Kenmerkentheologie

Gebruikersavatar
SecorDabar
Berichten: 1541
Lid geworden op: 14 okt 2011, 16:18

Re: Kenmerkentheologie

Bericht door SecorDabar »

Goed,
Gravo kan misschien verdwenen zijn van dit forum, maar zijn antwoord is nog steeds actueel, lijkt mij.
Secor Dabar = Gedenkt het Woord (Psalm 119:49)


Al kunnen wij niets doen zonder de Geest,
toch zal de Geest niets doen zonder het Woord.
(Ds. Ebenezer Erskine)
Simon
Berichten: 2035
Lid geworden op: 19 sep 2011, 23:34

Re: Kenmerkentheologie

Bericht door Simon »

SecorDabar schreef:Goed,
Gravo kan misschien verdwenen zijn van dit forum, maar zijn antwoord is nog steeds actueel, lijkt mij.
Absoluut.
maar als je dat te hard laat horen, verdwijn je ook .
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16750
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Kenmerkentheologie

Bericht door Hendrikus »

Simon schreef:
SecorDabar schreef:Goed,
Gravo kan misschien verdwenen zijn van dit forum, maar zijn antwoord is nog steeds actueel, lijkt mij.
Absoluut.
maar als je dat te hard laat horen, verdwijn je ook .
;)
~~Soli Deo Gloria~~
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Kenmerkentheologie

Bericht door Jongere »

Overigens zie je in een topic als dit ook dat het een fabeltje is dat vroeger op Om Sions Wil alles beter was voor de "rechterflank". Er werden vroeger op OSW dingen gezegd waar je nu na één post al voor verbannen zou zijn.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33316
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Kenmerkentheologie

Bericht door Tiberius »

Jongere schreef:Overigens zie je in een topic als dit ook dat het een fabeltje is dat vroeger op Om Sions Wil alles beter was voor de "rechterflank". Er werden vroeger op OSW dingen gezegd waar je nu na één post al voor verbannen zou zijn.
Beetje tendentieus, Jongere.
Bij mijn weten is er al jaren niemand na één post al verbannen (die onder OSW wel getolereerd zou zijn).
De klacht is overigens andersom: op OSW zou alles beter zijn voor de "linkerflank". Dat is overigens ook een fabeltje. Denk aan de bestaansreden van gereformeerdgezind. :tilt
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Kenmerkentheologie

Bericht door Afgewezen »

Tiberius schreef:
Jongere schreef:Overigens zie je in een topic als dit ook dat het een fabeltje is dat vroeger op Om Sions Wil alles beter was voor de "rechterflank". Er werden vroeger op OSW dingen gezegd waar je nu na één post al voor verbannen zou zijn.
Beetje tendentieus, Jongere.
Bij mijn weten is er al jaren niemand na één post al verbannen (die onder OSW wel getolereerd zou zijn).
De klacht is overigens andersom: op OSW zou alles beter zijn voor de "linkerflank". Dat is overigens ook een fabeltje. Denk aan de bestaansreden van gereformeerdgezind. :tilt
Toch denk ik dat met het snoei(harde) beleid de discusssiebereidheid bij sommigen behoorlijk ingedamd is. Met als gevolg dat we nu met een ingeslapen RF zitten.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11425
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Kenmerkentheologie

Bericht door Mister »

Afgewezen schreef:
Tiberius schreef:
Jongere schreef:Overigens zie je in een topic als dit ook dat het een fabeltje is dat vroeger op Om Sions Wil alles beter was voor de "rechterflank". Er werden vroeger op OSW dingen gezegd waar je nu na één post al voor verbannen zou zijn.
Beetje tendentieus, Jongere.
Bij mijn weten is er al jaren niemand na één post al verbannen (die onder OSW wel getolereerd zou zijn).
De klacht is overigens andersom: op OSW zou alles beter zijn voor de "linkerflank". Dat is overigens ook een fabeltje. Denk aan de bestaansreden van gereformeerdgezind. :tilt
Toch denk ik dat met het snoei(harde) beleid de discusssiebereidheid bij sommigen behoorlijk ingedamd is. Met als gevolg dat we nu met een ingeslapen RF zitten.
Ik zou zeggen: daar ben je zelf bij en deels zelf verantwoordelijk voor.
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Kenmerkentheologie

Bericht door Afgewezen »

Mister schreef:
Afgewezen schreef:Toch denk ik dat met het snoei(harde) beleid de discusssiebereidheid bij sommigen behoorlijk ingedamd is. Met als gevolg dat we nu met een ingeslapen RF zitten.
Ik zou zeggen: daar ben je zelf bij en deels zelf verantwoordelijk voor.
Daar ben ik inderdaad helaas bij, zonder dat ik iets aan kan doen. En zonder dat ik hier verantwoordelijk voor ben.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11425
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Kenmerkentheologie

Bericht door Mister »

Afgewezen schreef:
Mister schreef:
Afgewezen schreef:Toch denk ik dat met het snoei(harde) beleid de discusssiebereidheid bij sommigen behoorlijk ingedamd is. Met als gevolg dat we nu met een ingeslapen RF zitten.
Ik zou zeggen: daar ben je zelf bij en deels zelf verantwoordelijk voor.
Daar ben ik inderdaad helaas bij, zonder dat ik iets aan kan doen. En zonder dat ik hier verantwoordelijk voor ben.
Als het helaas is, moet je misschien een conclusie voor jezelf trekken. Wat betreft verantwoordelijkheid: voor iedereen is er de ruimte om een discussie te starten, binnen de normale forumregels. Ik zou zeggen: start een discussie waarbij de slaap niet toeslaat. ;)
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33316
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Kenmerkentheologie

Bericht door Tiberius »

Afgewezen schreef:Daar ben ik inderdaad helaas bij, zonder dat ik iets aan kan doen. En zonder dat ik hier verantwoordelijk voor ben.
Hoezo niet verantwoordelijk?
Wil je dat we in het vervolg de meldingen negeren? Er zijn er ook een aantal van jou bij die leidden tot wat anderen bestempelen als "snoeihard ingrijpen".
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Kenmerkentheologie

Bericht door Afgewezen »

Tiberius schreef:
Afgewezen schreef:Daar ben ik inderdaad helaas bij, zonder dat ik iets aan kan doen. En zonder dat ik hier verantwoordelijk voor ben.
Hoezo niet verantwoordelijk?
Wil je dat we in het vervolg de meldingen negeren? Er zijn er ook een aantal van jou bij die leidden tot wat anderen bestempelen als "snoeihard ingrijpen".
Ik begrijp best wat jullie zeggen wilden. En je kunt natuurlijk in duscussie gaan over de vraag of die ingrepen van jullie terecht waren. Dat ga ik nu niet doen, dan krijg je een ongezellige discussie, die - ook alweer - niets eens mag: over het mod.beleid wordt niet gediscussieerd.

Eigenlijk ben ik wat ambivalent in dezen: Enerzijds opteer ook ik voor een 'veilige' discussie-omgeving, waar niet alles maar gezegd mag worden (door mensen als gravo bijv.) Anderzijds heb ik het gevoel dat e.e.a. doorgeschoten is en dat het 'schoolmeester'-beleid (zie bijv. jouw reactie) niet vruchtbaar is voor het welzijn van RF.

Enfin, genoeg hierover. Gaan jullie zelf maar eens nadenken over een manier om dit forum nieuw leven in te blazen, zonder meteen de schuld te geven aan andere soorten media.
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Kenmerkentheologie

Bericht door Afgewezen »

Mister schreef:Als het helaas is, moet je misschien een conclusie voor jezelf trekken.
Echt wat je noemt een 'warme' opmerking.
Cees
Berichten: 301
Lid geworden op: 08 nov 2011, 12:05

Re: Kenmerkentheologie

Bericht door Cees »

Op zich wel aardig die laatste postings. Het geeft precies de kenmerken weer hoe hier elkaar bestookt wordt. Ik bedoel daar mee. Een kenmerk van dit forum is denk ik (tenminste zoals ik het zie in de korte tijd dat ik hier kijk) dat er heel veel kritiek gegeven wordt en dat er veel niet deugd. Daarnaast kan hier niet normaal gediscussieerd worden over kerkverbanden. De GG wordt hier constant afgeschoten op personen. Een goede discussie over de leer munt elke keer uit in harde postings. Daarnaast heb ik het gevoel dat iedereen elkaar al jaren kent qua postings, wat vervolgens er toe leid dat als iemand wat zegt, het al heel voorspelbaar is wat de ander gaat zeggen. En na 10x de bal heen en weer geslagen te hebben, zie je het balletje vervolgens langzaam stuiteren totdat ie tot stilstand komt. Na een halfjaar trapt iemand tegen het balletje en daar gaat het spelletje weer.

Je kan klagen over slechte discussies, maar je kan ook een discussie beginnen en proberen de kern centraal te houden.

En ik kan makkelijk praten, want ik doe amper mee. Het enige excuus wat ik heb, mijn werk laat het niet altijd toe om te reageren.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33316
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Kenmerkentheologie

Bericht door Tiberius »

Afgewezen schreef:Gaan jullie zelf maar eens nadenken over een manier om dit forum nieuw leven in te blazen, zonder meteen de schuld te geven aan andere soorten media.
Een goed forum begint bij jezelf...
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Kenmerkentheologie

Bericht door Afgewezen »

Tiberius schreef:
Afgewezen schreef:Gaan jullie zelf maar eens nadenken over een manier om dit forum nieuw leven in te blazen, zonder meteen de schuld te geven aan andere soorten media.
Een goed forum begint bij jezelf...
Verder dan een begin kan ik ook niet komen... Maar het gaat boven mijn krachten om een slapend forum nieuw leven in te blazen en in leven te houden.
Misschien een tip aan julllie als moderators: minder snoeien, meer sturen.
En ach, misschien is het tijdperk van forums inderdaad op zijn retour en trekt Erdee er over een jaar de stekker uit, wegens gebrek aan baten.
Plaats reactie