Man en vrouw schiep Hij ze (Uit: Hoe werkt dit forum)

Online
DDD
Berichten: 28736
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door DDD »

Ik denk dat ze dan hooguit willen zeggen dat ze open staan voor andere perspectieven. Ik vind het sowieso al bijzonder als iemand géén homo in familie- of vriendenkring heeft. Maar dat zal vast aan mij liggen.
Gebruikersavatar
Psalm
Berichten: 930
Lid geworden op: 15 mei 2023, 20:15

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Psalm »

HHR schreef: 06 nov 2023, 08:16
Psalm schreef: 04 nov 2023, 22:40
HHR schreef: 04 nov 2023, 22:33 Zo ben ik altijd verbaasd als in het RD de heer van Ginniken (D66) aangeduid wordt als mevrouw.
Het is ook best onfatsoenlijk om mevrouw van Ginneken constant als man aan te blijven spreken.
Welnee, ze heeft geslachtveranderende operaties gehad. Lichaamsdelen verminken maken je nog niet een ander geslacht.
Zorgelijk hoever sommige christenen al meegaan in deze aanvallen op Gods scheppingsorde.
Dat is natuurlijk de vraag of je bij het aanspreken van het wensgeslacht meegaat in de aanvallen op Gods scheppingsorde. Maar je kunt inderdaad wel de vraag stellen of je bij het aanspreken van het wensgeslacht misschien niet de mens boven God stelt. Dat vind ik zelf ook een lastige kwestie. Maar mijn voorkeur gaat er naar uit op het wensgeslacht wel over te nemen.

Ik vraag mij wel af hoe jij om gaat met mensen die bijvoorbeeld zijn gescheiden op onbijbelse gronden. Blijf je dan ook stug spreken over "je man" of "je vrouw"? En hoe ga je om met een homopaar? Heb je het dan ook over "je man"? Als je hierin toegeeft ben je mijn inziens niet consistent met je mening over (wens)geslacht.
HHR
Berichten: 990
Lid geworden op: 15 jun 2023, 09:02

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door HHR »

Psalm schreef: 06 nov 2023, 20:04
HHR schreef: 06 nov 2023, 08:16
Psalm schreef: 04 nov 2023, 22:40
HHR schreef: 04 nov 2023, 22:33 Zo ben ik altijd verbaasd als in het RD de heer van Ginniken (D66) aangeduid wordt als mevrouw.
Het is ook best onfatsoenlijk om mevrouw van Ginneken constant als man aan te blijven spreken.
Welnee, ze heeft geslachtveranderende operaties gehad. Lichaamsdelen verminken maken je nog niet een ander geslacht.
Zorgelijk hoever sommige christenen al meegaan in deze aanvallen op Gods scheppingsorde.
Dat is natuurlijk de vraag of je bij het aanspreken van het wensgeslacht meegaat in de aanvallen op Gods scheppingsorde. Maar je kunt inderdaad wel de vraag stellen of je bij het aanspreken van het wensgeslacht misschien niet de mens boven God stelt. Dat vind ik zelf ook een lastige kwestie. Maar mijn voorkeur gaat er naar uit op het wensgeslacht wel over te nemen.

Ik vraag mij wel af hoe jij om gaat met mensen die bijvoorbeeld zijn gescheiden op onbijbelse gronden. Blijf je dan ook stug spreken over "je man" of "je vrouw"? En hoe ga je om met een homopaar? Heb je het dan ook over "je man"? Als je hierin toegeeft ben je mijn inziens niet consistent met je mening over (wens)geslacht.
Ik vind dat van totaal andere orde. Zeker bij gescheiden mensen.
Bij homoparen zal ik niet snel spreken over 'je man' Dat kan ik niet.
Gebruikersavatar
Psalm
Berichten: 930
Lid geworden op: 15 mei 2023, 20:15

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Psalm »

Het is een andere kwestie, maar het principe is hetzelfde. Bij een onbijbelse scheiding betekent dat het huwelijk volgens God niet verbroken is. Het huwelijk is in die situatie vanuit God gezien het enige geldige huwelijk. Jij zou dan de expartners stug "je man" of "je vrouw" moeten noemen. Als je zou spreken over "ex" zou je, volgens jouw redenering over transitie, meegaan in het zondige handelen van beide partners.

Je bent gewoon niet consistent als je bij onbijbelse scheidingen of andere onbijbelse situaties wel soepeler zou handelen dan bij geslachtsveranderingen.
HHR
Berichten: 990
Lid geworden op: 15 jun 2023, 09:02

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door HHR »

Welnee. Je kletst maar wat.
Profesto
Berichten: 791
Lid geworden op: 23 sep 2014, 11:02

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Profesto »

HHR schreef: 06 nov 2023, 21:51 Welnee. Je kletst maar wat.
Puik onderbouwd. Complimenten.
Gebruikersavatar
Psalm
Berichten: 930
Lid geworden op: 15 mei 2023, 20:15

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Psalm »

HHR schreef: 06 nov 2023, 21:51 Welnee. Je kletst maar wat.
Je weet dat ik gelijk heb. Kletsmajoor :langue
Online
DDD
Berichten: 28736
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door DDD »

HHR schreef: 06 nov 2023, 21:51 Welnee. Je kletst maar wat.
Helemaal niet. Je bent zelf totaal niet consequent. Van het huwelijk kun je nog zeggen dat dat door een mens niet kan worden verbroken. Maar iemand waarvan de mannelijke geslachtskenmerken niet meer aanwezig zijn, wordt in de Bijbel ook niet meer als man aangeduid. Dus je hebt dan weinig bijbelse onderbouwing voor je standpunt.
-DIA-
Berichten: 32750
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door -DIA- »

Misschien mag ik zo laat als het nu is nog eventjes opmerken dat ik de topictitel een weinigje vreemd vindt....

Iedereen een goede nacht gewenst (of misschien beter, een goede morgen)
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
KDD
Berichten: 1533
Lid geworden op: 17 okt 2020, 21:40

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door KDD »

-DIA- schreef: 07 nov 2023, 01:12 Misschien mag ik zo laat als het nu is nog eventjes opmerken dat ik de topictitel een weinigje vreemd vindt....

Iedereen een goede nacht gewenst (of misschien beter, een goede morgen)
Hoezo?
-DIA-
Berichten: 32750
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door -DIA- »

KDD schreef: 07 nov 2023, 01:23
-DIA- schreef: 07 nov 2023, 01:12 Misschien mag ik zo laat als het nu is nog eventjes opmerken dat ik de topictitel een weinigje vreemd vindt....

Iedereen een goede nacht gewenst (of misschien beter, een goede morgen)
Hoezo?
Ik dacht, in alle bescheidenheid gezegd, dat dit ging over hoe dit forum werkt, en niet over bv, hoe de heer van Ginneken werkte... Of over LHBTQ enz en andere gender-gerelateerde onderwerpen. Misschien passen deze onderwerpen beter in een ander topic?
Sorry als ik dit toch verkeerd zie, want ik weet ook dat uit een heel kleine opmerking soms heel heel nare situaties kunnen ontstaan, vandaar deze toevoeging.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2992
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Man en vrouw schiep Hij ze (Uit: Hoe werkt dit forum)

Bericht door Job »

Dank jullie wel, moderators, voor het nadenken over mijn vraag en voor de reactie erop.
Hoopvol
Berichten: 1306
Lid geworden op: 20 mar 2020, 07:36

Re: Man en vrouw schiep Hij ze (Uit: Hoe werkt dit forum)

Bericht door Hoopvol »

Job schreef: 02 nov 2023, 23:42 Medeforummer Philip duidt elders een door God geschapen man, die zich non-binair voelt, aan met "hen". Het doet me pijn om te lezen en mijn mening is dat dit niet op een reformatorisch forum past. Ik zie het als seculier taalgebruik en een miskenning van de scheppingsorde.

Natuurlijk had ik de post kunnen rapporteren, maar ik zou liever een richtlijn hiervoor zien voor het vervolg. Wat is hierin het standpunt?

POST SCRIPT
Inmiddels toch ook gerapporteerd.
Geniale topictitel! Man en vrouw schiep Hij hen

Edit: ik ben mis, Ad Anker schreef in het topic moderatormededelingen: Onder andere n.a.v. de vraag van Job in de topic 'Man en vrouw schiep Hij hen'.
Kan de topictitel nog aangepast worden😉?
Online
DDD
Berichten: 28736
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door DDD »

-DIA- schreef: 07 nov 2023, 05:44
KDD schreef: 07 nov 2023, 01:23
-DIA- schreef: 07 nov 2023, 01:12 Misschien mag ik zo laat als het nu is nog eventjes opmerken dat ik de topictitel een weinigje vreemd vindt....

Iedereen een goede nacht gewenst (of misschien beter, een goede morgen)
Hoezo?
Ik dacht, in alle bescheidenheid gezegd, dat dit ging over hoe dit forum werkt, en niet over bv, hoe de heer van Ginneken werkte... Of over LHBTQ enz en andere gender-gerelateerde onderwerpen. Misschien passen deze onderwerpen beter in een ander topic?
Sorry als ik dit toch verkeerd zie, want ik weet ook dat uit een heel kleine opmerking soms heel heel nare situaties kunnen ontstaan, vandaar deze toevoeging.
Misschien kun je iets opmerken over de vraag of je een gescheiden vrouw met haar huwelijksnaam aanspreekt/aanschrijft?

En inderdaad zou de titel met 'hen' geniaal zijn;-)
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10609
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Ad Anker »

DDD schreef: 07 nov 2023, 11:53
En inderdaad zou de titel met 'hen' geniaal zijn;-)
haha, aangepast inderdaad. In de SV staat ze. Daar hou ik me reuzegraag aan...
Plaats reactie