Telefoongebruik op zondag (uit: Gereformeerde Gemeenten)

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11425
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Telefoongebruik op zondag (uit: Gereformeerde Gemeenten)

Bericht door Mister »

Psalm schreef: 12 dec 2023, 23:28 Je hebt ook mensen die geen familie- of vrienden bezoek doen op zondag.
Klopt. Ik kan het iedereen aanraden!
Piet Puk
Berichten: 5459
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Piet Puk »

Misschien kan deze discussie worden afgesplitst naar een nieuw topic? Ik zie weinig raakvlak met de Gereformeerde Gemeenten.
Mannetje
Berichten: 7772
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Mannetje »

Tiberius schreef: 13 dec 2023, 06:54
Framboos schreef: 13 dec 2023, 06:39
Mannetje schreef: 12 dec 2023, 21:42 Mijn mobiel gebruik ik op zondag alleen als wekker en in heel bijzondere gevallen, als ik weet dat er ernstig nieuws kan komen uit familie of kennissenkring. Dan zet ik tweemaal vijf minuten mijn wifi aan om te controleren of er nieuwe berichten zijn.
Als ik om welke reden dan ook elders naar de kerk ga, gaat hij wel mee, de praatpalen langs de weg zijn verdwenen...

Maar ik gebruik hem verder dus gewoon helemaal niet.

Dan kent DDD nu dus wel iemand (zover je via refoforum elkaar kunt kennen).
Idem. Ik merk dat het veel rust geeft en dat ik me hierdoor op zondag beter kan concentreren op het lezen van een boek. Bijkomend voordeel: in het gezin ontstaan heel mooie gesprekken met elkaar, omdat we niet steeds afgeleid worden.
Waarom doe je het op doordeweekse dagen niet dan?
Een zekere vorm van communicatie is wel handig met andere mensen. Midden in de week, maar 's zondags niet. Net als ik op zondag zelden iemand zal bellen, daar zijn ook zes andere dagen voor.
Tot op heden vinden onze kinderen dit gewoon.
Soms denk ik wel eens in dankbaarheid: "Waaraan hebben wij zulke lieve en makkelijke kinderen verdiend?"
-
Zeeuw
Berichten: 11629
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Zeeuw »

Mannetje schreef: 13 dec 2023, 11:08
Tiberius schreef: 13 dec 2023, 06:54
Framboos schreef: 13 dec 2023, 06:39
Mannetje schreef: 12 dec 2023, 21:42 Mijn mobiel gebruik ik op zondag alleen als wekker en in heel bijzondere gevallen, als ik weet dat er ernstig nieuws kan komen uit familie of kennissenkring. Dan zet ik tweemaal vijf minuten mijn wifi aan om te controleren of er nieuwe berichten zijn.
Als ik om welke reden dan ook elders naar de kerk ga, gaat hij wel mee, de praatpalen langs de weg zijn verdwenen...

Maar ik gebruik hem verder dus gewoon helemaal niet.

Dan kent DDD nu dus wel iemand (zover je via refoforum elkaar kunt kennen).
Idem. Ik merk dat het veel rust geeft en dat ik me hierdoor op zondag beter kan concentreren op het lezen van een boek. Bijkomend voordeel: in het gezin ontstaan heel mooie gesprekken met elkaar, omdat we niet steeds afgeleid worden.
Waarom doe je het op doordeweekse dagen niet dan?
Een zekere vorm van communicatie is wel handig met andere mensen. Midden in de week, maar 's zondags niet. Net als ik op zondag zelden iemand zal bellen, daar zijn ook zes andere dagen voor.
Tot op heden vinden onze kinderen dit gewoon.
Soms denk ik wel eens in dankbaarheid: "Waaraan hebben wij zulke lieve en makkelijke kinderen verdiend?"
Genetisch overgenomen van Mannetje? :-). Mijn kinderen kunnen behoorlijks dwars zijn. Ook genetisch helaas.. :)
Mannetje
Berichten: 7772
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Telefoongebruik op zondag (uit: Gereformeerde Gemeenten)

Bericht door Mannetje »

Kinderen naar mijn beeld...
-
Gebruikersavatar
Psalm
Berichten: 930
Lid geworden op: 15 mei 2023, 20:15

Re: Telefoongebruik op zondag (uit: Gereformeerde Gemeenten)

Bericht door Psalm »

Zijn er ook nog mensen die niet autorijden op zondag?
Inwoner
Berichten: 407
Lid geworden op: 11 sep 2023, 14:09

Re: Telefoongebruik op zondag (uit: Gereformeerde Gemeenten)

Bericht door Inwoner »

Psalm schreef: 13 dec 2023, 12:07 Zijn er ook nog mensen die niet autorijden op zondag?
Zeker zijn er zulke mensen. Het is echter bij dit soort vragen goed om de achtergrond van die gedachte in beeld te houden: komt het voort uit wetticisme, of vanuit de gedachte: het hóéft niet op zondag (in plaats van: het mág niet op zondag). Als je uitgaat van 'het hóéft niet', lijkt het me heel aangenaam om bepaalde zaken, zoals telefoongebruik etc. te vermijden of tot een minimum te beperken. Dan zie je de zondag ook niet als een verplicht nummer, maar als een (aangename) rustdag.
Gebruikersavatar
Psalm
Berichten: 930
Lid geworden op: 15 mei 2023, 20:15

Re: Telefoongebruik op zondag (uit: Gereformeerde Gemeenten)

Bericht door Psalm »

Inwoner schreef: 13 dec 2023, 12:18
Psalm schreef: 13 dec 2023, 12:07 Zijn er ook nog mensen die niet autorijden op zondag?
Zeker zijn er zulke mensen. Het is echter bij dit soort vragen goed om de achtergrond van die gedachte in beeld te houden: komt het voort uit wetticisme, of vanuit de gedachte: het hóéft niet op zondag (in plaats van: het mág niet op zondag). Als je uitgaat van 'het hóéft niet', lijkt het me heel aangenaam om bepaalde zaken, zoals telefoongebruik etc. te vermijden of tot een minimum te beperken. Dan zie je de zondag ook niet als een verplicht nummer, maar als een (aangename) rustdag.
Mee eens.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10440
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Telefoongebruik op zondag (uit: Gereformeerde Gemeenten)

Bericht door Orchidee »

Psalm schreef:
Inwoner schreef: 13 dec 2023, 12:18
Psalm schreef: 13 dec 2023, 12:07 Zijn er ook nog mensen die niet autorijden op zondag?
Zeker zijn er zulke mensen. Het is echter bij dit soort vragen goed om de achtergrond van die gedachte in beeld te houden: komt het voort uit wetticisme, of vanuit de gedachte: het hóéft niet op zondag (in plaats van: het mág niet op zondag). Als je uitgaat van 'het hóéft niet', lijkt het me heel aangenaam om bepaalde zaken, zoals telefoongebruik etc. te vermijden of tot een minimum te beperken. Dan zie je de zondag ook niet als een verplicht nummer, maar als een (aangename) rustdag.
Mee eens.
Ook mee eens!
Héél waardevol de rustdag! Een zegenAfbeelding
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Plaats reactie