Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Het kabinet gaat 'vallen'

Ja
20
48%
Nee
16
38%
Weet ik niet
6
14%
 
Totaal aantal stemmen: 42

merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door merel »

Philip schreef: 12 sep 2023, 17:31 Ik denk dat BBB qua onderwijs wel redelijk goed zit, ja.

In z'n algemeenheid gaat het meestal om zaken als vluchtelingenbeleid, sociale gerechtigheid, woningbouw, en klimaatrechtvaardigheid.
Alleen zo jammer dat BBB aangeeft geen flauw idee te hebben wat haar ideeën kosten.
Profesto
Berichten: 791
Lid geworden op: 23 sep 2014, 11:02

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door Profesto »

GerefGemeente-lid schreef: 12 sep 2023, 17:04
Profesto schreef: 12 sep 2023, 17:00 Wat een oneindig domme keuze om op onderwerpen als godsdienstvrijheid je vertrouwen op Wilders en de PVV te stellen.
En wat een nog dommere keuze als je je stem weggeeft aan een Timmermans.

Gelezen wat ze allemaal willen afschaffen aangaande onze christelijke normen en waarden?

Iedereen die op Verenigd Links stemt, kan ik geen waar christen noemen. Mag ik dat hier zeggen?
Wie zegt nu weer dat iemand z'n stem aan Timmermans geeft?

Overigens gebruikte ik eerder een hyperbool, ik zie dat sommigen mijn overdrijving nogal serieus opvatten.

Verder blijf ik me er toch over verbazen dat sommige reformatorische christenen zich willen affilieren met partijen als de PVV en in mindere mate ook BBB.
In het geval van de PVV en aanverwante partijen: waarom denk je dat jullie niet de volgende zondebok zijn?
Nu lijkt 'woke' dat te worden, of lhbti+personen, maar het klimaat kan zomaar omslaan en het populisme keert zich tegen jou.
Ga daarom niet mee in dat soort onderbuiksentimenten. Het leidt nergens toe, alleen tot meer ellende.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door refo »

Altijd flauw om iemands oprechte zorgen te bestempelen als onderbuikgevoelens.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door GerefGemeente-lid »

Profesto schreef: 12 sep 2023, 21:35 Wie zegt nu weer dat iemand z'n stem aan Timmermans geeft?
Ik stem uiteraard ook niet op PVV, maar gewoon op de SGP. Ik hoop dat we dat hier allemaal doen, of eventueel de CU. Een andere partij is geen optie en verhoudt zich, mijns inziens, niet met het leven als een christen.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Profesto
Berichten: 791
Lid geworden op: 23 sep 2014, 11:02

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door Profesto »

refo schreef: 12 sep 2023, 22:29 Altijd flauw om iemands oprechte zorgen te bestempelen als onderbuikgevoelens.
Misschien kan er een gezondere uitweg worden gevonden voor de oprechte zorgen?
MGG
Berichten: 3551
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door MGG »

Profesto schreef: 12 sep 2023, 22:35
refo schreef: 12 sep 2023, 22:29 Altijd flauw om iemands oprechte zorgen te bestempelen als onderbuikgevoelens.
Misschien kan er een gezondere uitweg worden gevonden voor de oprechte zorgen?
SGP stemmen ;).

Stel we krijgen een kiesdrempel van 10%, dan zou ik eerder PVV stemmen dan Verenigd Links. Niet omdat ik de PVV een goede optie vind, maar wel een betere optie dan VL. In de huidige situatie is mijn voorkeur dan.
1. NSC
2. BBB
3. PVV of VVD
Profesto
Berichten: 791
Lid geworden op: 23 sep 2014, 11:02

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door Profesto »

MGG schreef: 12 sep 2023, 22:58
Profesto schreef: 12 sep 2023, 22:35
refo schreef: 12 sep 2023, 22:29 Altijd flauw om iemands oprechte zorgen te bestempelen als onderbuikgevoelens.
Misschien kan er een gezondere uitweg worden gevonden voor de oprechte zorgen?
SGP stemmen ;).

Stel we krijgen een kiesdrempel van 10%, dan zou ik eerder PVV stemmen dan Verenigd Links. Niet omdat ik de PVV een goede optie vind, maar wel een betere optie dan VL. In de huidige situatie is mijn voorkeur dan.
1. NSC
2. BBB
3. PVV of VVD
Brrr, nr. 2 en 3...
Wat betreft de BBB: die man die tweeënhalf uur woordvoerder was voor Pieter Omtzigt had wel gelijk met zijn tweet. Ik denk dat de BBB uiteindelijk niet goed is voor de democratie.
In het programma slaan ze geregeld de plank helemaal mis, o.a. bij Asiel en Migratie. Het hele hoofdstuk gaat over asiel, terwijl dat maar een klein aandeel is van de instroom. Het is een utopie om de instroom te verminderen met de maatregelen die BBB nu voorstelt.

Het recept dus om ontevreden kiezers nog ontevredener te maken. Met dank aan alle mensen die makkelijk meegaan in makkelijke frames.

Ik heb meer vertrouwen in Pieter Omtzigt. Ik hoop dat hij een capabele club mensen kan verzamelen.
Inwoner
Berichten: 407
Lid geworden op: 11 sep 2023, 14:09

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door Inwoner »

Inwoner schreef: 12 sep 2023, 16:59
GerefGemeente-lid schreef: 12 sep 2023, 16:58
Inwoner schreef: 12 sep 2023, 16:54
GerefGemeente-lid schreef: 12 sep 2023, 16:43 Ik denk dat ze wel stabiel zullen zijn hoor. Ze moeten het alleen waarmaken. De PvdD is op dit moment veel instabieler. En die bestaat al langer dan een paar jaar.

En als de NSC de grootste wordt en BBB krijgt er ook een stuk of 16 zetels, dan ontkom je er niet aan dat ze in een regering komen. Van der Plas zal niet met Timmermans willen en vermoedelijk ook Omtzigt niet.
Het is natuurlijk wel de vraag of je liever met Wilders in zee wilt dan met Timmermans...
Een zege voor de SGP zit er momenteel ook niet in.
De CU kun je ook over twijfelen.
De CDA komt niet meer terug.
Het wordt een moeilijke puzzel maar alle uitkomsten stemmen bij voorbaat al tot zorg.
Dat eerste vind ik geen vraag waard. Ik denk dat Timmermans absoluut alles wat wij nog hebben als reformatorische gezindte volledig wil wegdoen, dus geen eigen scholen, alles wordt doordrenkt van de genderideologie en de klimaathysterie, en ga zo maar door. Levensgevaarlijk. Echt, ik begrijp niet waarom sommigen hier daar zo blind voor zijn. Wilders kan zijn wie hij is, maar hij is niet iemand die de reformatorische gezindte het vuur aan de schenen legt. Dat doet Timmermans wel. Daar valt niet mee te praten.

Hoe kom je er precies bij dat er met Timmermans niet valt te praten? Waar baseer je dat op? Wat zijn je bronnen?

Volgens mij staat deze vraag nog open. Zou je daar nog op in willen gaan voordat je anderen beschuldigt van 'roeptoeteren'?
Dank u alvast.
Profesto
Berichten: 791
Lid geworden op: 23 sep 2014, 11:02

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door Profesto »

GerefGemeente-lid schreef: 12 sep 2023, 22:31
Profesto schreef: 12 sep 2023, 21:35 Wie zegt nu weer dat iemand z'n stem aan Timmermans geeft?
Ik stem uiteraard ook niet op PVV, maar gewoon op de SGP. Ik hoop dat we dat hier allemaal doen, of eventueel de CU. Een andere partij is geen optie en verhoudt zich, mijns inziens, niet met het leven als een christen.
Daar zijn de oprichters van de PvDD het niet mee eens... :huhu
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10608
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door Ad Anker »

GerefGemeente-lid schreef: 12 sep 2023, 17:04
Profesto schreef: 12 sep 2023, 17:00 Wat een oneindig domme keuze om op onderwerpen als godsdienstvrijheid je vertrouwen op Wilders en de PVV te stellen.
En wat een nog dommere keuze als je je stem weggeeft aan een Timmermans.

Gelezen wat ze allemaal willen afschaffen aangaande onze christelijke normen en waarden?

Iedereen die op Verenigd Links stemt, kan ik geen waar christen noemen. Mag ik dat hier zeggen?
Dit doet me denken aan de tijd dat, na een hele lange periode van regeren door het CDA en haar voorgangers, het paarse kabinet een feit was. Inmiddels is dat 30 jaar geleden. Er werd over geschreven, vanaf de kansel werd er over gesomberd. En terecht hoor. Al werd soms het gevoel gegeven dat we als christenen het moeilijk zouden gaan krijgen. Dat de jeugd van toen (!) nog veel mee moest gaan maken. Nu, 30 jaar verder, is er heel veel veranderd, heel veel wat ook nadelig is voor een christelijke levenswandel. Maar... Is ons iets in de weg gelegd? Heeft het ons aan iets ontbroken? Zien we juist niet dat de Heere werkt, in deze tijd?

Het is dus een murmureren met een mond vol eten. Timmermans kan aan de macht komen, zal christelijke normen en waarden af willen schaffen. Maar God regeert. En misschien heeft het verwende christendom (ik beperk me tot de gereformeerde gezindte) wel een Timmermans nodig om los te komen van petities over een Bijbelvertaling of ander kleinkerkelijk gekrakeel.

Het is de aloude strijd tussen de macht van God en de macht van de duivel. Ik vertel op school momenteel uit het boek Daniël. God gaat deze strijd winnen! En wie blijft staande als het er echt om gaat spannen?
HHR
Berichten: 988
Lid geworden op: 15 jun 2023, 09:02

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door HHR »

Ad Anker schreef: 13 sep 2023, 08:48 ! En wie blijft staande als het er echt om gaat spannen?
Dit is de kernvraag.
We kunnen nu onze mond vol hebben over van alles en nog wat. Ik ook.
Discussies voeren en nog Roomser zijn als de Paus.
Fel strijden voor de waarheid.

Maar idd, dit.
Ik ben er wel eens bang voor.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door refo »

Ad Anker schreef: 13 sep 2023, 08:48
GerefGemeente-lid schreef: 12 sep 2023, 17:04
Profesto schreef: 12 sep 2023, 17:00 Wat een oneindig domme keuze om op onderwerpen als godsdienstvrijheid je vertrouwen op Wilders en de PVV te stellen.
En wat een nog dommere keuze als je je stem weggeeft aan een Timmermans.

Gelezen wat ze allemaal willen afschaffen aangaande onze christelijke normen en waarden?

Iedereen die op Verenigd Links stemt, kan ik geen waar christen noemen. Mag ik dat hier zeggen?
Dit doet me denken aan de tijd dat, na een hele lange periode van regeren door het CDA en haar voorgangers, het paarse kabinet een feit was. Inmiddels is dat 30 jaar geleden. Er werd over geschreven, vanaf de kansel werd er over gesomberd. En terecht hoor. Al werd soms het gevoel gegeven dat we als christenen het moeilijk zouden gaan krijgen. Dat de jeugd van toen (!) nog veel mee moest gaan maken. Nu, 30 jaar verder, is er heel veel veranderd, heel veel wat ook nadelig is voor een christelijke levenswandel. Maar... Is ons iets in de weg gelegd? Heeft het ons aan iets ontbroken? Zien we juist niet dat de Heere werkt, in deze tijd?

Het is dus een murmureren met een mond vol eten. Timmermans kan aan de macht komen, zal christelijke normen en waarden af willen schaffen. Maar God regeert. En misschien heeft het verwende christendom (ik beperk me tot de gereformeerde gezindte) wel een Timmermans nodig om los te komen van petities over een Bijbelvertaling of ander kleinkerkelijk gekrakeel.

Het is de aloude strijd tussen de macht van God en de macht van de duivel. Ik vertel op school momenteel uit het boek Daniël. God gaat deze strijd winnen! En wie blijft staande als het er echt om gaat spannen?
God zal de strijd uiteindelijk wel winnen.
De vraag is of wij die strijd met Hem gaan winnen of openbaar komen als collaborateurs van de vijand.
Mannetje
Berichten: 7772
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door Mannetje »

Even een zijspoortje over Daniël: dat is echt een heel mooi boek, waar ook in de geschiedenissen een prachtige symmetrie zit

H2 en H7(niet het makkelijkst, maar als je klas het aan kan, doe er wat mee!) gaan over vier rijken en nog Eén. Het is heel mooi om te zien hoe Nebukadnezer de rijken ziet en hoe Daniël ze ziet.
H3 en H6 gaan over staande blijven in de verzoeking
H4 en H5 gaan over de goddeloze die vernederd wordt

Maar inderdaad, wie leeft vanuit het perspectief van Daniël, die hoeft zich veel minder druk te maken.
-
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10608
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door Ad Anker »

Mannetje schreef: 13 sep 2023, 08:54 Even een zijspoortje over Daniël: dat is echt een heel mooi boek, waar ook in de geschiedenissen een prachtige symmetrie zit

H2 en H7(niet het makkelijkst, maar als je klas het aan kan, doe er wat mee!) gaan over vier rijken en nog Eén. Het is heel mooi om te zien hoe Nebukadnezer de rijken ziet en hoe Daniël ze ziet.
H3 en H6 gaan over staande blijven in de verzoeking
H4 en H5 gaan over de goddeloze die vernederd wordt

Maar inderdaad, wie leeft vanuit het perspectief van Daniël, die hoeft zich veel minder druk te maken.
De profetische hoofdstukken én het apocriefe 13e hoofdstuk zijn ook de moeite waard. Dat perspectief wordt ons uit de Bijbel aangereikt, en niet alleen bij Daniël.
Profesto
Berichten: 791
Lid geworden op: 23 sep 2014, 11:02

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door Profesto »

Ad Anker schreef: 13 sep 2023, 08:48
GerefGemeente-lid schreef: 12 sep 2023, 17:04
Profesto schreef: 12 sep 2023, 17:00 Wat een oneindig domme keuze om op onderwerpen als godsdienstvrijheid je vertrouwen op Wilders en de PVV te stellen.
En wat een nog dommere keuze als je je stem weggeeft aan een Timmermans.

Gelezen wat ze allemaal willen afschaffen aangaande onze christelijke normen en waarden?

Iedereen die op Verenigd Links stemt, kan ik geen waar christen noemen. Mag ik dat hier zeggen?
Dit doet me denken aan de tijd dat, na een hele lange periode van regeren door het CDA en haar voorgangers, het paarse kabinet een feit was. Inmiddels is dat 30 jaar geleden. Er werd over geschreven, vanaf de kansel werd er over gesomberd. En terecht hoor. Al werd soms het gevoel gegeven dat we als christenen het moeilijk zouden gaan krijgen. Dat de jeugd van toen (!) nog veel mee moest gaan maken. Nu, 30 jaar verder, is er heel veel veranderd, heel veel wat ook nadelig is voor een christelijke levenswandel. Maar... Is ons iets in de weg gelegd? Heeft het ons aan iets ontbroken? Zien we juist niet dat de Heere werkt, in deze tijd?

Het is dus een murmureren met een mond vol eten. Timmermans kan aan de macht komen, zal christelijke normen en waarden af willen schaffen. Maar God regeert. En misschien heeft het verwende christendom (ik beperk me tot de gereformeerde gezindte) wel een Timmermans nodig om los te komen van petities over een Bijbelvertaling of ander kleinkerkelijk gekrakeel.

Het is de aloude strijd tussen de macht van God en de macht van de duivel. Ik vertel op school momenteel uit het boek Daniël. God gaat deze strijd winnen! En wie blijft staande als het er echt om gaat spannen?
Welke christelijke normen en waarden wil Timmermans afschaffen?
Plaats reactie