Voorkomen van gevolgen van seksuele zonden (uit: Vaccineren)

Online
DDD
Berichten: 28733
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Voorkomen van gevolgen van seksuele zonden (uit: Vaccineren)

Bericht door DDD »

Aha.

Nou, ik vind het hier allemaal nog vrij algemeen. Als mensen gingen vragen naar persoonlijke dingen, vind ik het nog wat anders.

We hadden het over de vraag in hoeverre je moet meewerken aan de hpv-vaccinaties, om zo de gezondheidszorg in Nederland te bevorderen, ook als dat mogelijk de drempel verlaagt tot seksualiteit buiten het huwelijk.
Wim Anker
Berichten: 3895
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Voorkomen van gevolgen van seksuele zonden (uit: Vaccineren)

Bericht door Wim Anker »

Zowieso is het niet gebruiken van voorbehoedsmiddelen of niet gevaccineerd zijn het kleinste probleem bij het zondigen tegen de bijbelse norm.

"Vreest niet degenen die het lichaam kunnen doden, maar vreest Dien die lichaam en ziel kan verderven in de hel".

(Geld ook voor alle andere zonden tegen welk gebod dan ook trouwens).
Laatst gewijzigd door Wim Anker op 25 jul 2023, 09:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Wim Anker
Berichten: 3895
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Voorkomen van gevolgen van seksuele zonden (uit: Vaccineren)

Bericht door Wim Anker »

En verder denk ik na over voorbeelden waarin het geaccepteerd is voorzorgsmaatregelen te nemen tegen ongeoorloofde daden.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9201
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Voorkomen van gevolgen van seksuele zonden (uit: Vaccineren)

Bericht door parsifal »

HPV vaccinatie heeft ook zin als de echtgenoot/echtgenote eerder het virus heeft opgelopen, door seksueel contact of (onwaarschijnlijker) op een andere manier.

Ik ben er ook op tegen om bijvoorbeeld mensen die weigeren voorzorgsmaatregelen te nemen of ongezond leven achter in de rij te houden bij medische behandeling. De dronken chauffeur, comazuiper, roker, maar ook de bewust niet gevaccineerde zestigjarige met COVID die naar IC moet, kunnen er op rekenen dat ze door medici behandeld worden zoals alle anderen behandeld worden. De wetenschap hiervan is deels bij voorbaat de gevolgen van riskant en in sommige gevallen zondig/slecht gedrag bij voorbaat verzachten.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Wim Anker
Berichten: 3895
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Voorkomen van gevolgen van seksuele zonden (uit: Vaccineren)

Bericht door Wim Anker »

parsifal schreef: 25 jul 2023, 09:59 HPV vaccinatie heeft ook zin als de echtgenoot/echtgenote eerder het virus heeft opgelopen, door seksueel contact of (onwaarschijnlijker) op een andere manier.

Ik ben er ook op tegen om bijvoorbeeld mensen die weigeren voorzorgsmaatregelen te nemen of ongezond leven achter in de rij te houden bij medische behandeling. De dronken chauffeur, comazuiper, roker, maar ook de bewust niet gevaccineerde zestigjarige met COVID die naar IC moet, kunnen er op rekenen dat ze door medici behandeld worden zoals alle anderen behandeld worden. De wetenschap hiervan is deels bij voorbaat de gevolgen van riskant en in sommige gevallen zondig/slecht gedrag bij voorbaat verzachten.
Bij voorbaat???????
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9201
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Voorkomen van gevolgen van seksuele zonden (uit: Vaccineren)

Bericht door parsifal »

Wim Anker schreef: 25 jul 2023, 10:33
parsifal schreef: 25 jul 2023, 09:59 HPV vaccinatie heeft ook zin als de echtgenoot/echtgenote eerder het virus heeft opgelopen, door seksueel contact of (onwaarschijnlijker) op een andere manier.

Ik ben er ook op tegen om bijvoorbeeld mensen die weigeren voorzorgsmaatregelen te nemen of ongezond leven achter in de rij te houden bij medische behandeling. De dronken chauffeur, comazuiper, roker, maar ook de bewust niet gevaccineerde zestigjarige met COVID die naar IC moet, kunnen er op rekenen dat ze door medici behandeld worden zoals alle anderen behandeld worden. De wetenschap hiervan is deels bij voorbaat de gevolgen van riskant en in sommige gevallen zondig/slecht gedrag bij voorbaat verzachten.
Bij voorbaat???????
Weten dat je de zorg zult krijgen. Ja dat is "bij voorbaat", ook als de zorg zelf achteraf is.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Voorkomen van gevolgen van seksuele zonden (uit: Vaccineren)

Bericht door merel »

HersteldHervormd schreef: 24 jul 2023, 23:19 Hoewel het eigenlijk een interessante discussie is bekruipt mij ook enig ongemak. Persoonlijk vind ik dat dit soort persoonlijke, familiaire zaken niet thuis horen op een openbaar forum.

Ik snap dat mensen dan uitkomen op een theoretisch benaderen, maar meer dan dat lijkt mij niet wenselijk.

On topic: Het huwelijk is de enige vrucht die nog over gebleven is uit het paradijs. Laten we er kostbaar mee omgaan, dat geeft zo veel vreugde, voor ziel en lichaam.
Sinds wanneer zijn discussies over vaccinaties van persoonlijke aard?
HersteldHervormd
Berichten: 6114
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Voorkomen van gevolgen van seksuele zonden (uit: Vaccineren)

Bericht door HersteldHervormd »

merel schreef: 25 jul 2023, 20:04
HersteldHervormd schreef: 24 jul 2023, 23:19 Hoewel het eigenlijk een interessante discussie is bekruipt mij ook enig ongemak. Persoonlijk vind ik dat dit soort persoonlijke, familiaire zaken niet thuis horen op een openbaar forum.

Ik snap dat mensen dan uitkomen op een theoretisch benaderen, maar meer dan dat lijkt mij niet wenselijk.

On topic: Het huwelijk is de enige vrucht die nog over gebleven is uit het paradijs. Laten we er kostbaar mee omgaan, dat geeft zo veel vreugde, voor ziel en lichaam.
Sinds wanneer zijn discussies over vaccinaties van persoonlijke aard?
Lees nog eens mijn post, dan snap je misschien wat ik bedoel. En lees ook de berichten van daarvoor.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Voorkomen van gevolgen van seksuele zonden (uit: Vaccineren)

Bericht door merel »

HersteldHervormd schreef: 25 jul 2023, 22:52
merel schreef: 25 jul 2023, 20:04
HersteldHervormd schreef: 24 jul 2023, 23:19 Hoewel het eigenlijk een interessante discussie is bekruipt mij ook enig ongemak. Persoonlijk vind ik dat dit soort persoonlijke, familiaire zaken niet thuis horen op een openbaar forum.

Ik snap dat mensen dan uitkomen op een theoretisch benaderen, maar meer dan dat lijkt mij niet wenselijk.

On topic: Het huwelijk is de enige vrucht die nog over gebleven is uit het paradijs. Laten we er kostbaar mee omgaan, dat geeft zo veel vreugde, voor ziel en lichaam.
Sinds wanneer zijn discussies over vaccinaties van persoonlijke aard?
Lees nog eens mijn post, dan snap je misschien wat ik bedoel. En lees ook de berichten van daarvoor.
Aan de discussie daarvoor heb ik meegedaan. Ik weet dus goed wat daar besproken is en weinig details werden gedeeld. Het was meer een discussie of seksuele zonden voort zouden kunnen vloeien uit de vaccinatie voor HPV.
refomart
Inactief
Berichten: 284
Lid geworden op: 17 dec 2022, 10:33

Re: Voorkomen van gevolgen van seksuele zonden (uit: Vaccineren)

Bericht door refomart »

merel schreef: 26 jul 2023, 11:03
HersteldHervormd schreef: 25 jul 2023, 22:52
merel schreef: 25 jul 2023, 20:04
HersteldHervormd schreef: 24 jul 2023, 23:19 Hoewel het eigenlijk een interessante discussie is bekruipt mij ook enig ongemak. Persoonlijk vind ik dat dit soort persoonlijke, familiaire zaken niet thuis horen op een openbaar forum.

Ik snap dat mensen dan uitkomen op een theoretisch benaderen, maar meer dan dat lijkt mij niet wenselijk.

On topic: Het huwelijk is de enige vrucht die nog over gebleven is uit het paradijs. Laten we er kostbaar mee omgaan, dat geeft zo veel vreugde, voor ziel en lichaam.
Sinds wanneer zijn discussies over vaccinaties van persoonlijke aard?
Lees nog eens mijn post, dan snap je misschien wat ik bedoel. En lees ook de berichten van daarvoor.
Aan de discussie daarvoor heb ik meegedaan. Ik weet dus goed wat daar besproken is en weinig details werden gedeeld. Het was meer een discussie of seksuele zonden voort zouden kunnen vloeien uit de vaccinatie voor HPV.
Twee zinnen in het bovenstaande die het geheel voor mij niet te begrijpen maken.

De eerste: Het huwelijk is de enige vrucht die nog over gebleven is uit het paradijs.
Het geschapene in het paradijs noemt God zeer goed. Na de val heeft God alles onder de zonde besloten. De hele schepping zucht onder de zonden en de zondenlast. Hoe kan dan het huwelijk genoemd worden als zonder zonde en nog bestaand in de reine gedaante vanuit het paradijs?

De tweede: of seksuele zonden voort zouden kunnen vloeien uit de vaccinatie voor HPV.
Hoe kunnen zonden voortkomen uit een dood ding, zoals een vaccinatie? Mensen en duivelen zondigen, dingen niet.
merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Voorkomen van gevolgen van seksuele zonden (uit: Vaccineren)

Bericht door merel »

Het zijn mijns inziens ook ongefundeerde uitspraken.
Online
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10609
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Voorkomen van gevolgen van seksuele zonden (uit: Vaccineren)

Bericht door Ad Anker »

merel schreef: 26 jul 2023, 12:06 Het zijn mijns inziens ook ongefundeerde uitspraken.
Het GerGemrapport uit 2020 over het huwelijk:
God heeft het huwelijk al vóór de zondeval ingesteld. Kerkvaders als Gregorius van Nyssa en Johannes Chrysostomus leerden dat het huwelijk pas na de zondeval was ingesteld met als doel de zonde tegen te gaan. Maar de Heilige Schrift leert ons duidelijk dat het huwelijk geen noodoplossing is waarmee God tegemoet zou willen komen aan de zondige begeerten van de mens. Reeds in het paradijs, toen de mens nog zonder zonde was, toen hij nog helemaal het beeld van God vertoonde, toen zijn natuur nog ongeschonden was, toen reeds heeft God het huwelijk ingesteld en geheiligd. Het is het eerste werk dat God voor de mens gedaan heeft. Toen al heeft Hij de man een verlangen naar zijn vrouw en de vrouw een verlangen naar haar man in het hart gegeven. Dit verlangen is geen gevolg van de zonde.
Het fundament voor deze uitdrukking.
merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Voorkomen van gevolgen van seksuele zonden (uit: Vaccineren)

Bericht door merel »

Ik vind het eerlijk gezegd wat ver gezocht. Adam en Eva waren met zn tweeën. Van een daadwerkelijke keuze voor elkaar was geen sprake. Er was niemand anders. En daarnaast vind ik dit ook niet van toepassing op de discussie.
Online
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10609
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Voorkomen van gevolgen van seksuele zonden (uit: Vaccineren)

Bericht door Ad Anker »

Jammer. Daarmee zet je, zonder inhoudelijke argumenten, de Bijbelse visie op huwelijk en seksualiteit op de tocht.
merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Voorkomen van gevolgen van seksuele zonden (uit: Vaccineren)

Bericht door merel »

Ad Anker schreef: 26 jul 2023, 21:54 Jammer. Daarmee zet je, zonder inhoudelijke argumenten, de Bijbelse visie op huwelijk en seksualiteit op de tocht.
Nee, die zet ik absoluut niet op de tocht. Ik denk dat ik qua opvatting over huwelijk en scheiding erg radicaal ben.

Ik zie alleen het verband niet tussen een huwelijk en HPV vaccinatie. Het laatste zet voor mij namelijk niet de deur open voor een losbandig leven.
Plaats reactie