Gezocht: liederen voor bruiloft

Ambtenaar
Berichten: 9202
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Gezocht: liederen voor bruiloft

Bericht door Ambtenaar »

Job schreef: 26 jul 2023, 12:55
Sterker nog: elk bruidspaar dat op hun grote dag denkt aan het begin van een leven vol rozengeur en manenschijn te staan, zou verplicht een shotje Jacqueline mogen krijgen.
Je moet wel heel erg wereldvreemd zijn om dit te denken. Ik doel dan op de rozengeur en maneschijn.
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1499
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Gezocht: liederen voor bruiloft

Bericht door Bourdon16 »

Bij ons hadden de duiven niet echt zin om weg te vliegen.. En zo'n leuk wit bistrostoeltje bezweek onder het gewicht van een van de gasten.

Vrienden hadden een hele leuke feestgids gemaakt: Het Roxamatorisch Dagblad.

Al met al een hele leuke ontspannen dag.
Het belangrijkste vond ik nog bijna het regelen van de organist voor de kerkdienst.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16749
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Gezocht: liederen voor bruiloft

Bericht door Hendrikus »

Bourdon16 schreef: 26 jul 2023, 18:03 Het belangrijkste vond ik nog bijna het regelen van de organist voor de kerkdienst.
Waarmee we toch weer enigszins in de buurt komen van het oorspronkelijke onderwerp: liederen voor de bruiloft ;)
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1499
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Gezocht: liederen voor bruiloft

Bericht door Bourdon16 »

Hendrikus schreef: 26 jul 2023, 18:57
Bourdon16 schreef: 26 jul 2023, 18:03 Het belangrijkste vond ik nog bijna het regelen van de organist voor de kerkdienst.
Waarmee we toch weer enigszins in de buurt komen van het oorspronkelijke onderwerp: liederen voor de bruiloft ;)
En dat waren in ons geval alleen psalmen wat het ook weer makkelijker maakte. Hooguit een enig gezang maar volgens mij zaten die er ook niet bij. Toen we binnenkwamen iets van een Trumpet Voluntary.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9201
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Gezocht: liederen voor bruiloft

Bericht door parsifal »

Bourdon16 schreef: 26 jul 2023, 18:03 Het belangrijkste vond ik nog bijna het regelen van de organist voor de kerkdienst.
Dat was voor ons een probleem. De kerkorganist werd ziek. Gelukkig kwamen onze ceremoniemeesters met een oplossing. Hun moeder is een beroepsmusicus in Tallin en ze hadden snel een bootticket Tallinn-Stockholm geregeld. Een van de ceremoniemeesters was zelf violiste in het Ests Nationaal jeugdorkest en heeft veel geholpen met muziek kiezen (ja er werd ook werk van Arvo Pärt gespeeld).
In de dienst werden voornamelijk hymns gezongen:
Guide me o thou great Jehova, Praise to the Lord the Almighty, Thine be the glory en ook Wat de toekomst bregenz moge (door een klein koortje in het Indonesisch).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4090
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Gezocht: liederen voor bruiloft

Bericht door Maanenschijn »

parsifal schreef:
Bourdon16 schreef: 26 jul 2023, 18:03 Het belangrijkste vond ik nog bijna het regelen van de organist voor de kerkdienst.
Dat was voor ons een probleem. De kerkorganist werd ziek. Gelukkig kwamen onze ceremoniemeesters met een oplossing. Hun moeder is een beroepsmusicus in Tallin en ze hadden snel een bootticket Tallinn-Stockholm geregeld. Een van de ceremoniemeesters was zelf violiste in het Ests Nationaal jeugdorkest en heeft veel geholpen met muziek kiezen (ja er werd ook werk van Arvo Pärt gespeeld).
In de dienst werden voornamelijk hymns gezongen:
Guide me o thou great Jehova, Praise to the Lord the Almighty, Thine be the glory en ook Wat de toekomst bregenz moge (door een klein koortje in het Indonesisch).
Oehhh, bij dat muzikale deel had ik best bij willen zijn. Klinkt mooi!
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
DDD
Berichten: 28735
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gezocht: liederen voor bruiloft

Bericht door DDD »

Vanavond nog 'Wat de toekomst brengen moge' gezongen bij de zomeravondzang van de plaatselijke kerken. Dus de commissie die dat organiseert, vond het kennelijk ook wel geschikt...;-)
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2992
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Gezocht: liederen voor bruiloft

Bericht door Job »

Ambtenaar schreef: 26 jul 2023, 16:56
Job schreef: 26 jul 2023, 12:55
Sterker nog: elk bruidspaar dat op hun grote dag denkt aan het begin van een leven vol rozengeur en manenschijn te staan, zou verplicht een shotje Jacqueline mogen krijgen.
Je moet wel heel erg wereldvreemd zijn om dit te denken. Ik doel dan op de rozengeur en maneschijn.
Ik ben bang dat jij en ik ze de kost niet zouden willen en kunnen geven die onbesuisd en vol grote verwachtingen de huwelijksboot in springen.
Ambtenaar
Berichten: 9202
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Gezocht: liederen voor bruiloft

Bericht door Ambtenaar »

Job schreef: 26 jul 2023, 21:04
Ik ben bang dat jij en ik ze de kost niet zouden willen en kunnen geven die onbesuisd en vol grote verwachtingen de huwelijksboot in springen.
Die komen dan vast van een koude kermis thuis.
Online
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18727
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Gezocht: liederen voor bruiloft

Bericht door helma »

Met een coronabruiloft bedoelde ik inderdaad niet de beperkte mogelijkheden die ervoor zorgden dat je niet heel je familie of al je vrienden mee kon vragen. (Al vond ik zelf de 'beslotenheid' ook wel weer een positieve kant hebben) Of de anderhalve meter afstand die ervoor zorgde dat er toch een bepaalde afstand was.
Maar de bruiloften die ik meemaakte en voorbij zag komen waren heel creatief bedacht qua setting en entourage. En de feestvreugde was er niet minder om!
Plaats reactie