Tijdens werk op het RF.

Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Tijdens werk op het RF.

Bericht door Tiberius »

CvdW schreef: 16 mei 2023, 12:28 Er zijn ook mensen die in de baas z'n tijd naar de kapper gaan. Of even naar de winkel gaan om gebak te halen vanwege tracteren op het werk.
In het verleden heb ik zoveel voorbij zien komen wat gedaan wordt onder werktijd, dus tijdens werk op RF zal ook voorkomen.

Ik weet nog van een collega die een preek las op het werk, omdat hij deze de zondag erop moest voorlezen. :)
Dat was toch geen preek over het achtste gebod, mag ik hopen?
MGG
Berichten: 3457
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Tijdens werk op het RF.

Bericht door MGG »

Ik rook een sigaret, zodat ik 5 min op rf kan. Dit doe ik zo'n 12x per uur en 8 uur per dag. Na 96 sigaretten is de werkdag voorbij en heb ik RF keurig bijgehouden.

Normaalgesproken werk ik 10% langer dan de tijd die ik verantwoord. Zodoende heb ik overdag de tijd om tussendoor ook dingen voor mezelf te doen, zonder tijd van mijn werkgever te stelen.
aggieoudje
Berichten: 897
Lid geworden op: 10 nov 2015, 21:41

Re: Tijdens werk op het RF.

Bericht door aggieoudje »

Heb altijd een uur of 3 kwartier pauze op mijn werk dus dan lees ik mijn sociaal media en RF weer bij. Voor de rest is tijdens mijn werkdagen mijn telefoon in principe op stil en in mijn tas, die mogen we op de groep bij de kinderen niet gebruiken.
Vandaag oppasdag, altijd op dinsdag om de week, neefje ligt in bed en nichtje zit op school dus ff tijd voor mezelf en dus om RF te checken.
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Tijdens werk op het RF.

Bericht door -DIA- »

Toen ik hier begon, lang geleden al, en ik nog meer mobiel was en een redelijke gezondheid genoot, werkte ik bepaalde uren. Soms lange tijd dezelfde tijden. Dan soms wisselende tijden. Maar ik was elke dag zeker een have dag thuis. Ook heb ik al zowat mijn leven lang een uitgesproken avondleven... Begrijp me wel goed he? Vaak slaap ik pas lang na middernacht. Op die manier komen er ook wel eens reacties van mijn kant als de meeste mensen op een oor liggen. Een snelle reactie is dan vanzelf niet te verwachten.
Soms denk ik, dat de pc veel kwaad heeft gedaan, naast het grote gemak in andere opzichten.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Tijdens werk op het RF.

Bericht door Tiberius »

Over gemak gesproken: zit iemand wel eens op RF tijdens zijn of haar toiletbezoek?
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Tijdens werk op het RF.

Bericht door Bezorgd »

Tiberius schreef: 16 mei 2023, 13:56 Over gemak gesproken: zit iemand wel eens op RF tijdens zijn of haar toiletbezoek?
Ik gebruik altijd een PC om te RF-en.
En om een laptop mee te nemen vind ik net te ver gaan.

En jij ?
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Tijdens werk op het RF.

Bericht door huisman »

Tiberius schreef: 16 mei 2023, 13:56 Over gemak gesproken: zit iemand wel eens op RF tijdens zijn of haar toiletbezoek?
Nee, wel in bad :garde
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Tijdens werk op het RF.

Bericht door Bezorgd »

Want, mors je zoveel? :haha
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Tijdens werk op het RF.

Bericht door GerefGemeente-lid »

CvdW schreef: 16 mei 2023, 12:28 Er zijn ook mensen die in de baas z'n tijd naar de kapper gaan. Of even naar de winkel gaan om gebak te halen vanwege tracteren op het werk.
In het verleden heb ik zoveel voorbij zien komen wat gedaan wordt onder werktijd, dus tijdens werk op RF zal ook voorkomen.

Ik weet nog van een collega die een preek las op het werk, omdat hij deze de zondag erop moest voorlezen. :)
Las hij die, of las hij de preek voor? In dat laatste geval is het niet zo erg.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Tijdens werk op het RF.

Bericht door Tiberius »

Bezorgd schreef: 16 mei 2023, 14:13 Want, mors je zoveel? :haha
Niet meer als op kantoor.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Tijdens werk op het RF.

Bericht door GerefGemeente-lid »

Bezorgd schreef: 16 mei 2023, 14:01
Tiberius schreef: 16 mei 2023, 13:56 Over gemak gesproken: zit iemand wel eens op RF tijdens zijn of haar toiletbezoek?
Ik gebruik altijd een PC om te RF-en.
En om een laptop mee te nemen vind ik net te ver gaan.

En jij ?
Ik gebruik alleen mijn smartphone.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Tijdens werk op het RF.

Bericht door Wim Anker »

huisman schreef: 16 mei 2023, 11:07 Het valt mij op dat het werkende deel op dit forum ook overdag regelmatig meedoet aan discussies. Ik had daar nooit tijd en gelegenheid voor op mijn werk. Nu ik ‘in ruste’ ben wel natuurlijk. Dat ‘in ruste’ gaat binnenkort trouwens over nu ik gevraagd ben weer wat voor mijn oude werkgever te doen. Max 2 dagen in de week maar liever 1 ( of geen :huhu )

Vraag aan de werkenden. Hoe lukt het jullie om tijdens je werk te posten op het RF?
thuis op rf zitten vind ik lastiger.
CvdW
Berichten: 2928
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Tijdens werk op het RF.

Bericht door CvdW »

GerefGemeente-lid schreef: 16 mei 2023, 14:58
CvdW schreef: 16 mei 2023, 12:28 Er zijn ook mensen die in de baas z'n tijd naar de kapper gaan. Of even naar de winkel gaan om gebak te halen vanwege tracteren op het werk.
In het verleden heb ik zoveel voorbij zien komen wat gedaan wordt onder werktijd, dus tijdens werk op RF zal ook voorkomen.

Ik weet nog van een collega die een preek las op het werk, omdat hij deze de zondag erop moest voorlezen.
Las hij die, of las hij de preek voor? In dat laatste geval is het niet zo erg.
Las hij zelf. Ik had op dat moment geen behoefte dat hij de preek voorlas. Niet geheel mijn ligging :).
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Tijdens werk op het RF.

Bericht door Tiberius »

Wim Anker schreef: 16 mei 2023, 15:52
huisman schreef: 16 mei 2023, 11:07 Het valt mij op dat het werkende deel op dit forum ook overdag regelmatig meedoet aan discussies. Ik had daar nooit tijd en gelegenheid voor op mijn werk. Nu ik ‘in ruste’ ben wel natuurlijk. Dat ‘in ruste’ gaat binnenkort trouwens over nu ik gevraagd ben weer wat voor mijn oude werkgever te doen. Max 2 dagen in de week maar liever 1 ( of geen :huhu )

Vraag aan de werkenden. Hoe lukt het jullie om tijdens je werk te posten op het RF?
thuis op rf zitten vind ik lastiger.
Hoezo?
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Tijdens werk op het RF.

Bericht door Bezorgd »

Bang dat z'n devices kapot gaan waarschijnlijk?
Plaats reactie