Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

PVV
21
50%
VVD
13
31%
GL-PvdA
4
10%
NSC
1
2%
Een andere partij
0
Geen stemmen
Weet ik niet
3
7%
 
Totaal aantal stemmen: 42

Gebruikersavatar
Psalm
Berichten: 930
Lid geworden op: 15 mei 2023, 20:15

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door Psalm »

HersteldHervormd schreef: 23 nov 2023, 22:33 Je zou ze toch willen africhten/afranselen?
In combinatie met jouw profielfoto klinkt dit niet goed. Ik weet niet wat voor profielfoto jij hebt. Maar ik vind die van mij veel beter: David.

Maar mogelijke oplossingen zouden kunnen zijn:
1. Paspoort inleveren:
2. Strafblad:
3. Toren hoge boetes.
merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door merel »

HersteldHervormd schreef: 23 nov 2023, 22:33
merel schreef: 23 nov 2023, 22:18
Psalm schreef: 23 nov 2023, 21:21
merel schreef: 23 nov 2023, 21:01 Wij fietsten zojuist dwars door Rotterdam en begrijpen de sympathisanten wel. De hele weg fietsten drie moslima's achter ons en hebben ons de hele weg getreiterd en uitgescholden. De woorden 'hoer' en ' slet' lagen voorin hun mond.
Gebeurt dit vaker? Lijkt me bijzonder frustrerend.
Klopt, is het ook. Deze meiden vielen een hardloopster lastig. Mijn man sprak hen erop aan en daarna waren wij de sjaak. Helaas gebeurt dat vaker.
Je zou ze toch willen africhten/afranselen? (sorry ik word heel kribbig van zulk respectloos gedrag) Denken jullie trouwens dat mensen met een niet-westerse achtergrond vaker betrokken zijn bij criminele activiteiten en zich minder goed gedragen in de samenleving? Misschien heeft @parsifal wel wat onderzoeken met data?
Deze discussie voeren wij vaak met onze pubers die in Rotterdam opgroeien. Zij ervaren dit ook zo. Vergeet echter niet dat ING vorig jaar een schikking heeft getroffen met OM voor 170 miljoen. Dat is echter geen activiteit waar wij direct last van hebben.

Trouwens de opsporing heeft veel data, de Turkse gemeenschap is het meest betrokken bij zorgfraude, Antillianen bij steekincidenten etc. Etnisch profileren heeft echt wel zin.
merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door merel »

Anselmus schreef: 23 nov 2023, 22:31
merel schreef: 23 nov 2023, 22:18
Psalm schreef: 23 nov 2023, 21:21
merel schreef: 23 nov 2023, 21:01 Wij fietsten zojuist dwars door Rotterdam en begrijpen de sympathisanten wel. De hele weg fietsten drie moslima's achter ons en hebben ons de hele weg getreiterd en uitgescholden. De woorden 'hoer' en ' slet' lagen voorin hun mond.
Gebeurt dit vaker? Lijkt me bijzonder frustrerend.
Klopt, is het ook. Deze meiden vielen een hardloopster lastig. Mijn man sprak hen erop aan en daarna waren wij de sjaak. Helaas gebeurt dat vaker.
Wat ik jammer vind is dat ze zich vooral in groepen zo profileren. 1 op 1 hebben ze niet zo'n grote mond en zijn ze best aardig. Ik heb veel van deze meisjes heel timide in mijn spreekkamer gehad op Rotterdam-Zuid. De vriendelijkheid en beleefdheid zelve als ze alleen zijn. Ook Rotterdam-Zuid: op weg van de metro naar de scholen op Zuid schreeuwen, gillen en spugen naar voorbijgangers, relschoppen over bezoektijden als ze met een groep zijn. Wanneer ze alleen doen ze dat minder en zijn ze beleefder. Blijkbaar tel je binnen de groep pas mee als je je positioneert ten opzichte van anderen of je er zelfs tegen afzet.
Klopt, afgelopen zomer werd onze jongste meerdere malen gemolesteerd door een Syrische jongen, net uit het AZC. Hij vond onze zoon niet onderdanig genoeg. Daar zijn wij met gestrekt been ingegaan en dat is best geëscaleerd. Daarna was het over. Ze maken ruimte als mijn man eraan komt
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1157
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door Anselmus »

Profesto schreef: 23 nov 2023, 22:38
HersteldHervormd schreef: 23 nov 2023, 22:30
Tiberius schreef: 23 nov 2023, 21:29 De meeste zorgen maak ik me over de sterk toenemende polarisatie in de maatschappij.
Ik ook. En ik hoop dat dhr Wilders niet neergeknald word. Ik ben er erg bang voor. Ga lekker door met demoniseren D66 en GL/PVDA denk ik dan, sjonge jongen, hoe ver wil je gaan met kinderachtig gedrag. Volgens mij is links/progressief meer bezig met rechts bestrijden dan met hun eigen plannen.

Uiteindelijk denk ik dat over het algemeen de refo’s blijer zijn met een ruk naar rechts dan over links. Omdat men het idee heeft dat over rechts de eigen normen en waarden beter overeenkomen?
De heilige Wilders heeft zelf natuurlijk nooit iets of iemand gedemoniseerd? Volgens mij is links & progressief behoorlijk op de inhoud. Dat kan ik van Wilders niet altijd zeggen. Met z'n heks richting Kaag.

Refo's zijn voor een deel zelf racistisch en blijkbaar vertrouwen ze erop dat deze politieke ontwikkeling hun eigen bestaan niet raakt.
Alsof een linkse politieke ontwikkeling dat bestaan niet raakt met woke en het afschaffen van artikel 23 om maar iets te noemen. Tot nu toe vind ik links een slechte verliezer: je mag het alleen op z'n links zien, anders is er sprake van (en dan allemaal argumenten die op het gevoel inspelen). Accepteer dat er miljoenen mensen zijn die niet links zijn en zich niet thuisvoelen bij dat gedachtegoed. Ik vind het bijna communistisch aandoen: iedereen moet denken zoals wij een anders ben je af.
Fides Quaerens Intellectum
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1157
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door Anselmus »

merel schreef: 23 nov 2023, 22:46
Anselmus schreef: 23 nov 2023, 22:31
merel schreef: 23 nov 2023, 22:18
Psalm schreef: 23 nov 2023, 21:21

Gebeurt dit vaker? Lijkt me bijzonder frustrerend.
Klopt, is het ook. Deze meiden vielen een hardloopster lastig. Mijn man sprak hen erop aan en daarna waren wij de sjaak. Helaas gebeurt dat vaker.
Wat ik jammer vind is dat ze zich vooral in groepen zo profileren. 1 op 1 hebben ze niet zo'n grote mond en zijn ze best aardig. Ik heb veel van deze meisjes heel timide in mijn spreekkamer gehad op Rotterdam-Zuid. De vriendelijkheid en beleefdheid zelve als ze alleen zijn. Ook Rotterdam-Zuid: op weg van de metro naar de scholen op Zuid schreeuwen, gillen en spugen naar voorbijgangers, relschoppen over bezoektijden als ze met een groep zijn. Wanneer ze alleen doen ze dat minder en zijn ze beleefder. Blijkbaar tel je binnen de groep pas mee als je je positioneert ten opzichte van anderen of je er zelfs tegen afzet.
Klopt, afgelopen zomer werd onze jongste meerdere malen gemolesteerd door een Syrische jongen, net uit het AZC. Hij vond onze zoon niet onderdanig genoeg. Daar zijn wij met gestrekt been ingegaan en dat is best geëscaleerd. Daarna was het over. Ze maken ruimte als mijn man eraan komt
Wow, dat lijkt me een heftige ervaring.
Fides Quaerens Intellectum
Gebruikersavatar
Psalm
Berichten: 930
Lid geworden op: 15 mei 2023, 20:15

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door Psalm »

merel schreef: 23 nov 2023, 22:46 Klopt, afgelopen zomer werd onze jongste meerdere malen gemolesteerd door een Syrische jongen, net uit het AZC. Hij vond onze zoon niet onderdanig genoeg. Daar zijn wij met gestrekt been ingegaan en dat is best geëscaleerd. Daarna was het over. Ze maken ruimte als mijn man eraan komt
Schokkend, dat het zo moet gaan. Maar dat is wel de enige aanpak die werkt. Deze houding werkt ook in de internationale politiek omtrent Israël en de Gaza. Daarom ben ik ook zo'n voorstander hoe Israël op dit moment oorlog voert. Zij hebben dit goed begrepen.
merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door merel »

En wij wonen nog in een relatieve blanke enclave en ondervinden niet dagelijks hinder. Ik begrijp wel dat mensen FvD of PVV stemmen als je hier dagelijks mee geconfronteerd wordt.
MGG
Berichten: 3553
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door MGG »

merel schreef: 23 nov 2023, 22:18
Psalm schreef: 23 nov 2023, 21:21
merel schreef: 23 nov 2023, 21:01 Wij fietsten zojuist dwars door Rotterdam en begrijpen de sympathisanten wel. De hele weg fietsten drie moslima's achter ons en hebben ons de hele weg getreiterd en uitgescholden. De woorden 'hoer' en ' slet' lagen voorin hun mond.
Gebeurt dit vaker? Lijkt me bijzonder frustrerend.
Klopt, is het ook. Deze meiden vielen een hardloopster lastig. Mijn man sprak hen erop aan en daarna waren wij de sjaak. Helaas gebeurt dat vaker.
Af en toe kom ik in een van de grote steden. Wanneer ik dan iemand aanspreekt op asociaal gedrag of taalgebruik is het regelmatig een ernstige ziekte + moeder/jood/kaaskop/hoer. Het valt mij op dat de variatie in scheldenwoorden meestal beperkt is.

Ik ben daaarna weer extra blij om thuis te komen in een omgeving waar elkaar groeten normaal is en met kanker schelden niet breed geaccepteerd wordt.
merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door merel »

Profesto schreef: 23 nov 2023, 22:38
HersteldHervormd schreef: 23 nov 2023, 22:30
Tiberius schreef: 23 nov 2023, 21:29 De meeste zorgen maak ik me over de sterk toenemende polarisatie in de maatschappij.
Ik ook. En ik hoop dat dhr Wilders niet neergeknald word. Ik ben er erg bang voor. Ga lekker door met demoniseren D66 en GL/PVDA denk ik dan, sjonge jongen, hoe ver wil je gaan met kinderachtig gedrag. Volgens mij is links/progressief meer bezig met rechts bestrijden dan met hun eigen plannen.

Uiteindelijk denk ik dat over het algemeen de refo’s blijer zijn met een ruk naar rechts dan over links. Omdat men het idee heeft dat over rechts de eigen normen en waarden beter overeenkomen?
De heilige Wilders heeft zelf natuurlijk nooit iets of iemand gedemoniseerd? Volgens mij is links & progressief behoorlijk op de inhoud. Dat kan ik van Wilders niet altijd zeggen. Met z'n heks richting Kaag.

Refo's zijn voor een deel zelf racistisch en blijkbaar vertrouwen ze erop dat deze politieke ontwikkeling hun eigen bestaan niet raakt.
Ik heb een links georiënteerde politieke ligging, maar ik verbaas mij over het ' Ach en wee' van de linkerflank. Ik bedroef mij over de protesten van vanavond. De verkiezingen zijn nota bene gisteren geweest en ze profileren zich alsof het land aan de afgrond staat. Doe even normaal.
HersteldHervormd
Berichten: 6114
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door HersteldHervormd »

Psalm schreef: 23 nov 2023, 22:40
HersteldHervormd schreef: 23 nov 2023, 22:33 Je zou ze toch willen africhten/afranselen?
In combinatie met jouw profielfoto klinkt dit niet goed. Ik weet niet wat voor profielfoto jij hebt. Maar ik vind die van mij veel beter: David.

Maar mogelijke oplossingen zouden kunnen zijn:
1. Paspoort inleveren:
2. Strafblad:
3. Toren hoge boetes.
Even denken, de man van mijn foto is een oorlogsheld. Hij maakt een voor ons allen bekend symbool met zijn handen. Ik wil er geen quiz van maken maar misschien is het handig als je eerst even uitzoekt wie de beste man op de foto is.

Zoals gezegd, ik word echt kribbig van dergelijk gedrag. Ik was een tijdje terug ook in Rotterdam, maar wat een gespuis loopt daar ook rond. Het lijkt wel een soort 24/7 agressievertoning. Hoe moet je dit aanpakken? Een strafblad? Dan lachen ze je uit. Een hele hoge boete? Ze hebben geen pepernoot, dus dat helpt ook niet. Een paspoort afpakken kan alleen i.c.m. een uitlevering naar een ander land. Dat word een beetje lastig met de 'Nederlanders'. Je moet dit keihard aanpakken, anders krijg je hier ook Zweedse taferelen.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
HersteldHervormd
Berichten: 6114
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door HersteldHervormd »

merel schreef: 23 nov 2023, 22:41
HersteldHervormd schreef: 23 nov 2023, 22:33
merel schreef: 23 nov 2023, 22:18
Psalm schreef: 23 nov 2023, 21:21

Gebeurt dit vaker? Lijkt me bijzonder frustrerend.
Klopt, is het ook. Deze meiden vielen een hardloopster lastig. Mijn man sprak hen erop aan en daarna waren wij de sjaak. Helaas gebeurt dat vaker.
Je zou ze toch willen africhten/afranselen? (sorry ik word heel kribbig van zulk respectloos gedrag) Denken jullie trouwens dat mensen met een niet-westerse achtergrond vaker betrokken zijn bij criminele activiteiten en zich minder goed gedragen in de samenleving? Misschien heeft @parsifal wel wat onderzoeken met data?
Deze discussie voeren wij vaak met onze pubers die in Rotterdam opgroeien. Zij ervaren dit ook zo. Vergeet echter niet dat ING vorig jaar een schikking heeft getroffen met OM voor 170 miljoen. Dat is echter geen activiteit waar wij direct last van hebben.

Trouwens de opsporing heeft veel data, de Turkse gemeenschap is het meest betrokken bij zorgfraude, Antillianen bij steekincidenten etc. Etnisch profileren heeft echt wel zin.
Heb je misschien wat data voor handen?
Overigens, etnisch profileren word gezien als racistisch en is dus strafbaar. Maar het heeft wel zin blijkbaar?! Ik denk dat vele je mening delen maar vanwege de racisme kaart houden velen hun mond.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Profesto
Berichten: 791
Lid geworden op: 23 sep 2014, 11:02

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door Profesto »

Anselmus schreef: 23 nov 2023, 22:49
Profesto schreef: 23 nov 2023, 22:38
HersteldHervormd schreef: 23 nov 2023, 22:30
Tiberius schreef: 23 nov 2023, 21:29 De meeste zorgen maak ik me over de sterk toenemende polarisatie in de maatschappij.
Ik ook. En ik hoop dat dhr Wilders niet neergeknald word. Ik ben er erg bang voor. Ga lekker door met demoniseren D66 en GL/PVDA denk ik dan, sjonge jongen, hoe ver wil je gaan met kinderachtig gedrag. Volgens mij is links/progressief meer bezig met rechts bestrijden dan met hun eigen plannen.

Uiteindelijk denk ik dat over het algemeen de refo’s blijer zijn met een ruk naar rechts dan over links. Omdat men het idee heeft dat over rechts de eigen normen en waarden beter overeenkomen?
De heilige Wilders heeft zelf natuurlijk nooit iets of iemand gedemoniseerd? Volgens mij is links & progressief behoorlijk op de inhoud. Dat kan ik van Wilders niet altijd zeggen. Met z'n heks richting Kaag.

Refo's zijn voor een deel zelf racistisch en blijkbaar vertrouwen ze erop dat deze politieke ontwikkeling hun eigen bestaan niet raakt.
Alsof een linkse politieke ontwikkeling dat bestaan niet raakt met woke en het afschaffen van artikel 23 om maar iets te noemen. Tot nu toe vind ik links een slechte verliezer: je mag het alleen op z'n links zien, anders is er sprake van (en dan allemaal argumenten die op het gevoel inspelen). Accepteer dat er miljoenen mensen zijn die niet links zijn en zich niet thuisvoelen bij dat gedachtegoed. Ik vind het bijna communistisch aandoen: iedereen moet denken zoals wij een anders ben je af.
Maar jij schrijft nu, met dit bericht, helemaal niet voor wat links mag denken en voelen? :D
Profesto
Berichten: 791
Lid geworden op: 23 sep 2014, 11:02

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door Profesto »

Goed interview met Beatrice de Graaf
merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door merel »

HersteldHervormd schreef: 24 nov 2023, 06:50
merel schreef: 23 nov 2023, 22:41
HersteldHervormd schreef: 23 nov 2023, 22:33
merel schreef: 23 nov 2023, 22:18

Klopt, is het ook. Deze meiden vielen een hardloopster lastig. Mijn man sprak hen erop aan en daarna waren wij de sjaak. Helaas gebeurt dat vaker.
Je zou ze toch willen africhten/afranselen? (sorry ik word heel kribbig van zulk respectloos gedrag) Denken jullie trouwens dat mensen met een niet-westerse achtergrond vaker betrokken zijn bij criminele activiteiten en zich minder goed gedragen in de samenleving? Misschien heeft @parsifal wel wat onderzoeken met data?
Deze discussie voeren wij vaak met onze pubers die in Rotterdam opgroeien. Zij ervaren dit ook zo. Vergeet echter niet dat ING vorig jaar een schikking heeft getroffen met OM voor 170 miljoen. Dat is echter geen activiteit waar wij direct last van hebben.

Trouwens de opsporing heeft veel data, de Turkse gemeenschap is het meest betrokken bij zorgfraude, Antillianen bij steekincidenten etc. Etnisch profileren heeft echt wel zin.
Heb je misschien wat data voor handen?
Overigens, etnisch profileren word gezien als racistisch en is dus strafbaar. Maar het heeft wel zin blijkbaar?! Ik denk dat vele je mening delen maar vanwege de racisme kaart houden velen hun mond.
Nee, ik heb helaas geen data.
Gebruikersavatar
Apologeet
Berichten: 215
Lid geworden op: 30 jul 2022, 21:00

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door Apologeet »

Ad Anker schreef: 23 nov 2023, 07:45
Apologeet schreef: 23 nov 2023, 07:21 Nederland is al meer dan vijftig jaar geen christelijke natie meer hoor, er woont een christelijke minderheid ja,, maar daar is tegenwoordig dan ook alles mee gezegd.
Meen je dat echt? Waar is God in jouw reactie? Of is echt alles gezegd?
God is overal maar daar ging het niet over.
Ik zei dat ik Nederland geen christelijke natie meer kon noemen.
Dat zijn twee verschillende dingen.
Plaats reactie