geworden op: 09 mar 2009, 20:20
Locatie: Goesssssssss
Contacteer:

Re: Zaterdagavond besteding

Bericht door Droelie »

albion schreef:
Marnix schreef: Komend weekend ga ik bijvoorbeeld naar Zeeland, waar Joanne met goede vriendinnen een gezellig weekend heeft. Vanaf zaterdagmiddag ben ik ook welkom :D Volgens mij gaan we ergens gezellig eten en daarna bowlen en misschien vervolgens nog even wat drinken ergens.
Misschien kan je wel een afspraak maken met Droelie en kunnen jullie alsnog
squashen of weet ik wat voor sport. Of hebben jullie dat al gedaan? In Goes
heb je een mooi sport/zwemgebouw. :D

sssst... ik ben een btje uit de running... al 3 of 4 weken niet gesquashed :huhu Ik squash altijd in Goes ;)

Maarrre.. waar gaan jullie bowlen marnix (als jullie gaan bowlen)?
« McCain, een vleugje magie »
« Il y a de la magie dans McCain ».


www.kralenjans.webs.com
Oude Paden

Re: Zaterdagavond besteding

Bericht door Oude Paden »

caprice schreef:
albion schreef:
caprice schreef:
MarthaMartha schreef:Daar ben ik het helemaal mee eens.

Toch is er wel verschil wáár je een dergelijke avond doorbrengt.
Ik heb lange tijd op zaterdagavond geëvangeliseerd bij de welbekende "refo-cafe's" op de veluwe...
wat je daar ziet en hoort (en dat dan alleen buiten, want binnen kwam ik niet) had niets met refo te maken...
Ik heb daar meer godslastering gehoort dan bij house feesten. De liederlijkheid op sexueel gebied was bij de "refo-cafe's" waar ik ben geweest, vele malen groter dan bij de house feesten. (Hoewel dat binnen in de tent anders kan zijn!!!)
Het heeft mij in elk geval geschokt hoe kerkelijke jongeren zich te buiten gaan op zaterdagavond.
Nou, en dat bedoelde ik dus.

Denken jullile dat dat alleen op zaterdagavond gebeurd????
Nee. Het is onderdeel van een levensopenbaring waarin men de zonde uitleeft.
...........en wat ook in ons hart leeft (vreselijk dat jong en oud en wijzelf anno 2009 zou aan het stof verkleeft zijn!)
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Zaterdagavond besteding

Bericht door Marnix »

Droelie schreef:
albion schreef:
Marnix schreef: Komend weekend ga ik bijvoorbeeld naar Zeeland, waar Joanne met goede vriendinnen een gezellig weekend heeft. Vanaf zaterdagmiddag ben ik ook welkom :D Volgens mij gaan we ergens gezellig eten en daarna bowlen en misschien vervolgens nog even wat drinken ergens.
Misschien kan je wel een afspraak maken met Droelie en kunnen jullie alsnog
squashen of weet ik wat voor sport. Of hebben jullie dat al gedaan? In Goes
heb je een mooi sport/zwemgebouw. :D

sssst... ik ben een btje uit de running... al 3 of 4 weken niet gesquashed :huhu Ik squash altijd in Goes ;)

Maarrre.. waar gaan jullie bowlen marnix (als jullie gaan bowlen)?
Ik heb al een jaar niet meer gesquasht. Wordt weer eens tijd. Maar zaterdag ga ik wat met Joanne en haar vriendinnen doen. En niet sporten dus :)

Waar ik ga bowlen weet ik niet, ik regel het niet :)

Albion, hoe oud je daarvoor moet zijn? Dat verschilt denk ik per persoon. Sommige mensen beginnen op hun 20e al met bankhangen, anderen pas decennia later ;)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Zaterdagavond besteding

Bericht door Mara »

Wat vinden jullie van dit initiatief?


SLIEDRECHT – De jongeren van de christelijke gereformeerde Beth-Elkerk te Sliedrecht openen op 8 september een jeugdhonk in de voormalige kosterswoning van de gemeente.
Het honk krijgt de naam Uit-Stek, meldt bestuurslid Martijn Kraaijeveld. „De woning was in slechte staat, we hebben deze met veel jeugd onder handen genomen. Daarbij kregen we steun van de gemeente en de kerkenraad. Op dit moment worden de laatste puntjes op de i gezet.
Inmiddels is ook het bestemmingsplan van het pand gewijzigd: het is niet langer een woning, maar een verenigingsgebouw. In Uit-Stek als geheel is plaats voor ongeveer tachtig personen. De centrale ruimte, met bar, biedt plaats aan ongeveer 25 personen. Verder zijn er kleinere ruimtes, zoals een biljartzaal en een dartkamer.
De openingshandeling zal verricht worden door de voorzitter van Uit-Stek, Dick Brandwijk. Hierna vindt een barbecue plaats, waarvoor alle leden van de gemeente zijn uitgenodigd.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Lourens
Berichten: 3873
Lid geworden op: 09 jun 2008, 20:15
Locatie: Bunsburg

Re: Zaterdagavond besteding

Bericht door Lourens »

Mara schreef:Wat vinden jullie van dit initiatief?


SLIEDRECHT – De jongeren van de christelijke gereformeerde Beth-Elkerk te Sliedrecht openen op 8 september een jeugdhonk in de voormalige kosterswoning van de gemeente.
Het honk krijgt de naam Uit-Stek, meldt bestuurslid Martijn Kraaijeveld. „De woning was in slechte staat, we hebben deze met veel jeugd onder handen genomen. Daarbij kregen we steun van de gemeente en de kerkenraad. Op dit moment worden de laatste puntjes op de i gezet.
Inmiddels is ook het bestemmingsplan van het pand gewijzigd: het is niet langer een woning, maar een verenigingsgebouw. In Uit-Stek als geheel is plaats voor ongeveer tachtig personen. De centrale ruimte, met bar, biedt plaats aan ongeveer 25 personen. Verder zijn er kleinere ruimtes, zoals een biljartzaal en een dartkamer.
De openingshandeling zal verricht worden door de voorzitter van Uit-Stek, Dick Brandwijk. Hierna vindt een barbecue plaats, waarvoor alle leden van de gemeente zijn uitgenodigd.
Prachtig. Ik hoop dat het jeugd zal trekken om zo op een verantwoorde manier met elkaar in gezelligheid de tijd door te brengen.
In onze gemeente starten we ook weer opnieuw met zo'n project.
Ik weet niet hoe het plaatselijke uitgaansleven in Sliedrecht is maar bij ons is het heel erg zorgelijk waar de jongelui op de zaterdagavond zitten.

Dan ben ik blij met zo'n initiatief.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Zaterdagavond besteding

Bericht door Mara »

Ik zou er ook blij mee zijn, want dit betekent dat er veel jeugd is!
En ze hebben het zelf mee helpen opzetten, dus de betrokkenheid zal groot zijn.
Ik denk dat dit navolging verdient.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie