POLL: Heb jij make-up(als vrouw) en waarom(niet)?

POLL: heb jij make-up(als vrouw) en waarom(niet)?

Ja
8
19%
Nee
9
21%
Ik ben man
26
60%
 
Totaal aantal stemmen: 43

Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33315
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: POLL: Heb jij make-up(als vrouw) en waarom(niet)?

Bericht door Tiberius »

Job schreef: 27 sep 2023, 09:35
Tiberius schreef: 26 sep 2023, 22:11
Job schreef: 26 sep 2023, 21:36
Zita schreef: 26 sep 2023, 19:06 Job zegt dat haar verven meestal lelijk is en onnatuurlijk staat. En dat het wellicht een uiting is van het eigenlijk willen ontkennen van onze sterfelijkheid.
Zo kort en bondig had ik mijn omvangrijke post ook kunnen schrijven inderdaad - als ik dat kon. :super Op een kleinigheid na perfect samengevat: ik vind het lelijk en onnatuurlijk staan.
Heel eerlijk, Job: vind jij het altijd en bij iedereen lelijk en onnatuurlijk staan? Of vind je het regelmatig wel leuk staan?
Uiteraard wel met mate: je hebt soms oude vrouwen die het zo pikzwart verven dat het onnatuurlijk is.
Als er dames zijn die ik over het hoofd(haar) zie omdat het zo goed en netjes en natuurlijk geverfd is: dan "nee". Want dan valt het me immers niet op. Wat je niet ziet weet je niet. Maar ik vrees dat het praktisch altijd zichtbaar is als zijnde verf (maar ik houd dus een kleine slag om de arm) en nee, dat vind ik persoonlijk niet mooi.
Als je meiden van 20/30 jaar met zilver haar ziet, weet je dat het geverfd is.
Ambtenaar
Berichten: 9203
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: POLL: Heb jij make-up(als vrouw) en waarom(niet)?

Bericht door Ambtenaar »

Adagio schreef: 26 sep 2023, 11:55 Als je nou in je gewone doen ook waarachtig bent, dan is zo'n term meteen overbodig.
Is dat zo?

Dit soort onderwerpen leiden altijd tot een discussie over wat mag, wat niet mag, hoeveel dan mag, etc. Het is allemaal zeer subjectief en vaak clichématig.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12065
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: POLL: Heb jij make-up(als vrouw) en waarom(niet)?

Bericht door Herman »

Ambtenaar schreef: 27 sep 2023, 11:03 Dit soort onderwerpen leiden altijd tot een discussie over wat mag, wat niet mag, hoeveel dan mag, etc. Het is allemaal zeer subjectief en vaak clichématig.
Dat laatste is niet waar. Een nieuwe generatie gebruikt gewoon dezelfde argumenten dan de vorige. Dat klinkt voor diegene die ergens mid-life zijn natuurlijk clichématig, maar het is niet anders dan dat je de nieuwe generatie de ruimte geeft een eigen opvatting te krijgen. En dat zal altijd langs lijnen lopen van geschreven en ongeschreven regels. We verhouden ons als mensen tenslotte tot elkaar.
Ambtenaar
Berichten: 9203
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: POLL: Heb jij make-up(als vrouw) en waarom(niet)?

Bericht door Ambtenaar »

Herman schreef: 27 sep 2023, 11:44
Dat laatste is niet waar. Een nieuwe generatie gebruikt gewoon dezelfde argumenten dan de vorige. Dat klinkt voor diegene die ergens mid-life zijn natuurlijk clichématig, maar het is niet anders dan dat je de nieuwe generatie de ruimte geeft een eigen opvatting te krijgen. En dat zal altijd langs lijnen lopen van geschreven en ongeschreven regels. We verhouden ons als mensen tenslotte tot elkaar.
Ik krijg in ieder geval de kriebels van dit soort onderwerpen, zeker ook omdat de discussie om de zoveel tijd zich herhaalt. En zover ik het kan zien zijn het grotendeels dezelfde mensen die telkens dezelfde stellingen betrekken.

Maar los gezien van dat, persoonlijk heb ik niet zoveel met de 'mag dat' vragen. Kom zelf eens tot een afweging, denk ik dan.
Zeeuw
Berichten: 11628
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: POLL: Heb jij make-up(als vrouw) en waarom(niet)?

Bericht door Zeeuw »

Ambtenaar schreef: 27 sep 2023, 12:32
Herman schreef: 27 sep 2023, 11:44
Dat laatste is niet waar. Een nieuwe generatie gebruikt gewoon dezelfde argumenten dan de vorige. Dat klinkt voor diegene die ergens mid-life zijn natuurlijk clichématig, maar het is niet anders dan dat je de nieuwe generatie de ruimte geeft een eigen opvatting te krijgen. En dat zal altijd langs lijnen lopen van geschreven en ongeschreven regels. We verhouden ons als mensen tenslotte tot elkaar.
Ik krijg in ieder geval de kriebels van dit soort onderwerpen, zeker ook omdat de discussie om de zoveel tijd zich herhaalt. En zover ik het kan zien zijn het grotendeels dezelfde mensen die telkens dezelfde stellingen betrekken.

Maar los gezien van dat, persoonlijk heb ik niet zoveel met de 'mag dat' vragen. Kom zelf eens tot een afweging, denk ik dan.
Rustig m'n jongen. Neem een bakje uit het automaat en kijk nog een beetje uit het raam.
Christen
Berichten: 772
Lid geworden op: 23 okt 2019, 21:32

Re: POLL: Heb jij make-up(als vrouw) en waarom(niet)?

Bericht door Christen »

Misschien wil Merel mij wel helpen met schminken op de volgende meeting. Je mag vast nadenken wat je op je gezicht wilt; leeuw, tijger, haan ;).
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: POLL: Heb jij make-up(als vrouw) en waarom(niet)?

Bericht door merel »

Christen schreef: 27 sep 2023, 19:11 Misschien wil Merel mij wel helpen met schminken op de volgende meeting. Je mag vast nadenken wat je op je gezicht wilt; leeuw, tijger, haan ;).
Haha, sorry niet aan mij besteed. Ik ben niet zwaar opgemaakt en verf ook mijn haar niet. Zoals aangegeven weigert mijn kapper vanwege mijn haarstructuur mijn haar te verven.
Plaats reactie