Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

PVV
21
50%
VVD
13
31%
GL-PvdA
4
10%
NSC
1
2%
Een andere partij
0
Geen stemmen
Weet ik niet
3
7%
 
Totaal aantal stemmen: 42

Refiosi
Berichten: 226
Lid geworden op: 02 jan 2014, 16:23

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door Refiosi »

Zeeuw schreef: 23 nov 2023, 17:22 Het masker gaat af: https://www.telegraaf.nl/nieuws/2590023 ... st-wilders
Wat zijn we toch democratisch he. Behalve als het ons niet uitkomt.
Het was mooi geweest als ze op 8 oktober massaal de straat op waren gegaan.
Timmermans op 22 november: wij staan voor de democratie. Zijn partij op 23 november: demonstratie tegen de uitslag van een democratische verkiezing…
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9202
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door parsifal »

Zeeuw schreef: 23 nov 2023, 17:22 Het masker gaat af: https://www.telegraaf.nl/nieuws/2590023 ... st-wilders
Wat zijn we toch democratisch he. Behalve als het ons niet uitkomt.
Het was mooi geweest als ze op 8 oktober massaal de straat op waren gegaan.
Hangt wel een beetje af van hoe je in demonstratie staat. Het kan natuurlijk ook een steunbetuiging zijn aan moslims in Nederland: "wij vinden dat jullie er bij horen, en jullie hebben veel vrienden", terwijl de verkiezingsuitslag volledig erkend wordt.

Helaas denk ik wel dat er veel mensen komen die gewoon de uitslag niet respecteren.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12065
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door Herman »

Zeeuw schreef: 23 nov 2023, 17:22 Het masker gaat af.
Demonsteren is dan ook weer een democratisch recht. Maar tamelijk onnozel een dag na de verkiezingen.
Zeeuw
Berichten: 11627
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door Zeeuw »

Herman schreef: 23 nov 2023, 18:13
Zeeuw schreef: 23 nov 2023, 17:22 Het masker gaat af.
Demonsteren is dan ook weer een democratisch recht. Maar tamelijk onnozel een dag na de verkiezingen.
Klopt. Gebruik maken van het democratisch recht om aan te geven dat je het niet eens bent met de uitwerking van de democratie. En er zelf niet de ironie van inzien.
Thea
Berichten: 1086
Lid geworden op: 03 jan 2019, 14:54

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door Thea »

Dat doen kleine kinderen ook: boos worden als je je zin niet krijgt.
GGotK
Berichten: 2189
Lid geworden op: 28 mar 2018, 22:41

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door GGotK »

Democratie is vanuit christelijk perspectief een gedoogconstructie, die in de meeste gevallen geprefereerd kan worden boven bijvoorbeeld een dictatuur. Ons streven en denken zou theocratisch moeten zijn. Alhoewel het woord theocratie vanaf 2008 niet meer gebruikt wordt door de SGP elite, met als officiële reden om misverstanden te voorkomen. Ik begrijp de ongerustheid van velen wel, niet zozeer door Wilders, maar wel door bepaalde subgroepen binnen de PVV (aanhang).
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1500
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door Bourdon16 »

Psalm schreef: 23 nov 2023, 17:47 Vandaag hoorde ik op Radio 1 ook alleen maar links geneuzel en slachtofferrollen. Ik hoop dat PVV ook in staat is de NPO volledig op te doeken.
Ja klopt, viel mij ook op vanmorgen. Tot snikken aan toe. Ik vind het prima dat we eens wat anders gaan proberen. Ik kan een stem op de PVV heel goed begrijpen.
Mannetje
Berichten: 7772
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door Mannetje »

Bourdon16 schreef: 23 nov 2023, 19:42
Psalm schreef: 23 nov 2023, 17:47 Vandaag hoorde ik op Radio 1 ook alleen maar links geneuzel en slachtofferrollen. Ik hoop dat PVV ook in staat is de NPO volledig op te doeken.
Ja klopt, viel mij ook op vanmorgen. Tot snikken aan toe. Ik vind het prima dat we eens wat anders gaan proberen. Ik kan een stem op de PVV heel goed begrijpen.
Dat was het moment dat ik maar overschakelde op de eerste symfonie van Mahler, daar luister ik liever naar.
-
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3982
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door Terri »

Waar komt die hang vandaan om nu al moord en brand te roepen en die overdrevenheid om Moslims te beschermen?
Er is notabene nog niks gebeurd.
Ik wilde dat dat dan ook richting de Joden in Nederland gebeurde.....waar wel allerlei incidenten plaatsvinden.
Hoe selectief allemaal, voor mij komt er de laatste weken veel openbaar......en ja, daar schrik ik dan weer van.
MePaul
Berichten: 511
Lid geworden op: 01 apr 2019, 19:35

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door MePaul »

Terri schreef: 23 nov 2023, 19:55 Waar komt die hang vandaan om nu al moord en brand te roepen en die overdrevenheid om Moslims te beschermen?
Er is notabene nog niks gebeurd.
Ik wilde dat dat dan ook richting de Joden in Nederland gebeurde.....waar wel allerlei incidenten plaatsvinden.
Hoe selectief allemaal, voor mij komt er de laatste weken veel openbaar......en ja, daar schrik ik dan weer van.
Kernachtig gezegd! Ik schrik daar ook van.
HannekeL
Berichten: 64
Lid geworden op: 10 jul 2023, 09:59

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door HannekeL »

Opvallend dat in alle Europese landen dezelfde politieke tendensen spelen. Hier in België zijn er in juni verkiezingen, de richting van de uitslagen wordt nu reeds duidelijk.

Vergeet niet dankbaar te zijn dat je in Nederland de mogelijkheid hebt om op een christelijke partij te stemmen. Deze hebben we in België niet, met daarbij nog eens stemplicht waardoor je als christen in een heel moeilijke positie terechtkomt...
Zeeuw
Berichten: 11627
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door Zeeuw »

Terri schreef: 23 nov 2023, 19:55 Waar komt die hang vandaan om nu al moord en brand te roepen en die overdrevenheid om Moslims te beschermen?
Er is notabene nog niks gebeurd.
Ik wilde dat dat dan ook richting de Joden in Nederland gebeurde.....waar wel allerlei incidenten plaatsvinden.
Hoe selectief allemaal, voor mij komt er de laatste weken veel openbaar......en ja, daar schrik ik dan weer van.
100% eens. Wat zijn we ver van de Joden afgeweken.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9202
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door parsifal »

Terri schreef: 23 nov 2023, 19:55 Waar komt die hang vandaan om nu al moord en brand te roepen en die overdrevenheid om Moslims te beschermen?
Er is notabene nog niks gebeurd.
Ik wilde dat dat dan ook richting de Joden in Nederland gebeurde.....waar wel allerlei incidenten plaatsvinden.
Hoe selectief allemaal, voor mij komt er de laatste weken veel openbaar......en ja, daar schrik ik dan weer van.
Daar ben ik het wel mee eens, maar juist omdat ik weinig sympathie voor Islam heb, wil ik wel extra uitkijken dat moslims niet onrechtvaardig behandeld worden. Als Christenen of Joden onrechtvaardigd behandeld worden word ik vanzelf wel boos.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Zeeuw
Berichten: 11627
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door Zeeuw »

De circa vierhonderd mensen die de demonstratie van Antifa bijwoonden en die met regenboogvlaggen en Palestijnse vlaggen zwaaiden, lieten zich niet afschrikken door de tegendemonstranten. Ze riepen leuzen als „PVV, weg ermee”, „Liefde boven haat ” en „Free Palestine.”

We hoeven er niks aan toe te voegen denk ik. Als je toch een regenboog en Palestijnse vlag in ene neemt, hoe van het padje af ben je dan.
GGotK
Berichten: 2189
Lid geworden op: 28 mar 2018, 22:41

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door GGotK »

Zeeuw schreef: 23 nov 2023, 20:33 De circa vierhonderd mensen die de demonstratie van Antifa bijwoonden en die met regenboogvlaggen en Palestijnse vlaggen zwaaiden, lieten zich niet afschrikken door de tegendemonstranten. Ze riepen leuzen als „PVV, weg ermee”, „Liefde boven haat ” en „Free Palestine.”

We hoeven er niks aan toe te voegen denk ik. Als je toch een regenboog en Palestijnse vlag in ene neemt, hoe van het padje af ben je dan.
Net zover van het pad als sympathisanten van Wilders.
Plaats reactie