Verkiezingen Tweede Kamer 2023

HHR
Berichten: 988
Lid geworden op: 15 jun 2023, 09:02

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door HHR »

HersteldHervormd schreef: 20 mar 2024, 10:24 Elbert Dijkgraaf word informateur :bobo :bobo :bobo :bobo
Waarom die emoticons?
merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door merel »

Henk J schreef: 20 mar 2024, 10:30
HersteldHervormd schreef: 20 mar 2024, 10:24 Elbert Dijkgraaf word informateur :bobo :bobo :bobo :bobo
Samen met Richard van Zwol, dat is toch wel verrassend. Was altijd wel fan van Dijkgraaf in de Kamer.
Ik vind het een man zonder ruggengraat.
Henk J
Berichten: 2599
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door Henk J »

merel schreef: 20 mar 2024, 10:49 Ik vind het een man zonder ruggengraat.
Dijkgraaf bedoel je? Waarom dan?
MGG
Berichten: 3553
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door MGG »

Prima keus. Deze rol zie ik los van zijn misstap. Hij is slim en gevat. Wat humor kunnen de partijen wel gebruiken.
Geytenbeekje
Berichten: 8297
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door Geytenbeekje »

Is Dijkgraaf nog wel SGP-lid?
HersteldHervormd
Berichten: 6114
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door HersteldHervormd »

HHR schreef: 20 mar 2024, 10:33
HersteldHervormd schreef: 20 mar 2024, 10:24 Elbert Dijkgraaf word informateur :bobo :bobo :bobo :bobo
Waarom die emoticons?
1: Ik ben teleurgesteld in Elbert Dijkgraaf als persoon, want hij was een goed kamerlid van de SGP.
2: De SGP gaat weer reputatieschade oplopen als de hele kwestie weer opgerakeld gaat worden.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9201
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door parsifal »

Wat is de kamer toch kinderachtig geworden. PvdA en GL die al roepen dat ze sowieso tegen alles van PVV zijn etc. Nu een beetje mieren over of Wilders premier zou moeten worden. Je hebt de verkiezingen voor Tweede Kamer te accepteren en van daaruit het beste voor het land te doen. Dat kan tegen Wilders als premier zijn, of niet mee willen doen in een kabinet met een partij, maar dat kan moeilijk tegen een voorstel stemmen, alleen omdat het van de verkeerde partij komt, zijn.

Verder heeft Dijkgraaf natuurlijk wel de problemen die Wilders heeft. Vooral zijn SGP (verleden?) roept bij een groot deel van de bevolking zoveel weerstand op dat hij niet samenbindend kan zijn.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Piet Puk
Berichten: 5459
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door Piet Puk »

HersteldHervormd schreef: 20 mar 2024, 13:56
HHR schreef: 20 mar 2024, 10:33
HersteldHervormd schreef: 20 mar 2024, 10:24 Elbert Dijkgraaf word informateur :bobo :bobo :bobo :bobo
Waarom die emoticons?
1: Ik ben teleurgesteld in Elbert Dijkgraaf als persoon, want hij was een goed kamerlid van de SGP.
2: De SGP gaat weer reputatieschade oplopen als de hele kwestie weer opgerakeld gaat worden.
Verwacht je bij punt hetzelfde als bij de heer van Strien destijds? Dat zou natuurlijk zomaar kunnen
HHR
Berichten: 988
Lid geworden op: 15 jun 2023, 09:02

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door HHR »

Die kwestie speelt alleen in SGP achterban. Andere partijen laten dit echt niet meewegen.
Dan zou de helft van de Kamer wel af kunnen treden.
Piet Puk
Berichten: 5459
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door Piet Puk »

HHR schreef: 20 mar 2024, 14:22 Die kwestie speelt alleen in SGP achterban. Andere partijen laten dit echt niet meewegen.
Dan zou de helft van de Kamer wel af kunnen treden.
Nou, als in de afwikkeling er vervelende dingen zijn geweest(wat ik uiteraard niet hoop) en de pers weet hier een hand op te leggen kan het zo exit-Dijkgraaf zijn. Maar vanuit andere partijen verwacht ik niet veel tegenstand vanwege het partijverleden. Ze zoeken nu vooral kundige mensen. Wie weet komt Van der Staaij ook nog aan bod in de rol als formateur
HHR
Berichten: 988
Lid geworden op: 15 jun 2023, 09:02

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door HHR »

Is niets mis gegaan in afwikkelingen. Dijkgraaf heeft op keurige wijze afscheid genomen omdat hij geen onrust wilde in SGP achterban. Juist heel netjes, en in het partijbelang.
Piet Puk
Berichten: 5459
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door Piet Puk »

HHR schreef: 20 mar 2024, 14:31 Is niets mis gegaan in afwikkelingen. Dijkgraaf heeft op keurige wijze afscheid genomen omdat hij geen onrust wilde in SGP achterban. Juist heel netjes, en in het partijbelang.
Ik doel op de afwikkeling in relationele sfeer (of concreet: met z'n ex-vrouw)
HersteldHervormd
Berichten: 6114
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door HersteldHervormd »

Piet Puk schreef: 20 mar 2024, 14:15
HersteldHervormd schreef: 20 mar 2024, 13:56
HHR schreef: 20 mar 2024, 10:33
HersteldHervormd schreef: 20 mar 2024, 10:24 Elbert Dijkgraaf word informateur :bobo :bobo :bobo :bobo
Waarom die emoticons?
1: Ik ben teleurgesteld in Elbert Dijkgraaf als persoon, want hij was een goed kamerlid van de SGP.
2: De SGP gaat weer reputatieschade oplopen als de hele kwestie weer opgerakeld gaat worden.
Verwacht je bij punt hetzelfde als bij de heer van Strien destijds? Dat zou natuurlijk zomaar kunnen
Mwah, in principe vind seculier Nederland het allemaal niet zo spannend. Het punt is dat ze echter wel weten dat de SGP er een punt van maakt. Dat is natuurlijk smullen!
parsifal schreef: 20 mar 2024, 14:12 Wat is de kamer toch kinderachtig geworden. PvdA en GL die al roepen dat ze sowieso tegen alles van PVV zijn etc. Nu een beetje mieren over of Wilders premier zou moeten worden. Je hebt de verkiezingen voor Tweede Kamer te accepteren en van daaruit het beste voor het land te doen. Dat kan tegen Wilders als premier zijn, of niet mee willen doen in een kabinet met een partij, maar dat kan moeilijk tegen een voorstel stemmen, alleen omdat het van de verkeerde partij komt, zijn.
Inderdaad, de GL/PVDA, D66 en Volt doen extreem kinderachtig. DENK kan ik al niet meer serieus nemen met het geblaat richting rechts.
Wilders heeft andersom nooit zo kinderachtig gedaan richting zijn politieke tegenstander, al heeft Wilders ook al wel weer zijn eigen gebreken uiteraard.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Mannetje
Berichten: 7772
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door Mannetje »

Piet Puk schreef: 20 mar 2024, 14:55
HHR schreef: 20 mar 2024, 14:31 Is niets mis gegaan in afwikkelingen. Dijkgraaf heeft op keurige wijze afscheid genomen omdat hij geen onrust wilde in SGP achterban. Juist heel netjes, en in het partijbelang.
Ik doel op de afwikkeling in relationele sfeer (of concreet: met z'n ex-vrouw)
Nu even serieus: in de openbaarheid heb ik nooit iets vernomen dat die afwikkeling een "vechtscheiding" is geweest. Nu wordt dat hier wel gesuggereerd, zo van: als ze weten wat daar gebeurde, dan...
-
Piet Puk
Berichten: 5459
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door Piet Puk »

Mannetje schreef: 20 mar 2024, 15:05
Piet Puk schreef: 20 mar 2024, 14:55
HHR schreef: 20 mar 2024, 14:31 Is niets mis gegaan in afwikkelingen. Dijkgraaf heeft op keurige wijze afscheid genomen omdat hij geen onrust wilde in SGP achterban. Juist heel netjes, en in het partijbelang.
Ik doel op de afwikkeling in relationele sfeer (of concreet: met z'n ex-vrouw)
Nu even serieus: in de openbaarheid heb ik nooit iets vernomen dat die afwikkeling een "vechtscheiding" is geweest. Nu wordt dat hier wel gesuggereerd, zo van: als ze weten wat daar gebeurde, dan...
Je legt me iets in de mond wat ik niet suggereer en wens te suggereren. Het is helaas wel een trend dat wanneer iemand in een belangrijke functie terechtkomt er plots een beerput open lijkt te gaan. Ik heb geen enkel signaal dat dit bij Dijkgraaf het geval is, maar zo wel dan heb ik niet de indruk dat Dijkgraaf gespaard word
Laatst gewijzigd door Piet Puk op 20 mar 2024, 15:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie