Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

PVV
21
50%
VVD
13
31%
GL-PvdA
4
10%
NSC
1
2%
Een andere partij
0
Geen stemmen
Weet ik niet
3
7%
 
Totaal aantal stemmen: 42

Online
merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door merel »

HersteldHervormd schreef: 24 nov 2023, 06:47
Psalm schreef: 23 nov 2023, 22:40
HersteldHervormd schreef: 23 nov 2023, 22:33 Je zou ze toch willen africhten/afranselen?
In combinatie met jouw profielfoto klinkt dit niet goed. Ik weet niet wat voor profielfoto jij hebt. Maar ik vind die van mij veel beter: David.

Maar mogelijke oplossingen zouden kunnen zijn:
1. Paspoort inleveren:
2. Strafblad:
3. Toren hoge boetes.
Even denken, de man van mijn foto is een oorlogsheld. Hij maakt een voor ons allen bekend symbool met zijn handen. Ik wil er geen quiz van maken maar misschien is het handig als je eerst even uitzoekt wie de beste man op de foto is.

Zoals gezegd, ik word echt kribbig van dergelijk gedrag. Ik was een tijdje terug ook in Rotterdam, maar wat een gespuis loopt daar ook rond. Het lijkt wel een soort 24/7 agressievertoning. Hoe moet je dit aanpakken? Een strafblad? Dan lachen ze je uit. Een hele hoge boete? Ze hebben geen pepernoot, dus dat helpt ook niet. Een paspoort afpakken kan alleen i.c.m. een uitlevering naar een ander land. Dat word een beetje lastig met de 'Nederlanders'. Je moet dit keihard aanpakken, anders krijg je hier ook Zweedse taferelen.
Klopt, dat is ook lastig. Wij proberen richting onze pubers de andere kant op te hangen, maar wij bemerken dat zij door o.a. eerder genoemde gebeurtenissen racistisch zijn geworden. Wij houden hen continue voor om de escalatie niet op te zoeken, omdat de ander niets te verliezen heeft en zij wel.

Hebben andere ouders in omgeving Rotterdam daar ook ervaring mee?
Gebruikersavatar
Edelweiss
Berichten: 309
Lid geworden op: 01 sep 2023, 12:03
Locatie: Zwitserland

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door Edelweiss »

merel schreef: 23 nov 2023, 23:28 Ik heb een links georiënteerde politieke ligging, maar ik verbaas mij over het ' Ach en wee' van de linkerflank. Ik bedroef mij over de protesten van vanavond. De verkiezingen zijn nota bene gisteren geweest en ze profileren zich alsof het land aan de afgrond staat. Doe even normaal.
Ik ben het hier zo mee eens.
Ik heb nooit wat gehad met GL, maar heb in het verleden wel degelijk eens D66 gestemd. Lange periodes in het buitenland en veranderingen in mijn thuisstad Rotterdam (er wordt genoeg over gezegd in de recente posts, ik heb veel herkenning) hebben mijn politieke voorkeur echter gedraaid. Ik vind D66 op zich geen onsympathieke partij, en destijds met Kaag waten de verwachtingen hoog. Hoe men zich echter nu opstelt, vind ik echt teleurstellend. Men kan beter dan dit, en dat zou ik eerlijk gezegd ook van ze verwachten, inclusief achterban.

Voor wat betreft de protesten, schei eens uit inderdaad. Nederland is een democratie waar je in vrijheid mag stemmen; waar de verkiezingen eerlijk en zonder fraude verlopen. Protesteren tegen de uitslag is echt een eerste wereldprobleem.
Ik heb gisteren de beelden aan mijn man laten zien. Die zat met open mond te kijken.
Profesto
Berichten: 791
Lid geworden op: 23 sep 2014, 11:02

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door Profesto »

Ik zou een solidariteitsactie voor saamhorigheid en tegen de extreme standpunten van de PVV nog niet eens zo gek vinden.

Maar tegen een uitslag an sich begrijp ik dat niet zo. En zeker niet als er tijdens zo'n protest dan weer antisemitische leuzen worden geroepen.
Simon0612
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 mar 2018, 19:58

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door Simon0612 »

Edelweiss schreef: 24 nov 2023, 08:42
merel schreef: 23 nov 2023, 23:28 Ik heb een links georiënteerde politieke ligging, maar ik verbaas mij over het ' Ach en wee' van de linkerflank. Ik bedroef mij over de protesten van vanavond. De verkiezingen zijn nota bene gisteren geweest en ze profileren zich alsof het land aan de afgrond staat. Doe even normaal.
Ik ben het hier zo mee eens.
Ik heb nooit wat gehad met GL, maar heb in het verleden wel degelijk eens D66 gestemd. Lange periodes in het buitenland en veranderingen in mijn thuisstad Rotterdam (er wordt genoeg over gezegd in de recente posts, ik heb veel herkenning) hebben mijn politieke voorkeur echter gedraaid. Ik vind D66 op zich geen onsympathieke partij, en destijds met Kaag waten de verwachtingen hoog. Hoe men zich echter nu opstelt, vind ik echt teleurstellend. Men kan beter dan dit, en dat zou ik eerlijk gezegd ook van ze verwachten, inclusief achterban.

Voor wat betreft de protesten, schei eens uit inderdaad. Nederland is een democratie waar je in vrijheid mag stemmen; waar de verkiezingen eerlijk en zonder fraude verlopen. Protesteren tegen de uitslag is echt een eerste wereldprobleem.
Ik heb gisteren de beelden aan mijn man laten zien. Die zat met open mond te kijken.
Met alle respect. Ik kan er met mijn pet niet bij hoe je het rijmt om actief te zijn op Refoforum en dan met droge ogen te zeggen dat je D66 sympathiek vindt en er op gestemd hebt. Hoe dan? D66 is en doet alles anti-christ(en).
Simon - Laatst actief: 4 januari 2024 16:00
Gebruikersavatar
Edelweiss
Berichten: 309
Lid geworden op: 01 sep 2023, 12:03
Locatie: Zwitserland

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door Edelweiss »

Simon0612 schreef: 24 nov 2023, 09:20 Met alle respect. Ik kan er met mijn pet niet bij hoe je het rijmt om actief te zijn op Refoforum en dan met droge ogen te zeggen dat je D66 sympathiek vindt en er op gestemd hebt. Hoe dan? D66 is en doet alles anti-christ(en).
Ik heb er niet op gestemd twee dagen geleden (ik heb namelijk helemaal geen stem uitgebracht), maar wel in het verleden, en daar ben ik volledig van teruggekomen zoals ik aangaf. Daarom kan ik het rijmen hier actief te zijn. Men leert, nietwaar.

Ik denk overigens dat veel partijen wel een of twee punten hebben waar men sympathie voor op kan brengen. Met zo veel deelnemende partijen zoals in Nederland lijkt me dat ook niet heel raar.
Zeeuw
Berichten: 11625
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door Zeeuw »

merel schreef: 23 nov 2023, 22:18
Psalm schreef: 23 nov 2023, 21:21
merel schreef: 23 nov 2023, 21:01 Wij fietsten zojuist dwars door Rotterdam en begrijpen de sympathisanten wel. De hele weg fietsten drie moslima's achter ons en hebben ons de hele weg getreiterd en uitgescholden. De woorden 'hoer' en ' slet' lagen voorin hun mond.
Gebeurt dit vaker? Lijkt me bijzonder frustrerend.
Klopt, is het ook. Deze meiden vielen een hardloopster lastig. Mijn man sprak hen erop aan en daarna waren wij de sjaak. Helaas gebeurt dat vaker.
Wat houdt 'lastig vallen' dan precies in?
Online
DDD
Berichten: 28735
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door DDD »

Simon0612 schreef: 24 nov 2023, 09:20
Edelweiss schreef: 24 nov 2023, 08:42
merel schreef: 23 nov 2023, 23:28 Ik heb een links georiënteerde politieke ligging, maar ik verbaas mij over het ' Ach en wee' van de linkerflank. Ik bedroef mij over de protesten van vanavond. De verkiezingen zijn nota bene gisteren geweest en ze profileren zich alsof het land aan de afgrond staat. Doe even normaal.
Ik ben het hier zo mee eens.
Ik heb nooit wat gehad met GL, maar heb in het verleden wel degelijk eens D66 gestemd. Lange periodes in het buitenland en veranderingen in mijn thuisstad Rotterdam (er wordt genoeg over gezegd in de recente posts, ik heb veel herkenning) hebben mijn politieke voorkeur echter gedraaid. Ik vind D66 op zich geen onsympathieke partij, en destijds met Kaag waten de verwachtingen hoog. Hoe men zich echter nu opstelt, vind ik echt teleurstellend. Men kan beter dan dit, en dat zou ik eerlijk gezegd ook van ze verwachten, inclusief achterban.

Voor wat betreft de protesten, schei eens uit inderdaad. Nederland is een democratie waar je in vrijheid mag stemmen; waar de verkiezingen eerlijk en zonder fraude verlopen. Protesteren tegen de uitslag is echt een eerste wereldprobleem.
Ik heb gisteren de beelden aan mijn man laten zien. Die zat met open mond te kijken.
Met alle respect. Ik kan er met mijn pet niet bij hoe je het rijmt om actief te zijn op Refoforum en dan met droge ogen te zeggen dat je D66 sympathiek vindt en er op gestemd hebt. Hoe dan? D66 is en doet alles anti-christ(en).
Ik vind D66 zeker niet anti-christelijker dan PVV of FvD. De vorige lijsttrekker was zelfs belijdend christen en kerkganger.
Online
merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door merel »

Zeeuw schreef: 24 nov 2023, 10:03
merel schreef: 23 nov 2023, 22:18
Psalm schreef: 23 nov 2023, 21:21
merel schreef: 23 nov 2023, 21:01 Wij fietsten zojuist dwars door Rotterdam en begrijpen de sympathisanten wel. De hele weg fietsten drie moslima's achter ons en hebben ons de hele weg getreiterd en uitgescholden. De woorden 'hoer' en ' slet' lagen voorin hun mond.
Gebeurt dit vaker? Lijkt me bijzonder frustrerend.
Klopt, is het ook. Deze meiden vielen een hardloopster lastig. Mijn man sprak hen erop aan en daarna waren wij de sjaak. Helaas gebeurt dat vaker.
Wat houdt 'lastig vallen' dan precies in?
Met de fiets insluiten en opmerkingen over haar
maken.

Wij kwamen achterop fietsen en dachten in eerste instantie dat zij bij haar hoorden. Ik belde om in te halen en kreeg direct een grote mond. Pas daarna kregen wij door dat zij haar lastig vielen. Na het inhalen is mijn man langzamer gaan fietsen en vroeg de hardloopster of zij lastig werd gevallen en hij haar kon helpen. Daarna verplaatste de verbale agressie zich naar ons.
Gebruikersavatar
Edelweiss
Berichten: 309
Lid geworden op: 01 sep 2023, 12:03
Locatie: Zwitserland

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door Edelweiss »

Complimenten dat jullie zo gehandeld hebben, merel.
Chrisje72
Berichten: 1486
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door Chrisje72 »

merel schreef: 24 nov 2023, 08:07

Klopt, dat is ook lastig. Wij proberen richting onze pubers de andere kant op te hangen, maar wij bemerken dat zij door o.a. eerder genoemde gebeurtenissen racistisch zijn geworden. Wij houden hen continue voor om de escalatie niet op te zoeken, omdat de ander niets te verliezen heeft en zij wel.

Hebben andere ouders in omgeving Rotterdam daar ook ervaring mee?
nee nooit zoiets gehoord eigenlijk.
ZWP
Berichten: 1678
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:43

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door ZWP »

Commentaar in RD:

"Wacht even, zegt een andere christen, die een wat beter geheugen heeft: is de regie over ons land in veilige handen bij een politicus die de Tweede Kamer een „nepparlement” noemt, Nederland „corrupt” vindt, de rechtsstaat als „failliet” beschouwt en zich „niks” van een uitspraak van de Hoge Raad wil aantrekken? Die geen ruimte bood aan ambtenaren met gewetensbezwaren tegen het homohuwelijk? Die medeparlementariërs „knettergek”, „heks” of „incompetente zwakkeling” noemt? Die hoofddoekjes betitelt als „kopvodden”, satelliet-tv’s als „heimweeschotels” en moeite heeft met vrouwen op het strand omdat ze netjes aangekleed zijn?"

Doet je wel even nadenken over wat we precies met Wilders in huis hebben.
Zeeuw
Berichten: 11625
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door Zeeuw »

Chrisje72 schreef: 24 nov 2023, 11:11
merel schreef: 24 nov 2023, 08:07

Klopt, dat is ook lastig. Wij proberen richting onze pubers de andere kant op te hangen, maar wij bemerken dat zij door o.a. eerder genoemde gebeurtenissen racistisch zijn geworden. Wij houden hen continue voor om de escalatie niet op te zoeken, omdat de ander niets te verliezen heeft en zij wel.

Hebben andere ouders in omgeving Rotterdam daar ook ervaring mee?
nee nooit zoiets gehoord eigenlijk.
Ik hoor het helaas ook wel veel.
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2992
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door Job »

DDD schreef: 24 nov 2023, 10:14
Simon0612 schreef: 24 nov 2023, 09:20
Edelweiss schreef: 24 nov 2023, 08:42
merel schreef: 23 nov 2023, 23:28 Ik heb een links georiënteerde politieke ligging, maar ik verbaas mij over het ' Ach en wee' van de linkerflank. Ik bedroef mij over de protesten van vanavond. De verkiezingen zijn nota bene gisteren geweest en ze profileren zich alsof het land aan de afgrond staat. Doe even normaal.
Ik ben het hier zo mee eens.
Ik heb nooit wat gehad met GL, maar heb in het verleden wel degelijk eens D66 gestemd. Lange periodes in het buitenland en veranderingen in mijn thuisstad Rotterdam (er wordt genoeg over gezegd in de recente posts, ik heb veel herkenning) hebben mijn politieke voorkeur echter gedraaid. Ik vind D66 op zich geen onsympathieke partij, en destijds met Kaag waten de verwachtingen hoog. Hoe men zich echter nu opstelt, vind ik echt teleurstellend. Men kan beter dan dit, en dat zou ik eerlijk gezegd ook van ze verwachten, inclusief achterban.

Voor wat betreft de protesten, schei eens uit inderdaad. Nederland is een democratie waar je in vrijheid mag stemmen; waar de verkiezingen eerlijk en zonder fraude verlopen. Protesteren tegen de uitslag is echt een eerste wereldprobleem.
Ik heb gisteren de beelden aan mijn man laten zien. Die zat met open mond te kijken.
Met alle respect. Ik kan er met mijn pet niet bij hoe je het rijmt om actief te zijn op Refoforum en dan met droge ogen te zeggen dat je D66 sympathiek vindt en er op gestemd hebt. Hoe dan? D66 is en doet alles anti-christ(en).
Ik vind D66 zeker niet anti-christelijker dan PVV of FvD. De vorige lijsttrekker was zelfs belijdend christen en kerkganger.
Dat laatste is ook onbegrijpelijk. Hoe valt belijdend christen zijn te rijmen met een beleid des doods?
Online
DDD
Berichten: 28735
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door DDD »

Ik vind dat niet onbegrijpelijk. Haar standpunten zullen niet heel orthodox in de zin van conservatief zijn, denk ik. Maar in GroenLinks heb je De linker wang als christelijke beweging en dat kan ook, terwijl GroenLinks niet echt een beweging is waar ik veel goeds van verwacht als het gaat om christelijke scholen. Ook bij christenen kunnen de prioriteiten nogal verschillen.
Profesto
Berichten: 791
Lid geworden op: 23 sep 2014, 11:02

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door Profesto »

Hier nog een artikel uit 2018 over hoe links de PVV is.

Niet dus, stemt vaak nog radicaler rechts op economische thema's dan de VVD.
Plaats reactie