Invloed van Refoforum op opvattingen van forumleden

Hebben de discussies op Refoforum jouw opvattingen veranderd?

Ik ben over geen enkel onderwerp anders gaan denken
10
26%
Ik ben over kleine onderwerpen anders gaan denken
18
47%
Ik ben over grote onderwerpen anders gaan denken
10
26%
 
Totaal aantal stemmen: 38

GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Invloed van Refoforum op opvattingen van forumleden

Bericht door GerefGemeente-lid »

Profesto schreef: 27 sep 2023, 15:58
Ad Anker schreef: 27 sep 2023, 15:53
Standvastig schreef: 27 sep 2023, 14:57
Ad Anker schreef: 27 sep 2023, 14:43 Tenslotte, waarom ik volgens Standvastig een middenflank GG-er ben is me een raadsel. Kan hij dat toelichten? Althans, ik denk dat hij mij bedoelt.
Laat ik dit ervan zeggen: ik heb of had liever te maken met @rekna of @Ander.
Ach toch, inderdaad heel lastig. Van die terugkerende leden. Maar goed, ik ben benieuwd naar Standvastigs inhoudelijke bijdragen.
Ik snap helma wel hierin.
Ik ook, al zou op meerdere accounts reageren wel makkelijk te zien moeten zijn voor moderators.
Maar je moet tegenwoordig toch je naam delen bij het aanmelden? Ik dacht dat dat een nieuwe regel was?
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2992
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Invloed van Refoforum op opvattingen van forumleden

Bericht door Job »

DDD schreef: 27 sep 2023, 15:32
Standvastig schreef: 27 sep 2023, 14:30
Er is een middenflank CGK-er, een linkerflank CGK-er, een middenflank HHK-er en een middenflank GerGemmer. Maar de rechterflank van het forum wordt niet vertegenwoordigd. En dan beginnen de verschuivingen...
Volgens mij is er minstens één rechterflank CGK-er en is er zeker een rechterflank GG-er. Zo zie je maar.
Los van of deze claims kloppen: iemand categoriseren op basis van z'n kerklidmaatschap is denk ik wel één van de meest lelijke dingen in de gezindte en ook op dit forum. Al zou er hier iemand moderator zijn vanuit de GG van Uddel of De Valk-Wekerom: het zegt niets. Het is een schijnargument dat de rechterflank hier niet vertegenwoordigd zou worden. Volgens mij wordt bedoeld dat bepaalde mensen zich niet verdedigd voelen. Maar daar zijn moderators niet voor.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33315
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Invloed van Refoforum op opvattingen van forumleden

Bericht door Tiberius »

helma schreef: 27 sep 2023, 15:48
Mannetje schreef:
Standvastig schreef: 27 sep 2023, 14:57
Ad Anker schreef: 27 sep 2023, 14:43 Tenslotte, waarom ik volgens Standvastig een middenflank GG-er ben is me een raadsel. Kan hij dat toelichten? Althans, ik denk dat hij mij bedoelt.
Laat ik dit ervan zeggen: ik heb of had liever te maken met @rekna of @Ander.
Ik had maar liever dat Standvastig gewoon z'n oude forumnaam gebruikte. Dit geklungel met nieuwe namen en refereren aan een oud verleden is uitermate vervelend, irritant ende schimmig.
Nou! En het is precies waarom ik me niet meer veilig genoeg voel om me veel in discussies te mengen. Sommigen reageren ook nog met meerdere accounts heb ik het vermoeden.
Eens, daarom even een maatregel genomen.
Mannetje
Berichten: 7772
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Invloed van Refoforum op opvattingen van forumleden

Bericht door Mannetje »

Waarvoor ook mijn dank.
-
Gebruikersavatar
Psalm
Berichten: 930
Lid geworden op: 15 mei 2023, 20:15

Re: Invloed van Refoforum op opvattingen van forumleden

Bericht door Psalm »

Maar dubbele accounts zou toch wel iets aan gedaan kunnen door te kijken naar IP-adressen. Er zijn dus mensen die met meerdere accounts reageren op een onderwerp?
merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Invloed van Refoforum op opvattingen van forumleden

Bericht door merel »

helma schreef: 27 sep 2023, 15:48
Mannetje schreef:
Standvastig schreef: 27 sep 2023, 14:57
Ad Anker schreef: 27 sep 2023, 14:43 Tenslotte, waarom ik volgens Standvastig een middenflank GG-er ben is me een raadsel. Kan hij dat toelichten? Althans, ik denk dat hij mij bedoelt.
Laat ik dit ervan zeggen: ik heb of had liever te maken met @rekna of @Ander.
Ik had maar liever dat Standvastig gewoon z'n oude forumnaam gebruikte. Dit geklungel met nieuwe namen en refereren aan een oud verleden is uitermate vervelend, irritant ende schimmig.
Nou! En het is precies waarom ik me niet meer veilig genoeg voel om me veel in discussies te mengen. Sommigen reageren ook nog met meerdere accounts heb ik het vermoeden.
Serieus? Wat scherp van je dat dat jou opvalt.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33315
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Invloed van Refoforum op opvattingen van forumleden

Bericht door Tiberius »

Psalm schreef: 27 sep 2023, 21:16 Maar dubbele accounts zou toch wel iets aan gedaan kunnen door te kijken naar IP-adressen. Er zijn dus mensen die met meerdere accounts reageren op een onderwerp?
Nee dat gaat helaas niet meer. Alles komt via 1 ip-adres binnen vanwege privacybescherming.
Vandaar dat uit de naam of het mailadres de identiteit van de poster moet blijken.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Invloed van Refoforum op opvattingen van forumleden

Bericht door GerefGemeente-lid »

Tiberius schreef: 27 sep 2023, 21:20
Psalm schreef: 27 sep 2023, 21:16 Maar dubbele accounts zou toch wel iets aan gedaan kunnen door te kijken naar IP-adressen. Er zijn dus mensen die met meerdere accounts reageren op een onderwerp?
Nee dat gaat helaas niet meer. Alles komt via 1 ip-adres binnen vanwege privacybescherming.
Vandaar dat uit de naam of het mailadres de identiteit van de poster moet blijken.
Het is een zijstraat hoor, maar hoe werkt zoiets dan tegenwoordig met marketing e.d. via Google? Ik dacht dat personen en klanten daar ook altijd via IP-adressen te herleiden waren naar bijvoorbeeld woonplaats of streek.

Al begreep ik onlangs ook dat alles van bijvoorbeeld klanten die bij Kliksafe zijn aangesloten via 1 IP-adres van Kliksafe binnenkomt.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
MGG
Berichten: 3553
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Invloed van Refoforum op opvattingen van forumleden

Bericht door MGG »

Met een iemand ben ik het zovaak eens, dat ik bijna zou denken dat het mijn account is ;).

Het zou jammer zijn als mensen echt meerdere accounts gebruiken. Het nut hiervan is mij ook onduidelijk.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10456
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Invloed van Refoforum op opvattingen van forumleden

Bericht door Zita »

GerefGemeente-lid schreef: 27 sep 2023, 21:29
Tiberius schreef: 27 sep 2023, 21:20
Psalm schreef: 27 sep 2023, 21:16 Maar dubbele accounts zou toch wel iets aan gedaan kunnen door te kijken naar IP-adressen. Er zijn dus mensen die met meerdere accounts reageren op een onderwerp?
Nee dat gaat helaas niet meer. Alles komt via 1 ip-adres binnen vanwege privacybescherming.
Vandaar dat uit de naam of het mailadres de identiteit van de poster moet blijken.
Het is een zijstraat hoor, maar hoe werkt zoiets dan tegenwoordig met marketing e.d. via Google? Ik dacht dat personen en klanten daar ook altijd via IP-adressen te herleiden waren naar bijvoorbeeld woonplaats of streek.

Al begreep ik onlangs ook dat alles van bijvoorbeeld klanten die bij Kliksafe zijn aangesloten via 1 IP-adres van Kliksafe binnenkomt.
Dat laatste klopt inderdaad. We hebben ooit een IP-ban gedaan, en dat bleek een klikzefer te zijn. Toen kon zowat niemand meer refoforummen. Dat was trouwens wel lekker rustig.
Gebruikersavatar
Psalm
Berichten: 930
Lid geworden op: 15 mei 2023, 20:15

Re: Invloed van Refoforum op opvattingen van forumleden

Bericht door Psalm »

MGG schreef: 27 sep 2023, 21:42 Met een iemand ben ik het zovaak eens, dat ik bijna zou denken dat het mijn account is ;).

Het zou jammer zijn als mensen echt meerdere accounts gebruiken. Het nut hiervan is mij ook onduidelijk.
We kunnen ook een topic starten waar we een heksenjacht beginnen op mensen met dubbele accounts.

Mijn eerste verdachtmaking is: MGG en GG-Lid :slurp
MGG
Berichten: 3553
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Invloed van Refoforum op opvattingen van forumleden

Bericht door MGG »

Psalm schreef: 27 sep 2023, 21:47
MGG schreef: 27 sep 2023, 21:42 Met een iemand ben ik het zovaak eens, dat ik bijna zou denken dat het mijn account is ;).

Het zou jammer zijn als mensen echt meerdere accounts gebruiken. Het nut hiervan is mij ook onduidelijk.
We kunnen ook een topic starten waar we een heksenjacht beginnen op mensen met dubbele accounts.

Mijn eerste verdachtmaking is: MGG en GG-Lid :slurp
Ik ben lid van de GG, dus wat dat betreft een 100% hit.
Mijn voorstel is dat Psalm een ban krijgt, omdat hij mij door heeft :cry
Laatst gewijzigd door MGG op 27 sep 2023, 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2992
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Invloed van Refoforum op opvattingen van forumleden

Bericht door Job »

MGG schreef: 27 sep 2023, 21:42 Met een iemand ben ik het zovaak eens, dat ik bijna zou denken dat het mijn account is ;).

Het zou jammer zijn als mensen echt meerdere accounts gebruiken. Het nut hiervan is mij ook onduidelijk.
Ik begrijp ook niet zo goed hoe dat dan zou gebeuren. Iets posten en dan jezelf bijvallen? Of juist andersom: een discussie op scherp zetten om jezelf nog steviger te kunnen profileren? Ik weet dat het door oa politieke partijen op social media veelvuldig gebruikt wordt, deze methode. Maar op een forum zou ik het niet echt verwachten.
Gebruikersavatar
Psalm
Berichten: 930
Lid geworden op: 15 mei 2023, 20:15

Re: Invloed van Refoforum op opvattingen van forumleden

Bericht door Psalm »

MGG schreef: 27 sep 2023, 21:52 Ik ben lid van de GG, dus wat dat betreft een 100% hit.
Mijn voorstel is dat Psalm een ban krijgt, omdat hij mij door heeft :cry
Kijk, dat laatste is ook taal wat "dictatortjes" wel eens gebruiken, als je begrijpt wat ik bedoel ;) Dus voor mij is de kous dan af.

@Job. Ja en ook waar je de tijd vandaan haalt.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Invloed van Refoforum op opvattingen van forumleden

Bericht door GerefGemeente-lid »

Psalm schreef: 27 sep 2023, 22:02
MGG schreef: 27 sep 2023, 21:52 Ik ben lid van de GG, dus wat dat betreft een 100% hit.
Mijn voorstel is dat Psalm een ban krijgt, omdat hij mij door heeft :cry
Kijk, dat laatste is ook taal wat "dictatortjes" wel eens gebruiken, als je begrijpt wat ik bedoel ;) Dus voor mij is de kous dan af.

@Job. Ja en ook waar je de tijd vandaan haalt.
Het klopt niet. Ik vind dit een onterechte verdachtmaking om mij in een kwaad daglicht te plaatsen.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Plaats reactie