Kleine ergernissen

Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17367
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Kleine ergernissen

Bericht door huisman »

DDD schreef: 01 feb 2024, 23:18 Dat de luchtvaart niet mag uitbreiden lijkt me dan weer juist heel goed. Maar misschien zou iets minder vluchten op Schiphol ook een optie zijn.
De luchtvaart groeit op dit moment behoorlijk. De luchtvaartmaatschappijen proberen voor de zomerperiode overal toestellen in te huren om aan de vraag te voldoen. Die groei kan niet onbeperkt doorgaan. Er moet een plafond komen en daarna moet Lelystad open om o.a. de hinder te spreiden. (Als Lelystad eenmaal open is kunnen we doorgroeien :) )
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Bruna
Berichten: 1740
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Bruna »

Een hele grote ergernis. Ambtenaren die staken en niet aan het werk zijn.

https://nos.nl/collectie/13959/artikel/ ... -het-vuren
Gebruikersavatar
Edelweiss
Berichten: 309
Lid geworden op: 01 sep 2023, 12:03
Locatie: Zwitserland

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Edelweiss »

Bruna schreef: 02 feb 2024, 15:01 Een hele grote ergernis. Ambtenaren die staken en niet aan het werk zijn.

https://nos.nl/collectie/13959/artikel/ ... -het-vuren
Verrukkelijk selectief ook. Vragen ze ook om de vrijlating van de gijzelaars of wordt dat voor het gemak maar even vergeten?
Zeeuw
Berichten: 11625
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Zeeuw »

Brandalarm dat afgaat op een pan die wat rookt na bakken en vervolgens pas uitgaat toen ik er een mes tussen stak en het hele ding sloopte.
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1499
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Bourdon16 »

Zeeuw schreef: 10 feb 2024, 07:41 Brandalarm dat afgaat op een pan die wat rookt na bakken en vervolgens pas uitgaat toen ik er een mes tussen stak en het hele ding sloopte.
Zat je lekker aan een Engels ontbijt met spek en worstjes?
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9201
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Kleine ergernissen

Bericht door parsifal »

Zeeuw schreef: 10 feb 2024, 07:41 Brandalarm dat afgaat op een pan die wat rookt na bakken en vervolgens pas uitgaat toen ik er een mes tussen stak en het hele ding sloopte.
Dat is uitkijken in je buurt. Ik zorg wel dat ik niet de volgende ben die je ergernis opwekt. :modo
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
HersteldHervormd
Berichten: 6114
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Kleine ergernissen

Bericht door HersteldHervormd »

Zeeuw schreef: 10 feb 2024, 07:41 Brandalarm dat afgaat op een pan die wat rookt na bakken en vervolgens pas uitgaat toen ik er een mes tussen stak en het hele ding sloopte.
Waarom hang je dan ook een rookmelder in de keuken? :D
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
HersteldHervormd
Berichten: 6114
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Kleine ergernissen

Bericht door HersteldHervormd »

parsifal schreef: 10 feb 2024, 07:54
Zeeuw schreef: 10 feb 2024, 07:41 Brandalarm dat afgaat op een pan die wat rookt na bakken en vervolgens pas uitgaat toen ik er een mes tussen stak en het hele ding sloopte.
Dat is uitkijken in je buurt. Ik zorg wel dat ik niet de volgende ben die je ergernis opwekt. :modo
Een soort refo drillrappers :OO
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Zeeuw
Berichten: 11625
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Zeeuw »

Bourdon16 schreef: 10 feb 2024, 07:51
Zeeuw schreef: 10 feb 2024, 07:41 Brandalarm dat afgaat op een pan die wat rookt na bakken en vervolgens pas uitgaat toen ik er een mes tussen stak en het hele ding sloopte.
Zat je lekker aan een Engels ontbijt met spek en worstjes?
Het gekke was, ik was bouillon aan het trekken, wat aan de kook ging. Je zou denken: dat rookt toch niet.
Zeeuw
Berichten: 11625
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Zeeuw »

parsifal schreef: 10 feb 2024, 07:54
Zeeuw schreef: 10 feb 2024, 07:41 Brandalarm dat afgaat op een pan die wat rookt na bakken en vervolgens pas uitgaat toen ik er een mes tussen stak en het hele ding sloopte.
Dat is uitkijken in je buurt. Ik zorg wel dat ik niet de volgende ben die je ergernis opwekt. :modo
Haha, het was meer: ik wilde de buurt niet wakker maken door mijn alarm dus er moesten drastische maatregelen genomen worden.
Gebruikersavatar
Edelweiss
Berichten: 309
Lid geworden op: 01 sep 2023, 12:03
Locatie: Zwitserland

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Edelweiss »

Wanneer vage kennissen, die je jaren niet gesproken hebt, er achter komen dat je in een mooi land woont en je ineens benaderen voor een gratis verblijf in de zomervakantie, en na een duidelijk nee claimen dat we toch heel goede vrienden waren en ze er daardoor toch een soort recht op hebben, omdat Zwitserland zo duur is.
Wauw. Ik ben niet heel vaak sprakeloos, maar het is sommige mensen toch gelukt.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3982
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Terri »

Edelweiss schreef: 12 feb 2024, 17:14 Wanneer vage kennissen, die je jaren niet gesproken hebt, er achter komen dat je in een mooi land woont en je ineens benaderen voor een gratis verblijf in de zomervakantie, en na een duidelijk nee claimen dat we toch heel goede vrienden waren en ze er daardoor toch een soort recht op hebben, omdat Zwitserland zo duur is.
Wauw. Ik ben niet heel vaak sprakeloos, maar het is sommige mensen toch gelukt.
Het lijkt het scenario van een familiefilm waar bijna altijd dit soort personages ook in voor komen.
Ik begrijp dat het een ergernis is, maar ik vind het zo zot, dat het bijna komisch is.
Online
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18726
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Kleine ergernissen

Bericht door helma »

Oh..dus ik hoef het niet te proberen? Haha
Online
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18726
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Kleine ergernissen

Bericht door helma »

Wij hebben 1 week Zwitserland geboekt voor 8 personen. De prijzen zijn in een paar jaar tijd haast verdubbeld.
Eigenlijk wilden we naar Engeland maar daar is het net zo duur, en de boot/trein komt er nog bij. Dus toen bleek dat we met z'n 8en zijn (dus 2 auto's) hebben we toch weer voor Zwitserland gekozen. Huisje wat we eerder gehad hebben (in Grengiols)
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9201
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Kleine ergernissen

Bericht door parsifal »

helma schreef: 12 feb 2024, 17:53 Oh..dus ik hoef het niet te proberen? Haha
Zelfde gedachte hier. :). Toen we in Zweden woonde hadden we soms wel gasten, die we nauwelijks kenden, maar dat ging vaak om een enkele student, vrienden van vrienden die even een paar nachtjes onderdak nodig hadden voor ze eigen onderdak hadden, en wij hadden nog wel een kamer vrij. Voor vakantie is het wel wat brutaal om er om te vragen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Plaats reactie