Omtzigt

Wat denken jullie: Wat gaat Omtzigt doen?

Hij richt een eigen partij op
12
43%
Hij verlaat de politiek
7
25%
Hij sluit zich aan bij een bestaande politieke partij
5
18%
Functie elders
2
7%
Anders
2
7%
 
Totaal aantal stemmen: 28

Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1499
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Omtzigt

Bericht door Bourdon16 »

pierre27 schreef: 19 aug 2023, 08:23
HersteldHervormd schreef: 19 aug 2023, 08:04
pierre27 schreef: 19 aug 2023, 00:54
MGG schreef: 18 aug 2023, 14:31

Mijn voorkeur:
1. SGP
2. Omtzigt
3. JA21 (als Nicki Pouw-Verweij niet stopte, had ik haar boven Omtzigt gezet.)
4. CU (Puur voor de ethische standpunten)
5. CDA
Omtzigt en Nicki Pouw-Verweij gaan wellicht een combi vormen.
Nicki is wel echt zeer conservatief hoor.
We gaan het zien ;)
Misschien ook door de invloed van haar beleidsmedewerker Sytse de Jong.
HersteldHervormd
Berichten: 6114
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Omtzigt

Bericht door HersteldHervormd »

pierre27 schreef: 19 aug 2023, 08:23
HersteldHervormd schreef: 19 aug 2023, 08:04
pierre27 schreef: 19 aug 2023, 00:54
MGG schreef: 18 aug 2023, 14:31

Mijn voorkeur:
1. SGP
2. Omtzigt
3. JA21 (als Nicki Pouw-Verweij niet stopte, had ik haar boven Omtzigt gezet.)
4. CU (Puur voor de ethische standpunten)
5. CDA
Omtzigt en Nicki Pouw-Verweij gaan wellicht een combi vormen.
Nicki is wel echt zeer conservatief hoor.
We gaan het zien ;)
Ik las wel inderdaad dat ze hoopt op een rechtse, brede volkspartij. Dat komt wel aardig overeen met PO zijn ideeen.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5402
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Omtzigt

Bericht door pierre27 »

HersteldHervormd schreef: 19 aug 2023, 11:19
pierre27 schreef: 19 aug 2023, 08:23
HersteldHervormd schreef: 19 aug 2023, 08:04
pierre27 schreef: 19 aug 2023, 00:54

Omtzigt en Nicki Pouw-Verweij gaan wellicht een combi vormen.
Nicki is wel echt zeer conservatief hoor.
We gaan het zien ;)
Ik las wel inderdaad dat ze hoopt op een rechtse, brede volkspartij. Dat komt wel aardig overeen met PO zijn ideeen.
Mijn veronderstelling dat ze wellicht een combi gaan vormen is mede gebaseerd op wat gesprekken deze week. Het grote probleem is dat de kans aanwezig dat ze gelijk groot worden en daar (nog) niet klaar voor zijn.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
DDD
Berichten: 28733
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Omtzigt

Bericht door DDD »

Is dat niet eenvoudig op te lossen door vanaf een bepaald nummer kandidaten van andere partijen op te nemen?
HersteldHervormd
Berichten: 6114
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Omtzigt

Bericht door HersteldHervormd »

pierre27 schreef: 19 aug 2023, 13:11
HersteldHervormd schreef: 19 aug 2023, 11:19
pierre27 schreef: 19 aug 2023, 08:23
HersteldHervormd schreef: 19 aug 2023, 08:04

Nicki is wel echt zeer conservatief hoor.
We gaan het zien ;)
Ik las wel inderdaad dat ze hoopt op een rechtse, brede volkspartij. Dat komt wel aardig overeen met PO zijn ideeen.
Mijn veronderstelling dat ze wellicht een combi gaan vormen is mede gebaseerd op wat gesprekken deze week. Het grote probleem is dat de kans aanwezig dat ze gelijk groot worden en daar (nog) niet klaar voor zijn.
Je maakt me nieuwsgierig, wat voor gesprekken?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1242
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: Omtzigt

Bericht door Klavart »

Omtzigt doet mee aan verkiezingen met eigen partij: Nieuw Sociaal Contract
https://nos.nl/artikel/2487389-omtzigt- ... l-contract
HersteldHervormd
Berichten: 6114
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Omtzigt

Bericht door HersteldHervormd »

Dat gaat wat worden. Als hij tussen de 30-40 zetels haalt, en misschien niet in het kabinet wil, hebben de rest van de partijen een uitdaging om een meerderheid te vormen. Oftewel, nieuwe verkiezingen.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1499
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Omtzigt

Bericht door Bourdon16 »

Ik verwacht niet dat zijn partij zo groot wordt. Ook niet echt een pakkende partijnaam.
MGG
Berichten: 3552
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Omtzigt

Bericht door MGG »

HersteldHervormd schreef: 21 aug 2023, 07:08 Dat gaat wat worden. Als hij tussen de 30-40 zetels haalt, en misschien niet in het kabinet wil, hebben de rest van de partijen een uitdaging om een meerderheid te vormen. Oftewel, nieuwe verkiezingen.
Hij heeft 0 zetels in de 1e kamer. Minderheidskabinet zou ook een optie zijn. Maar ik zie Omtzigt geen 30+ zetels halen.
HHR
Berichten: 988
Lid geworden op: 15 jun 2023, 09:02

Re: Omtzigt

Bericht door HHR »

HersteldHervormd schreef: 21 aug 2023, 07:08 Dat gaat wat worden. Als hij tussen de 30-40 zetels haalt, en misschien niet in het kabinet wil, hebben de rest van de partijen een uitdaging om een meerderheid te vormen. Oftewel, nieuwe verkiezingen.
Hij wil verantwoordelijkheid nemen.

Het AD:

Maar u gaat eerst naar Den Haag. Ziet u een plek voor uw partij in de coalitie?
„Ik ben zeker bereid om die verantwoordelijkheid te nemen als die vraag komt. Mijn coalitie ziet er wel iets anders uit dan we nu gewend zijn. Waarbij er ook experts als minister benoemd kunnen worden, bijvoorbeeld een hoogleraar. En waarbij er een regeerakkoord op hoofdlijnen komt. In zo’n constructie wil ik mijn bijdrage leveren. Met de nieuwe generatie politici die nu opstaat heb ik ook vertrouwen dat er een nieuwe bestuurscultuur kan komen. Maar eerst hebben we verkiezingen, en moeten we het over ideeën hebben. Bij de campagne in 2021 ging het niet over keuzes die daarna gemaakt zijn. Er zijn keuzes gemaakt in de formatie die niet terug te leiden zijn naar de verkiezingscampagne, zoals het klimaat- en stikstoffonds. Ik hoop dat komende periode politici eerst zeggen wat zij een belangrijk probleem vinden. Ik heb er nu twee op tafel gelegd. Bestuurscultuur en bestaanszekerheid. Andere partijen vinden klimaat belangrijk. Als je nu die discussie hebt, is er straks ook draagvlak voor maatregelen van de regering.”
HersteldHervormd
Berichten: 6114
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Omtzigt

Bericht door HersteldHervormd »

Bourdon16 schreef: 21 aug 2023, 07:23 Ik verwacht niet dat zijn partij zo groot wordt. Ook niet echt een pakkende partijnaam.
We gaan het zien, meestal zijn de PS verkiezingen het moment om de onvrede van het electoraat te uiten, dat hebben we gezien bij de BBB, misschien is de onvrede weer wat bekoeld.
Qua naam ben ik het met je eens, dat is niet echt pakkend en m.i. een gemiste kans.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
HersteldHervormd
Berichten: 6114
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Omtzigt

Bericht door HersteldHervormd »

HHR schreef: 21 aug 2023, 07:47
HersteldHervormd schreef: 21 aug 2023, 07:08 Dat gaat wat worden. Als hij tussen de 30-40 zetels haalt, en misschien niet in het kabinet wil, hebben de rest van de partijen een uitdaging om een meerderheid te vormen. Oftewel, nieuwe verkiezingen.
Hij wil verantwoordelijkheid nemen.

Het AD:

Maar u gaat eerst naar Den Haag. Ziet u een plek voor uw partij in de coalitie?
„Ik ben zeker bereid om die verantwoordelijkheid te nemen als die vraag komt. Mijn coalitie ziet er wel iets anders uit dan we nu gewend zijn. Waarbij er ook experts als minister benoemd kunnen worden, bijvoorbeeld een hoogleraar. En waarbij er een regeerakkoord op hoofdlijnen komt. In zo’n constructie wil ik mijn bijdrage leveren. Met de nieuwe generatie politici die nu opstaat heb ik ook vertrouwen dat er een nieuwe bestuurscultuur kan komen. Maar eerst hebben we verkiezingen, en moeten we het over ideeën hebben. Bij de campagne in 2021 ging het niet over keuzes die daarna gemaakt zijn. Er zijn keuzes gemaakt in de formatie die niet terug te leiden zijn naar de verkiezingscampagne, zoals het klimaat- en stikstoffonds. Ik hoop dat komende periode politici eerst zeggen wat zij een belangrijk probleem vinden. Ik heb er nu twee op tafel gelegd. Bestuurscultuur en bestaanszekerheid. Andere partijen vinden klimaat belangrijk. Als je nu die discussie hebt, is er straks ook draagvlak voor maatregelen van de regering.”
Zeker, maar hij wil ook rustig aan doen. Misschien een gedoogconstructie, dat zou kunnen.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10608
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Omtzigt

Bericht door Ad Anker »

Die man die de foto maakte van het document 'Functie elders' is een man die daardoor een grote beweging in gang zette. Wellicht krijgt die fotograaf ook wel een mooie functie in de nieuwe partij.
HersteldHervormd
Berichten: 6114
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Omtzigt

Bericht door HersteldHervormd »

Ad Anker schreef: 21 aug 2023, 08:42 Die man die de foto maakte van het document 'Functie elders' is een man die daardoor een grote beweging in gang zette. Wellicht krijgt die fotograaf ook wel een mooie functie in de nieuwe partij.
Jij denkt dat zijn populariteit te danken heeft aan zijn underdog positie binnen de politiek die hij had?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Zeeuw
Berichten: 11625
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Omtzigt

Bericht door Zeeuw »

Ad Anker schreef: 21 aug 2023, 08:42 Die man die de foto maakte van het document 'Functie elders' is een man die daardoor een grote beweging in gang zette. Wellicht krijgt die fotograaf ook wel een mooie functie in de nieuwe partij.
Persvoorlichter denk ik :)
Plaats reactie