SRB avonden herstart

Lilian1975

SRB avonden herstart

Bericht door Lilian1975 »

https://www.rd.nl/artikel/1092175-sr ... jden

SRB avonden worden weer herstart. Voor alle leeftijden...

Wat voegt het toe aan wat er allemaal al is?
Is het iets positiefs?
Is het het zoveelste iets waar betrokken gemeenteleden heen gaan en wat weer een reden is om de onderlinge samenkomsten rondom het Woord op vereniging, Bijbelstudiekring en of bijbellezingen na te laten?
Toen zaten we nog niet in het internet tijdperk met de ongelooflijk oneindige informatiebronnen zoals nu....

Gewoon wat vragen....en gedachten.
windorgel

Re: SRB avonden herstart

Bericht door windorgel »

Ik ben er blij mee. Mooie invulling van de zaterdagavond (wellicht met name voor singles).
HannekeL

Bericht door HannekeL »

Ik kan het artikel niet lezen, kan iemand de info geven wat er in staat? Alvast bedankt!
pierre27

Bericht door pierre27 »

windorgel schreef: 16 jan 2025, 19:53 Ik ben er blij mee. Mooie invulling van de zaterdagavond (wellicht met name voor singles).
Eens ja, ik vond het zelf altijd goede avonden. Hoop hier weer heen te gaan...
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Lilian1975

Bericht door Lilian1975 »

HannekeL schreef: 16 jan 2025, 20:48 Ik kan het artikel niet lezen, kan iemand de info geven wat er in staat? Alvast bedankt!
Een verlangen naar meer kerkelijke eenheid. We werken in onze gezindte op allerlei wijzen nauw samen in maatschappelijke organisaties. Maar als het om het Woord gaat, kunnen we dat blijkbaar niet met elkaar delen. Op hogere kerkelijke vergaderingen komt kerkelijke eenheid wel af en toe ter sprake, maar er worden nauwelijks concrete stappen gezet.

Terwijl ik bij gewone kerkleden juist wél een toenemende interesse in elkaar bespeur. Mede door de coronatijd zijn we vaker preken gaan beluisteren van predikanten uit een ander kerkverband. Die preken worden onderling driftig gedeeld. Wij drieën zetten nu een vervolgstap. Door het feitelijk bij elkaar komen van mensen uit allerlei reformatorische kerken te bevorderen en te faciliteren.”
De avonden hadden, qua publiek en qua sprekers, een bepaalde breedte. Zeg maar: van de oud gereformeerde ds. A.P. van der Meer tot ex-priester ds. H.J. Hegger. Gaan jullie nu weer zo te werk?
„Ja. Onze visie is dat we elkaar in reformatorisch Nederland vaker moeten opzoeken en meer naar elkaar moeten luisteren. We hoeven de verschillen niet weg te poetsen. Die moeten we juist eerlijk benoemen en bespreken. Maar laten we beginnen met geduldig naar elkaar te luisteren. Om te horen wat die ander nu echt beweegt. En hoe hij zijn mening Bijbels fundeert.

Onder ons wordt nogal eens de uitdrukking gebezigd dat iemand in zijn eigen beleving de grootste der zondaren werd. Nou, als je dat werkelijk is overkomen, dan ben je niet te groot om de ander ten minste serieus te nemen en rustig naar hem te luisteren.”

Ik dacht... hoeveel interkerkelijke bijeenkomsten zijn er al?
Is het nu werkelijk zo vernieuwend?

En wat dan?

Wat voegt het toe aan wat er nog niet is... :)
HannekeL

Bericht door HannekeL »

Klinkt best interessant om er eens heen te gaan...
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

windorgel schreef: 16 jan 2025, 19:53 Ik ben er blij mee. Mooie invulling van de zaterdagavond (wellicht met name voor singles).
Het gaat dus om een analoge en kuise versie van Tinder?
Job

Bericht door Job »

Ambtenaar schreef: 16 jan 2025, 22:21
:D
Job

Bericht door Job »

Lilian1975 schreef: 16 jan 2025, 21:11

En wat dan?

Het is dat we niet gewend zijn te wedden Lilian, anders zou ik er een goede fles Port op zetten en zeggen: over een jaar ligt de stekker er weer uit.

Maar ja. Ik wed niet dus dan houdt het op.
windorgel

Bericht door windorgel »

Ambtenaar schreef:
Hoezo? Ik denk dat je de opmerking nu anders interpreteert dan ik hem bedoel. Voor singles is de zaterdagavond vaak een stille avond. Dan is het fijn als er dit soort bijeenkomsten zijn.
Mensen met een gezin zullen daar minder behoefte aan hebben op zaterdagavond.
alepha

Bericht door alepha »

Stichting Relatie Bevordering, zo werd het wel genoemd. :haha
Mistig

Bericht door Mistig »

Mooi initiatief! En lekker dichtbij ;)
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
DDD

Bericht door DDD »

Ik vind de zaterdagavond juist een ideaal moment om op bezoek te gaan. Maar goed. Ik heb ook niet veel stille avonden.
MGG

Bericht door MGG »

Job schreef: 16 jan 2025, 22:29
Lilian1975 schreef: 16 jan 2025, 21:11

En wat dan?

Het is dat we niet gewend zijn te wedden Lilian, anders zou ik er een goede fles Port op zetten en zeggen: over een jaar ligt de stekker er weer uit.

Maar ja. Ik wed niet dus dan houdt het op.
Zin-in/Daniel21+ trekt heel wat jongeren. Mits goed opgezet zie ik niet in waarom dit initiatief niet van de grond zal komen.
Erskinees

Bericht door Erskinees »

Mooi initiatief. Wel overdreven veel aandacht in het RD. Voor andere avonden of initiatieven is nooit zoveel aandacht.
Plaats reactie