Komt er een kabinet van PVV, VVD, NSC en BBB?

Komt er een kabinet van PVV, VVD, NSC en BBB?

Ja
11
52%
Nee
7
33%
Weet ik niet
3
14%
 
Totaal aantal stemmen: 21

Piet Puk
Berichten: 5461
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Komt er een kabinet van PVV, VVD, NSC en BBB?

Bericht door Piet Puk »

Even jullie mening op dit moment.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3062
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Komt er een kabinet van PVV, VVD, NSC en BBB?

Bericht door Lilian1975 »

Ik denk nee. Bedacht zomaar... waarschijnlijk laat Wilders het klappen op asiel beleid etc... . Om dan met nieuwe verkiezingen met nog meer zetels aan kop te staan? Maar dat is puur op intuïtie en noch op enig politiek inzicht geschoold😉
ZWP
Berichten: 1678
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:43

Re: Komt er een kabinet van PVV, VVD, NSC en BBB?

Bericht door ZWP »

Lilian1975 schreef: 16 apr 2024, 10:36 Ik denk nee. Bedacht zomaar... waarschijnlijk laat Wilders het klappen op asiel beleid etc... . Om dan met nieuwe verkiezingen met nog meer zetels aan kop te staan? Maar dat is puur op intuïtie en noch op enig politiek inzicht geschoold😉
Terwijl Wilders ongeveer alles waar zijn partij voor staat (stond?) heeft weggegeven cq. in de ijskast gezet. Is de kiezer zo dom?
MGG
Berichten: 3572
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Komt er een kabinet van PVV, VVD, NSC en BBB?

Bericht door MGG »

ZWP schreef: 16 apr 2024, 10:41
Lilian1975 schreef: 16 apr 2024, 10:36 Ik denk nee. Bedacht zomaar... waarschijnlijk laat Wilders het klappen op asiel beleid etc... . Om dan met nieuwe verkiezingen met nog meer zetels aan kop te staan? Maar dat is puur op intuïtie en noch op enig politiek inzicht geschoold😉
Terwijl Wilders ongeveer alles waar zijn partij voor staat (stond?) heeft weggegeven cq. in de ijskast gezet. Is de kiezer zo dom?
Veel mensen die PVV stemmen zijn realistisch en beseffen dat bijvoorbeeld de pensioenleeftijd naar 65 verlagen niet haalbaar is. Ik denk dat veel kiezer tevreden zijn als de PVV op twee punten resultaat boekt.
1. Migratie sterk terugdringen.
2. Iets regelen wat mensen direct in hun portemonnee voelen. Ik denk dat alleen het eigenrisico afschaffen of sterk verlagen voldoet. Met kortingen sleutel is onvoldoende tastbaar.
Piet Puk
Berichten: 5461
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Komt er een kabinet van PVV, VVD, NSC en BBB?

Bericht door Piet Puk »

ZWP schreef: 16 apr 2024, 10:41
Lilian1975 schreef: 16 apr 2024, 10:36 Ik denk nee. Bedacht zomaar... waarschijnlijk laat Wilders het klappen op asiel beleid etc... . Om dan met nieuwe verkiezingen met nog meer zetels aan kop te staan? Maar dat is puur op intuïtie en noch op enig politiek inzicht geschoold😉
Terwijl Wilders ongeveer alles waar zijn partij voor staat (stond?) heeft weggegeven cq. in de ijskast gezet. Is de kiezer zo dom?
Tijdens verkiezingscampagne gaat die ijskast denk ik weer open
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3062
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Komt er een kabinet van PVV, VVD, NSC en BBB?

Bericht door Lilian1975 »

ZWP schreef: 16 apr 2024, 10:41
Lilian1975 schreef: 16 apr 2024, 10:36 Ik denk nee. Bedacht zomaar... waarschijnlijk laat Wilders het klappen op asiel beleid etc... . Om dan met nieuwe verkiezingen met nog meer zetels aan kop te staan? Maar dat is puur op intuïtie en noch op enig politiek inzicht geschoold😉
Terwijl Wilders ongeveer alles waar zijn partij voor staat (stond?) heeft weggegeven cq. in de ijskast gezet. Is de kiezer zo dom?
Ik denk dat veel kiezers oneerlijk vinden hoe het gegaan is. En paar thema's erg op het sentiment inspelen. Wanneer er echt grote oorlog komt met Iran helemaal. Maar nogmaals intuïtie. Of de kiezer dom is? Misschien wel😉. Zodra ze maar effect kunnen voelen in hun eigen portemonnee willen veel mensen andere dingen voor "lief" nemen.
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4791
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Komt er een kabinet van PVV, VVD, NSC en BBB?

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Er moeten forse financiële beslissingen worden genomen, dat is lastig, want daar denken de partijen verschillend over.
Forse ombuigingen of zelfs bezuinigingen, dat is niet gemakkelijk.
Of ze eruit komen...sja...
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
ZWP
Berichten: 1678
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:43

Re: Komt er een kabinet van PVV, VVD, NSC en BBB?

Bericht door ZWP »

MGG schreef: 16 apr 2024, 10:52
ZWP schreef: 16 apr 2024, 10:41
Lilian1975 schreef: 16 apr 2024, 10:36 Ik denk nee. Bedacht zomaar... waarschijnlijk laat Wilders het klappen op asiel beleid etc... . Om dan met nieuwe verkiezingen met nog meer zetels aan kop te staan? Maar dat is puur op intuïtie en noch op enig politiek inzicht geschoold😉
Terwijl Wilders ongeveer alles waar zijn partij voor staat (stond?) heeft weggegeven cq. in de ijskast gezet. Is de kiezer zo dom?
Veel mensen die PVV stemmen zijn realistisch en beseffen dat bijvoorbeeld de pensioenleeftijd naar 65 verlagen niet haalbaar is. Ik denk dat veel kiezer tevreden zijn als de PVV op twee punten resultaat boekt.
1. Migratie sterk terugdringen.
2. Iets regelen wat mensen direct in hun portemonnee voelen. Ik denk dat alleen het eigenrisico afschaffen of sterk verlagen voldoet. Met kortingen sleutel is onvoldoende tastbaar.
Dat denk ik eerlijk gezegd ook. Maar het blijft toch apart dat al die andere punten van de PVV zo aan de kant geschoven zijn.
1) dat leeft breed, maar is de vraag hoe haalbaar dat is zonder allerlei EU afspraken te schenden. Los van dat we bepaald soort immigratie gewoon nodig hebben.
2) inderdaad, al is het daarvoor weer de vraag wie deze kosten dan gaat dragen? eigen risico naar beneden en dan de premie omhoog? of minder zorg leveren? of lagere lonen voor zorgpersoneel?
MrNuwenspete
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 jul 2023, 09:16

Re: Komt er een kabinet van PVV, VVD, NSC en BBB?

Bericht door MrNuwenspete »

Ik ben nog steeds bang voor Timmermans 1, VVD, NSC, D66 en CDA hebben een meerderheid met 76 zetels...

Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 8 Pro met Tapatalk

HersteldHervormd
Berichten: 6117
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Komt er een kabinet van PVV, VVD, NSC en BBB?

Bericht door HersteldHervormd »

Ik begin steeds meer het idee te krijgen dat het niet gaat lukken. De PVV heeft al zoveel water bij de wijn gedaan, dat zijn tenminste de geluiden die je hoort.
Het kan ook zijn dat de PVV het een keer laat klappen en zo nóg meer stemmen verzamelt. Dan gaan ze mogelijk zelfs richting de 60 zetels halen.

Alle andere partijen liggen alleen maar dwars, de VVD elke keer met die vieze spelletjes, ze worden met het jaar minder betrouwbaar.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
HersteldHervormd
Berichten: 6117
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Komt er een kabinet van PVV, VVD, NSC en BBB?

Bericht door HersteldHervormd »

MrNuwenspete schreef: 16 apr 2024, 13:09 Ik ben nog steeds bang voor Timmermans 1, VVD, NSC, D66 en CDA hebben een meerderheid met 76 zetels...

Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 8 Pro met Tapatalk
Dat zou politieke zelfmoord zijn voor de VVD, NSC en CDA.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Philip
Berichten: 317
Lid geworden op: 27 apr 2021, 09:51

Re: Komt er een kabinet van PVV, VVD, NSC en BBB?

Bericht door Philip »

Tja, VVD, NSC en CDA moeten kiezen. Of met de PVV/BBB regeren, of met D66/PvdA/GL. Regeren met de PVV/BBB betekent het negeren van wetten en verdragen en feitenvrije politiek.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4095
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Komt er een kabinet van PVV, VVD, NSC en BBB?

Bericht door Maanenschijn »

Philip schreef:Tja, VVD, NSC en CDA moeten kiezen. Of met de PVV/BBB regeren, of met D66/PvdA/GL. Regeren met de PVV/BBB betekent het negeren van wetten en verdragen en feitenvrije politiek.
Kun je wat concreter zijn? Welke wetten of verdragen wil PVV of/en BBB negeren?

En wat is feitenvrije politiek?
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Philip
Berichten: 317
Lid geworden op: 27 apr 2021, 09:51

Re: Komt er een kabinet van PVV, VVD, NSC en BBB?

Bericht door Philip »

Maanenschijn schreef: 16 apr 2024, 13:57
Philip schreef:Tja, VVD, NSC en CDA moeten kiezen. Of met de PVV/BBB regeren, of met D66/PvdA/GL. Regeren met de PVV/BBB betekent het negeren van wetten en verdragen en feitenvrije politiek.
Kun je wat concreter zijn? Welke wetten of verdragen wil PVV of/en BBB negeren?

En wat is feitenvrije politiek?
Ik denk dat dit rapport het beste duidelijk maakt wat er aan de hand is. https://www.advocatenorde.nl/document/2 ... as-website

Qua feitenvrije politiek van de BBB was het recente mestdebat een mooi voorbeeld:
De 66-jarige Harm Holman uit Roden, oud-melkveehouder en sinds afgelopen verkiezingen Tweede Kamerlid voor NSC, zei zich ernstige zorgen te maken over de veehouderij in Nederland. ,,Er zijn drie- tot vierhonderdduizend wagens vol mest waar geen plek voor is. Wie denkt dat het op te lossen is door weer in Brussel te gaan praten, mist realiteitszin.’’
De 44-jarige Eline Vedder van het CDA is melkveehouder in Ruinerwold. ,,Moet ik straks mijn koeien naar de slacht brengen of een milieudelict begaan?’’, vroeg ze aan het Kamerlid van de BBB, Cor Pierik uit Genemuiden.
De BBB’er wil pas op 25 april met zijn plannen komen, als er een volgend landbouwdebat is. Hij zei ook dat er wat zijn partij betreft te veel nadruk wordt gelegd op vrijwillige uitkoop van boeren, terwijl het meer over innovatie moest gaan. En de minister moest in Brussel weer om uitzonderingen vragen.
Thom van Campen van de VVD en Pieter Grinwis van de ChristenUnie wezen erop dat de Europese verkiezingen in juni ook niet gaan helpen. Ook al komt er een ruk naar rechts, dan zullen de meeste Europese landen vooral voor hun eigen boeren opkomen, legden ze uit in een onderling debat. ,,Er is nu een heel rechtse Poolse eurocommissaris die liever ziet dat Nederlandse koeien plaats maken voor Poolse koeien.’’
De minister zei dat weer naar Brussel gaan zinloos is: ,,Afgelopen vrijdag kreeg ik persoonlijk van de commissaris voor de derde keer het lid op de neus. Er was geen ruimte. Ik heb het gehad over faillissementen, over opschaling die dreigt, dat we mooie grondgebonden bedrijven verliezen. Ik heb gezegd dat ik de verantwoordelijkheid niet kan dragen. Maar de deur is dicht en blijft dicht in Europa.’’
ejvl
Berichten: 5753
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Komt er een kabinet van PVV, VVD, NSC en BBB?

Bericht door ejvl »

ZWP schreef: 16 apr 2024, 10:41
Lilian1975 schreef: 16 apr 2024, 10:36 Ik denk nee. Bedacht zomaar... waarschijnlijk laat Wilders het klappen op asiel beleid etc... . Om dan met nieuwe verkiezingen met nog meer zetels aan kop te staan? Maar dat is puur op intuïtie en noch op enig politiek inzicht geschoold😉
Terwijl Wilders ongeveer alles waar zijn partij voor staat (stond?) heeft weggegeven cq. in de ijskast gezet. Is de kiezer zo dom?
Als ik het verkiezingsprogramma bekijk op https://www.pvv.nl/images/2023/PVV-Verk ... a-2023.pdf
Hebben ze zeker niet alles waar zijn partij voor staat of stond weggegeven?
Integendeel, slechts enkele zaken over de islam zijn in de ijskast gezet maar de rest staat volgens mij nog overeind?
Plaats reactie