Heb jij een 2e account op Refoforum?

Ik heb een 2e account op Refoforum

Ja
11
21%
Nee
42
79%
Weet ik niet
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 53

Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10608
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Heb jij een 2e account op Refoforum?

Bericht door Ad Anker »

Inwoner schreef: 23 okt 2023, 20:11
Psalm schreef: 23 okt 2023, 18:46 Ik heb het zelf nog niet opgemerkt dat er mensen met twee accounts reageren. Maar misschien is daarvoor 1 jaar stil meelezen en daarna echt mee doen te weinig tijd om mensen goed te leren kennen.

Destijds is dit fenomeen ook ter sprake gekomen en ben goed op gaan letten. Ik heb sinds die tijd twee keer gehad dat ik iemand verdenk van dubbele accounts. Maar bewijs daarvoor is heel dunnetjes. Ik snap eigenlijk niet waarom je zoiets zou doen.

Wel heb ik begrip voor mensen die anoniem willen blijven. Je kunt discussies op anonieme basis veel scherper voeren zonder dat je hier in het echte leven voor "afgerekend" wordt. Ook is het geen fijn idee dat je bijdragen over 10 jaar nog steeds herleidbaar zijn. Alles wat je op het internet plaatst heb je weinig controle over.
Vandaag ben ik het volkomen eens met 'Psalm'.
Ik blijf bij mijn mening dat ik het verwerpelijk vind als iemand een dubbel account heeft of als iemand onder een andere naam terugkeert.
Maar misschien ben ik daarin ouderwets?
Psalm heeft het niet voor terugkeerders maar over het reageren op 2 accounts.

Verder vind ik jou bijna 'drammerige' manier van reageren op leden en onderwerpen een beetje apart, als relatieve nieuweling. Wellicht een volkomen misplaatst onderbuikgevoel van mij hoor. Maar ik wil het toch even kwijt. Wat maakt dat dit onderwerp voor jou zo boeiend?
DDD
Berichten: 28733
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Heb jij een 2e account op Refoforum?

Bericht door DDD »

Wat is dit nu voor rare reactie. Dan is er eens een nieuw lid met een duidelijke mening, en dan is het weer niet goed.

De meningen gaan toch niet in tegen de grondslag, mag ik hopen. Dan zou ik wel mijn ogen uitkijken. :lock
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10608
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Heb jij een 2e account op Refoforum?

Bericht door Ad Anker »

Tiberius schreef: 23 okt 2023, 09:32 Hoe het moderatorteam ergens over denkt, lees je in de forumregels: https://www.refoforum.nl/forum/ucp.php?mode=terms
Andere gedachten zijn op persoonlijke titel.
:tilt

;) DDD.
HHR
Berichten: 988
Lid geworden op: 15 jun 2023, 09:02

Re: Heb jij een 2e account op Refoforum?

Bericht door HHR »

Ad Anker schreef: 23 okt 2023, 20:43 [
Verder vind ik jou bijna 'drammerige' manier van reageren op leden en onderwerpen een beetje apart, als relatieve nieuweling.
Precies. Misschien dat hij ook ooit onder een ander account actief is geweest en nu door deze opstelling probeert zijn anonimiteit te behouden?
Kom bijwoner, voor de dag er mee ;)
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5402
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Heb jij een 2e account op Refoforum?

Bericht door pierre27 »

HHR schreef: 23 okt 2023, 21:09
Ad Anker schreef: 23 okt 2023, 20:43 [
Verder vind ik jou bijna 'drammerige' manier van reageren op leden en onderwerpen een beetje apart, als relatieve nieuweling.
Precies. Misschien dat hij ook ooit onder een ander account actief is geweest en nu door deze opstelling probeert zijn anonimiteit te behouden?
Kom bijwoner, voor de dag er mee ;)
Is dat ook voor Psalm aan de orde;)
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5402
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Heb jij een 2e account op Refoforum?

Bericht door pierre27 »

HHR schreef: 23 okt 2023, 20:28
pierre27 schreef: 23 okt 2023, 19:57
HHR schreef: 23 okt 2023, 19:15
pierre27 schreef: 23 okt 2023, 18:26
Haha, laten we daar maar niet aan beginnen. Je zou er bezorgd om worden.
Klopt niet actief jagen als mensen dat niet willen.
En wat je laatste opmerking betreft. Dat ben ik niet met je eens. Er zijn wel tal van andere zaken waar we ons zorgen over kunnen maken.

; )
Wees gerust, ik zal je niet helemaal komen opzoeken...je laatste opmerking deel ik!
Je weet, altijd welkom!

Wees niet bezorgd, komt goed!
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Heb jij een 2e account op Refoforum?

Bericht door merel »

Kunnen de mensen met een 2e account niet gewoon hun eerdere naam delen? Of namen nemen die daarop lijken. Dat maakt de conversatie wat eenvoudiger.
Ik kom een volgende keer wel terug als mus of koolmees ;)
Mannetje
Berichten: 7772
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Heb jij een 2e account op Refoforum?

Bericht door Mannetje »

Ik als man, of meneer, of zoiets ;)
-
MGG
Berichten: 3552
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Heb jij een 2e account op Refoforum?

Bericht door MGG »

Ik met een combinatie letters die voor tal van zaken kan staan. UNG bijvoorbeeld.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5402
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Heb jij een 2e account op Refoforum?

Bericht door pierre27 »

MGG schreef: 23 okt 2023, 23:12 Ik met een combinatie letters die voor tal van zaken kan staan. UNG bijvoorbeeld.
Ik blijf Pierre heten😁
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Inwoner
Berichten: 407
Lid geworden op: 11 sep 2023, 14:09

Re: Heb jij een 2e account op Refoforum?

Bericht door Inwoner »

Ad Anker schreef: 23 okt 2023, 20:43
Inwoner schreef: 23 okt 2023, 20:11
Psalm schreef: 23 okt 2023, 18:46 Ik heb het zelf nog niet opgemerkt dat er mensen met twee accounts reageren. Maar misschien is daarvoor 1 jaar stil meelezen en daarna echt mee doen te weinig tijd om mensen goed te leren kennen.

Destijds is dit fenomeen ook ter sprake gekomen en ben goed op gaan letten. Ik heb sinds die tijd twee keer gehad dat ik iemand verdenk van dubbele accounts. Maar bewijs daarvoor is heel dunnetjes. Ik snap eigenlijk niet waarom je zoiets zou doen.

Wel heb ik begrip voor mensen die anoniem willen blijven. Je kunt discussies op anonieme basis veel scherper voeren zonder dat je hier in het echte leven voor "afgerekend" wordt. Ook is het geen fijn idee dat je bijdragen over 10 jaar nog steeds herleidbaar zijn. Alles wat je op het internet plaatst heb je weinig controle over.
Vandaag ben ik het volkomen eens met 'Psalm'.
Ik blijf bij mijn mening dat ik het verwerpelijk vind als iemand een dubbel account heeft of als iemand onder een andere naam terugkeert.
Maar misschien ben ik daarin ouderwets?
Psalm heeft het niet voor terugkeerders maar over het reageren op 2 accounts.

Verder vind ik jou bijna 'drammerige' manier van reageren op leden en onderwerpen een beetje apart, als relatieve nieuweling. Wellicht een volkomen misplaatst onderbuikgevoel van mij hoor. Maar ik wil het toch even kwijt. Wat maakt dat dit onderwerp voor jou zo boeiend?

Excuses, ik ben me niet bewust van 'drammerig'. Overigens een wat bijzondere bijdrage voor een moderator. Etiketjes plakken is wel heel erg gemakkelijk.
Laten we het houden bij een volkomen misplaatst onderbuikgevoel.
Het is wat DDD zegt: ik probeer vooral duidelijk te zijn en waar nodig de onderste steen boven te krijgen, want die ontbreekt nog al eens in de discussie.
Maar als ik niet gewenst ben, hoor ik het graag.
Ik had overigens van jou een wat waardenvollere reactie verwacht, maar misschien is dat mijn onderbuikgevoel?
Gebruikersavatar
Psalm
Berichten: 930
Lid geworden op: 15 mei 2023, 20:15

Re: Heb jij een 2e account op Refoforum?

Bericht door Psalm »

pierre27 schreef: 23 okt 2023, 22:09 Is dat ook voor Psalm aan de orde;)
Lees mijn postings even wat beter. Ik heb eerst ongeveer een jaar meegelezen en daarna een account aangemaakt.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33313
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Heb jij een 2e account op Refoforum?

Bericht door Tiberius »

pierre27 schreef: 23 okt 2023, 23:41
MGG schreef: 23 okt 2023, 23:12 Ik met een combinatie letters die voor tal van zaken kan staan. UNG bijvoorbeeld.
Ik blijf Pierre heten😁
Misschien inmiddels Pierre28: een jaartje ouder.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10608
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Heb jij een 2e account op Refoforum?

Bericht door Ad Anker »

Psalm schreef: 24 okt 2023, 08:04
pierre27 schreef: 23 okt 2023, 22:09 Is dat ook voor Psalm aan de orde;)
Lees mijn postings even wat beter. Ik heb eerst ongeveer een jaar meegelezen en daarna een account aangemaakt.
Dat kan. Maar dan kan het nog zo zijn dat je daarvoor met een andere naam hebt gepost. Dat sluit je opmerking niet uit namelijk. Maar goed, je keert je er sterk tegen hier, dus dat ligt niet in de lijn der verwachting.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10608
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Heb jij een 2e account op Refoforum?

Bericht door Ad Anker »

Inwoner schreef: 24 okt 2023, 07:54Excuses, ik ben me niet bewust van 'drammerig'. Overigens een wat bijzondere bijdrage voor een moderator. Etiketjes plakken is wel heel erg gemakkelijk. Laten we het houden bij een volkomen misplaatst onderbuikgevoel.
Het is wat DDD zegt: ik probeer vooral duidelijk te zijn en waar nodig de onderste steen boven te krijgen, want die ontbreekt nog al eens in de discussie.
Maar als ik niet gewenst ben, hoor ik het graag. Ik had overigens van jou een wat waardenvollere reactie verwacht, maar misschien is dat mijn onderbuikgevoel?
Je bent ontzettend gewenst, zoals iedereen hier. Al vind ik het idee dat er terugkeerders zijn wat schimmig. Ik kan daar niet zo goed tegen merk ik. Ik post hier met een eigen naam, mensen weten wie ik ben, ik weet van heel veel mensen inmiddels wie ze zijn maar voor een aantal ook echt absoluut niet. Het idee dat ik met iemand praat waar ik eerder onder een andere naam mee hebt gepraat vind ik ingewikkeld.

En ja, jij als relatieve nieuwkomer, hebt al aardig wat in de melk te brokkelen richting andere forummers. Dat valt me op. Wellicht een rare reactie van een moderator. Ik ben ook de raarste van het stel. ;)
Gesloten