Stemming/Peiling

Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4090
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Stemming/Peiling

Bericht door Maanenschijn »

Posthoorn schreef:
Maanenschijn schreef: 22 nov 2023, 12:41
Posthoorn schreef:Dit heb ik getweet vandaag:

Wat ik hoop? Veel VVD-stemmen naar NSC. CDA en BBB een beetje in de lift. En natuurlijk de SGP minimaal drie zetels! #Verkiezingen23
Jouw keuze heeft daar in ieder geval een bijdrage aan geleverd, bewijst je foto Afbeelding
Ik hoop de jouwe ook. :huhu
Zeker!
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
2e Hans
Berichten: 176
Lid geworden op: 12 aug 2022, 12:25

Re: Stemming/Peiling

Bericht door 2e Hans »

MGG schreef: 21 nov 2023, 23:07
2e Hans schreef: 21 nov 2023, 22:47 SGP staat steeds verder van me af. Ik vind het voor mijzelf vervreemdend dat de lijsttrekkers (zowel Vd Staaij als Stoffer) uit de allerkleinste meest rechtse afgescheiden kerken komen. Van der Vlies, Abma…daar voelde ik me beter bij thuis.

Het wordt de hoogste tijd dat SGP meer gaat samenwerken met andere christelijke partijen, wat mij betreft.
Als lid kan je het natuurlijk voorstellen.
Wij 'echte hervormde' constateren dat de laatste twee lijsttrekkers lid waren van 'afgescheiden' kerken verzoeken de partij om de volgende keer (of vanaf nu?) het meest geschikte hervormde lid als fractievoorzitter te benoemen en gaat over tot de orde van de dag.
Echt onzinnige reactie.
Ik vind OGG en GGinNed uiterst rechts en niet zoals een gemiddelde SGP-er, kortom niet een goede afspiegeling van de achterban.

Daardoor haken volgens mij meerderen af. “Echt hervormd” heb ik nooit gebruikt en zal ik ook niet gebruiken. Dat vind ik echt niet belangrijk.
MGG
Berichten: 3553
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Stemming/Peiling

Bericht door MGG »

2e Hans schreef: 22 nov 2023, 20:52
MGG schreef: 21 nov 2023, 23:07
2e Hans schreef: 21 nov 2023, 22:47 SGP staat steeds verder van me af. Ik vind het voor mijzelf vervreemdend dat de lijsttrekkers (zowel Vd Staaij als Stoffer) uit de allerkleinste meest rechtse afgescheiden kerken komen. Van der Vlies, Abma…daar voelde ik me beter bij thuis.

Het wordt de hoogste tijd dat SGP meer gaat samenwerken met andere christelijke partijen, wat mij betreft.
Als lid kan je het natuurlijk voorstellen.
Wij 'echte hervormde' constateren dat de laatste twee lijsttrekkers lid waren van 'afgescheiden' kerken verzoeken de partij om de volgende keer (of vanaf nu?) het meest geschikte hervormde lid als fractievoorzitter te benoemen en gaat over tot de orde van de dag.
Echt onzinnige reactie.
Ik vind OGG en GGinNed uiterst rechts en niet zoals een gemiddelde SGP-er, kortom niet een goede afspiegeling van de achterban.

Daardoor haken volgens mij meerderen af. “Echt hervormd” heb ik nooit gebruikt en zal ik ook niet gebruiken. Dat vind ik echt niet belangrijk.
Het was maar een voorzetje, je kunt het vanzelfsprekend bijschaven.
Altijd haken er mensen af, maar het lijkt erop dat de SGP stabiel is (of kleine plus). CU verliest hard, dus waar zouden de afhakers heen zijn?
Sowieso vind ik het niet nodig om kerkelijke achtergrond mee te laten wegen. Wie zou er anders fractievoorzitter moeten worden?
DDD
Berichten: 28736
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Stemming/Peiling

Bericht door DDD »

Een deel van de SGP naar BBB en een deel van de ChristenUnie naar SGP. En daarnaast een deel van de ChristenUnie naar seculiere partijen.
Online
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5405
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Stemming/Peiling

Bericht door pierre27 »

2e Hans schreef: 22 nov 2023, 20:52
MGG schreef: 21 nov 2023, 23:07
2e Hans schreef: 21 nov 2023, 22:47 SGP staat steeds verder van me af. Ik vind het voor mijzelf vervreemdend dat de lijsttrekkers (zowel Vd Staaij als Stoffer) uit de allerkleinste meest rechtse afgescheiden kerken komen. Van der Vlies, Abma…daar voelde ik me beter bij thuis.

Het wordt de hoogste tijd dat SGP meer gaat samenwerken met andere christelijke partijen, wat mij betreft.
Als lid kan je het natuurlijk voorstellen.
Wij 'echte hervormde' constateren dat de laatste twee lijsttrekkers lid waren van 'afgescheiden' kerken verzoeken de partij om de volgende keer (of vanaf nu?) het meest geschikte hervormde lid als fractievoorzitter te benoemen en gaat over tot de orde van de dag.
Echt onzinnige reactie.
Ik vind OGG en GGinNed uiterst rechts en niet zoals een gemiddelde SGP-er, kortom niet een goede afspiegeling van de achterban.

Daardoor haken volgens mij meerderen af. “Echt hervormd” heb ik nooit gebruikt en zal ik ook niet gebruiken. Dat vind ik echt niet belangrijk.
Je hebt duidelijk nog nooit met Stoffer gesproken en goed naar hem geluisterd. Dan zou je niet zulke onzin opschrijven.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Stemming/Peiling

Bericht door merel »

Nou inderdaad. Ik ben geen SGP stemmers, maar begreep wel dat het een bijzonder prettige man in omgang is. Een aantal van mijn familieleden hebben nu voor het eerst SGP gestemd. ;)
Online
Henk J
Berichten: 2600
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Stemming/Peiling

Bericht door Henk J »

2e Hans schreef: 22 nov 2023, 20:52 Echt onzinnige reactie.
Ik vind OGG en GGinNed uiterst rechts en niet zoals een gemiddelde SGP-er, kortom niet een goede afspiegeling van de achterban.

Daardoor haken volgens mij meerderen af. “Echt hervormd” heb ik nooit gebruikt en zal ik ook niet gebruiken. Dat vind ik echt niet belangrijk.
Ik vind Stoffer en Van der Staaij nou juist niet echt representatieve vertegenwoordigers van hun kerkelijke achterban. Maar wel overtuigende politici en dat is mijns inziens belangrijker. Van der Vlies zou eerder als een OGG'er gezien worden dan Van der Staaij. Verder vind ik dit wat gezeur om niks, er is op dit moment geen sprake van een kerkelijke richtingenstrijd in de SGP en men houdt de verschillende kerkverbanden nog altijd in het oog, Van Dijk komt namelijk uit de HHK. Wie gaat Van Dijk trouwens opvolgen in de Eerste Kamer?
MGG
Berichten: 3553
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Stemming/Peiling

Bericht door MGG »

Henk J schreef: 23 nov 2023, 08:51
2e Hans schreef: 22 nov 2023, 20:52 Echt onzinnige reactie.
Ik vind OGG en GGinNed uiterst rechts en niet zoals een gemiddelde SGP-er, kortom niet een goede afspiegeling van de achterban.

Daardoor haken volgens mij meerderen af. “Echt hervormd” heb ik nooit gebruikt en zal ik ook niet gebruiken. Dat vind ik echt niet belangrijk.
Ik vind Stoffer en Van der Staaij nou juist niet echt representatieve vertegenwoordigers van hun kerkelijke achterban. Maar wel overtuigende politici en dat is mijns inziens belangrijker. Van der Vlies zou eerder als een OGG'er gezien worden dan Van der Staaij. Verder vind ik dit wat gezeur om niks, er is op dit moment geen sprake van een kerkelijke richtingenstrijd in de SGP en men houdt de verschillende kerkverbanden nog altijd in het oog, Van Dijk komt namelijk uit de HHK. Wie gaat Van Dijk trouwens opvolgen in de Eerste Kamer?
Ik neem aan Marc de Vries.

https://www.rd.nl/artikel/998923-sgp-ze ... rste-kamer
Profesto
Berichten: 791
Lid geworden op: 23 sep 2014, 11:02

Re: Stemming/Peiling

Bericht door Profesto »

Binnenkort is er geen eerste kamerlid meer nodig, de PVV wil de eerste kamer afschaffen.
Mannetje
Berichten: 7772
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Stemming/Peiling

Bericht door Mannetje »

Profesto schreef: 23 nov 2023, 09:20 Binnenkort is er geen eerste kamerlid meer nodig, de PVV wil de eerste kamer afschaffen.
Dat is makkelijk roepen van de PVV... gaat voorlopig niet gebeuren.
-
Zeeuw
Berichten: 11629
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Stemming/Peiling

Bericht door Zeeuw »

Profesto schreef: 23 nov 2023, 09:20 Binnenkort is er geen eerste kamerlid meer nodig, de PVV wil de eerste kamer afschaffen.
Nou, dan vervolgens het Waterschap onderbrengen bij de provincie. Het aantal gemeenten verminderen. We kunnen nog zoveel besparen op kosten politici.
Vroeger, toen mijnheer Holdijk nog senator was, was de EK echt een goed functionerend, min of meer onpartijdig orgaan. Tegenwoordig is het op veel fronten vrijwel net zo politiek als de TK.
Profesto
Berichten: 791
Lid geworden op: 23 sep 2014, 11:02

Re: Stemming/Peiling

Bericht door Profesto »

Het waterschap onderbrengen bij de provincie is wel het slechtste idee ooit.
Juist het bijna belangrijkste orgaan tegen natte voeten wegbezuinigen zou een enorme fout zijn.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9203
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Stemming/Peiling

Bericht door parsifal »

Profesto schreef: 23 nov 2023, 11:02 Het waterschap onderbrengen bij de provincie is wel het slechtste idee ooit.
Juist het bijna belangrijkste orgaan tegen natte voeten wegbezuinigen zou een enorme fout zijn.
Nu was er Mao's grote sprong voorwaarts. "Slechtste idee ooit" lijkt me dus wat overdreven. Mogelijk wel een heel slecht idee.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
HHR
Berichten: 990
Lid geworden op: 15 jun 2023, 09:02

Re: Stemming/Peiling

Bericht door HHR »

Ik vind deze analyse interessant:

' We zien nu de echte Wilders'

“Iedere partij begint populistisch, want in de beginperiode moet je aantonen waarom je als partij van toegevoegde waarde bent. Dat doe je door de kloof bloot te leggen tussen politiek Den Haag en het volk. Dat moet een bedding krijgen en ik had gehoopt dat de PVV als gedoogpartner van Rutte I een politieke speler zou worden met een eigen identiteit en zich zou bewegen in het democratische spel zoals dat in ons land wordt gespeeld. Maar de PVV is dat proces van normalisering destijds niet ingegaan.

Momenteel normaliseert Wilders zichzelf, zou je in zekere zin kunnen zeggen. Als hij erin slaagt dat proces van zelfnormalisering voort te zetten en een constructieve bijdrage te leveren aan de Nederlandse democratie zou ik hem een kans willen geven."

Beluister het volledige fragment vanaf minuut 41:30

https://cvandaag.nl/98877-bart-jan-spru ... rt-wilders
MGG
Berichten: 3553
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Stemming/Peiling

Bericht door MGG »

Heeft iemand een idee waarom de CU zo hard is afgestraft?
Plaats reactie