verschil in refoforums/sites

Matthijs
Berichten: 2050
Lid geworden op: 07 okt 2002, 21:03

verschil in refoforums/sites

Bericht door Matthijs »

Oorspronkelijk gepost door parsifal
We staan mooi in het RD:

http://www.refdag.nl/website/artikel.php?id=74361
Ik las het net precies. Dus het rd zit hier gretig mee te lezen! Misschien dat ze ook eens interview willen afleggen met de bazen van dit forum. Refoweb stond vandaag wel erg positief in de krant. De ouders moesten eens weten wat voor goddeloze en verderfelijke topics daar zijn. EN dat hebben ze niet verteld! Refoweb is niet zo refo. Als Johan Vreugdenhil sommige topics zou lezen, dan zou hij die topics ook (net als de popmuziek winkels) het voorportaal van de hel noemen.
Liever Turks dan Paaps
limosa

Bericht door limosa »

Inderdaad Matthijs, ik wilde net een nieuwe topic gaan openen om hierover te beginnen maar ik haak nu maar bij jou off-topic reactie aan.

Op zich prima dat Refoweb een positief bericht krijgt! Maar dan wordt het tijd dat OSW ook aan de beurt komt. En dat, zoals in het artikel staat, Refoweb de echte opvolger is van refotrefpunt, gaat mij een beetje te ver. De RFTP-ers die serieus wilden discussieren hebben zich vooral hier op OSW verzameld. Maar ja, als het RD hier meeleest moeten we wat aardiger tegen ze doen misschien . . .
Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 4033
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Pim »

Vind ik ook. Er is helaas een kloof tussen het forum en de vragenrubriek op Refoweb!!
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
limosa

Bericht door limosa »

Pim,

Dat kan iedereen die daar meeleest helaas vaststellen.

Maar, als het is zoals ik in het RD lees, dat er zijn voor wie Refoweb het laatste zijden draadje is: Vrij vaak zien we dat RefoWeb het enige is dat ze nog met het geloof hebben. dan zou ik niet zomaar willen zeggen dat Refoweb haar plaats niet verdient. Maar er is op het Refoweb-forum nogal wat waar ik m'n vraagtekens bij heb.
kridje
Berichten: 1193
Lid geworden op: 07 mar 2002, 22:59
Locatie: Moerkapelle
Contacteer:

Bericht door kridje »

Oorspronkelijk gepost door parsifal
We staan mooi in het RD:

http://www.refdag.nl/website/artikel.php?id=74361
Haha, zelfs mijn naam staat in de krant!
Refojongere

Bericht door Refojongere »

Refowebs forum is kwaliteit gaan verliezen in de loop van maanden. In het begin kwam ik er nog wel eens, nu nog heel af en toe. De vragenrubriek vindt ik echt fantastisch, dominees geven heldere, concrete antwoorden op vragen die bij veel jongeren leven, nog nooit eerder vertoond.

Ook wist ik helemaal niets van de opvolging van refotrefpunt.nl, volgens mij werd alles toch juist overgeheveld hierheen, hier zijn de meeste forummers (Billy, Pied, ndonselaar, Zeeuw e.v.a.) naar toe verhuist. Refotrefpunt liep ten einde toen onze Administrator het kleine OSW-forumpje met 'voorbijganger' helemaal opnieuw wilde opzetten (en met succes!)...dus dat ging precies goed. Dus ik zie dit forum meer als een opvolger. Hoewel ik zeker blij ben met de vragenrubriek van refoweb. "Refodate" wat ik vandaag weer in de krant las en allerlei stelletjes die via een refo-website zijn ontstaan.....brrr, daar krijg ik een raar gevoel bij, een beetje zielig, maargoed, zo denk ik erover.

Splitsen of on-topic gaan?
limosa

Bericht door limosa »

Ga maar gerust on-topic verder. Het RD leest mee dus binnenkort een paginagroot artikel over OmSionsWil. ;-)

Na al die treurige berichten over jongeren krijgen nu de goede berichten een kans.

[Aangepast op 23/10/03 door limosa]
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9203
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Bericht door parsifal »

Niet zeuren over refoweb, ik ben als refowebber geciteerd ja. (Nu ik het eens nalees gaat dat verhullend taalgebruik me best goed af).

Zonder gekheid refoweb is iets algemener van opzet. Het is ook een stuk minder reformatorisch, in de zin dat ook mensen die tegen het refowereldje aanschoppen een kans krijgen. Aan de andere kant zijn er wel heel veel mensen die liefde laten zien, veel meer dan hier. Je valt meer in een warm bad op refoweb. Hier zijn de discussies vaak heel dogmatisch, maar het lijkt er vaak op dat men minder geïnteresseerd is in de persoon achter de posts.

Refoweb is eigenlijk ontstaan rond de chat, toen refotrefpunt de chat er af gooide.

Ik ben ook benieuwd naar het rd artikel over osw. Ik ga dan weer proberen wat zinnigs te zeggen, misschien word ik dan weer geciteerd.

Vaya con Dios,

parsifal
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Matthijs
Berichten: 2050
Lid geworden op: 07 okt 2002, 21:03

Bericht door Matthijs »

Ds. Pieters is een 4 weken geleden al op de hoogte gesteld van de walgelijke sfeer die er rondhangt op refoweb. Ds. Pieters zou er werk van maken. Dit heeft hij inderdaad gedaan, maar volgens mij trekken de beheerders van refoweb zich er weinig of niets van aan. Ze vonden het iig. niet leuk ds. Pieters op de hoogte was gesteld over de gang van zaken op hun forum.
Liever Turks dan Paaps
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9203
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Bericht door parsifal »

walgelijke sfeer? Lees de postings van Lizz, Meschianza, Calvin, Surfer, Chloe en Kaw e.d. eens? Goed we zijn het niet overal eens met elkaar, maar walgen doe ik er nog niet van.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Jelle

Bericht door Jelle »

Misschien moeten we zelf eens vragen bij het RD om een stuk over het OSW forum te plaatsen.
het is dus beslsit niet war dat Refoweb de opvolger is van refotrefpunt. OSW had voor die tijd al hele goede kontacten met refotrefpunt en er waren onderling met elkaar links en verwijzingen naar elkaars forum. Op Refotrefpunt kon men de stukken lezen die ds. Pieters plaatste in Om Sions Wil en die waren doorgelinkt naar refortrefpunt.

Toen Wim Vuijk stopte is het OSW forum gelijk uitgebreid en werd door Refotrefpunt op het internet in eerste instantie doorverwezen naar OSW.
Heel wat mensen van refotrefpunt kwamen die de OSW kant uit en ik denk zelfs het overgrote deel.

Alleen moeten we wel oppassen om niet via het RD elkaar uit te spelen en elkaar te proberen af te troeven, dat is vaak het risico als je ook een tegenstuk laat plaatsen.
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Oorspronkelijk gepost door Matthijs
Ds. Pieters is een 4 weken geleden al op de hoogte gesteld van de walgelijke sfeer die er rondhangt op refoweb. Ds. Pieters zou er werk van maken. Dit heeft hij inderdaad gedaan, maar volgens mij trekken de beheerders van refoweb zich er weinig of niets van aan. Ze vonden het iig. niet leuk ds. Pieters op de hoogte was gesteld over de gang van zaken op hun forum.
"Pieters zou er werk van maken......." :,:,:,:,:,:,:,:,:,:,
Laat Pieters zich maar met zijn eigen club bemoeien. Daar ligt nog veel werk voor 'm.
Vind je het gek dat de beheerders van refoweb zelf hun beleid bepalen?
De beheerders van refoweb weten ook drommels goed dat Pieters de EO-Jongerendag op papier afgebrand heeft en vervolgens niet met de EO in gesprek wil.

Refowebbers, ga zo door, jullie doen goed werk.


Een 'breekje' van Breekijzertje
Matthijs
Berichten: 2050
Lid geworden op: 07 okt 2002, 21:03

Bericht door Matthijs »

Oorspronkelijk gepost door Breekijzertje
Oorspronkelijk gepost door Matthijs
Ds. Pieters is een 4 weken geleden al op de hoogte gesteld van de walgelijke sfeer die er rondhangt op refoweb. Ds. Pieters zou er werk van maken. Dit heeft hij inderdaad gedaan, maar volgens mij trekken de beheerders van refoweb zich er weinig of niets van aan. Ze vonden het iig. niet leuk ds. Pieters op de hoogte was gesteld over de gang van zaken op hun forum.
"Pieters zou er werk van maken......." :,:,:,:,:,:,:,:,:,:,
Laat Pieters zich maar met zijn eigen club bemoeien. Daar ligt nog veel werk voor 'm.
Vind je het gek dat de beheerders van refoweb zelf hun beleid bepalen?
De beheerders van refoweb weten ook drommels goed dat Pieters de EO-Jongerendag op papier afgebrand heeft en vervolgens niet met de EO in gesprek wil.

Refowebbers, ga zo door, jullie doen goed werk.


Een 'breekje' van Breekijzertje
Klasse hoor!! Jij hebt zeker een hekel aan ds. Pieters he?
Liever Turks dan Paaps
Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Bericht door Billy »

Oorspronkelijk gepost door Jelle
Misschien moeten we zelf eens vragen bij het RD om een stuk over het OSW forum te plaatsen.
het is dus beslsit niet war dat Refoweb de opvolger is van refotrefpunt. OSW had voor die tijd al hele goede kontacten met refotrefpunt en er waren onderling met elkaar links en verwijzingen naar elkaars forum. Op Refotrefpunt kon men de stukken lezen die ds. Pieters plaatste in Om Sions Wil en die waren doorgelinkt naar refortrefpunt.

Toen Wim Vuijk stopte is het OSW forum gelijk uitgebreid en werd door Refotrefpunt op het internet in eerste instantie doorverwezen naar OSW.
Heel wat mensen van refotrefpunt kwamen die de OSW kant uit en ik denk zelfs het overgrote deel.

Alleen moeten we wel oppassen om niet via het RD elkaar uit te spelen en elkaar te proberen af te troeven, dat is vaak het risico als je ook een tegenstuk laat plaatsen.

beetje off topic nu maar wil dit even kwijt:

als een van de mannen van het eerste uur ( en ex-moderator van Refotrefpunt.nl en osw) het volgende:

CHRIS ( dus niet Wim! ) Vuijck is eind 2001 gestopt met refotrefpunt om persoonlijke redenen. de domeinnaam [url]http://www.refotrefpunt%20.nl[/url] is overgedaan aan oneway. ( word je anno 2003 ook nog steeds naar doorgelinkt.

in de eindfase van rftp. is er een gesprek geweest met osw. Een aantal weken na einde van rftp en nog voor de overname van de domeinnaam rftp.nl werden de froummers van rftp doorverwezen naar het forum van omsionswil , wat in die week ddor onze Cor (admin) geweldig op poten is gezet.

idd zitten de meeste ex-rftpunters nog steeds hier bij osw ( gelukkig)


ennnn voor degenen die het nog niet wisten: een van de initiatiefnemers van het huidige refowebforum en de refowebsite WERKT NB bij het Reformatorisch Dagblad!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

vandaar die maximale citaten van en over refoweb.


Jelle het wordt tijd voor een redactioneel artikel in het RD over dit forum!!!


en last but not least:

refoweb is anders ( wat "luchtiger" )als OSW maar laten we elkaar in ieders waarde laten en elkaar als collega's zien en niet als concurrenten.

het publiek bij refoweb is doorsnee ook stuk jonger en speelser als hier

:sne:sne:sne


allen een groet van

OLD BILLY!!

PS ( hou me aanbevolen voor verdere betrouwbare info):ki
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
jacob

Bericht door jacob »

Oorspronkelijk gepost door parsifal
Niet zeuren over refoweb, ik ben als refowebber geciteerd ja. (Nu ik het eens nalees gaat dat verhullend taalgebruik me best goed af).

Zonder gekheid refoweb is iets algemener van opzet. Het is ook een stuk minder reformatorisch, in de zin dat ook mensen die tegen het refowereldje aanschoppen een kans krijgen. Aan de andere kant zijn er wel heel veel mensen die liefde laten zien, veel meer dan hier. Je valt meer in een warm bad op refoweb. Hier zijn de discussies vaak heel dogmatisch, maar het lijkt er vaak op dat men minder geïnteresseerd is in de persoon achter de posts.

Refoweb is eigenlijk ontstaan rond de chat, toen refotrefpunt de chat er af gooide.

Ik ben ook benieuwd naar het rd artikel over osw. Ik ga dan weer proberen wat zinnigs te zeggen, misschien word ik dan weer geciteerd.

Vaya con Dios,

parsifal
onzin dat er meer liefde zou zijn op refo web. DAt vind ik zo super flauw. Kijk alleen maar even in de discussie over van der Zwaag. Dat wordt hier niet gedaan.

Op refo web kan elke "gek" zijn verhaal kwijt zonder ingrijpen van de moderators. Dat neem ik ze uitermate kwalijk.

Er worden daar discussies gehouden. De meest eingenaardige dwalingen verkondigt. De reacties van ambtsdragers worden zo weer gemakkelijk te niet gedaan.

Is het dan allemaal kommer en kwel op RW. Nee dat is het niet. Er worden waardevolle discussies gehouden.

Ziet het een beetje zo.

Refoweb is praktischer in haar onderwerpen.

OSW is veel meer wetenschappelijk. Zeker de laatste tijd.

ps in ben niet in een warmbad gevallen. Waarschijnlijk omdat ik tegen heilige huisjes heb geschopt. Dus de liefde is er alleen waarschijnlijk als je in het straatje past.
Plaats reactie