Waarom stem jij wel of niet op een christelijke partij?

Als christen hoor je in NL alleen te stemmen op een partij die de christelijke belangen verdedigt.

Ja
17
52%
Nee
16
48%
 
Totaal aantal stemmen: 33

GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Waarom stem jij wel of niet op een christelijke partij?

Bericht door GerefGemeente-lid »

Ad Anker schreef: 14 sep 2023, 10:11
GerefGemeente-lid schreef:
Ik had jou ook nog een vraag gesteld. Kun je daar eerst antwoord op geven voordat je mij vervolgvragen stelt?
Of moet ik ook nog vragen waarom je kunt stemmen op een partij die voor het verruimen van abortus is? Heb jij daar een Bijbels gefundeerd argument voor? Ik ben zeer benieuwd.
Ik zou het niet weten. Heb nooit anders dan SGP gestemd.
Er zijn hier mensen die beweren dat dit wel mogelijk is. @HHR zegt echter dat het zonde is. Ik ben benieuwd hoe jij daarover denkt.

Waarom kan dit volgens jou wel of waarom niet?
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
CvdW
Berichten: 2951
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Waarom stem jij wel of niet op een christelijke partij?

Bericht door CvdW »

Zeeuw schreef: 14 sep 2023, 09:38
-DIA- schreef: 14 sep 2023, 09:16
CvdW schreef: 14 sep 2023, 09:14 Als je op grond van de Bijbel overtuigd bent dat een vrouw niet op een plaats hoort waar ze 'regeert' dan heeft dat consequenties.
De vrouwelijke personen bij de SGP dienen dan ook op te stappen dan wel weggestuurd te worden.
Als iedereen overtuigd is van deze Bijbels gegronde gedachte dan zullen vrouwen zich vanzelf terugtrekken.
Het gaat immers om een Bijbels zicht op gezin, kerk en samenleving? Als we daaraan zouden vasthouden zou er zegen te verwachten zijn. En wat... als we dit loslaten?
Waarover verschillende meningen bestaan.
En dat is het trieste van alles.
Ambtenaar
Berichten: 9202
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Waarom stem jij wel of niet op een christelijke partij?

Bericht door Ambtenaar »

CvdW schreef: 14 sep 2023, 10:20 En dat is het trieste van alles.
Waarom is dat triest? De Bijbel is geen receptenboek. Standpunten zijn afgeleid van de Bijbel en dus aan interpretatie en discussie onderhevig.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Waarom stem jij wel of niet op een christelijke partij?

Bericht door GerefGemeente-lid »

Ambtenaar schreef: 14 sep 2023, 10:18
-DIA- schreef: 14 sep 2023, 10:17
Hoe zou het toch komen dat het Woord van God een struikelblok wordt?
Het is vooral de interpretatie van de Bijbel die het struikelblok is.
Precies. Als je de Bijbel zo gaat interpreteren dat alles er mee doorkan, dat de genderideologie mogelijk moet zijn en homoseksualiteit geen probleem is (zie de CGK), dan krijg je dat inderdaad.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Ambtenaar
Berichten: 9202
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Waarom stem jij wel of niet op een christelijke partij?

Bericht door Ambtenaar »

GerefGemeente-lid schreef: 14 sep 2023, 10:24 Precies. Als je de Bijbel zo gaat interpreteren dat alles er mee doorkan, dat de genderideologie mogelijk moet zijn en homoseksualiteit geen probleem is (zie de CGK), dan krijg je dat inderdaad.
Je gaat meteen weer aan de uiterste zijde staan.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Waarom stem jij wel of niet op een christelijke partij?

Bericht door GerefGemeente-lid »

Ambtenaar schreef: 14 sep 2023, 10:28
GerefGemeente-lid schreef: 14 sep 2023, 10:24 Precies. Als je de Bijbel zo gaat interpreteren dat alles er mee doorkan, dat de genderideologie mogelijk moet zijn en homoseksualiteit geen probleem is (zie de CGK), dan krijg je dat inderdaad.
Je gaat meteen weer aan de uiterste zijde staan.
Wat bedoel je?
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Ambtenaar
Berichten: 9202
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Waarom stem jij wel of niet op een christelijke partij?

Bericht door Ambtenaar »

GerefGemeente-lid schreef: 14 sep 2023, 10:32 Wat bedoel je?
Dat andere interpretatie leidt tot een situatie waarin alles zou mogen of goed zou zijn.
Profesto
Berichten: 791
Lid geworden op: 23 sep 2014, 11:02

Re: Waarom stem jij wel of niet op een christelijke partij?

Bericht door Profesto »

Er lijkt weinig ruimte voor nuance.
Iedere keer als er geprobeerd wordt een genuanceerd verhaal op te zetten lijkt het wel alsof je een megafoon pakt en die naast het oor van de ander houdt waarna je hard roept: ABORTUS! GENDERIDEOLOGIE! HOMO'S! BIJBELS!, het liefst nog gevolgd door een oorverdovende sirene.
Dat maakt het nogal lastig om het gesprek te voeren.

Edit: Ambtenaar verwoordt ook goed wat ik bedoel.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Waarom stem jij wel of niet op een christelijke partij?

Bericht door GerefGemeente-lid »

Profesto schreef: 14 sep 2023, 10:36 Er lijkt weinig ruimte voor nuance.
Iedere keer als er geprobeerd wordt een genuanceerd verhaal op te zetten lijkt het wel alsof je een megafoon pakt en die naast het oor van de ander houdt waarna je hard roept: ABORTUS! GENDERIDEOLOGIE! HOMO'S! BIJBELS!, het liefst nog gevolgd door een oorverdovende sirene.
Dat maakt het nogal lastig om het gesprek te voeren.

Edit: Ambtenaar verwoordt ook goed wat ik bedoel.
Op de in kapitaal getypte woorden is ook geen nuance mogelijk. Dat lijkt me toch duidelijk?

Of heb jij een Bijbels argument om abortus of homoseksualiteit te rechtvaardigen?

En mijn bijdragen beschouw je als een iemand die in een fabeltjesfuik zit. Terwijl ik gewoon artikelen aanhaal van normale nieuwssites. Dus inhoudelijk is er totaal geen gesprek mogelijk...
Laatst gewijzigd door GerefGemeente-lid op 14 sep 2023, 10:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Inwoner
Berichten: 407
Lid geworden op: 11 sep 2023, 14:09

Re: Waarom stem jij wel of niet op een christelijke partij?

Bericht door Inwoner »

GerefGemeente-lid schreef: 14 sep 2023, 10:42
Profesto schreef: 14 sep 2023, 10:36 Er lijkt weinig ruimte voor nuance.
Iedere keer als er geprobeerd wordt een genuanceerd verhaal op te zetten lijkt het wel alsof je een megafoon pakt en die naast het oor van de ander houdt waarna je hard roept: ABORTUS! GENDERIDEOLOGIE! HOMO'S! BIJBELS!, het liefst nog gevolgd door een oorverdovende sirene.
Dat maakt het nogal lastig om het gesprek te voeren.

Edit: Ambtenaar verwoordt ook goed wat ik bedoel.
Op de in kapitaal getypte woorden is ook geen nuance mogelijk. Dat lijkt me toch duidelijk?

Of heb jij een Bijbels argument om abortus of homoseksualiteit te rechtvaardigen?

Sorry, maar ook hier blijf ik met concrete vragen zitten: Abortus, genderideologie etc. zijn echt belangwekkende onderwerpen. Maar kun je die los zien van 'de rest' binnen het politieke speelveld?
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Waarom stem jij wel of niet op een christelijke partij?

Bericht door GerefGemeente-lid »

::bye @Inwoner.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Ambtenaar
Berichten: 9202
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Waarom stem jij wel of niet op een christelijke partij?

Bericht door Ambtenaar »

GerefGemeente-lid schreef: 14 sep 2023, 10:42 Of heb jij een Bijbels argument om abortus of homoseksualiteit te rechtvaardigen?
Een bepaald deel van de mensen is homoseksueel. Dat behoeft geen rechtvaardigingsgrond. De Bijbel spreekt zich enkel uit over de wijze waarop mensen met elkaar samenleven. Maar heb je ook nog andere onderwerpen dan deze? Dit zijn wel heel erg platgetreden paden.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Waarom stem jij wel of niet op een christelijke partij?

Bericht door GerefGemeente-lid »

Ambtenaar schreef: 14 sep 2023, 10:47
GerefGemeente-lid schreef: 14 sep 2023, 10:42 Of heb jij een Bijbels argument om abortus of homoseksualiteit te rechtvaardigen?
Een bepaald deel van de mensen is homoseksueel. Dat behoeft geen rechtvaardigingsgrond. De Bijbel spreekt zich enkel uit over de wijze waarop mensen met elkaar samenleven. Maar heb je ook nog andere onderwerpen dan deze? Dit zijn wel heel erg platgetreden paden.
De genderideologie. Die is nog totaal overwoekerd en daar is zelfs geen begaanbaar pad.

Bekijk deze bijdrage maar eens: https://m.youtube.com/live/c3wv177OMwQ? ... TYuKJNEq0f
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Waarom stem jij wel of niet op een christelijke partij?

Bericht door -DIA- »

Ergens hoorde ik eens een zinnetje... en dat zinnetje, het is alweer lang geleden, dat zinnetje bleef haken: We hebben tegenwoordig vaak een diepgang als een surfplank.

En er ervaring leert dat dit ook de werkelijkheid vaak is. Gaan we wat dieper dan de oppervlakte dan houden velen zich op de oppervlakte.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Online
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10608
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Waarom stem jij wel of niet op een christelijke partij?

Bericht door Ad Anker »

GerefGemeente-lid schreef: 14 sep 2023, 10:20
Ad Anker schreef: 14 sep 2023, 10:11
GerefGemeente-lid schreef:
Ik had jou ook nog een vraag gesteld. Kun je daar eerst antwoord op geven voordat je mij vervolgvragen stelt?
Of moet ik ook nog vragen waarom je kunt stemmen op een partij die voor het verruimen van abortus is? Heb jij daar een Bijbels gefundeerd argument voor? Ik ben zeer benieuwd.
Ik zou het niet weten. Heb nooit anders dan SGP gestemd.
Er zijn hier mensen die beweren dat dit wel mogelijk is. @HHR zegt echter dat het zonde is. Ik ben benieuwd hoe jij daarover denkt.

Waarom kan dit volgens jou wel of waarom niet?
Ik zeg toch 'Ik zou het niet weten'? Ik stem SGP omdat die partij het dichtst bij mijn politieke opvattingen staat. Omdat andere partijen verder staan van mijn opvattingen stem ik daar niet op. Daar maakt iedereen een eigen afweging in. In andere landen, zonder uitgesproken christelijke partij zullen christenen ook een keuze maken. Ook daar zal iedereen een eigen afweging maken. Is dit een antwoord op je vraag?
Plaats reactie