Omtzigt

Wat denken jullie: Wat gaat Omtzigt doen?

Hij richt een eigen partij op
12
43%
Hij verlaat de politiek
7
25%
Hij sluit zich aan bij een bestaande politieke partij
5
18%
Functie elders
2
7%
Anders
2
7%
 
Totaal aantal stemmen: 28

Gebruikersavatar
Job
Berichten: 3043
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Omtzigt

Bericht door Job »

HersteldHervormd schreef: 29 jul 2023, 08:16 https://www.ad.nl/politiek/cda-doet-lij ... ~aeba845b/

Zou Omtzigt dit wel willen doen en naar de BBB niet? Iets in me zegt dat hij dit zomaar eens zou kunnen doen.
Toch vind ik dit, met de verkiezingen in aantocht, een lastige. Waarom willen ze hem terug? Om z'n 46 zetels? Of om de mens en politicus Pieter?
Al met al een wordt de last op de schouders van de beste man er niet lichter op.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9259
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Omtzigt

Bericht door parsifal »

Job schreef: 29 jul 2023, 08:23
HersteldHervormd schreef: 29 jul 2023, 08:16 https://www.ad.nl/politiek/cda-doet-lij ... ~aeba845b/

Zou Omtzigt dit wel willen doen en naar de BBB niet? Iets in me zegt dat hij dit zomaar eens zou kunnen doen.
Toch vind ik dit, met de verkiezingen in aantocht, een lastige. Waarom willen ze hem terug? Om z'n 46 zetels? Of om de mens en politicus Pieter?
Al met al een wordt de last op de schouders van de beste man er niet lichter op.
Omtzigt is wel een echte CDAer qua opvattingen, meer dan veel van de huidige gezichten van de partij. Als hij binnen de partij een goede positie krijgt (geen functie buiten kamer, dus ook niet in regering) en wat mensen van zijn keus op lijst komen, zou het erg goed zijn hem bij het CDA te hebben.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
MGG
Berichten: 3609
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Omtzigt

Bericht door MGG »

parsifal schreef: 29 jul 2023, 09:04
Job schreef: 29 jul 2023, 08:23
HersteldHervormd schreef: 29 jul 2023, 08:16 https://www.ad.nl/politiek/cda-doet-lij ... ~aeba845b/

Zou Omtzigt dit wel willen doen en naar de BBB niet? Iets in me zegt dat hij dit zomaar eens zou kunnen doen.
Toch vind ik dit, met de verkiezingen in aantocht, een lastige. Waarom willen ze hem terug? Om z'n 46 zetels? Of om de mens en politicus Pieter?
Al met al een wordt de last op de schouders van de beste man er niet lichter op.
Omtzigt is wel een echte CDAer qua opvattingen, meer dan veel van de huidige gezichten van de partij. Als hij binnen de partij een goede positie krijgt (geen functie buiten kamer, dus ook niet in regering) en wat mensen van zijn keus op lijst komen, zou het erg goed zijn hem bij het CDA te hebben.
Ik bekijk lang niet alle stemmingen, maar toch heb ik Omtzigt regelmatig anders zijn stemmen dan het CDA. Hij is moeilijk in een hokje te stoppen, omdat hij heel gevarieerd stemt. Zo is hij kritisch op de bio-industrie.
HersteldHervormd
Berichten: 6170
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Omtzigt

Bericht door HersteldHervormd »

parsifal schreef: 29 jul 2023, 09:04
Job schreef: 29 jul 2023, 08:23
HersteldHervormd schreef: 29 jul 2023, 08:16 https://www.ad.nl/politiek/cda-doet-lij ... ~aeba845b/

Zou Omtzigt dit wel willen doen en naar de BBB niet? Iets in me zegt dat hij dit zomaar eens zou kunnen doen.
Toch vind ik dit, met de verkiezingen in aantocht, een lastige. Waarom willen ze hem terug? Om z'n 46 zetels? Of om de mens en politicus Pieter?
Al met al een wordt de last op de schouders van de beste man er niet lichter op.
Omtzigt is wel een echte CDAer qua opvattingen, meer dan veel van de huidige gezichten van de partij. Als hij binnen de partij een goede positie krijgt (geen functie buiten kamer, dus ook niet in regering) en wat mensen van zijn keus op lijst komen, zou het erg goed zijn hem bij het CDA te hebben.
Maar wat is nog 'echte' CDA'er. Blijft het CDA hetzelfde? Als ze niet veranderd zijn waarom hebben ze dan nog maar een handjevol zetels over?
Ik denk dat het CDA behoorlijk is veranderd. Dus ze zullen weer terug moeten naar de grondbeginselen of door gaan zoals het nu gaat.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
HersteldHervormd
Berichten: 6170
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Omtzigt

Bericht door HersteldHervormd »

Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Robbie
Berichten: 74
Lid geworden op: 08 dec 2010, 21:45

Re: Omtzigt

Bericht door Robbie »

HersteldHervormd schreef:https://www.ad.nl/politiek/omtzigt-wil- ... ~aeba845b/

Hij wil er niets van hebben.
...zegt hij nu.
Misschien valt er meer uit te slepen? Of past dat niet bij hem?
Of hij koerst aan op eigen partij die nauwe banden met CDA heeft, maar die nooit gebonden zal zijn aan CDA-stembesluiten.
Ben benieuws waar dit op uitloopt.

Verstuurd vanaf mijn SM-A202F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12098
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Omtzigt

Bericht door Herman »

Natuurlijk gaat Omzigt niet terug naar het CDA. Die hebben hem een aantal keren achter elkaar niet erg netjes behandeld. Over de eerste keer kan je heenstappen, maar niet over een paar keer.
DDD
Berichten: 28864
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Omtzigt

Bericht door DDD »

70 maal 7 was het toch?
2e Hans
Berichten: 180
Lid geworden op: 12 aug 2022, 12:25

Re: Omtzigt

Bericht door 2e Hans »

DDD schreef: 29 jul 2023, 12:20 70 maal 7 was het toch?
Is vergeven hetzelfde als weer lid van partij worden.
HersteldHervormd
Berichten: 6170
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Omtzigt

Bericht door HersteldHervormd »

Herman schreef: 29 jul 2023, 11:35 Natuurlijk gaat Omzigt niet terug naar het CDA. Die hebben hem een aantal keren achter elkaar niet erg netjes behandeld. Over de eerste keer kan je heenstappen, maar niet over een paar keer.
Het zou gewoon ontzettend slim zijn als hij zich aan zou sluiten bij BBB. Hij is denk voor 90% hetzelfde. Waarom zou je voor die 10% een nieuwe partij starten?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Psalm
Berichten: 930
Lid geworden op: 15 mei 2023, 20:15

Re: Omtzigt

Bericht door Psalm »

Pieter Omtzigt vind ik een integere politicus maar hij lijkt mij niet geschikt als partijleider. Dat vergt toch wat andere kwaliteiten dan hij op dit moment laat zien. Hij heeft een sterk analytisch vermogen. Dat past meer bij controlerende taken. Daarom is hij ook een krachtig Tweede Kamerlid.

De enige die ik geschikt vind voor het premierschap is op dit moment Dilan Yeşilgöz. Zij beschikt wel over leiderschapskwaliteiten.

Andere kanshebbers zoals Frans Timmersmans, Rob Jetten en Geert Wilders zijn mijn inziens totaal ongeschikt vanwege hij politieke opvattingen.
merel
Berichten: 9932
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Omtzigt

Bericht door merel »

Psalm schreef: 29 jul 2023, 13:12 Pieter Omtzigt vind ik een integere politicus maar hij lijkt mij niet geschikt als partijleider. Dat vergt toch wat andere kwaliteiten dan hij op dit moment laat zien. Hij heeft een sterk analytisch vermogen. Dat past meer bij controlerende taken. Daarom is hij ook een krachtig Tweede Kamerlid.

De enige die ik geschikt vind voor het premierschap is op dit moment Dilan Yeşilgöz. Zij beschikt wel over leiderschapskwaliteiten.

Andere kanshebbers zoals Frans Timmersmans, Rob Jetten en Geert Wilders zijn mijn inziens totaal ongeschikt vanwege hij politieke opvattingen.
Ik vind iemand met twee nationaliteiten juist totaal ongeschikt voor premier van een land.
DDD
Berichten: 28864
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Omtzigt

Bericht door DDD »

HersteldHervormd schreef: 29 jul 2023, 12:32
Herman schreef: 29 jul 2023, 11:35 Natuurlijk gaat Omzigt niet terug naar het CDA. Die hebben hem een aantal keren achter elkaar niet erg netjes behandeld. Over de eerste keer kan je heenstappen, maar niet over een paar keer.
Het zou gewoon ontzettend slim zijn als hij zich aan zou sluiten bij BBB. Hij is denk voor 90% hetzelfde. Waarom zou je voor die 10% een nieuwe partij starten?
Is dat echt zo? BBB is niet vies van onzinbetogen en leugentjes om bestwil. Wel binnen het maatschappelijk aanvaardbare, maar voor het verdraaien van informatie over fijnstof of over natuurwaarden draait de partij zijn hand niet om. Je maakt mij niet wijs dat dat allemaal domheid is.

Omtzigt is soms wat eenzijdig in zijn focus op het probleem dat hij op dat moment wil oplossen, maar van bewust onzin vertellen heb ik nog nooit gehoord. Dus dat zou wel gaan botsen, denk ik.
Laatst gewijzigd door DDD op 29 jul 2023, 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.
merel
Berichten: 9932
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Omtzigt

Bericht door merel »

HersteldHervormd schreef: 29 jul 2023, 12:32
Herman schreef: 29 jul 2023, 11:35 Natuurlijk gaat Omzigt niet terug naar het CDA. Die hebben hem een aantal keren achter elkaar niet erg netjes behandeld. Over de eerste keer kan je heenstappen, maar niet over een paar keer.
Het zou gewoon ontzettend slim zijn als hij zich aan zou sluiten bij BBB. Hij is denk voor 90% hetzelfde. Waarom zou je voor die 10% een nieuwe partij starten?
Het zou juist erg onverstandig zijn om zich bij BBB aan te sluiten. De ervaring leert dat partijen die ineens explosief groeien ten onder gaan aan ruzies en intriges. Hij zou zich beter aan kunnen sluiten bij een gevestigde partij. Zijn stemgedrag komt behoorlijk overeen met hetgeen PvdA ook laat zien, ook qua landbouw.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12098
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Omtzigt

Bericht door Herman »

DDD schreef: 29 jul 2023, 13:25 Omtzigt is soms wat eenzijdig in zijn focus op het probleem dat hij op dat moment wil oplossen, maar van bewust onzin vertellen heb ik nog nooit gehoord.
Wat mij betreft ligt er een relatie tussen een eenzijdige focus én het gevolg dat je onzin wel verteld. Ik vind het vanwege de het rechtvaardigheidsbeginsel in combinatie met het betaalbaarheidsbeginsel uitstekend om het huidige pensioenstelsel te hervormen. Niettemin neemt dhr. Omtzigt een kritisch standpunt in wat alleen recht doet aan de gedachte 'u, (relatieve) oudere, kunt mogelijk wel eens tekort komen'. Misschien is die typering niet helemaal fair, maar zo komt het wel op mij over. Rekenkundig zal zijn punt ook nog wel te onderbouwen zijn, maar het is voor hem net als voor iedereen de vraag hoe rente en kapitaalontwikkelingen het de komende decennia gaan doen.
Plaats reactie