Het komen tot Jezus Christus

Plaats reactie
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Het komen tot Jezus Christus

Bericht door GerefGemeente-lid »

Naar aanleiding van een opmerking van @huisman in een ander draadje zou ik in dit draadje graag inhoudelijk met elkaar van gedachte willen wisselen over de volgende vragen:

1. Wie komen tot Jezus Christus?
2. Hoe komen ze tot Jezus Christus?
3. Wanneer komen ze tot Jezus Christus?

Wellicht bestaat er al een gelijkwaardig onderwerp, maar dat zij dan zo.

Het lijkt me goed om deze vragen op het forum te bespreken en zo te proberen om wat nader tot elkaar te komen.

Het is mijn verzoek om inhoudelijk met elkaar te praten en niet allerlei oneliners tussendoor te plaatsen, die geen recht doen aan de opmerkingen van de gesprekspartners.

Ik hoop op een goede en vruchtbare gedachtewisseling. Ik zal in de loop van de week zelf ook wat posten.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Geytenbeekje
Berichten: 8286
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Het komen tot Jezus Christus

Bericht door Geytenbeekje »

GerefGemeente-lid schreef: 15 mei 2023, 22:49 Naar aanleiding van een opmerking van @huisman in een ander draadje zou ik in dit draadje graag inhoudelijk met elkaar van gedachte willen wisselen over de volgende vragen:

1. Wie komen tot Jezus Christus?
2. Hoe komen ze tot Jezus Christus?
3. Wanneer komen ze tot Jezus Christus?

Wellicht bestaat er al een gelijkwaardig onderwerp, maar dat zij dan zo.

Het lijkt me goed om deze vragen op het forum te bespreken en zo te proberen om wat nader tot elkaar te komen.

Het is mijn verzoek om inhoudelijk met elkaar te praten en niet allerlei oneliners tussendoor te plaatsen, die geen recht doen aan de opmerkingen van de gesprekspartners.

Ik hoop op een goede en vruchtbare gedachtewisseling. Ik zal in de loop van de week zelf ook wat posten.
Heb jij dat boek van Ambrosius? Of iemand anders? Wat zou kunnen werken is af en toe een stuk van hem hierop posten.
Susanna
Berichten: 1061
Lid geworden op: 21 jul 2020, 21:01

Re: Het komen tot Jezus Christus

Bericht door Susanna »

GerefGemeente-lid schreef: 15 mei 2023, 22:49 Naar aanleiding van een opmerking van @huisman in een ander draadje zou ik in dit draadje graag inhoudelijk met elkaar van gedachte willen wisselen over de volgende vragen:

1. Wie komen tot Jezus Christus?
2. Hoe komen ze tot Jezus Christus?
3. Wanneer komen ze tot Jezus Christus?
1. Het is een wonderlijke werkelijkheid dat mensen van diverse achtergronden en volken tot Jezus Christus komen, wat getuigt van Gods belofte om alle naties te zegenen.
2. Het komen tot Jezus Christus is een diepgaand geestelijk proces, waarbij de Heilige Geest een cruciale rol speelt in het overtuigen en roepen en levend-maken van mensen, ongeacht hun afkomst.
3. Het moment waarop mensen tot Jezus Christus komen is uniek en persoonlijk, voortkomend uit Gods genade en openbaring.
tja
Berichten: 277
Lid geworden op: 14 feb 2023, 07:51

Re: Het komen tot Jezus Christus

Bericht door tja »

GerefGemeente-lid schreef: 15 mei 2023, 22:49 Naar aanleiding van een opmerking van @huisman in een ander draadje zou ik in dit draadje graag inhoudelijk met elkaar van gedachte willen wisselen over de volgende vragen:

1. Wie komen tot Jezus Christus?
2. Hoe komen ze tot Jezus Christus?
3. Wanneer komen ze tot Jezus Christus?

Wellicht bestaat er al een gelijkwaardig onderwerp, maar dat zij dan zo.

Het lijkt me goed om deze vragen op het forum te bespreken en zo te proberen om wat nader tot elkaar te komen.

Het is mijn verzoek om inhoudelijk met elkaar te praten en niet allerlei oneliners tussendoor te plaatsen, die geen recht doen aan de opmerkingen van de gesprekspartners.

Ik hoop op een goede en vruchtbare gedachtewisseling. Ik zal in de loop van de week zelf ook wat posten.
1 een ieder die door de Vader aan de zoon gegeven is (joh 6 : 37)
2 met lege handen. En besef van schuld (heel groot of heel klein en alles wat daar tussen zit)
3 als ze alle andere hoop verloren hebben.

En na dit komen begint pas de levensweg van een christen. voor het komen is hij dood, dit komen tot Hem geeft de zondaar het leven. Dat de Heilige Geest dit in hem werkt gaan de meeste later pas zien.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Het komen tot Jezus Christus

Bericht door Bezorgd »

Voor een ieder voor wie dit levensvragen zijn.
Lees het boekje van Bunyan "Komen tot Jezus Christus":

Deze uitgave is een vertaling van Bunyans boek Come and welcome to
Jesus Christ dat algemeen als één van de beste praktisch-geestelijke
geschriften wordt beschouwd. Bunyan laat zien wat komen tot Christus eigenlijk
is. Op pastorale wijze gaat hij daarbij in op allerlei bezwaren die kunnen
opkomen in het hart van christenen. Veel persoonlijke en herkenbare vragen
komen aan de orde. Daarnaast beschrijft Bunyan uitvoerig wat er in Christus te
vinden is.
Een waardevol boek voor persoonlijk meditatief
gebruik


Afbeelding

http://www.hertog.nl/artikel.aspx?ean=9789058295149
Susanna
Berichten: 1061
Lid geworden op: 21 jul 2020, 21:01

Re: Het komen tot Jezus Christus

Bericht door Susanna »

Bezorgd schreef: 16 mei 2023, 08:09 Voor een ieder voor wie dit levensvragen zijn.
Lees het boekje van Bunyan "Komen tot Jezus Christus":

Deze uitgave is een vertaling van Bunyans boek Come and welcome to
Jesus Christ dat algemeen als één van de beste praktisch-geestelijke
geschriften wordt beschouwd. Bunyan laat zien wat komen tot Christus eigenlijk
is. Op pastorale wijze gaat hij daarbij in op allerlei bezwaren die kunnen
opkomen in het hart van christenen. Veel persoonlijke en herkenbare vragen
komen aan de orde. Daarnaast beschrijft Bunyan uitvoerig wat er in Christus te
vinden is.
Een waardevol boek voor persoonlijk meditatief
gebruik


Afbeelding

http://www.hertog.nl/artikel.aspx?ean=9789058295149
Het is een heel goed boek. Ik las het in 't Nederduits. Ooit.
Plaats reactie